طرح کار افرینی و توجیهی احداث شرکت کناف و کناف کاری
فهـرست مطالب
صفحه
عنــــوان
1
مقدمه
2
هدف
3
توصیف پروژه
4
توجیه پروژه
5
بیمه و دریافت مجوز
6
محل تاسیس و شرایط ساختمان
7
برآورد نیروی انسانی و حقوق و دستمزد
8
برآورد تجهیزات و برآورد قیمت
9
محاسبات مالی
10
برآورد سایر اقلام مورد نیاز شرکت
11
برآورد استهلاک
12
جدول هزینه ها
13
نحوه جذب سرمایه
14
برنامه خلاق تبلیغات
15
زمانبندی پروژه
گزارش بازدید
کروکی
چارت سازمانی
توجه:با توجه به نوسانات بازار قیمت ها همواره متغییر بوده و می بایست با توجه به نرخ روز به روز شوند
دسته بندی کناف :
1ـ سقف مشبک (آرم استرانگ (armstrng
2ـ سقف ساده
3ـ سقف دکور آتیو
4ـ دیوار پوششی
5 ـ دیوار جدا کننده (پارتیش )
هـدف
اولین دلیل انتخاب این پروژه تازگی آن در ایران است و دومین دلیل علاقه ای که گروه نسبت به این کار جدید نشان دادند بود.
این پروژه به علت مقاومتش در برابر زلزله، کاهش وزن، اقتصادی بودن ، سبکی، سرعت در نصب و از همه مهم تر به دلیل زیبایی که به محیط خانه می بخشد باعث می شود که مردم بیشتر به خرید این محصول جذب شوند و این امر باعث پیشرفت در کار و همچنین افزایش سود ما می شود چرا که ما اولین شرکت هایی هستیم که در حال فعالیت در کار کناف هستیم و افراد بیشتری به ما مراجعه می کنند.
یکی دیگر از دلایل ما برای انتخاب این کار زیبا شدن شهر و همچنین پیشرفت کشور از نظر پیمان کاری و از همه مهمتر وارد شدن در عرصه ی رقابت پیمان کاری.
توصیف پروژه
شرکت ما یک شرکت ساختمانی است که در بلوار سجاد دایر خواهد شد در شرکت ما خدماتی از جمله نصب سقف های کاذب ، دیوار پوششی و جدا کننده به مشتریان ارائه می گرد د
در این شرکت کارکنانی که استخدام می شوند هر کدام باید حداقل تجربه ی فنی داشته باشند ما برای نصب این سیستم به افرادی نیاز داریم که از هوش و دقت و سرعت بالایی برخوردار باشند .
شرکت ما نیازی به بازاریاب ندارد زیرا اکثر مردم به کار کناف نیاز دارند و خود آن ها به ما مراجعه می کنند .
توجیه پروژه
علت انتخاب این پروژه دلایل مختلفی دارد که به شرح زیر است:
1ـ علاقه زیاد گروه به این رشته
2ـ سرمایه ای که برای راه اندازی این شرکت لازم است را ما در اختیار داریم
3ـ اکثر مردم به وجود چنین شرکتهایی نیاز دارند.
4ـ چون کشور در حال توسعه است وجود چنین شرکت هایی لازم و ضروری است.
5ـ چون این کار جدید است و با پیشرفت جامعه مطابقت دارد.
دریافت بیمه
برای دریافت بیمه ما می توانیم با مراجعه به هر یک از سازمانهای بیمه موجود که هر ماه مبلغی در یافت میکند تمام کارکنان و شرکت و وسایل موجود در شرکت را در برابر انواع حوادث احتمالی بیمه نماییم.
دریافت مجوز
از آنجایی که مدرک تحصیلی ما تحت لیسانس کناف می باشد می توانیم با مراجعه به نمایندگی کناف ایران در تهران مجوز مربوط به تاسیس شرکتمان را دریافت نماییم .
اما در حال حاضر به علت اینکه کار ما مربوط به شاخه ی پیمانکاری است ما نیازی به
مجوز اداری برای کار نداریم .
محل تاسیس و شرایط ساختمانی
محل تاسیس واقع در بلوار سجاد می باشد و شرایط ذیل را دارا می باشد .
شرایط ساختمان
1 ـ متراژ 80 متر مربع است .
2 ـ کلیه دیوارها نصفه سنگ است .
3 ـ کف سالن سنگ و کف آشپزخانه سرامیک می باشد .
4 ـ آشپزخانه اُپن و دارای تهویه است .
5 ـ محل نور گیر است .
6 ـ برای نگهداری وسایل ( ابزار کار ) و مصالح دو انبار مجزا دارد .
برآورد نیروی انسانی و حقوق و دستمزد
کارهای شرکت طبق مدرک افراد درجه بندی شده است :
متوسط حقوق هرماه
تعداد
تخصص و میزان تحصیلات
نیروی انسانی
ردیف
1500000 ریال
1
کارشناسی
مدیر عامل
1
1500000 ریال
1
کارشناس حسابداری
کارشناسی مدیر امور مالی
2
1500000 ریال
1
کارشناس مدیریت
مدیر پروژه
3
1500000 ریال
3
کارشناس عمران
کارشناس فنی
4
1500000 ریال
1
دیپلم کامپیوتر
منشی
5
در صورت گسترده شدن کار نیاز به استخدام کارمند جدید در رابطه با تخصصهای اصلی شرکت می باشد که در زمان استخدام نحوه پرداخت و میزان حقوق پرداختی برآورد می گردد .
چون سرمایه اولیه متعلق به همه افراد گروه است ، بنابراین برای پیشرفت بیشتر در کار نباید حقوق زیادی به کارکنان شرکت تعلق بگیرد .
برآورد تجهیزات و برآورد قیمت
قیمت
فی
تعداد
نوع کالا
ردیف
5000000
15000000
3
تفنگ هیلتی
1
1200000
6000000
5
دریل
2
1300000
6500000
5
اسکروبان (پیچ گوشتی برق)
3
100000
500000
5
قیچی
4
20000
100000
5
انبردست
5
15000
750000
5
دمباریک
6
10000
50000
5
متر
7
20000
100000
5
اره
8
15000
75000
5
تیغ کاتر
9
برآورد سایر اقلام مورد نیاز شرکت
محاسبات مالی :
برای یک ماه
مبلغ هزینه (به ریال)
شرح هزینه ها
ردیف
000/500/1
هزینه اجاره
1
000/400/1
هزینه انرژی ها
2
000/500/1
حقوق کارکنان
3
271/099/1
استهلاک
4
000/000/2
هزینه پیش بینی نشده
5
000/500/2
هزینه آگهی
6
271/999/9
جمع کل
7
000/500/22 میانگین درآمد یک ماه است که با ظرفیت تقریبی برای هر ماه به دست می آید
کل سرمایه گذاری
سرمایه در گردش
سرمایه ثابت
000/000/100
000/765/42
000/765/52
برآورد سایر اقلام مورد نیاز شرکت
قیمت
فی به ریال
تعداد
نوع کالا
ردیف
000/800/1
000/600
5
میز
1
000/400/2
000/300
8
صندلی
2
000/500/10
000/500/10
1
خط تلفن
3
000/000/2
000/000/2
1
مبل (8 نفره)
4
000/80
000/40
2
گلدان
5
000/50
000/50
1
سماور
6
000/60
000/60
1
لیوان 6 تایی
7
000/100
000/50
2
فنجان 6 تایی
8
000/20
000/10
2
سینی
9
000/250
000/50
5
قندان
10
000/30
000/30
1
قوری
11
000/000/6
000/000/6
1
گاز
12
000/.000/3
000/000/1
3
گوشی تلفن
13
000/400
000/200
2
قفسه
14
000/000/5
000/000/5
1
کامپیوتر
15
7680000
19075000
جمع
برآورد استهـلاک
استهلاک سالیانه= نرخ استهلاک × برآورد تجهیزات
هزینه استهلاک سه ماهه = 3×هزینه استهلاک یک ماه
15000000+6000000+6500000+500000+100000+750000+50000+100000+
75000+1800000+2400000+1500000+3000000+80000+50000+60000+
100000+20000+250000+30000+6000000+3000000+400000+50000000=
52765000
استهلاک سالانه 13191250=25% * 52765000
استهلاک 2 ماهه 2198542 = 12÷2 × 25% * 52765000
استهلاک یک ماهه 109927 = 12 ÷ 1 ×25% × 52765000
جدول هزینه و سود و زیان برای 2 ماه با ظرفیت کامل :
هزینه ها به ریال می باشد
000/000/45
درآمد
000/000/3
هزینه اجاره
000/000/2
هزینه آگهی
000/800/2
هزینه انرژی
000/400/14
هزینه حقوق
542/198/2
هزینه استهلاک
000/000/2
هزینه پیش بینی نشده
542/398/26
جمع هزینه
458/601/18
سود ویژه
نحوه جذب سرمایه :
سرمایه مورد نیاز ما از آورده های شخصی تامین خواهد گردید . چون گروه ما 6 نفره است ، اگر هر نفر عضو گروه000/000/25 ریال تهیه کنند سرمایه اولیه ما 000/ 000/150 ریال می شود که با توجه به هزینه ها کافی است .
برنامه خـلاق تبلیغاتی :
شرکت ما از طرف دولت در رسانه های گروهی( تلویزیون ، روزنامه ، رادیو و ….. ) تبلیغ می
شود و ما هیچ هزینه ای در این مورد پرداخت نمی کنیم .
به علت اینکه پروژه هایی که ما قبول می کنیم پروژه های یک ساله و دوساله است می توانیم در آن محلی که کار می کنیم روی فلکس و همچنین روی
پوستر آگهی بزنیم .
ما از طریق کاتالوگ و کارت های کوچک نیز تبلیغات انجام می دهیم به طوری که تمامی مزایای این کار در این کاتالوگ ها توضیح داده شده است .
البته شرکت ما نیاز چندانی به تبلیغ ندارد زیرا ما کاری را انجام می دهیم که مردم به آن نیاز دارند و خود مردم هستند که به ما مراجعه می کنند .
زمانبندی پروژه :
ردیف
موارد کاربرد
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1
جمع آوری اطلاعات
2
انتخاب افراد
3
جذب سرمایه
4
تعیین محل اجرای کار
5
تامین تجهیزات و برآورد
6
انجام تحقیقات بازرگانی
7
برآورد سود
8
تقسیم کار بین افراد
9
اجرای برنامه های تبلیغاتی
10
شروع کار
11
ارزیابی اجرای کار
طبق زمانبدنی جدول بالا از زمان جمع آوری اطلاعات تا شروع به کار شرکت احتیاج به 4 ماه وقت داریم.
جهت اخذ مجوز واحد فروش و تعمیرات کامپیوتر چون مدرک تمامی اعضاء گروه مدرک فنی حرفه ای رشته کامپیوتر می باشد فقط نیاز است که به اتحادیه واقع در خیابان سناباد مراجعه شود و سپس اقدامات قانونی برای کسب مجوز این واحد انجام گیرد.