سیستم های ارتقاء کیفیت
2 May 2025
2 May 2025
چرا کیفیت؟
2 May 2025
Peter Drucker :
“The first duty of business is to survive, and the guiding principle of business economics is not the maximization of profit ,
it is the avoidance of loss”
The purpose of a business is to create a customer.
2 May 2025
We are not doing him a favour by serving him; he is doing us a favour by giving us an opportunity to do so. “
ما با خدمتی که به مشتری ارایه می نماییم به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد، و در حق ما لطف و التفات می نماید
"A customer is the most important visitor on our premises.
مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ما است.
He is not dependent on us; we are dependent on him.
او به ما وابسته نیست. ما به او وابسته هستیم.
He is not an interruption in our work; he is the purpose of it.
مشتری در کار ما، یک هدف زودگذر نیست بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست.
He is not an outsider in our business; he is a part of it.
او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود. بلکه مشتری جزیی از سازمان ماست.
سازمانها برای بقاء نیازمند مشتریان خود هستند
اول آنکس که خریدار شدش من بودم باعث گرمی بازار شدش من بودم
2 May 2025
امروزه با سخت شدن شرایط رقابت و پیچیدگی روزافزون فعالیتهای تجاری شرایط حساسی برای بقا سازمانها ایجاد شده است.
افزایش دانش و آگاهی گیرندگان خدمت
افزایش تعداد و تنوع ارائه دهندگان خدمت
ارتقاء سطح استاندارد های ارائه خدمت
وضع قوانین و مقررات سخت گیرانه تر
توجه افکار عمومی و رسانه های جمعی
افزایش سرعت ارتباطات و مبادله اطلاعات
افزایش قدرت انتخاب و تصمیم گیری مشتریان
2 May 2025
آنهایی که در این اوضاع و احوال به فکر ادامه حیات هستند ، ملزم به روی آوردن به طرز تفکری جدید در مدیریت منابع و امکانات و نحوه دستیابی به اهداف هستند .
Q C D
رمز بقاء و تمایز سازمان ها در قدرت ارائه محصولات با کیفیت برتر می باشد.
2 May 2025
مفهوم کیفیت؟
2 May 2025
کیفیت بی کیفیتی
با پیروی از قاعده "تعرف الاشیاء به اضدادها" می توان اظهار داشت که
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
منو سفت بگیر!
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
علل تخریب : ضعیف بودن جوش ها و صفحه اتصال آن ها
اکثر بادبندهای ضربدری با جذب انرژی زلزله کمانش کرده یا جوش آن در محل اتصال بریده بود، این جذب انرژی از آسیب به سایر اجزاء سازه جلوگیری نموده و می توان آنرا به نوعی «فیوز» تلقی کرد.
زلزله بـم ـ 5 دی 82
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
علل تخریب : ضعیف بودن جوش ها و صفحه اتصال آن ها
مواردی از آسیب دیدن اتصالات، بعلت ضعف جوشکاری یا ناکافی بودن طول جوش مشاهده می گردد.
22
زلزله بـم ـ 5 دی 82
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
زلزله بـم ـ 5 دی 82
علل تخریب: حذف میلگرد ها
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
بی کیفیتی چیست؟
2 May 2025
مـردم اگر نتوانند کیفیت را تعریف کنند ولی درهرجا وهرمکان آن را تشخیص می دهند.
تعاریف کیفیت
-transcendent approach
-product-based approach
-user-based approach
-manufacturing-based approach
2 May 2025
اوماکانو
Quality in fact
Quality in perception
2 May 2025
Picker institute research
Respecting a patients values ,preference and expressed needs
Access to care
Emotional support
Information communication and education
Co-ordination of care
Physical comfort
Involvement of family and friends
Continuity and transition
2 May 2025
2 May 2025
کیفیت
میزان برآورده شدن نیازمندی ها توسط مجموعه ای از ویژگی ها
uality
جــوران : کیفیت منـاسب بودن خدمت برای هــدف مشخص
کــرازبی : مطابقت یک محصول یا خدمت با الزامات از پیش تعیین شده
دمینـگ : تامین نیاز اعلام شده و اعلام نشده مشتری و کاستن از دامنه تغییرات فرآیندها
2 May 2025
"quality of care is the degree to which health services for individuals and populations increase the likelihood of desired health outcomes and are consistent with current professional knowledge" (IOM, 1990, p. 21).
Can Quality of Care be Defined?
2 May 2025
Quality improvement is a team effort of identifying opportunities for improvements, measuring performance, and involving the frontline providers and staff members to find ways to improve performance. Quality improvement goes through repetitive cycles of measuring performance, testing change concepts and then re-evaluation of outcomes measures
Definition of Quality Improvement
2 May 2025
Safe
Timely
Efficient
Equitable
Patient
centered
Effective
2 May 2025
مقایسه نگرش های قدیمی وجدید به کیفیت
2 May 2025
QUALITY CONTROL
QUALITY ASSURANCE
TOTAL QUALITY
MANAGEMENT
مراتب کیفیت
QUALITY
MANAGEMENT
2 May 2025
30
1- مشتری محوری
2- رهبری
3- مشارکت پرسنل
4- رویکرد فرایندی
5-رویکرد سیستمی
6- بهبود مستمر
7- رویکرد واقع بینانه در تصمیم گیری
8-روابط سودمند متقابل با تامین کننده
اصول مدیریت کیفیت
2 May 2025
مشتری محوری
درک نیاز مشتری
حال و آینده
برآورده سازی
2 May 2025
رهبری
وحدت مقصد
جهت گیری
محیط درون سازمان
2 May 2025
مشارکت پرسنل
سرمایه اصلی سازمان
بهره گیری ازتوانایی پرسنل
سودآوری برای شرکت
2 May 2025
رویکرد فرایندی
نتیجه
کارایی بهتر
فعالیتها وتعامل آنها
2 May 2025
رویکرد سیستمی به مدیریت
تعامل فرایندها
کارایی و اثربخشی
دستیابی به اهداف
2 May 2025
بهبود مستمر
هدف
عملکرد سازمان
مستمر
2 May 2025
رویکرد واقع بینانه در تصمیم گیری
جمع آوری داده
تجزیه و تحلیل
تصمیم بر اساس اطلاعات
2 May 2025
روابط سودمند متقابل با تامین کننده
وابستگی
افزایش مشارکت
ایجاد ارزش برای طرفین
2 May 2025
در هر مرحله سفر به سوی تعالی و سرآمدی با حفظ فلسفه و هدف باید از ابزار مناسب بهره جست این سفر از انطباق با استاندارد های پایه شروع شده و با شیب مناسب به سمت تعالی سازمانی سیر می نماید
2 May 2025
Six Sigma (6) Quality
Statistical Quality Control (SQC)
Statistical Process Control (SPC)
Quality Function Deployment (QFD)
PDCA
ISO 9000/14000/IWA 1
Just-In-Time (JIT) Inventory
Lean Manufacturing
5s
Flexible Manufacturing
Lean Manufacturing
BENCHMARKING
Internet Purchasing
TPM
EFQM
Deming
Malcolm Balderige
Accreditation
Clinical Governance
FMEA
Value Engineering
RCA
Patient Safety
2 May 2025
2 May 2025
2 May 2025
2 May 2025
سیستم هایی برای مسابقه کیفیت
(جایزه دمینگ، جایزه مالکوم بالدریج،جایزه ملی کیفیت ایران، (EFQM
سیستم هایی برای استقرار کیفیت
ISO, 5S, TPM, QFD, 6 Sigma, Lean, TQM
2 May 2025
The purpose of the Deming Prize was to recognize those who excelled in quality control and as a way of driving quality control. It was also established to thank Dr. Deming for his accomplishments and impact in the Japanese industry.
2 May 2025
MALCOM BALDRIGE NATIONAL QUALITY AWARD
2 May 2025
The EFQM Model
2 May 2025
2 May 2025
نتیجه:
هر سازمان می بایست با تحلیل وضعیت خود و با توجه به مسایل مهم و پیش رو و منابع در اختیار نقشه راه خود را به سوی تعالی و دستیابی به کیفیت برتر ترسیم نماید وبر مبنای تحلیل داده ها و کسب تجربه و دریافت پس خوراند ها و بهره گیری از توان مشاوران مربوطه آنرا بهبود بخشد در هر منزل از این سفر ممکن است نیازمند ابزار یا مشاوری باشد که در آن مقطع بتواند مسئله سازمان را حل نماید.
انتخاب فلسفه، روش و تکنیک می بایست در راستای حل مسایل سازمان باشد و نباید اول ابزار را انتخاب نمود و سپس به دنبال مسئله در سازمان گشت!
هر سازمان مسیر منحصر به فرد خود را دارد که ممکن است قابل شبیه سازی با سازمان های دیگر نباشد
2 May 2025
Questions & Discussion