تارا فایل

پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی


به نام خدا مطالعات فرهنگی دربازاریابی بین المللی

فرهنگ : فکر و عمل مشترک انسانها
فرهنگ : سنتها ، عادتها ، باورها ،مذهب ، هنر و زبان
مطالعات فرهنگی

شکل دهی به نحوه مصرف ، اولویت نیازها ، تمایلات و شیوه ارضای آنها .
در نظر گرفتن مسائل فرهنگی قبل از هر نوع تبلیغی برای مطابقت این تصمیمات با معیارهای فرهنگی .
رفتار بازار خود جزیی از فرهنگ می باشد .
اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین المللی

دانش فرهنگی
دانش فرهنگی
دانش واقعی : از حقایق سخن می گوید که روش مشخصی دارد و می توان
آن را آموزش داد مثل معانی رنگها
دانش مجازی یا تفسیری : توانایی درک رفتار و الگوهای موجود در فرهنگ
که به تجربه گذشته بستگی دارد مثل معنی زمان

ارزیابی و تفسیر و درک تفاوتهای فرهنگی بدون اعمال قضاوت و آمادگی برای پذیرش و قبول آنها
حساسیت فرهنگی

فرهنگ مادی
نهادهای اجتماعی
جهان بینی
زیباشناسی
زبان
عناصر فرهنگ Elements of culture

فرهنگ مادی
فرهنگ مادی
فرهنگ تکنولوژیک : به روشهای تولید کالا و دانش فنی جامعه
(درک،وفق وطریقه استفاده از تکنولوژی)
فرهنگ اقتصادی : به نحوه بهره گیری مردم از تواناییهای خود مربوط می شود
فروش لوازم جدید در یک کشور توسعه یافته آسانتر از توسعه نیافته است

تعیین کننده نوع ارتباط انسانها ، نحوه سازماندهی فعالیتها و رفتارهای قابل قبول .
تعیین کننده نقش و جایگاه افراد هر جامعه .
دارای زیر مجموعه های :
آموزش : سطح سواد تعیین میزان مصرف و درامد و نوع تبلیغات
کار و تفریح : گرایش افراد به سختکوشی و ارتباط آن با رشد اقتصادی
خانواده : مرجع اصلی در رفتار خانواده و درک موقعیت خانواده برای تعیین سیاستهای تبلیغی
نهادهای اجتماعی

به مذهب ، سیستم اقتصادی ، اعتقاد به نیروهای ماورای طبیعت ،خرافات و جایگاه آن در جامعه می پردازد .
قبول و یا رد اقدامات تبلیغی نیز تحت تاثیر اعتقادات می باشد .
جهان بینی

شامل فولکور ، موسیقی و به طور کلی هنر است که تفسیر نشانه ها و نمادها ، روش بیان زیبایی و انعکاس آن در فرهنگ بر مبنای آن صورت می گیرد .
شکل ظاهری بسته بندی ، کالاها و نشانه ها و نامها تحت تاثیر ملاحظات زیباشناختی می باشد .
زیبا شناسی

امر ارتباطات با درک کامل زبان و توان به کارگیری آن مقدور می باشد .
مثلا ترجمه تحت اللفظی کلمات .
زبان

توجه به موارد زیر در مطالعه رفتار مصرف کننده در فرهنگها حائز اهمیت می باشد :
شناسایی انگیزه ها ( چه نیازی در ذهن مردم وجود دارد ).
ویژگی الگوی رفتار (تصمیم گیرنده خرید ؟نوبتهای خرید ؟ اندازه و کجا ؟)
ارزشهای اجتماعی (آیا مصرف تحت باورهاست ؟)
ویژگی یا نحوه تصمیم گیری (تصمیم گیری چگونه ؟ و چه منابع اطلاعاتی ؟)
ارزیابی روشهای تبلیغی و ترویجی (مشکلات زبانی ؟افراد مورد پذیرش برای فروش توسط مردم ؟)
نهاد هایی که در فکر فردم هستند (خرده فروش و واسطه های در دسترس ؟ چه خدماتی ارائه می دهند ؟)
ارزیابی و شناخت فرهنگها

برخی نقش اساسی و برخی نقش غیر مستقیم
تاثیر نقش آن عامل و نوع فعالیت بازاریابی در ارزیابی
کلی بررسی نمودن فرهنگ بجای جزیی
عناصر فرهنگی تعیین کننده الگوی اصلی مصرف ، ونوع و میزان و نحوه خرید می باشند .
ارزیابی عناصر فرهنگ

فرهنگ همواره در حال تغییر است
وام گیری فرهنگی : انتقال روشهای موثر و مفید از فرهنگ دیگر برای حل مسائل جاری .
نوع و میزان نوع آوری در جامعه بستگی به میزان علاقه و توان تغییرات جامعه دارد .
باور نداشتن یا عدم آگاهی از نیاز
شناخت عوامل فرهنگی تنش زا با کالای جدید و حل این عوامل .
طراحی کالای مشابه و مناسب با روش موجود جامعه و متداول فرهنگ بعنوان راهی برای کاهش مقاومت فرهنگی
تغییرات فرهنگی

تمایل به سازگاری با دیگر فرهنگها
عوامل موثر در سازش : تحمل ،انعطاف ،رعایت عدالت و…
تسلط شخص به فرهنگ خود و تمایل به درک و شناخت تفاوتها آن با فرهنگ دیگر بعنوان مبانی سازگاری .
سازگاری فرهنگی

آداب و سنن اجباری : بازاریاب برای توفیق باید به آنها توجه و عمل کند . (برقراری دوستی )
آداب و سنن جاری : تجار می توانند به آنها سازگاری پیدا کنند یا نکنند (غذا خوردن و یا تعظیم برای ژاپنی ها )
آداب و سنن اختصاصی : خارجیان از انجام آن معاف می باشند ( نماز )
آداب و سنن تجاری


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود