تارا فایل

پاورپوینت مدیریت تعالی مدرسه



چرا تعالی مدیریت آموزشگاهی؟
معاونت آموزش متوسطه

مدرسه در سند تحول
مدرسه جلوه ای است از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضه ی خدمات وفرصت‏های تعلیم و تربیتی، زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان  و تکوین وتعالی پیوسته ی هویت آنان بر اساس نظام معیار اسلامی، در چارچوب فلسفه و رهنامه ی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران که دارای ویژگی‏های روبرواست:

یادگیرنده، کمال جو، خواستار تعالی مستمر فرصت های تربیتی، تسهیل کننده هدایت، یادگیری و تدارک بیننده خودجوش ظرفیت های جدید در خدمت تعلیم و تربیت.
خودارزیاب، مسئول و پاسخگو نسبت به نظارت و ارزیابی بیرونی.
مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقدپذیر، مشارکت جو
دارای ظرفیت تصمیم سازی برای نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی
برخوردار از قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی در حوزه های عملیاتی در چارچوب سیاست های
محلی، منطقه ای و ملی.

چرخش های تحول آفرین
از حاکمیت نگاه جزیره ای در حوزه های اجرایی به تاکید بر فرآیندها و پیامدها براساس نظام معیار اسلامی
ازانتصاب سلیقه ای مدیران براساس ضوابط اداری به شایسته سالاری در مدیریت
از برنامه ریزی های موردی و پراکنده به برنامه ریزی های راهبردی و آینده نگر
از تمرکز گرایی به مشارکت جویی و مسئولیت پذیری مبتنی بر خردجمعی
ازمدیریت اداری و کنترلی به راهبری تربیتی مبتنی بر نظام معیار اسلامی

رویکرد اصلی برنامه ها
کیفیت بخشی :
ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی
مدرسه محوری
توسعه مشارکت

شرایط کنونی آموزش و پرورش ایران
مدارس اثربخش

دسترسی به آموزش
98/8 درصد
پوشش تحصیلی واقعی
ابتدایی
دوره اول متوسطه
دوره دوم متوسطه
نسبت دانش آموز به معلم
85/2 درصد
77/5 درصد
21 نفر

67 درصد کارکنان دارای مدرک لیسانس و بالاتر
ارتقاء کیفیت منابع انسانی

کاهش جمعیت دانش آموزی
18,121,534
12,874,534
93-1392
78-1377
نفر دانش آموز
نفر دانش آموز
افزایش فضاهای آموزشی

دسترسی برابر به مواد آموزشی
(بسته آموزشی)

رویکرد جهانی
هدف ششم معاهده جهانی آموزش برای همه EFA
نسبت دانش آموز به معلم
کیفیت آموزش و پرورش
دسترسی به منابع و تسهیلات آموزشی
میزان تحصیلات معلمان
1
3
2

هدف راهبردی 1 یونسکو در زمینه آموزش
حمایت از کشورهای عضو برای توسعه نظام های آموزشی جهت ایجاد یادگیری مادام العمر با کیفیت و فراگیر برای همه
بند 26: تمرکز بیشتر بر بهبود کیفیت آموزش،فرآیندها و نتایج یادگیری در آموزش
بند 27:بازبینی و به روز کردن چارچوب های حقوقی توجه به حق آموزش کیفی برای همه

اهداف و اقدامات
اقدامات پراکنده تعالی
هدف اصلی سازمان
برنامه تعالی به عنوان یک ضرورت

اهداف
طرح تعالی
مدرسه
اقدامات سازماندهی شده تعالی
=برنامه ها و
فرآیندها
برنامه تعالی به عنوان یک ضرورت

بررسی تجربه های داخلی
بکارگیری ISO
مدل IWA2
مدل TQM (مدیریت کیفیت جامع)

تجربه ده ساله برگزاری کارگاه مدیریت فرآیند مدار
تجربه تبدیل آن به یک مدل بومی و اجرای آزمایشی آن
بکارگیری این مدل در آموزش و پرورش سایر کشورها

بومی شده در محیط آموزش و پرورش
بومی شده به عنوان یک مدل اجرایی
بومی شده در آموزش و پرورش ایران
EFQM
مدل بومی شده بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

www.themegallery.com
باتشکر


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود