تارا فایل

پاورپوینت چیستی بوم و مدل کسب و کار


چیستی بوم ومدل کسب و کار
استاد: سرکارخانم کدخدا
ارایه دهندگان :مطهره سلطانی زاده ، مریم یوسف زاده

تعریف کسب و کار از دیدی دیگر:

بوم کسب و کار و مدل سن گالن

در این بخش باید به این سوالات پیش خود جواب دهیم.
1-چرا مشتریان محصول می خرند و استفاده میکنند؟
2-چه ارزش هایی باید برای مشتری ها به ارمغان آورد؟
3-چه مزیتی(مانند قیمت خوب ،راحتی،سرعت و…)قرار است به مشتریان بدهیم تا ما را نسبت به سایر رقیبان ترجیح دهند؟
در این بخش بایستی بدین سوالات فکرکنیم:
1-چطور این ارزش پیشنهادی فروخته و تحویل داده میشود؟آیا فایده ای دارد؟
2-چگونه قراراست کالا یا خدمات یا هر نفع دیگری که برای مشتریان خواهد داشت ،به آن ها برسد؟
3-چگونه کالا ها توزیع و ازچه کانالی خدمات را به مشتریان ارایه خواهیم داد؟

در این قسمت مشخص میکنیم که چگونه قرار است با مشتری ارتباط داشته باشیم و چگونه این ارتباط را حفظ کنیم؟
1-تعامل ما با مشتریان در طول چرخه ی عمرمحصول و فروش به چه صورت است؟
2-آیا این تعامل به صورت رودررو صرف نظر کرده اند تابا پشتیبانی رودررو بتوانند درآمد معقولی کسب کنند؟

دراین بخش باید پاسخگو به سوالات زیر باشیم:

1-کسب و کار چه فعالیت های استراتژیکی را به شکل منحصر به فرد انجام می دهند تا محصول یا خدمت خود را به مشتریان ارایه دهند؟
به عبارت دیگر فعالیت های اصلی اقدامات ضروری و مهمی هستند که کسب و کارها برای ایجاد و ارایه ارزش پیشنهادی خود و ادامه فعالیت کسب و کارشان نیاز دارند.

برای یک کسب و کار موفق این فعالیت ها ممکن است شامل یادگیری مستمر در خصوص کاربران و فناوری اطلاعات یک دفتر حقوقی ، فعالیت های کلیدی احتمالا شامل کسب شناخت کافی از بخش ها و ایجاد یا کسب محصولات یا خدمات متناسب است.
برای یک کسب و کار زیر ساختی (مثل تجهیزات برق)، این فعالیت ها می توانند شامل راه اندازی زیرساخت و کارا تر کردن آن باشد.

منابع اصلی دارای استراتژیکی هستند که شما برای کسب برتری و رقابت با سایرین به آن ها نیاز دارید.از آنجا که قرار شد یک سری ارزش ها ، شامل خدمات و محصول و سایر منافعی را که قرار است به مشتری برسانید ،تعریف کنید.حالا برای تحقق این ارزش ها برای مشتری به چه منابع اصلی و ضروری مالی ،انسانی ، تجهیزات و… نیازاست.

تا این گام به خوبی مشخص شده است که چگونه فعالیت های اصلی محرک خلق ارزش و بنابراین درآمد خواهند بود، اما در این گام این سوال مطرح است که چگونه ارزش پیشنهادی و فعالیت ها باعث ایجاد هزینه می شوند؟محرک های اصلی هزینه ای کسب و کار چه هستند؟ و چطور به درآمد متصل می شوند؟ آیا این هزینه ها به خوبی با ارزش های پیشنهادی تولیدی متناسب سازی شده اند؟ بیشتر هزینه ها ثابت هستند یا متغیر؟

در اینجا باید به سه مدل هزینه ای که نیز برای کار ایجاد می شود توجه کرد:

1-هزینه های یکباره: مثل خرید نرم افزار
2-هزینه های ثابت: مثل حقوق کارمندان
3-هزینه های متغیر: مثل هزینه تبلیغات

چند نمونه مدل کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار به زبان بسیار ساده

در نتیجه


تعداد صفحات : 42 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود