تارا فایل

پاورپوینت افشای منکر در فرهنگ عاشوا


تکلیف مومن در پیام عاشورا

افشای منکر در فرهنگ عاشوا

لینک

شعار انقلاب حسینی
من نه از سر هوی و هوس و دنیاطلبی وفساد گری و ستم پروری، بلکه بخاطر بسامان آوردن امت جدم پیامبر قیام کرده ام، می خواهم امر به معروف ونهی از منکر کرده و به سیرت جدم رسول خدا (ص) وپدرم علی ابن ابیطالب (ع) عمل نمایم …»

آخرین وداع امام حسین(ع) درکنار قبر رسول خدا
پروردگارا
من معروف را دوست می دارم
و منکر را با تمام وجودم انکار می کنم
و از تو می خواهم بحقیقت این قبر وکسی که در آن آرمیده است رضای خویش و رضای پیامبرت را در حق من تقدیر فرمایی »

توصیف خدا در گفتار امام حسین (ع)
او با حواس ظاهری قابل درک نیست
با انسانها نباید قیاس شود
نزدیک است اما نه چنان که تماسی داشته باشد
و دور است نه چنان که فاصله ای برایش تصور شود
یگانه است و قابل تجزیه نیست.
به آیاتش شناخته می شود
و با نشانه هایش مورد توصیف قرار می گیرد.
نافع گریست وگفت : « سخنت چه زیباست »

انحراف از ولایت
انحراف از کتاب و سنت
روزگار دشوار شیعه
خلافت یزید ( خلافت منکر)
زمینه های نهضت سرخ

1- انحراف از ولایت
نخستین بنیان کژاندیشی،
آن هنگام نهاده شد که مساله ولایت علی (ع) به عناوین گوناگون مورد تحریف وچشم پوشی قرار گرفت. آن همه تاکید ونصوص که در باره ولایت حضرت علی (ع) از سوی پیامبر اسلام (ص)، قبل از واقعه غدیر ودر خود واقعه غدیرآمده بود، با دلایل واهی وپوچ و با پرده پوشی و تحریف، کنار گذاشته شد وحکومت در چنبره باطل گرفتار آمد .

2- انحراف از کتاب وسنت
نتیجه طبیعی سر ننهادن به ولایت حضرت علی (ع)، گم کردن حقایق و دستورهای ثابت دین و انحراف ازکلام خدا وسنت پیامبر (ص) بود. وقتی امام برحق و جانشین پیامبر (ص) درخانه سکوت نشسته باشد ، کدام کس دیگر می تواند احکام الهی رابیان کند و مردمان را به راه درست و راست هدایت کند ؟
کتاب الهی که نیاز به تفسیر داشت و احادیث و سنت رسول خدا (ص)، در حصار خودبینی و خود رایی
محصور مانده بود .

3- روزگار دشوار شیعه
« امامت » و نیز شیعیان ، در خلافت باطل معاویه گرفتار دشواریهای فراوان بودند . امنیت روحی و جانی و آرامش حیات برای « شیعه » کمتر و کمتر می شد . چهره امام علی (ع) و امام مجتبی (ع) بر اثر وضع احادیث و ترفندهای ریا کارانه به نادرست تصویر می شد.
به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی (ره)
« سخت ترین زمان برای شیعه در تاریخ تشیع همان زمان حکومت بیست ساله معاویه بود که شیعه در آن هیچ گونه مصونیتی نداشت … .

4- خلافت یزید
یزید به جهت افزون طلبی وغرور کور خویش ، بربیعت گرفتن از امام حسین (ع) اصرار ورزید، تابه خیال خود یکباره ریشه امامت را از جا برکند. در همان آغاز نامه ای به ولید(والی مدینه) نوشت و او را از مرگ معاویه آگاه ساخت .« اما بعد … ،

حسین (ع) وعبداله بن عمر به سختی وادار به بیعت کن، رخصتی در این کار نیست مگر این که بیعت کنند ، والسلام .»

چاره ای جز قیام نبود !!
در چنین شرایطی است که برای امام حسین (ع) راهی جز اعلان مبارزه باقی نمی ماند
او اگر چه قلمها را شکسته ،
زبانها را بریده ،
غیرت و مردانگی را فراموش شده
دین را فروخته شده ،
پیمان ولایت را زیر پا نهاده شده می بیند ،
چاره ای جز قیام ندارد.

دنیا تغییر کرده است !!
در آغاز سفر بسوی کربلا ، به عنوان اعلامِ دیدگاه عمومی خود نسبت به شرایط موجود، و مشخص ساختن میزان انحراف حاصل در اوضاع جامعه اسلامی و اشاره به عزم استوار خود برای کسب شهادت درراه حق ، چنین فرمود :
دنیا تغییر کرده است !

دنیا به ” زشتی و منکر“ رو آورده است !!

همانا این دنیا تغییر کرده و به زشتی ها و
ناپسندی ها رو آورده و به نیکی هایش
پشت گردانده است.
از آن جز به مقدار ته مانده ظرفی باقی نمانده و زندگی در آن چقدر بی مایه و بی ارزش است.
دینداری مردم نیز تغییر کرده است؟

دلایل رویکرد به منکر ات :
«ای نافع هرکس دین خود را برپایه قیاس قرار دهد، همیشه ی روزگار در اشتباه خواهد ماند :

از راه حق منحرف
سیر کننده به کژی ها
درکردار خود گمراه
درگفتار خویش دور از حقیقت و راستی خواهد بود

فریاد عاشورایی !!

مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود
و باطل مورد خودداری قرار نمی گیرد …

تکلیف مومن چیست ؟

در چنین شرایطی
مومن حقیقی باید که به مرگ و شهادت رغبت ورزد. و همانا من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمگران را جز خسارت و دلتنگی نمی شمارم

افشای دنیاگرایی در فرهنگ عاشورا
دین ابزاری برای ارتزاق دنیاگرایان !

مردم بندگان دنیایند و دین لقلقه زبانهای آنان است تا آن زمان که روزی ومعاش آنها در سایه دین بخوبی تامین گردد، گرد دین می گردند و زمانی که به سختی و بلایی مورد امتحان قرار گیرند دین داران کم می شوند.

تهدید آنانکه ترک امر به معروف و نهی ازمنکر نموده اند
هر کس حاکم ستمگری را ببیند که … !

حرام الهی را حلال می شمرد
پیمان الهی را می شکند
و با سنت رسول خدا مخالفت می ورزد
و در میان بندگان خدا به گناه و تجاوز عمل می کند،

با این همه در برابر او نایستد و او را با کرداری یا گفتاری به تغییر روش وادار نکند، سزاوار آن است که خدا او را به جهنم و عذاب همیشگی وارد سازد .

افشای مرتد شدن امویان در فرهنگ عاشورا
. پس آگاه باشید که اینان، طایفه امویان به
اطاعت شیطان گردن نهاده وفرمانبری خدای رحمان را وا نهاده اند .
آشکارا به فساد گری مشغولند
و حدود الهی را تعطیل کرده ،
و بیت المال را به خود اختصاص داده
حرام خدا را حلال شمرده وحلال او را حرام قرار داده اند

افشای عملی منکر و عدم بیعت
ای حاکم
ماخاندان نبوتیم …
آغاز وپایان به دست ماست
و یزید مردی فاسق است که شراب می نوشد ونفوس شریف رابه قتل می رساند و تظاهر به فسق می کند .
کسی چون من باکسی چون او بیعت نمی کند ».
« … آنگاه که کسی چون یزید امت را به رهیری وخلافت خود مبتلا کند، باید اسلام را وداع گفت …»

افشای منکر در مسیر حرکت
« اینان طاعت شیطان را گردن نهاده اند
و طاعت خداوند را ترک کرده اند .
فساد را آشکار
و حدود و احکام الهی را تعطیل کرده اند .
حرام خدا را حلال و حلال او را حرام ساخته اند .

و من از دیگران به این کار
( امر به معروف ونهی ازمنکر ) سزاوارترم»

اعلام موضع قاطع، در کربلا

آن حضرت درکربلا
و در برابر سپاه ابن سعد، چنین فرمود :

« هرگز خوار وزبون به آنها دست نخواهم داد
و هرگز مانند بردگان نخواهم گریخت .»

با تشکر از حوصله عزیزان


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود