تارا فایل

پرسشنامه فرسودگی تحصیلی


پرسشنامه فرسودگی تحصیلی ( School – Burnout Inventory)
همیشه
خیلی از مواقع
بیشتر مواقع
نظری ندارم
گاهی
بندرت
هرگز
گویه
ردیف

احساس می کنم مطالعه مطالب درسی مرا از لحاظ هیجانی خسته می کند.
1

از زمانی که درمدرسه ثبت نام کرده ام علاقه ام نسبت به مطالعه کم شده است.
2

من می توانم به طور موثری مشکلاتی را که در تحصیلاتم بوجود می آیند، حل کنم.
3

بعد از برگشتن از مدرسه احساس می کنم که مورد سوء استفاده قرار گرفته ام.
4

اشتیاق من نسبت به مطالعه کم شده است.
5

باورم این است که در کلاس هایی که شرکت می کنم، حضور موثری دارم.
6

هر روز که از خواب بر می خیزم از تصور این که روز دیگری به مدرسه بروم، احساس خستگی می کنم.
7

در مورد مفید و موثر بودن تحصیلاتم بدبین هستم.
8

به نظر خود، دانش آموز خوبی هستم.
9

مطالعه و یا حضور در کلاس برای من واقعاً تنش زا است.
10

در مورد اهمیت تحصیل تردید دارم.
11

هنگام دستیابی به آرزوهایم با انگیزه می شوم.
12

هنگام مطالعه احساس خستگی می کنم.
13

در طول تحصیل چیزهای جالب زیادی را آموخته ام.
14

از این که در انجام تکالیف کلاسی موفقم احساس اعتماد به نفس می کنم.
15
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مربوط به مدرسه1 توسط سالما- آرو و نا آتانن2 ( 2005) بر اساس مقیاس فرسودگی برگن3 ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 15 گویه است که سه بعد خستگی هیجانی (5گویه) ، بدبینی ( 4 گویه) و کارایی (6 گویه) را در بر می گیرد. این گویه ها در یک طیف هفت درجه ای هرگز (0)، بندرت(1) ، گاهی (2)، نظری ندارم (3). بیشتر مواقع (3) ، خیلی از مواقع(5)، همیشه (6) نمره گذاری می شود. نمره کل از مجموع نمرات 15 گویه بدست می آید و نمره های بین 0 تا 90 را در بر می گیرد، نمرات هر بعد از مجموع نمره گویه های آن بعد مطابق جدول ذیل بدست می آید.
بعد
شماره گویه
خستگی هیجانی
1 – 4- 7- 10- 13
بدبینی
2- 5- 8 – 11 –
فقدان کارایی
3- 6- 9- 12-14 – 15

این پرسشنامه استاندارد می باشد و توسط بدری گرگری و همکارانش (1391) ترجمه شده است. سالملا- آرو ، لسکینن و نورمی (2009) روایی و پایایی این پرسشنامه را مورد مطالعه قرار دادند. آن ها گزارش کرده اند مدل سه عاملی خستگی هیجانی، بدبینی و فقدان کارایی در مقایسه با مدل یک عاملی و دو عاملی برازندگی مناسبی دارد.
بدری گرگری و همکارانش (1391) پایایی کل پرسشنامه را 86/0 و پایی خرده مقیاس خستگی هیجانی برابر با 77/0، خرده مقیاس بدبینی برابر با 78/0 و خرده مقیاس فقدان کارایی 84/0 گزارش کرده اند.
بدری گرگری، رحیم؛ مصر آبادی، جواد؛ پلنگی، مریم و فتحی، رحیمه (1391). ساختار عاملی پرسشنامه فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی در دانش آموزان متوسطه. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، شماره 7. صص 180-164
1 _ School – Burnout Inventory
2 – Naatanen
3 – Bergen
—————

————————————————————

—————

————————————————————


تعداد صفحات : 4 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود