تارا فایل

پاورپوینت برنامه استراتژیک دانشکده بهداشت


1

2
برنامه استراتژیک دانشکده بهداشت

3

4

5

6

7

8

9

10

11
در پایان 95درصد از برنامه های راهبردی دانشکده بهداشت محقق شده است.
در حال حاضر دانشکده بهداشت (از سال 86 )با 556 نفر دانشجو در 4 رشته کاردانی بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها و کارشناسی ناپیوسته بهداشت محیط، کارشناسی ناپیوسته بهداشت عمومی دانشجو می پذیرد و به امر تعلیم وتربیت آنان می پذیرد.

12
اهداف کلی دربرنامه 5ساله
1) هماهنگ سازی فعالیتهای گروههای آموزشی دانشکده
تدوین برنامه آموزشی کوتاه مدت وسیستماتیک نمودن فعالیتهای آموزشی دانشکده
ارزشیابی برنامه های آموزشی گروههای دانشکده باهمکاری خودگروهها

13
2) گسترش تحصیلات تکمیلی
هدایت 50%ازپایان نامه های دانشجویان پزشکی وکارشناسی درجهت اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ونیازهای سلامت جامعه ازشروع سال تحصیلی 1390به بعد
راه اندازی قطعی وپذیرش دانشجودردوره کارشناسی ارشد رشته بهداشت محیط دربرنامه 5ساله
راه اندازی قطعی وپذیرش دانشجودردوره کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت تا مهرماه1390
درخواست وپیگیری مجوزتاسیس رشته های کارشناسی علوم بهداشتی درشهرستانهای استان
اخذمجوزرشته کارشناسی بهداشت حرفه ای درمهرماه 1390

14
3) افزایش مهارت های عملی دانشجویان جهت ارائه خدمات درمحیط های کاری(آموزش کاربردی)
اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی توسط دانشجویان درحین دوره های کارآموزی وپروژه تحت نظر اساتیدراهنما
بررسی وارائه پیشنهادات عملی برای تغییر سرفصل های آموزشی مطابق نیازهای کاربردی نظام سلامت

15
4) تربیت وتوانمندسازی دانشجویان جهت استفاده ازمنابع ومتون انگلیسی
برنامه ریزی وبرگزاری دوره های فوق برنامه زبان انگلیسی برای دانشجویان بامشارکت دانشگاه
حمایت وتشویق اساتیدنسبت به ارائه بعضی ازدروس بصورت زبان انگلیسی بخصوص دردوره های تحصیلات تکمیلی

16
تدوین برنامه آموزشی کوتاه مدت وسیستماتیک نمودن فعالیتهای آموزشی دانشکده
برگزاری کارگاههای روش تدریس برای اساتیدجدیدیکباردرهرنیمسال تحصیلی
تهیه بسته های آموزشی وملزومات کامپیوتری موردنیازمعاونت آموزش تامهرماه1390
کامپیوتری نمودن انتخاب واحد
ملزم نمودن اساتیدنسبت به تهیه طرح درسی برای هریک ازواحدهای درسی
تامین امکانات لازم برای استفاده ازوسایل کمک آموزشی ماننداورهدبرای 100%کلاسهای درس وویدئوپروژکتور(Power Point)

17
ارزشیابی برنامه های آموزشی گروههای دانشکده باهمکاری خودگروهها
ایجاددفترتوسعه آموزش پزشکی (EDO)
همکاری باEDC درتکمیل فرمهای ارزشیابی دروس
پیگیری نتایج ارزشیابی
تکمیل 100% پرونده ارزشیابی اساتید
دادن بازخوردبه تمامی اساتیدازنتایج ارزشیابی دانشجویی ورفع نواقص موجوددرروش تدریس

18
هدایت 50%ازپایان نامه های دانشجویان پزشکی وکارشناسی درجهت اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ونیازهای سلامت جامعه ازشروع سال تحصیلی 1390به بعد
ارتباط بامراکزبهداشتی درمانی وآشنایی بامشکلات وتعیین نیازهای تحقیقاتی
ارتباط بامراکز برون سازمانی واخذاولویت های تحقیقاتی آنها
تدوین برنامه جامعه برای دوره های کارآموزی درمقاطع کاردانی وکارشناسی
اختصاص 4واحداز12واحددوره های کارآموزی به امرپژوهش وتحقیق
توجه به نیازهای مراکزبهداشتی ودرمانی دانشگاه درهدایت پروژه های دانشجویی

19
” اهداف توسعه آموزشکده بهداشت“
1- ارتقاء آموزشکده به دانشکده بهداشت
تفکیک گروه بهداشت به گروه های بهداشتی مجزا شامل:
الف) گروه بهداشت محیط
ب) گروه بهداشت حرفه ای
ج) گروه بهداشت عمومی
2- توسعه همکاری های درون بخشی و برون بخشی در رابطه با توسعه بهداشت و سلامت جامعه
3- گام برداشتن به سوی استانداردسازی و اعتباربخشی رشته های بهداشتی با توجه به نیاز جامعه و منطقه

20
4-در خواست پذیرش دانشجو در شهرستان های استان طبق برنامه استراتژیک دانشگاه،جهت شهرستان های:

الف)نهبندان(کارشناسی بهداشت عمومی)
ب)سربیشه(کارشناسی بهداشت حرفه ای)
ج) سرایان (کارشناسی بهداشت محیط)
د) بشرویه(کارشناسی بهداشت عمومی)

21
” اهداف پیشنهادی دانشکده بهداشت“
بهبود متناسب تسهیلات و امکانات دانشکده بهداشت
تصویب چارت سازمانی و تشکیلاتی و هرم هیئت علمی دانشکده
افزایش اعتبار و استقلال مالی و اداری
ایجادحداقل 2معاونت درچارت سازمانی جهت دانشکده
ایجاداداره عمومی جهت دانشکده جهت انجام کارهای اداری ومالی

22
6- راه اندازی مرکز اطلاع رسانی بهداشتی در دانشکده
7- ایجاد مراکز تحقیقاتی مرتبط با رشته های بهداشتی
8- توسعه همکاری درون بخشی و برون بخشی در ارتباط و در راستای توسعه و ایجاد شهر سالم و همکاری ارگان های مختلف شهری و شورای شهر، استانداری، شورای بهداشت و امنیت غذایی
9- گسترش HSR دانشگاه
10- افزایش تعداد اعضای هیئت علمی در مقطع PhD بر اساس نیاز فعالیت های آموزشی و پژوهشی

23
اقدام در جهت سیستم اداری دانشکده
نقص تشکیلات پرسنلی
جهت هر گروه آموزشی کارشناس قراردادی یا استخدامی لازم است
جهت مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی 3 نفر کارشناس قراردادی یا استخدامی لازم است
2) جذب نیروی هیئت علمی تمام وقت در مقطع دکترای بهداشت محیط و دکترای بهداشت حرفه ای
3) خودروهای مجزا جهت بازدید و کارآموزی دانشجویان
4) بهبود وضعیت پژوهش های کاربردی دانشجویی
5) بهبود وضعیت پژوهش های کاربردی اعضای هیئت علمی
6) تلاش در جهت ایجاد و توسعه فضای فیزیکی دانشکده بهداشت

24

7- تکمیل و راه اندازی مجتمع کارگاهی آزمایشگاهی دانشکده
8- پیگیری جهت صدور مجوز رشته کارشناسی بهداشت حرفه ای در سال 1389
9- اصلاح ساختار هرم هیئت علمی از طریق جذب و استخدام PhD در رشته های مورد نیاز

25
پیروزوموفق باشید.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود