تارا فایل

پاورپوینت تعالی مدیریت مدرسه



PDAC چرخه بهبود
1-برنامه ریزی کنید
Plan
2-اجرا کنید
Do
4-اقدام کنید
Act
3-بررسی و اصلاح کنید
Check
چرخه بهبود
PDCA

فرآیندی را برای ارتقا پیدا کنید Find
1
تیمی که فرآیند را می شناسد ،سازماندهی کنید Organize
2
روشن کنید فرآیند چگونه کار می کند Clarify
3
علل تغییرات عام و خاص (عملکرد فرآیند) را درک کنید Understand
4
قسمتی از فرآیند را که نیاز به بهبود دارد انتخاب کنید Select
5
PDCA
6

ارزیابی درونی -خودارزیابی
ارزیابی بیرونی
انواع ارزیابی
Assessment

تهیه برنامه بهبود

خودارزیابی
شروع
خیر
مسیرتعالی

ملاک های ارزیابی برنامه ی تعالی مدیریت مدرسه
نمون برگ 1

نمون برگ 1

نمون برگ 1

خودارزیابی پنجره یادگیری سازمانی
خود ارزیابی سازمان
آنچه باید باشد
آنچه هست
برنامه توسعه سازمان
تعالی سازمان

تعریف خود ارزیابی (Self-Assessment)
بازنگری(بررسی) جامع ، سیستماتیک و منظم فعالیتها و نتایج مدرسه نسبت به الگوی تعالی

فرآیند خودارزیابی(ورودی ها و خروجی ها)
خود ارزیابی

رویکردهای خودارزیابی

رویکرد پرسشنامه ای (Questionnaire Approach)
ساده ترین و سریع ترین روش اجرای خودارزیابی
عدم نیاز به آموزش تخصصی
مناسب برای شروع در شرکت هایی که برای اولین بار با این مدلها آشنا می شوند

رویکرد پرسشنامه ای- فرآیند انجام کار

روش کارگاهی
مستلزم مشارکت فعال گروه مدیریت مدرسه است
فرآیند انجام آموزش ،جمع آوری داده ها،کارگاه امتیازدهی،توافق در مورد فعالیت های بهبود و بازنگری پیشرفت نسبت به برنامه

رویکرد کارگاهی- فرایند انجام کار

روش پروفرما
تهیه کاربرگه ای برای هریک از فرآیندهاو معیارهای فرعی
تکمیل کاربرگه ها توسط اعضای گروه

روش شبیه سازی اخذ جایزه
مدارک ارزیابی براساس مدل کیفیت
تیمی متشکل از ارزیابان آموزش دیده ارزیابی را انجام می دهند

روش های تلفیقی
تلفیق روش های چهارگانه برای استفاده از مزایا و کاهش ریسک ها
متناسب با ظرفیت های تعالی سازمان

جایگاه کاربرد رویکردهای مختلف خودارزیابی
سطح بلوغ سازمان

انتخاب روش خودارزیابی
روشی را که برای
خودارزیابی مدرسه خود مناسب
میدانید انتخاب کنید

2004 중점 사업 분야
برنامه ریزی اجرایی جهت انجام خود ارزیابی
4-تهیه برنامه
زمانبندی
اجرای فعالیت های
خودارزیابی
2-ساختاراجرایی
باهدف جلب مشارکت
هرچه بیشتر سطوح
مختلف اجرایی
3-تعیین مسئولیت ها و
نقش ها در اجرای خودارزیابی
1-تعیین نتایج موردانتظار

ارزیابی بیرونی

ارزیابی بیرونی باید :

مستقل
حرفه ای
صادقانه
عینی
مبتنی بر چهارچوب برنامه
دارای پیشنهادهایی برای ارتقا مدرسه

تیم ارزیابی
الف) اعضا:
این تیم زیر نظر شورای برنامه ریزی استان و با عضویت افراد صاحب نظر و مجرب تشکیل می شود و مسئولیت بررسی عملکرد مدارس مجری و اعلام نتایج ارزیابی به شورای مزبور را برعهده دارد.

ب) وظایف:
حضور در دوره های آموزشی استانی ویژه ارزیابان
تشکیل جلسات هماهنگی میان ارزیابان
حضور در مدارس مجری تحت پوشش در ابتدای سال تحصیلی و بررسی وضعیت موجود مدارس و دریافت برنامه عملیاتی تایید شده از سوی تیم مشاوره و نظارت
ارزیابی پایانی عملکرد مدارس مجری
ارائه ی گزارش نهایی و اعلام نتایج ارزیابی به شورای برنامه ریزی استان
 

تیم ارزیابی

1-دریافت مستندات برنامه تعالی مدرسه
گزارش خودارزیابی
گزارش اقدامات بهبود و نتایج حاصله
2-بررسی مستندات
3-حضور در مدرسه
الف:مشاهده تغییرات
ب:مصاحبه با ذینفعان
4-تهیه گزارش ارزیابی بیرونی

باتشکر


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود