تارا فایل

پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار کارگاه تولیدی پوشاک




عنوان برنامه کسب و کار:

تهیه کننده برنامه:

ویژه فراگیران دوره های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار
مشهد مقدس-بهار 88
1.
مشخصات تهیه کننده طرح
1.1. شخص حقیقی:
نام و نام خانوادگی:
ابولفضل پاک دل
شماره شناسنامه:
68
تاریخ و محل تولد:_

سطح و رشته تحصیلی:
صنایع چوب و کاغذ
شغل فعلی:
دانشجو
کد ملی:
تجربه و تخصص:
نشانی پستی:
تلفن تماس:
نشانی پست الکترونیک:

1.2. شخص حقوقی :
نام و نوع شرکت :
موضوع شرکت :
تاریخ تاسیس :
شماره و محل ثبت :
تعداد و نوع سهام :
آدرس پستی شرکت :
تلفن تماس :
2.
صنعت و فضای کلان اقتصادی
2.1. پیرامون صنعت مورد نظر توضیح دهید:
یکی از مسائلی که در محکم کردن پایه های فرهنگی اصیل یک ملت میتواند موثر واقع شود سبک پوشش ملت خصوصا پوشش قشر زن می باشد. نحوه ی پوشش در یک جامعه می تواند گویای ارزش هایی باشد که در فرهنگ آن جامعه حاکم است. در فرهنگ اسلامی ما پوشش کامل بدن زن و رعایت حجاب او ارزش زن بودن آن را بیشتر آشکار می سازد. در نتیجه بهتر است که اولین گام را در جهت خود کفایی این امر مهم آغاز و با فرا گرفتن فن خیاطی و داشتن حسن سلیقه در این زمینه گام های موثر و سازنده ای برداشته شود.
2.2. وضعیت هر یک از شاخص های ذیل را در صنعت مذکور مشخص نمایید:
2.2.1. امکان ورود به صنعت:
امروزه با توجه به نیاز مبرم انسان به پوشاک امکان ورود به این صنعت برای علاقه مندان به این رشته بصورت زیر می باشد:
1-گذراندن دوره تکمیلی این رشته در مقطع هنرستان و ورود به دانشگاه های خیاطی
2-شرکت کردن در کلاس های سازمان فنی حرفه ای کشور
3-فرا گرفتن این رشته بصورت عملی وتجربی
2.2.2. قدرت چانه زنی تامین کنندگان:
با توجه به نیازهای روز مره انسان به پوشاک و هزینه بالایی که باید برای تهیه ی مواد اولیه پرداخت کرد قدرت چانه زنی با تامین کنندگان بالاست.
2.2.3. قدرت چانه زنی مشتریان:
با توجه به این که این صنعت سرو کار زیادی با مشتریان دارد برای جبران پول پرداخت شده به تامین کنندگان مواد اولیه و هم چنین جلب رضایت مشتریان قدرت چانه زنی با آن ها در حد متعادل خواهد بود.

2.2.4. شدت رقابت در صنعت:
با پیشرفت علم و تکنولوژی و احتیاجات گسترش یافته مردم به محصولات این صنعت شدت رقابت در این زمینه بیش از پیش بالا رفته است.
2.2.5. امکان وجود کالاهای جانشین
با توجه به نوع محصول امکان وجود کالاهای جانشین نمی باشد ولی با پیشرفت تکنولوژی می توان با استفاده از چرخ های مدرن محصولات بیشتری را در زمان کوتاه تری تولید کرد.
2.3. مهمترین معضل یا مشکلی که محصول یا شرکت شما قادر است در صنعت مرتفع نماید چییست؟
تولید پوشاک بیشتر با ایجاد تنوع در آن ها بر حسب نیاز و کاربردشان و کاهش هزینه ها در صورت ممکن برای جلب رضایت مشتریان.
3.
مشخصات شرکت
3.1. ساختار قانونی شرکت شما چگونه است؟ (موسسه/سهامی خاص/ تعاونی/…)
ساختار قانونی کارگاه از نوع تعاونی خواهد بود.
3.2. چشم انداز شرکت شما چیست؟
چشم انداز کارگاه تولیدی ما 1-تولید پوشاک متنوع با کیفیت بالا2-جلب رضایت مشتریان3-گسترش محصولات تولید شده ی خود بین فروشگاه های زنجیره ای در اقصی نقاط شهر یا کشور بطوری که تنها کارگاه تولیدی پوشاک ما جوابگوی نیاز مردم باشد.
3.3. بهترین محل برای تاسیس شرکت شما در چه محلی است؟
بهترین محل برای تاسیس کارگاه پوشاک در سطح شهر به خصوص در محل تردد افراد خواهد بود.
3.4. آیا به جز دفتر اصلی به مکان های دیگری مانند انبار یا کارگاه نیازمندید؟
بله، برای نگهداری پارچه های اولیه تهیه پوشاک و تعدادی از چرخ های خیاطی و وسایل دیگر به یک انبار کوچک نیازمندیم..
3.5. مساحت پیش بینی شده برای هر یک از بخش های مورد نظر شما در شرکت چقدر است؟
کارگاه حدود 100 متر مربع -انبار حدود 30 متر مربع
3.6. آیا امکان تامین مواد اولیه در محل پیش بینی شده وجود خواهد داشت؟
بله، با توجه به مغازه های پارچه فروشی اطراف کارگاه امکان تامین مواد اولیه وجود دارد.
3.7. آیا مشتریان از محل پیش بینی شده تردد خواهند نمود؟
بله، امکان تردد مشتریان از محلی که برای تاسیس کارگاه انتخاب شده تا حدودی مقدور می باشد.
3.8. آیا نیروی کار ماهر در نزدیکی محل شرکت وجود دارد؟
تا حدودی می توان از دیگر افراد ماهر در این زمینه که ممکن است در اطراف کارگاه تاسیس شده وجود داشته باشند استفاده نمود.
3.9. آیا شرکت شما دارای استاندارد یا گواهینامه فعالیت از محل خاصی است؟
بله دارای گواهینامه فعالیت و جواز کسب از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد.
3.10. تاریخچه شرکت خود را (در صورت وجود) بنویسید: (شرکت هایی که هنوز تاسیس نشده اند نیاز به تکمیل این بخش ندارند)
4. برنامه مدیریت
4.1. مدیر عامل شرکت را معرفی نمایید:
فردی است دارای حداقل 2 سال سابقه کار-دارای مدرک کاردانی طراحی پوشاک و آگاه به امور مدیریتی
4.2. مشاوران شرکت چه کسانی می باشند؟
مشاور طراحی پوشاک:دارای مدرک فوق دیپلم وحدا قل 1 سال سابقه کار که وی موظف به مطابقت طرح های لباس با استاندارد های پوشاک است
مشاور مالی:دارای حدا قل 2 سال سابقه کاردر امور مالی که وی موظف به رسیدگی برنامه های مالی مربوط به شرکت می باشد.
4.3. مدیران و معاونان شرکت چه کسانی می باشند؟
مدیر عامل -مدیر خرید و فروش ومشاوران طراحی و مالی
4.4. پرسنل کلیدی شرکت چه کسانی هستند؟
مسئول تامین و نگهداری چرخ های خیاطی و مسئول خرید پارچه

چارت سازمانی شرکت را رسم نمایید:

5. برنامه بازار و بازاریابی
5.1. کسب و کار شما با کدامیک از شاخص های کلان اقتصادی مرتبط است؟
کسب و کار کارگاه تولیدی با افزایش میزان اشتغال ‍-صادرات محصولات و سرمایه گذاری در زمینه صنعت پوشاک کشور در ارتباط است.
5.2. کسب و کار شما در راستای کدامیک از برنامه های ملی یا منطقه ای است؟
کسب و کار کارگاه در راستای فعالیت های صنعت توسعه استان خراسان رضوی میباشد.
5.3. پیش بینی بازار بالقوه شما بر حسب ریال چقدر است؟ (محاسبات ذکر شود)
مثلاً برای فروش بلوز و شلوار با قیمت 60000ریال برای 5 مشتریان با تعداد2000
600000000=60000*2000*5
وضعیت بازار پیش روی شما چگونه است؟ (انبساط، ثبات، انقباض)
باتوجه به نیاز اصلی انسان ها به پوشاک و ایجاد تنوع در محصولات تولید شده بازار این کارگاه رو به انبساط است.
5.4. تعداد نوبت خرید برای هر مشتری چند بار در سال است؟
4 بار متناسب با فصل های سال
5.5. جدول تفکیک مشتریان را تکمیل نمایید:

نوع اول
کارگاه
نوع دوم
مغازه های پوشاک
نوع سوم
مشتریان خانگی
درآمد
300000000
150000000
5000000
نحوه پرداخت
6 قسط
3 قسط
نقد
موقعیت جغرافیایی
در ورودی ودر سطح شهر
در سطح شهر
در سطح شهر

5.6. نتایج و تحلیل های برداشت شده از جدول فوق را بیان نمایید:
مایلم مشتریان خود را از دو گروه مغازه های فروش پوشاک و کارگاه ها انتخاب نمایم به دلیل دائمی بودن مشتری و درآمد خوب.
5.7. آیا فروش شما تحت تاثیر فصول مختلف سال قرار دارد؟
فروش کارگاه تحت تاثیر فصول مختلف قرار ندارد زیرا لباس ها مطابق با فصل ها دوخته میشوند.
5.8. عمده ترین شباهت و تفاوت محصول شما با محصولات رقبا چیست؟
شباهت: استفاده از استاندارد های طراحی پوشاک
تفاوت:افزایش دقت -تولید و کیفیت بالااز تمایزات کارگاه با سایر محصولات رقبا می باشد.
5.9. پنج رقیب غیر مستقیم خود را معرفی نمایید: مغازه های کوچک پوشاک وکارگاه های کوچک
5.10.
مشخصات سه رقیب مستقیم خود را در جدول ذیل درج نمایید:

رقیب اول
ها کوپیان
رقیب دوم
پاتن جامه
رقیب سوم
مهسا توس
کیفیت محصول
بالا
بالا
متوسط
تعداد پرسنل
زیاد
متوسط
متوسط

5.11. تحلیل جدول فوق را در این قسمت درج نمایید:
با توجه به جدول فوق رقیب اصلی کارگاه هر سه شرکت می باشد به دلیل تعداد پرسنل زیاد-کیفیت بالا با دستگاه های مجهزومساحت زیاد.
5.12. عمده ترین موانع ورود شما به بازار کدامند؟
عدم سرمایه کافی و هزینه های بالای تولید و انبارداری، عدم وجود منابع مهارتی وآموزشی و وجود محصولات معتبر سایر شرکت هاکه به ترتیب می توانیم با گرفتن وام، آوردن کارشناس های طراحی پوشاک و تبلیغات برای محصول کارگاه این معضلات را برطرف نمائیم.
5.13. خدمات پس از فروش شما به مشتریان کدامند؟
در صورت مواجهه شدن با اشکال در پوشاک های خریده شده آن ها را پس می گیریم و در عوض آن ها پوشاک دیگری رایگان می دهیم.
5.14. در صورتی که با افزایش تقاضا مواجه شوید چه روشی را در پیش خواهید گرفت؟
در کوتاه مدت با افزایش پرسنل برای جبران کمبود نیروی کار و در بلند مدت با افزایش میزان تجهیزات برای تولید پوشاک بیشتر در زمان کمتر به افزایش تقاضا پاسخ می دهیم.
5.15. آیا محصولات شما گارانتی دارد؟
شرایط کاری ما ایجاب می ند که محصولات تولید شده دارای گارانتی باشد.
5.16. برنامه بازاریابی و تبلیغات شما چیست؟
استفاده از کارت های ویزیت، آگهی روزنامه و فرستادن ویزیتورهای فروش نمونه
5.17. شیوه فروش محصول شما چگونه است؟
ما برای فروش محصولات خود به صورت نقد و اقساط از شیوه های متفاوتی استفاده می نمائیم.
5.18. روش دریافت بازخورد از مشتریان خود را بیان کنید.
از طریق فرم نظر سنجی، دادن سایت و ارتباط مستقیم با مشتریان

6. برنامه تولید
6.1. مهمترین تامین کنندگان شما چه کسانی هستند؟
مهمترین تامین کنندگان کارگاه از نظر محصول کارخانجات ومغازه های پارچه فروشی واز نظر مالی بانک ها می باشند.
6.2. فرآیندهای کلیدی تولید یا ارائه خدمات خود را بیان نمایید:
پس از تهیه مواد اولیه از تامین کنندگان پارچه ها را طبق الگو ها برش داده خیاط ها آن ها را می دوزندو پس از آماده شدن آن ها را دسته بندی نموده و به بازار عرضه می نمائیم.
6.3. برای توزیع محصول خود از چه روشی استفاده می نمایید؟
عقد قرارداد با مغازه ها ی مختلف
6.4. برنامه شما برای توسعه محصول چیست؟
برای توسعه محصول میزان خط تولید، تجهیزات با کیفیت بالا و محصولات متنوع خود را افزایش می دهیم.
6.5. ملاحظات زیست محیطی کسب و کار شما چیست ؟
شرایط کاری ما به گونه ای است که ملاحظات زیست محیطی ندارد.

برنامه مالی
محصول :
ردیف
نام محصول
میزان تولید
واحد
قیمت تمام شده ( خرید )
قیمت فروش
قیمت کل
1
بلوزو شلوار
36500
دست
30000
50000
1825000000

برآورد حقوق و دستمزد و نیروی انسانی :
ردیف
نیروی انسانی مورد نیاز
تخصص و میزان تحصیلات
تعداد
متوسط حقوق ماهانه
حقوق سالانه (ریال )
جمع حقوق (ریال )
1
مدیر عامل
کاردانی
1
5000000
81500000
81500000
2
مدیر خرید وفروش
دیپلم
2
3000000
48900000
97800000
3
مشاور طراحی
کاردانی
2
3500000
57050000
114100000
4
برش کار
دیپلم
3
2000000
32600000
97800000
5
خیاط
دیپلم
6
1500000
24450000
146700000
6
پاداش وحق بیمه کارفرما (معادل 70% جمع حقوق)

جمع

537900000

برآورد سرمایه ثابت :
الف- هزینه های سرمایه ای :
شرح
مبلغ (به ریال)
زمین
300000000
ساختمان سازی
1000000000
تاسیسات(سردخانه)
20000000
وسایل حمل و نقل(ماشین یخچال دار)
100000000
وسایل دفتر
15000000
پیش بینی نشده ( 10 درصد اقلام بالا )
143500000
جمع کل
1578500000
هزینه های قبل از بهره برداری :
شرح
مبلغ (به ریال)
هزینه های تهیه ی طرح، مشاوره،اخذ مجوز، حق ثبت، قراردادهای بانکی ( 4% هزینه های سرمایه ای )

63140000
هزینه های راه اندازی و توزیع آزمایشی ( 15 روز هزینه های آب، برق، سوخت، مواد اولیه، حقوق و دستمزد )
3/30995833
هزینه آموزش نیروی انسانی (2درصد کل حقوق سالانه)
1075800

جمع کل
3/95211633
هزینه های قبل از بهره برداری + هزینه های سرمایه ای= سرمایه ثابت
3/95211633+1578500000=1673711633
برآورد سرمایه در گردش :
عنوان
شرح
مبلغ (ریال )
مواد اولیه
2 ماه مواد اولیه
3/33333333
حقوق و دستمزد
2 ماه هزینه های حقوق و دستمزد
89650000
تنخواه گردان
2 ماه هزینه های آب، برق، سوخت و تعمیرات
3000000

جمع
3/125983333

نحوه ی سرمایه گذاری
شرح
سهم متقاضی
تسهیلات بانکی
جمع

مبلغ
درصد
مبلغ
درصد

سرمایه در گردش
9/37794999
3/88188333
3/125983333
هزینه های قبل از بهره برداری
9/28563489
3/66648143
3/95211633
هزینه های سرمایه ای
473550000
1104950000
1578500000

هزینه های توزیع سالانه :
شرح
مبلغ (ریال )
هزینه ی مواد اولیه
200000000
هزینه ی حقوق و دستمزد
537900000
هزینه ی انرژی ( آب، برق و سوخت )
6000000
هزینه ی تعمیرات و نگهداری
12000000
هزینه ی پیش بینی نشده ی ( 5 درصد اقلام بالا )
37795000
هزینه ی اداری و فروش ( یک درصد اقلام بالا )
7559000
هزینه ی بیمه ی کارخانه ( دو در هزار سرمایه ثابت )
2/3347423
هزینه ی استهلاک(10% حمل ونقل وماشین آلات- 5% ساختمان سازی-10% سایر)
6/19042326
جمع کل
4/907329331

1- محاسبه ی نقطه ی سر به سر : جمع هزینه های ثابت
= 100 × =درصد فروش
جمع هزینه ی متغیر- فروش کل

توضیح اینکه این نسبت هر چه کوچکتر از عدد یک باشد بهتر است و نشان دهنده درصد عملکرد نسبت به ظرفیت تولید در نقطه سر به سر است.

….54/19=1140595250÷4/222924581.
= ( جمع هزینه های تولید – فروش کل )= سود و زیان ویژه
1735670669

2- نرخ بازدهی سرمایه :
هزینه ی تسهیلات مالی + سود و زیان ویژه
= = نرخ بازدهی
کل سرمایه گذاری
2/1=1704483333÷2160229059
3- دوره ی برگشت سرمایه :

کل سرمایه گذاری
= دوره برگشت
جریان نقدی ورودی سالانه
دوره برگشت سرمایه:83/0

ضمائم و پیوست ها :
بخش ضمائم در بر گیرنده اطلاعات تکمیلی در زمینه طرح میباشد. اطلاعاتی مانند :بروشور ها وکاتالوگها و مدارک مربوط به تولید ارائه خدمات ونتایج ارزیابی تحقیقات بازار و سوابق شغلی مدیران و سایر اطلاعات مهم و مرتبط.

1


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود