تارا فایل

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی




موضوع
کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی
Entrepreneurship project factory gas cooler

نام استاد :

نام محقق :

فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
خلاصه طرح : 4
فصل اول 5
کلیات 5
مقدمه : 5
همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود: 6
نام کامل طرح و محل اجرای آن : 7
محل اجرا : 7
مشخصات متقاضیان : 7
دلایل انتخاب طرح : 8
وضعیت و میزان اشتغالزایی : 8
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 8
معرفی محصول 8
انواع کولر گازی 9
ویژگیهای کولرهای گازی 10
معایب کولر گازی 10
نام و کد آیسیک محصول 11
شماره تعرفه گمرکی 11
شرایط واردات 11
قیمت داخلی و خارجی 11
همچنین قیمت محصول در خارج از کشور با استفاده از اطلاعات موجود مطابق جدول زیر می باشد: 14
موارد مصرف 15
ظرفیت مورد نیاز برای خنک کردن اتاق، به مساحت آن بستگی دارد و به صورت زیر تعیین 15
می شود: 15
کالاهای جایگزین 15
کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده 16
مطالعات بازار : 17
بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید 17
بررسی روند واردات و صادرات 19
بررسی روند مصرف در کشور 20
در این تجزیه و تحلیل دو پارامتر آب و هوایی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: 20
بررسی روند آتی نیاز به محصول 23
با استفاده از روش رگرسیون، تعداد خانواده های افزوده شده در سال، از سال 1383 به بعد، به طور متوسط در استان های هدف برآورد و در جدول زیر ارایه شده است: 23
بررسی تکنولوژی و روش تولید 26
در شکل زیر بلاک دیاگرام یک کولر گازی دوتکه 1 آورده شده است: 26
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تولید 26
مجوز های قانونی : 27
مراحل صدور جواز تاسیس : 27
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 28
1- اشخاص حقیقی 28
2- اشخاص حقوقی 28
مدارک مورد نیاز: 28
اصلاحیه جواز تاسیس : 29
تعریف: 29
صدور پروانه بهره برداری : 29
مراحل صدور توسعه طرح : 30
فصل دوم 31
روش انجام کار 31
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 31
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 32
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : 32
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح 33
برنامه زمان بندی طرح 33
فصل سوم 35
امور مالی طرح 35
سرمایه گذاری ثابت طرح : 35
خرید دفتر کار : 35
هزینه زمین : 36
هزینه محوطه سازی و ساختمان سازی : 36
هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی : 37
هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 37
هزینه های قبل از بهره برداری و پیش بینی نشده : 38
هزینه سرمایه گذاری ثابت : 38
برآورد سرمایه در گردش 39
هزینه حقوق و دستمزد : 39
فصل چهارم 41
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 41
نتایج حاصله از اجرای طرح : 41

خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تولید کولر گازی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

فصل اول
کلیات

مقدمه :
گزارش حاضر با عنوان مطالعه پیش امکا ن سنجی تولید کولر گاز ی به بررسی و ارزیابی مقدماتی طراحی و مونتاژ کولر گازی در کشور اختصاص دارد . با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای مصرف این کالا در کشور، به نظر می رسد سرمایه گذاری جهت تولید آن که طرح حاضر به بررسی و امکان سنجی گام نخست، یعنی طراحی و مونتاژ پرداخته است، اقدامی توام با سودآوری مطلوب و گامی اساسی در قطع وابستگی به واردات باشد.
برای مونتاژ کولر گازی که با ایده مشارکت سرمایه داخلی و خارجی پی ریزی شده است، سهم سرمایه گذار داخلی نزدیک به 8000 میلیون ریال برای احداث کارخانه، فراهم کردن تجهیزات و ابزار مورد نیاز در مرحله پیش از بهره برداری (تولید) درنظر گرفته شده است .

مسئولیت های سر مایه گذار داخلی عبارت خواهند بود از:
1. حمل مواد و قطعات از مبادی ورودی به محل کارخانه
2. مونتاژ و بسته بندی کولر گازی
3. فروش داخلی / حمل به یکی از مناطق آزاد (برای تحویل به شریک خارجی جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس)

همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:
* ارایه رهنمودهای فنی- آموزش نیروی انسانی
* تهیه و تدارک مواد و قطعات با قیمت مناسب
* حمل مواد و قطعات به یکی از مبادی ورودی ایران (ترجیحاً بوشهر)
* بازاریابی و فروش خارجی- حمل به مبادی ورودی بازارهای مقصد
البته این پروژه برای سرمایه گذار داخلی با در نظر گرفتن هزینه های احداث کارخانه و حتی در شرایط دریافت حق العمل کاری بابت مسئولیت هایی که برای وی در بالا برشمرده شده (به میزان هر دستگاه 18 دلار ) نیز بسیار مطلوب است و برگشت سرمایه ظرف مدت 2 سال تضمین شد ه خواهد بود.
با توجه به برنامه ریزی برای فعالیت های جدید در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب کشور و به تبع آن شکل گیری کانون های جدید جمعیتی و حرکت جمعیت از دیگر نقاط برای دستیابی به فرص تهای شغلی در این بخش ها و فعالیت های جنبی آن ها، پیش بینی می شود نیاز به اقلامی همچون کولرگازی در سال های آتی رشد چشم گیری داشته باشد . با این شرایط طرح پیشنهادی ظرف 2 سال پس از رسیدن به ظرفیت اسمی در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه و افزایش ظرفیت تا سقف 50000 دستگاه در سال را جزء برنامه های عملیاتی خود قرار دهد.

نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید گولر گازی

محل اجرا :

مشخصات متقاضیان :
نام
نام خانوادگی
مدرک تحصیلی
تلفن

دلایل انتخاب طرح :
با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور که در بخش گسترده ای از نواحی آ ن در تعدادی از ماههای سال، حتی تصور زندگی بدون کولر گازی نیز مقدور نمی باشد، می باید این کالا را در این نواحی یک کالای استراتژیک و ضروری دانست . ویژگی کالاهای ضروری و استراتژیک این است که میزان کاهش در تقاضا، از میزان افزایش قیمت، کمتر می باشد و اصطلاحا کشش ثابت به قیمت دارند . از سوی دیگر با توجه به اینکه نواحی جغرافیایی که به عنوان بخش اصلی این بازار در کشور محسوب می شود به استانهای محروم و توسعه نیافته تعلق دارد، که ساکنان آنها با وجود نیاز مبرم به این کالا، در خرید، تعویض و یا بهینه سازی کولر گازی با مشکل مواجه می باشند، می توان با تلاش و جدیت در تولید و ارائه ارزانتر این کالا، بخش بزرگی از تقاضا را در کشور در اختیار گرفت.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
معرفی محصول
مطابق استاندارد ANSI و AHAM کولر گازی (اتاقی) 3، مجموعه ای از قطعات مونتاژ شده به صورت یک واحد است که درون پنجره، دیوار و یا کنسول نصب می شود . این وسیله که در اصل به منظور ایجاد جریان هوای مطبوع در یک فضای بسته، اتاق یا منطقه طراحی شده است، ش امل یک منبع اصلی برای سردکردن و رطوبت زدایی و ابزاری برای گردش و پاکیزه کردن هوا است و ممکن است به ابزاری برای بادزدن و گرم کردن نیز مجهز باشد.

انواع کولر گازی
انواع اصلی کولرهای گازی اتاقی شامل پنجره ای (یک واحدی ) دیواری (دو تکه ) و قابل حمل است. نوع دیواری دو واحد درونی و بیرونی دارد که به ترتیب در داخل و خارج اتاق قرار می گیرند. مزیت اصلی کولرهای قابل حمل این است که می توان آن ها را به راحتی در اتاق های مختلف استفاده کرد. اما همه انواع کولرهای گازی را می توان بدین شرح دسته بندی نمود:
* کولرگازی پنجره ای
* سیستم کولر گازی اسپیلت دیواری
* سیستم کولرگازی سقفی و دیواری
* سیستم کولر گازی کانالی
* سیستم کولر گازی کاستی
* سیستم کولر گازی کاستی کوچک
* سیستم کولر گازی سقفی زمینی
* سیستم کولر گازی سقفی بزرگ بلند
* سیستم کولر گازی مالتی
* سیستم کولر گازی ایستاده
* سیستم کولر گازی پکیج مرکزی

ویژگیهای کولرهای گازی
* از ویژگیهای کولرهای گازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
* صرفه جویی در مصرف آب
* جدابودن کندانسور از اواپراتور و در نتیجه حذف صدا و گرما از محیط
* راندمان بالاتر
* وجود فیلتر های ضد باکتری و غبار
* تولید اکسیژن
* سرمایش و گرمایش بسیار مطلوب
* عدم رسوب گرفتگی لوله ها
* نگهداری آسان
* قابلیت تنوع استفاده از یک کندانتور با شبکه های گوناگون : کاستی- دیواری زمینی -کانالی و…
* استفاده در کلیه محیطهای آب و هوایی

معایب کولر گازی
کولر گازی در کنار مزایای زیادی که دارد از مش کلاتی هم رنج م ی برد که نخستین آن مصرف انرژی است. امری که در میان خانوارها در نگاه اول مانع مهمی جلوه می کند. هزینه های میلیونی خرید و نصب به همراه افزایش قبض برق ماهانه می تواند هر خانواده ای را نسبت به خرید کولر گازی دلسرد کند . هر چند با توجه به حذف هزینه های تعمیر کولرهای گازی در بلند مدت کف ه ترازو به نفع کولر گازی سنگین م ی شود. به طور متوسط، هزینه خریداری و نصب کولرهای گازی، بین 40 تا 60 درصد هزینه لازم برای تهیه و نصب سیستمهای سرمایش عمده با همان کارکرد است . درباره مصرف برق هم روز به روز پیشرفتهای بیشتر ی حادث می شود. در جدیدترین مدلهای کولرهای گازی از کمپرسورهایی استفاده شده است که می تواند با فرکانسهای متغیر کار کند . مشابه این پدیده را می توان در بالابرها که شتاب حرکت متغیر است وری تا 35 درصد و حرکت بالابر به تناوب سریع و کند می شود، مشاهده نمود . با این فن مصرف برق صرفه جویی می شود و از آن جالبتر بار اضافی تحمیل شده به مدار برق در لحظه روشن کردن کولر بسیار کاهش می یابد.

نام و کد آیسیک محصول
کد آیسیک برای انواع کولر گازی عدد 29191360 می باشد.

شماره تعرفه گمرکی
شماره تعرفه گمرکی انواع کولر گازی، 84151010 می باشد.

شرایط واردات
در سال 1385 حقوق گمرکی واردات کولر گازی 45 % تعیین شده است.

قیمت داخلی و خارجی
در بازار داخلی و با انجام بررسیهای مقدماتی بازار ، مدل های اسپیلت کولر گازی با مارک ال جی، در حال حاضر جز ء پرفروش ترین کولرهای گازی هستند، که مدلهای مختلف آن دامنه قیمتی از 300 هزار تا 2 میلیون تومان را در بر می گیرند.
همچنین گران ترین کولرهای گازی موجود در بازار، محصولات شرکت اُجِنرال ژاپن هستند .
از میان مارک های ایرانی نیز بوتان و آمیکو، از فروش نسبتا خوبی برخوردارند. قیمت کولرهای گازی ایرانی حدود 20 تا 30 درصد و گاه 40 درصد، از کولرهای گازی خارجی کمتر است.
به طور کلی ارزان تر بودن کولرهای گازی ایرانی نسبت به تولیدات خارجی، موجب شده است که بسیاری از خریداران کولرگازی که جز ء قشر متوسط جامعه هستند، تولیدات داخلی را به محصولات خارجی ترجیح دهند و در مقابل افرادی که توان مالی بالاتری دارند، استفاده از کولرهای خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح می دهند.
جدیدترین مدل های کولرگازی موجود در بازار، محصولات شرکت دوو است که بین 630 هزار تا 1میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارند.
با توجه به طیف گسترده کولرهای گازی موجود (از لحاظ امکانات و ظرفیت سرمایشی ) آخرین قیمت تعدادی از انواع پرفروش کولر گازی در بازار ایران در جدول زیر آورده شده است.

تغییر قیمت های سالیانه ناچیز و بیشتر براساس میزان تورم است . باتوجه به جدول بالا می توان متوسط قیمت یک کولر گازی را حدود 600 هزار تومان در نظر گرفت که قیمت خرده فروشی در بازار است . بنابراین می توان قی مت عمده فروشی این کولر را با احتساب 15 درصد کاهش قیمت،حدود 500 هزار تومان درنظر گرفت.

همچنین قیمت محصول در خارج از کشور با استفاده از اطلاعات موجود مطابق جدول زیر می باشد:

موارد مصرف
کولرهای گازی اتاقی برای مناطقی که فقط چند ماه از سال بسیار گرم یا شرجی هستند، مناسب اند و بیش تر برای خنک کردن فضاهای کوچک مانند یک اتاق استفاده می شوند . در نتیجه استفاده از یک کولر برای خانه ها و فضاهای اداری کوچک و تعدادی از آن ها برای فضاهای بزرگ تر توصیه می شود.

ظرفیت مورد نیاز برای خنک کردن اتاق، به مساحت آن بستگی دارد و به صورت زیر تعیین
می شود:

در صورتیکه اتاق در معرض تابش شدید نور خورشید باشد، کمی به ظرفیت مورد نیاز افزوده
می شود.

کالاهای جایگزین
در مناطق مرطوب، نم ی توان کالای جایگزینی برای کولر یافت (مگر اینکه ساختمان مجهز به سیستم مرکزی تهویه مطبوع باشد .) در مناطق نیمه مرطوب و خشک، می توان به جای این کولر از کولر آبی استفاده کرد.
کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده
یکی از ویژگهایی تولیدکنندگان در جهان امروزی این است، که اغلب آنها به شرکتهای چند ملیتی بسیار ب زرگی تبدیل شده اند که لوازم و تجهیزات بسیاری را در شاخه های مختلف از لوزام خانگی تا اتومبیل و گوشی تلفن همراه و … را تحت پوشش یک برند در کشورهای مختلف دنیا تولید و به بازار عرضه می کنند . از اینروست که بطور مثال نمی توان و نباید کشور کره را بدلیل حضور اول یه شرکتهای اصلی تولید کننده کولر گازی، بزرگترین تولیدکننده این کالا در جهان دانست، بلکه باید شرکتهای ال جی، سامسونگ و دوو را به عنوان بزرگترین تولید کنندگان کولر گازی در جهان معرفی نمود . چرا که این شرکتها مالک برندهایی هستند که کولر گازی در کشورهای مختلف د نیا تحت نام آنها تولید و به بازار عرضه می شود. از اینرو شایسته تر خواهد بود تا به جای کشورهای اصلی تولید کننده به شناسایی شرکتها و برندهای تولیدی بپردازیم. در جدول زیر عناوین تجاری تعدادی از شرکت های تولیدکننده کولر گازی در دنیا به ترتیب نام آورده شده اند:

همچنین با توجه به اینکه آمار دقیقی از میزان فروش جهانی کولر گازی ب ه تفکیک کشورهای مختلف در دست نمی باشد و از سوی دیگر آنچه برای تولیدکنندگان ایرانی اهمیت داشته و در اولویت قرار می گیرد، حجم بازار پیرامونی در کشورهای منطقه است، می توان میزان واردات کولرگازی به کشورهای همسایه و بویژه حوزه خلیج فارس را به عنوان شاخص نسبی از میزان مصرف کولرگازی در این کشورها را مورد بررسی قرار داد.

مطالعات بازار :
بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید
مطابق اطلاعات موجود در پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن کشور، تا ابتدای سال 1386 ، تعداد 13 واحد صنعتی فعال و در حال بهره بردای به مونتاژ کولر گازی در کشور مشغول بوده اند . جداولی که در ادامه ارائه شده است، مشخصات واحدهای مورد نظر، ظرفیت بهره برداری و موقعیت جغرافیایی آنان را نشان می دهد.

با توجه به اطلاعات کسب شده تعدادی از شرکت های فوق (مثل شرکت کولر گازی ایران ) از دور فعالیت خارج شده اند و یا برنامه تولید ثابتی ندارند . آمار و میزان واردات کولر گازی نیز موید این مطلب است.

بررسی روند واردات و صادرات
بیشترین صادرات ایران اغلب به کشورهای عراق و افغانستان و بیشترین واردات از کشورهای جمهوری کره و چین بوده است . کشور عراق چشم انداز روشنی در توسعه بازار صادرات پیش رو می گذارد.
در صورتی که به طور متوسط وزن هر کولر گازی 75 کیلوگرم فرض شود، تعداد کولر گازی وارد شده در سال 1382 برابر با 235000 دستگاه خواهد بود . با توجه به اینکه جمعیت شهری استان های انتخابی حدود 18 درصد جمعیت شهری کل کشور را تشکیل می دهد و با فرض توزیع یکنواخت کولرهای گازی در کشور، تعداد کولرهای وارداتی اختصاص داده شده به این استا نها حدود 42000 دستگاه خواهد بود . محاسبه تولید 20000 دستگاه بر اساس نیاز استان های هدف، با در نظر گرفتن یک دستگاه کولر برای هر خانواده و بدون توجه به واحدهای تجاری و اداری بوده است.

بررسی روند مصرف در کشور
متاسفانه به دلیل فقدان وجو د اطلاعات معتبر و روا در کشور، دستیابی به میزان مصرف کولر گازی در کشور مقدور نمی باشد . با توجه به اهمیتی که آگاهی از میزان مصرف کالا در یک طرح اقتصادی دارد، در اینجا ناگزیر به استفاده از روش های تخمینی و آمار خواهیم بود.
در این مطالعه، استان های حاشیه دریا ی خزر (گیلان، مازندران و گلستان ) و استان های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان (خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ) و استان تهران به دلیل رطوبت بالا و گرمای زیاد به عنوان بازارهای هدف انتخاب شده اند . فاکتورهای موثر در تعیین بازار هدف، فاصله بازار از اس تان فارس (محل احداث طرح ) و میزان تقاضای مردم برای کولر گازی است . در جداول 3 و 4 عوامل موثر، برمبنای مراکز استان ها و با توجه به اطلاعات ایستگاه های هواشناسی از نوع سینوپتیک در چهار سال گذشته، بررسی شده اند .

در این تجزیه و تحلیل دو پارامتر آب و هوایی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:
* میانگین تعداد روزهای گرم )دمای 27 درجه سانتیگراد و بالاتر)
* میانگین رطوبت نسبی مناطق.

توجه به پتانسیل های بازار هدف ( 10 استان ) نیاز بازار 3,000,000 واحد کولر برآورد می شود. با فرض اینکه نیمی از این بازار طی 7 سال گذشته کولر تهیه کرده باشند، نیاز بازار در حال حاضر به 1,500,000 واحد کولر تقلیل می یابد . شرکت های داخلی در صورت تولید با تمام ظرفیت اسمی تنها پاسخگوی 17 % از نیاز بازار هستند و باقیمانده این نیاز از واردات / تامین می شود . این واحد نیز در صورت احداث با ظرفیت 20,000 واحد در سال تنها می تواند %1 از این نیاز را پاسخگو باشد . البته همان طور که در بخش های بعدی به آن می پردازیم بازار کولر گازی سالانه حداقل 32500 واحد کولر رشد دارد . تولیدات این واحد اقتصادی نه تنها در رقابت با ظرفیت داخلی نیست بلکه مکمل عرضه داخلی و کاهش دهنده واردات خواهد بود . به علاوه کشورهایی مانند عراق و کشورهای خلیج فارس را می توان جزء بازار هدف این واحد محسوب کرد.

بررسی روند آتی نیاز به محصول
با استفاده از روش رگرسیون، تعداد خانواده های افزوده شده در سال، از سال 1383 به بعد، به طور متوسط در استان های هدف برآورد و در جدول زیر ارایه شده است:

همخوانی جدول فوق با جدول متوسط تعداد خانوار افزوده شده در سال، نشان دهنده این مطلب است که استفاده از هر کدام از داده ها تقریباً نتایج مشابهی به دست می دهد . در نتیجه برای بررسی بازار هدف از متوسط تعداد خانوارهای اضافه شده در سال استفاده می شود . در بدبینانه ترین حالت هر خانوار تنها به یک کولر نیاز دارد و کولرهای مورد نیاز در
واحدهای تجاری و کارگاهی محاسبه نمی شود. مسئله مهم دیگر در تعیین میزان تقاضای کولر گازی، درآمد سالانه خانوارهای شهری است .
در سال 1381 متوسط هزینه خالص غیرخوراکی سالانه یک خانوار شهری 26090764 ریال بوده است که از این میزان 2024439 ریال به لوازم، اثاثه، ملزومات و خدمات خان وار اختصاص داده شده است . این میزان 7 یا 8 درصد کل هزینه غیر خوراکی خانوار شهری را 37 درصد خانوارهای شهری ایران – در بر می گیرد . در سال 1382 هزینه سالانه حدود 33 کمتر از 24 میلیون ریال (مقدار متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری ) بوده است . فرض شده است که این خانوارها توانایی خرید کولر گازی را ندارند.
پارامتر دیگری که در تعیین تقاضا مد نظر قرار گرفته میزان تقاضا در هر استان بر اساس وضعیت آب و هوایی آن استان است .

در جدول زیر کل میزان تقاضا در استان های ذکر شده به صورت سالانه محاسبه شده است.

بررسی تکنولوژی و روش تولید
در شکل زیر بلاک دیاگرام یک کولر گازی دوتکه 1 آورده شده است:

با توجه به بررسی های صورت گرفته تعداد ایستگاه های کاری لازم برای خط مونتاژ همراه با تست و بسته بندی شامل 13 ایستگاه اصلی می شود.

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تولید
سیستم تنظیم دما و دقت آن تاثیر زیادی در میزان مصرف انرژی و راحتی ساکنین دارد . یک سیستم با دقت بالا، می تواند با کمترین میزان مصرف انرژی محیطی را فراهم آورد که نه سرد و نه گرم باشد . این مساله سبب می شود که سهولت استفاده از کولر برای مصرف کننده و رضایت از آن بیشتر باشد . برخی از کولرها به ساعت های داخلی مجهزند که به سیستم این امکان را می دهد در ساعت مشخصی (قبل از شروع ساعت کاری یا قبل از رسیدن به منزل ) شروع به کار کند و یا از کار بایستد.

مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

مراحل صدور جواز تاسیس :
1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تاسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع .
3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی .
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .
5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تاسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
– تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
– حداقل سن 18 سال تمام
– دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

2- اشخاص حقوقی
– اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )
– ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

مدارک مورد نیاز:
1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان.
2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن
3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی
4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست
5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء
6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی
7- پوشه فنردار
8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :
1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.
5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

تعریف:
پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

صدور پروانه بهره برداری :
1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.
4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.
5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.
6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح :
1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.
4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.
6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

فصل دوم
روش انجام کار

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید محصولات فرفورژه نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، متد های نوین تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
موقعیت مکانی منطقه ویژه برق و الکترونیک شیراز که از یکسو در همجواری با نواحی گرمسیری و بازار بالقوه کولر گازی قرار دارد و از سوی دیگر از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی در زمینه ورود کالا و قطعات برای تولید محصولات جدید بهره می گیرد، به نظر می آید که این طرح قابل بررسی و پیگیری است.

برنامه زمان بندی طرح

فصل سوم
امور مالی طرح

سرمایه گذاری ثابت طرح :
خرید دفتر کار :
در نظرات آپارتمانی به مساحت 60 متر مربع به عنوان دفتر شرکت خریداری شود که در این دفتر قسنت های بازاریابی طراحی تور و سایت دانستنی نیست و امور مالی و بایگانی و آرشیو مستقر شود که هزینه خرید هر متر مربع به مبلغ 15000000 ریال پیش بینی می شود. بنابراین قسمت خرید آن به شرح ذیل خواهخد بود.

جهت تغییرات داخل و بیرون نما از قرار هر متر مربع 300000 ریال پیش بینی می شود که هزینه نمایند بنابراین هزینه آن عبارت خواهد بود .

هزینه زمین :
با توجه به مکان احداث طرح (منطقه آزاد ویژه برق و الکترونیک شیراز ) و برآورد قیمت زمین در حدود 4000 مترمربع، هزینه زمین 1 میلیارد تومان محاسبه شد.

هزینه محوطه سازی و ساختمان سازی :

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :
هزینه تامین تاسیسات زیربنایی شامل هزینه انشعاب برق، آب، گازطبیعی (تامین انرژی گرمایی) و تلفن حدود 300 میلیون ریال برآورد می شود.

هزینه ماشین آلات و تجهیزات :

هزینه های قبل از بهره برداری و پیش بینی نشده :
هزینه های پیش بی نی نشده و قبل از بهره برداری شامل خرید لوازم جانبی، آموزش پرسنل و… است که 5 درصد کل هزینه های مستقیم سرمایه گذاری ثابت درنظر گرفته می شود.

هزینه سرمایه گذاری ثابت :

برآورد سرمایه در گردش
سرمایه در گردش سرمایه ای است که به منظور تامین هزینه هایی چون خرید مواد اولیه، حقوق پرسنل، هزینه های بالاسری و غیره برای مدت دو ماه در نظر گرفته می شود . سرمایه در گردش این طرح در حدود 8933 میلیون ریال برآورد شده است.

هزینه حقوق و دستمزد :

فصل چهارم
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات

نتایج حاصله از اجرای طرح :
یک سرمایه گذاری، زمانی سودده تلقی می شود که سرمایه گذاران اصل و فرع بیشتری دریافت کنند ، یا به عبارت ساده تر در انتظار دریافت یک نرخ بازگشت سرمایه مناسب باشند. سرمایه گذاری در یک واحد تولیدی یا صنعتی غالباً با ریسک همراه است، به همین جهت معمولا سرمایه گذار انتظار دریافت نرخ بازگشت سرمایه ای بیش از نرخ بانک را دارد . مقدار حداقل نرخ جذب کننده برای اشخاص یا شرکت های مختلف با توجه به خصوصیات سرمایه گذاران فرق دارد، به همین جهت ممکن است یک پروژه برای شرکتی اقتصادی ت لقی گردد و برای شرکت دیگری غیر اقتصادی .
بدیهی است چنانچه نرخ بازگشت سرمایه یک پروژه بیشتر یا مساوی حداقل نرخ جذب کننده شود، آن پروژه اقتصادی است.
ناگفته پیداست که این پروژه برای سرمایه گذاری داخلی در قالب احداث کارخانه و دریافت حق العمل کاری بسیار مطلوب بوده و برگشت سرمایه در ظرف مدت کوتاهی (کمتر از 2سال ) کاملا تضمین شده است.

4


تعداد صفحات : حجم فایل:1,124 کیلوبایت | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود