موضوع: بازاریابی آنلاین Online Marketing استاد : جناب آقای دکتر ارائه دهنده :
Online Marketing
Internet is a vast public Web of computer networks that connects users of all types around the world to each other and to a large information repository
بازاریابی آنلاین
اینترنت یکی از شبکه های عمومی عظیم رایانه ای است که کاربران مختلف سراسر جهان را به یکدیگر و به انباره ی بسیار بزرگی از اطلاعات پیوند می دهد.
Online Marketing Domains
Business to consumer (B2C)
Business to business (B2B)
Consumer to consumer (C2C)
Consumer to business (C2B)
حوزه های بازاریابی بر خط
بنگاه به مصرف کننده (B2C)
بنگاه به بنگاه (B2B)
مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)
مصرف کننده به بنگاه (C2B)
Business to consumer (B2C)
involves selling goods and services online to final consumers
Business to business (B2B)
involves selling goods and services, providing information online to businesses, and building customer relationships
بنگاه به مصرف کننده (B2C)
شامل فروش کالاها و خدمات آنلاین به مصرف کنندگان نهایی است
بنگاه به بنگاه (B2B)
شامل فروش کالاها و خدمات، ارائه اطلاعات آنلاین به شرکت ها و ایجاد روابط با مشتریان است
کانادا تراست، اولین بانک در جهان که خدمات آنلاین را برای مشتریانش فراهم کرد(B2C)
شرکت سیسکو بیش از 80 درصد از سفارشات خود را از طریق اینترنت می گیرد(B2B)
دیجی کالا (B2C)
Consumer to consumer (C2C)
Online exchanges of goods and information between final consumers
occurs on the Web between interested parties over a wide range of products and subjects
مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)
تبادل آنلاین کالا و اطلاعات بین مصرف کنندگان نهایی
در محیط وب و بین گروههای علاقه مند به طیف وسیعی از محصولات و موضوعات رخ می دهد
Consumer to business (C2B)
involves consumers communicating with companies to send suggestions and questions via company Web sites
Online exchanges in which consumers search out sellers, learn about their offers, and initiate purchases, sometimes even driving transaction terms.
مصرف کننده به بنگاه (C2B)
شامل ارتباط مصرف کنندگان با شرکت ها برای ارسال پیشنهادات و سوالات از طریق وب سایت شرکت ها می باشد
مبادلات آنلاین که در آن مصرف کنندگان فروشندگان را جستجو می کنند، در مورد تخفیف های شرکت ها تحقیق می کنند و خرید را آغاز می کنند، گاهی اوقات حتی شرایط معامله را تعیین می کنند .
Setting Up an Online Marketing Presence
Companies can conduct online marketing in any of the four ways shown in Figure
راه اندازی بازاریابی برخط
شرکت ها می توانند بازاریابی آنلاین را در هر یک از چهار روشی که در شکل نشان داده شده است پیش ببرند
Creating a Website
Creating a Web site requires designing an attractive site and developing ways to get consumers to visit the site, remain on the site, and return to the site
Types of Websites
Corporate (or brand) website A website designed to build customer goodwill, collect customer feedback, and supplement other sales channels rather than to sell the company’s products directly.
Marketing website A website that engages consumers in interactions that will move them closer to a direct purchase or other marketing outcome.
ایجاد وب سایت
در ایجاد وب سایت، نیاز است به طراحی یک سایت جذاب و ایجاد راه هایی برای هدایت مصرف کنندگان جهت بازدید از سایت، باقی ماندن در سایت، و بازگشت به سایت
انواع وب سایت ها
وب سایت شرکت (یا نام تجاری)
وب سایتی است که طراحی شده برای ایجاد حسن نیت مشتری، جمع آوری بازخوردهای مشتری و تکمیل کانال های دیگر فروش به جای فروش محصولات شرکت به طور مستقیم.
وب سایت بازاریابی
وب سایتی است که مصرف کنندگان را در تعامل قرار میدهد تا آنها را به خرید مستقیم یا دیگر نتایج بازاریابی نزدیک تر کند.
وب سایت شرکت نان آوران طراحی شده با رعایت تمامی اصول رابط کاربری و تجربه کاربری
– انجام کلیه فعالیت های طراحی محصول در سایت بر اساس اصول مدرن Product Management و اصول طراحی کاربر محور و انجام کلیه تست های کاربرد پذیری و تجربه کاربری بر اساس روال های UX – تبدیل شدن به یک استاندارد فروشگاهی در ایران با طراحی رابط کاربری مناسب تجارت الکترونیک – طراحی و پیاده سازی الگوریتم های پیشنهاد دهنده محصولات مشابه هر کالا
Placing Ads and Promotions Online
Forms of online advertising:
Display ads(banners,Pop-ups, rich media)
Search-related ads (or contextual advertising)
Online classifieds
Other forms(content sponsorships, alliances and affiliate programs, viral marketing)
تبلیغات و فعالیتهای پیشبردی برخط
انواع تبلیغات آنلاین:
تبلیغات بصری( شامل آگهی ها،پنجره ها،رسانه غنی شده)
تبلیغات مرتبط با جستجو (یا تبلیغات متنی)
نیازمندی های آنلاین
انواع دیگر(حامیان محتوا، معاهده ها و برنامه های مشارکت، بازاریابی ویروسی)
تبلیغات بصری
تبلیغات بصری
تبلیغات مرتبط با جستجو
نیازمندی های آنلاین
معاهده ها و برنامه های مشارکت
Creating or Participating in Social Networks (Web Communities)
Social Networks (Web communities) allow members to congregate online and exchange views on issues of common interest
Twitter
Facebook
Instagram
ایجاد یا مشارکت در شبکه های اجتماعی
(انجمن های وب)
شبکه های اجتماعی (انجمن های وب) به اعضاء اجازه می دهند تا به صورت آنلاین گرد هم آیند و به مبادله دیدگاه هایشان در مورد علاقه مندی های مشترک بپردازند
توییتر
فیس بوک
اینستاگرام
Using Email
mail Marketers are developing enriched messages that include animation, interactivity, and personal messages with streaming audio and video to compete with the cluttered e-mail environment
Spam is unsolicited, unwanted commercial e-mail messages
Permission-based marketing allows users to opt in or opt out of e-mail marketing
استفاده از ایمیل
بازاریابان پست الکترونیک، در حال توسعه پیام های غنی شده با انیمیشن، پیام تعاملی و پیام های شخصی هستند که با پخش صوت و تصویر همراهند و باید با محیطی پر از ایمیل های درهم و برهم رقابت کنند
هرزنامه پیام های ایمیل تجاری ناخواسته هستند
بازاریابی مبتنی بر مجوز به کاربران اجازه می دهد تا به بازاریابی ایمیلی داخل یا از آن خارج شوند
با تشکر از توجه شما