تارا فایل

پاورپوینت استراتژیهای قیمت گذاری


1

کتول موضوع :استراتژیهای قیمت گذاری
مربوط به درس : بازارشناسی و مسائل بازاریابی
استاد مربوطه

Price
Place

Product
Promotion
4P

محصول
Price
Place

Product
Promotion
4P
مکان یابی
قیمت گذاری
ترویج
4P
4

قیمت عبارت است از مبلغی که که شرکت بابت مبادله خاصی، از مشتری دریافت می کند و ممکن است شامل قیمت محصول، هزینه بارگیری ، حمل و نقل ، ضمانت و هزینه های مالی باشد که مشتری باید پرداخت کند.
5

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گذاری نوع بازار قوانین و مداخلات دولت هزینه ها قیمت محصولات شرکت های رقیب
روشهای عمومی قیمت گذاری
روش اضافه بر هزینه تمام شده
تعیین قیمت بر اساس قیمت جاری
قیمت گذاری مناقصه ای
6

قیمت گذاری کالاهای ابداعی
روش قیمت گذاری غیر نفوذی
مثال : شرکت پولاروید
قیمت گذاری نفوذی
مثال: شرکت «دل»

7

قیمت گذاری مخرب
شرکتها قیمت پایین تری را نسبت به رقیببانشان برای محصولات خود تعیین می کنند و می دانند که رقیبانشان نمی توانند با قیمت مشابهی محصول تولید کنند و سود ببرند.

8

قیمت گذاری روانی
قیمت گذاری پرستیژی
در این روش با استفاده از قیمت بالا ذهنیت یا تصویری از کیفیت یا انحصار ایجاد می گردد.
تفاوت فیمت گذاری پرستیژی با قیمت گذاری غیرنفوذی
1: هدفهای دو روش قیمت گذاری
2: از لحاظ استراتژی

.Bقیمت گذاری اعداد خرده
9

قیمت گذاری خط محصول
وقتی شرکتی بیش از یک محصول در رشته های مختلف تولید می کند می تواند از این روش استفاده کند.
حد نهایی قیمت گذاری خط محصول را قیمت گذاری یکسان می گویند که در آن همه محصولات به یک قیمت فروخته می شود.

10

قیمت گذاری اختیاری
بسیاری از این شرکتها از شیوه قیمت گذاری انتخابی استفاده می کنند، در این روش قیمت کالا تابع اقلام و لوازم اضافی همراه کالای اصلی است.
11

قیمت گذاری محصولات مکمل
بعضی از شرکتها کالاهایی را تولید می کنند که باید لزوما همراه کالای اصلی مورد استفاده قرارگیرد و این شرکتها از قیمت گذاری محصولات مکمل استفاده می کنند.
مثال : فیلم عکاسی و نرم افزار کامپیوتر از جمله کالاهای مکمل (اجباری) هستند.
در بخش خدمات به این خط مشی، قیمت گذاری دو بخشی گویند.

12

قیمت گذاری محصولات فرعی
تولید فراورده های نفتی، شیمیایی و سایر کالاها معمولا با ضایعات و سایر محصولات فرعی همراه است. در قیمت گذاری کالاهای فرعی غالبا تولید کننده در پی یافتن بازاری است که به نحوی از دست این اقلام رهایی یابد .

13

قیمت گذاری مجموعه ای از محصولات
برخی از شرکتها تعدادی از محصولات خود را را با هم عرضه می کنند و البته با قیمتی که کمتر از مجموع تک تک آنهاست. این روش ، قیمت گذاری مجموعه ای از محصولات ( قیمت گذاری سر هم) نام دارد.
14
استراتژی قیمت گذاری pay what you want
مثال : بازی WORLD OF GOO

قیمت گذاری تبعیضی
در قیمت گذاری تبعیضی یک شرکت، کالا یا خدمات خود را نه لزوما به دلیل تفاوتی که در قیمت تمام شده وجود دارد، به دو یا چند قیمت فروش عرضه می کند.
انواع مختلف قیمت گذاری تبعیضی
قیمت گذاری بر مبنای مشتری
قیمت گذاری زمانی
قیمت گذاری مکانی
15

قیمت گذاری تخفیفی
بسیاری از شرکتها ی تولیدی برای مشتریانی که محصولات را با شرایط ویژه خریداری می نمایند، قیمت های اصلی را کاهش می دهند .
تخفیف نقدی
تخفیفات مقداری
تخفیفات عملیاتی
تخفیفات فصلی
تخفیف معاوضه ای
تخفیف تبلیغاتی

16

قیمت گذاری تبلیغاتی
در این روش شرکتها قیمت کالاهای خود را به طور موقت کاهش می دهند.

17
الف : قیمت گذاری رهبر یا محصول ارزان برای جلب مشتریان
ب: پیشروان زیان ده

Everyday low price
وال مارت بر این اعتقاد است که همین فلسفه قیمت گذاری است که اعتماد مشتریان را جلب می کند و آنها اطمینان می یابند که قیمتها تحت شرایط مختلف، تغییر شدید نخواهد داشت.
18

freemium
روش قیمت گذاری روی محصولات است که شرکت ابتدا آنها را رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد و مشتریان برای ارتقای آن باید مبالغی را بپردازند.
19

20

21

استراتژی قیمت گذاری پویا
قیمت گذاری پویا استراتژی قیمتی است که در آن قیمتها در هر لحظه به خاطر مشتریان و یا به دلیل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغییر می کند.
22
مثال : حراجی انگلیسی

قیمت گذاری سبز
23

ز
مدیران امروز مساله قیمت گذاری و تعیین قیمت را به عنوان یک مرحله استراتژیک و نه به عنوان یک تصمیم سریع مدنظر داشته باشند.
نداشتن یک استراتژی مناسب قیمت گذاری می تواند به فروش کمتر، از دست دادن مشتری، سهم بازار کمتر و کاهش سود منجر شود.
24

سربلند باشید


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود