تارا فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک eBay


® 2006, Tony Gauvin, UMFK
1
مدیریت استراتژیک eBay

2
ما کی هستیم؟
چه چیزی می فروشیم؟
کجا هستیم؟
ماموریت و چشم انداز
ارزیابی داخلی
شرایط مالی
ماتریس IFE
ارزیابی خارجی
ماتریس EFE
ماتریس CPM

 
فرموله کردن استراتژی
SWOT Matrix
Space Matrix
IE Matrix
Grand Strategy Matrix
QSPM Matrix
Matrix Analysis
برنامه ریزی استراتژیک برای آینده
EPS/EBIT
Decisions/Implementation/Evaluation
2004&05 Financials

آنچه خواهید دید

3
همانند بسیارى از داستان هاى موفقیت آمیز در رشته اینترنت داستان سایت Ebay هم در یک اتاق نشیمن آغاز شد. پیرمراد امیدیار که تخصص وى در زمینه برنامه سازى رایانه اى است در اوقات فراغت خویش و در اتاق نشیمن خانه اش چند سایت اینترنتى را تحت یک مجموعه واحد و با آدرس www.ebay.com گرد آورده و اداره مى کرد. یک بار وقتى که تعطیلات آخر هفته اش طولانى شد تصمیم گرفت جایى را براى برگزارى حراج در اینترنت شکل دهد. وى این کار را انجام داد و حاصل کارش را «حراج شبکه» نامید. براى آن که کارایى سایت خود را امتحان کند یک دستگاه سوراخ کن لیزرى را که ایراد فنى هم داشت به حراج گذاشت دو هفته بعد این دستگاه به قیمت ۱۴ دلار حراج شد. بدین ترتیب اولین کالا در این سایت حراج شد و رسماً سایت مذکور آغاز به کار کرد. این اتفاق در سال ۱۹۹۵ روى داد و از آن به بعد چنان رشدى در Ebay پدید آمد که وضعیت فعلى آن با شرایط سال ۱۹۹۵ اصلاً قابل مقایسه نیست.
پیدایش ebay

4
داستان eBay یکی از پیشروترین شرکت های ایالات متحده آمریکا که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنداز یک کلکسیون عروسک های پلاستیکی دارای شیرینی Pez آغاز شد.
یک مهندس جوان برنامه نویس ایرانی بنام "پی یر امیدیار" OMIDYAR (PIERRE) یک شب در سال ۱۹۹۵با دوست خود که عاشق جمع آوری Pezبود، مشغول شام خوردن بودند که دوستش از اینکه شریکی برای ایجاد یک کلکسیون Pezدر سانفراسیسکو ندارد، شروع به گله کرد.
در آن هنگام امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت برای پیدا کردن یک شریک تجاری استفاده کند و برای کمک به دوست خود یک قسمت از وب سایت کوچکش را به این امر اختصاص داد و نام آن راAuction Web نهاد

5
برنامه ای که او بر روی وب سایت شخصی خود ایجاد کرده بود، به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون Pez دوست خود را می داد. در مدت کوتاهی تعداد زیادی فروشنده و خریدار برای اقلام لیست شده برروی سایت پیدا شدند. رفته رفته تعداد کاربران این سایت زیاد شد و معاملات زیادی از طریق آن صورت گرفت. مهندس جوان تصمیم گرفت که یک سایت جداگانه برای این امر ایجاد کند و نام آن را eBay نهاد. امیدیار با گرفتن مبلغی بین ۲۵سنت تا دو دلار به فروشندگان اجازه می داد که اجناس خود را برای شرکت در حراج روی سایت eBay معرفی کنند. همچنین درصدی از خرید و فروش هایی که انجام می شد به او می رسید و به این ترتیب eBay این امکان را فراهم کرد که فروشندگان و خریداران با هم به راحتی و از راه دور به خرید و فروش بپردازند
ادامه

6

1999 – حرکت فراتر جمع آوری و کلکسیون 1999 – جهانی شدن 2000 – معرفی قیمت ثابت و فروشگاه ئی بی 2002 – پی پال: از بین بردن اصطکاک و ایجاد یک کسب و کار بزرگ جدید
2004-2005:ایجاد بازارهای دیگر ازجمله:Marktplaats, Mobile, Rent.com, Shopping.com, Kijiji, ProStores
مضمون مشترک – توسعه و گسترش چشم انداز ما، بازار ما و فرصت ما
آرزوی حرکت سریعتر از تجارت الکترونیک
1996-1998: فقط در آمریکا و فقط در زمینه کلکسیون ها

راه اندازی توسط پیر امیدیار برای کمک به دوست دخترش در جمع آوری Pez Dispensers

ئی بی در حال تکامل است

7
تاریخچه شرکت

8
ئی بی در سال 1995 تاسیس شد. یک بازارآنلاین جهانی است برای فروش کالا .امروزجامعه ئی بی بیش از 100 میلیون کاربر ثبت شده دارد و مردم بیشتر از سایر سایتها اوقاتشان را در ئی بی می گذرانند و آن را به مشهورترین سایت خرید آنلاین تبدیل کرده اند.
تاریخچه

9
Years since started
شرکتهای با عملکرد بالا

10
تعداد کاربر ثبت شده در ebay

11
هم اکنون از مجموع 181 میلیون کاربر ثبت شده eBay بیش از 30 میلیون نفر در منطقه آسیا – اقیانوسیه زندگی می کنند. مقامات eBay بخصوص به کشورهای هند، چین و کره جنوبی امید بسته اند، زیرا استفاده از خطوط پرسرعت برای استفاده از اینترنت در این کشورها روز به روز افزایش می یابد.
eBay برای گسترش فعالیت هایش در هند در سال 2004 سایت baazzee.com را به قیمت 50 میلیون دلار خریداری کرده بود.

12
به طور معمول میلیونها کالا در ئی بی خرید و فروش می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارت تجارت
لباس
عروسک
کتاب
سی دی ….

آنچه فروخته می شود

13
Where we Areکجا هستیم؟
مردم تمام دنیا در ئی بی خرید و فروش انجام می دهند. در حال حاضر، ئی بی سایت های محلی دارد که در خدمت استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، ایرلند، ایتالیا، مالزی، هلند، نیوزیلند،فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد ، سوئیس، تایوان، انگلستان، و ایالات متحده است. همچنین از طریق سرمایه گذاری در MercadoLibre.com در آمریکای لاتین نیز حضور دارد.

. eBay با تلفظ ای.بی – در سال ۱۹۹۵ راه اندازی شد. بنابراین این سایت اکنون ۱۸ ساله است. ۲. یک «لیزر پوینتر» شکسته، اولین چیزی بود که در eBay فروخته شد. ۳. گرانترین چیزی که تاکنون در eBay معامله شده، یک هواپیمای جت به قیمت ۴.۹ میلیون دلار است. ۴. eBay در کل جهان حدود ۱۱۲ میلیون کاربر دارد. ۵. این کاربران، در هر ثانیه تقریباً ۲.۴۵۷ دلار کالا معامله می کنند. ۶. ۷۰ درصد بازار موبایلی جهان در اختیار eBay و آمازون است. ۷. تعداد کاربران همراه منحصر به فرد eBay در ماه به ۵.۴ میلیون نفر می رسد.
 

14
حقایقی جالب در مورد سایت eBay

۸. eBay یک وبلاگ دارد به آدرس blog.ebay.com.
۹. متوسط زمانی که بازدیدکنندگان eBay در این سایت صرف می کنند، ۹۰ دقیقه است.
۱۰. eBay همیشه eBay نبوده! این سایت در ابتدا AuctionWeb نام داشته است.
۱۱. دفتر اصلی eBay در سن خوزه کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد. ۱۲. رتبه سایت eBay در آمریکا، شش و در سطح جهانی بیست است. ۱۳. eBay سال گذشته، پس از ۱۷ سال لوگوی خود را تغییر داد و آن را مقداری زیباتر کرد. در آن زمان، ایتنا خبری در همین زمینه منتشر نمود. 
15

۱۴. بر طبق قانون eBay، حراج مواد غذایی در این سایت ممنوع است. ۱۵. بنیانگذار eBay یک ایرانی پرآوازه است به نام پی یر امیدیار
۱۶. بنا به گفته سایت فوربس، در مارس سال ۲۰۱۲ دارایی های آقای امیدیار ۴۵ ساله بالغ بر ۷.۸ میلیارد دلار بوده است. ۱۷. eBay چند شعار دارد، از جمله: «هر چه باشد می توانید در ای.بی بیابید.» «رساندن فروشنده ها و خریدارها از سراسر دنیا به هم.» «بخرید، بفروشید، لذت ببرید.»

16

17
ئی بی جامعه ای است که ارتباطات باز و صادقانه را میان اعضایش تشویق می کند. جامعه ما به پنج چیز معتقد است:

ما اعتقاد داریم که مردم اساسا خوب هستند.
ما اعتقاد داریم که هر کس چیزی برای کمک رسانی دارد.
ما باور داریم که صادق بودن و محیط باز می تواند بهترین ها را برای مردم به ارمغان بیاورد
به به هر فرد به عنوان یک فرد منحصز به فرد احترام می گذاریم.
ما شما را تشویق می کنیم که روشهایی را که دوست دارید با شما رفتار شود را امتحان کنید

ارزشهای جامعه ی ئی بی

18
بیانیه ماموریت پیشنهاد شده
ماموریت ما این است که پراستفاده ترین و سود آور ترین’ trading post’
)تجارت از طریق پست) دنیا باشیم. داشتن کارکنان روشن و با استعداد که هم به جامعه و هم به مشتریان خدمت میکنند. ئی بی فراهم می کند پیشرفته ترین تکنولوژی، قابل اعتماد ترین و امن ترین پلت فرم تجاری در دسترس هر کسی، در هر نقطه، در حالی که همیشه کسب و کارشان را در بالاترین روش اخلاقی انجام دهند

19
ئی بی یک بازار آنلاین بین المللی با یک پایگاه مشتری جهانی از 233 میلیون نفر است. یک کسب و کار با چند میلیارد فعال در 37 کشور جهان است. میلیون ها مورد از اقلام در eBay در سراسر هزاران طبقه ، از جمله عتیقه جات، اسباب بازی، کتاب، کامپیوتر، ورزش و الکترونیک، فهرست شده اند.
ماموریت

20
ارزیابی ماموریت :
در اینجا مشخص میکنیم که آیا ماموریت سازمان استانداردهای لازم مانند مشتری گرایی و توجه به تصور مردم و …. را دارد یا نه.که همانطور که دیده می شود این شرکت با نمره 1.6/4.5 دارای یک ماموریت مشتری محور است……

21
چشم انداز ما اینست که هر کسی را قادر به حراج هر چیزی کنیم.
چشم انداز

22
ارزیابی خارجی

23
فرصتها
افزایش کاربران اینترنتی
ورد نسل xوy به بازار
بازار خارجی خصوصا در آسیا در حال افزایش
خرید بالای اینترنتی در مکزیک و آمریکا
انتطار رشد خرید اینترنتی در آمریکای لاتین
افزایش حراج اینترنتی
رشد روز افزون فروش و حراج اینترنتی در جهان
افول قیمت استفاده از اینترنت
معافیت از مالیات برای خرید اینترنتی
تمایل به خرید در خانه

24
تهدیدات
کسب و کار اینترنتی میتواند موضوعی برای مالیات در آینده باشد
ساختار متوسط هزینه های ثابت
مسائل بازار خارجی سازمانها
عدم اطمینان مردم به اینترنت
بعضی از خانه دار ها کامپیوتر شخصی ندارند
عدم ثبا بازارهای خارجی
نرخ بالای بیکاری در آمریکا
سیستم حمل و نقل ضعیف در اروپا
تغییر نرخ ارز
ایرادهای امنیتی سایتها

ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
25

26
EFE Matrixادامه

27

28
ارزیابی داخلی

افراد مهم
29

30
نسبتهای مالی کلیدی
Company Industry Sector S&P 500
Valuation Ratios
P/E Ratio (TTM) 97.12 41.01 28.90 24.01
Beta 1.77 1.30 0.96 1.00

Growth Rates %
Sales – 5 Yr Growth Rate 90.58 35.47 17.25 9.30
EPS (MRQ) vs Qtr 1 Yr Ago 55.07 27.30 15.43 28.69
EPS (TTM) vs TTM 1 Yr Ago 60.76 27.58 16.37 21.92
EPS – 5 Yr Growth Rate 111.74 43.79 15.23 12.15

Financial Strength
Quick Ratio (MRQ) 3.13 1.22 0.93 1.26
Total Debt to Equity (MRQ) 0.03 0.73 0.82 0.85

5

31
نسبتهای مالی کلیدی
Company Industry Sector S&P 500
Profitability Ratios %
Gross Margin (TTM) 80.78 42.23 42.84 47.32
Gross Margin – 5 Yr Avg 79.48 41.08 42.06 47.01
Operating Margin (TTM) 29.01 11.97 12.90 20.33
Operating Margin – 5 Yr Avg 16.21 6.75 11.21 18.35
Net Profit Margin (TTM) 21.00 7.76 7.54 13.12
Net Profit Margin – 5 Yr Avg 13.53 3.74 7.62 11.59

Management Effectiveness %
Return on Assets (TTM) 9.10 8.29 5.91 6.40
Return on Investment (TTM) 10.18 11.53 7.98 9.97
Return on Equity (TTM) 10.50 14.04 13.51 18.71

www.investor.stockpoint.com

32
اطلاعات سهام

33
میزان سرمایه گذاری در eBay

قوتها
شناخته ترین مکان حراج
مشتریان وفادار
وضعیت مالی عالی
سیستم پرداخت منصفانه که تجار را ترغیب می کند
حضور قوی در بازار جهانی
تیم مدیریت قوی
فضای انبار کوچک
خدمات قوی به مشتریان
رشد درامد در بازار جهانی
سادگی آدرس سایت برای یاد آوری

35
ضعفها
فعالیت های ضعیف تبلیغاتی و بازاریابی
ئبی بی سود سهام خود را پرداخت نمی کند.
برخی از مشتریان احساس میکنند وب سایت به هم ریخته است
 موقعیت ئی بی در کسب و کار بازار کسب و کار (B2B) ضعیف است.
بدهی کم و درنتیجه عدم استفاده از نرخ سود کم برای گسترش
نرخ مالیات بالا بر خلاف برخی رقبا
تبلیغات متکی به تبلیغات دهان به دهان
عدم اقدامات لازم برای متقاعد سازی مشتریان leery که خرید اینترنتی امن است
زمان انتقال زیاد، بنابراین برخی کالا ها تا زمان دریافت پرداختی ندارند
فقط نقدی کار کردن

ارزیابی عوامل داخلی
36

37

38
تحلیل ها

39
ماتریس SWOT

40
SPACE ماتریس
قدرت مالی(FS)= 5
بازگشت سرمایه 6
اهرم 2
نقدینگی 6
سرمایه کاری 5
جریان نقد 6
ثبات محیطی(ES)= 4-
نرخ تورم 1-
تغییرات تکنولوژیکی 4-
کشش قیمتی تقاضا 3-
فشار رقابتی 5-
موانع ورود به بازار 6-

مزیت رقابتی(CA)=2.6-
سهم بازار 1-
کیفیت محصول 2-
وفاداری مشتری 2-
دانش تاکتیکی 3-
نظارت بر تامین کنندگان و توزیع کنندگان 5-
قدرت صنعت(IS)=5
پتانسیل رشد 5
ثبات مالی 4
رقابت میان رقبا 4
استفاده از منابع 6
سود بالقوه 5

41
SPACE ماتریس

42
IE ماتریس

43
ماتریس استراتژی اصلی
موقعیت رقابتی قوی
موقعیت رقابتی ضعیف

44
QSPMماتریس

45
QSPM

46
QSPM

47
QSPM

48
پیشنهادات

استراتژی های جدید:
گسترش به همه ی کشورهای جهان
Cost: $500,000.00-1,000,000.00(advertising)
پیشرفت در امنیت اطلاعات
1,000,000.00+
رشد در صنعت
N/A
افزایش درامد از طریق جذب مشتریان بیشتر
N/A
جستوجو برای یک روش پرداخت جدید
Millions

49
ما معتقدیم که سودآوری مستمر ما در طی تاریخ به عوامل و بخشهای زیادی از جمله عوامل زیر ربط دارد:
جذب کاربران جدید و حفظ کاربران موجود در وبسایتمان
مدیریت کردن هزینه های کسب و کارمان
بکار بستن تراکنش های کافی برای جذب فروشنده ها خریدارها
افزایش آگاهی مردم از برند ما
ارائه به مشتریان با جامعه ی برتر، حمایت از مشتری و تجاری و تجارب تجاری

اندیشه های ئی بی

50
تحلیل سود هر سهم/سود قبل از کسر بهره و مالیات
مقدار دلار مورد نیاز: 1500 دلار
قیمت هر سهم : 45 دلار
نرخ مالیات :80/162=40%
نرخ بهره :5%
سهام معوق 609

51
تحلیل سود هر سهم/سود قبل از کسر بهره و مالیات

52
تصمیمات
اولیه:
با اقتدار و حالت تهاجمی وارد چین شدن.
ثانویه:
افزایش فعالیت های کسب و کار به کسب و کار
افزایش کمپین بازاریابی در آسیا

53
اجرا
اهداف:
ایجاد یک وب سایت ئی بی کاملا ترجمه شده به چینی
افزایش فروش تا 35 درصد
افزایش کاربران ثبت شده

54
ارزیابی
صورتهای مالی سالیانه
جلسه استراتژیک بخشها به صورت سالانه
مدیریت و مدیریت شرکتها

55
اطلاعات مالی سال 2012

بیش از 180 میلیون کاربر ثبت شده
بیش از 350 میلیون آیتم برای فروش

ادامه اطلاعات به صورت تحلیل تصویری در اسلایدهای بعدی……..

56

57

58

59

60
ما مجموعه دارایی های باور نکردنی ای داریم:
http://www.skype.com/
http://www.paypal.com
http://www.ebay.com

61
بازاریابی توسعه یافته

62
eBay بین المللی

مشابه eBay در ایران
یکی از دلایل عمده ای که جلوی توسعه ی چنین سایتهایی را در ایران می گیرد نداشتن قانون مشخص برای حمایت از مشتری است. در واقع هیچگونه حمایتی از مشتری برای خریدی که انجام می دهد نمیشود و همین موضوع اعتماد خریدهای اینترنتی را از بین می برد. مدل اینگونه سایت ها برای اعتمادسازی برای مشتریان پرداخت وجه از طرف خریدار به سایت و تسویه حساب با فروشنده پس از دریافت صحیح و سالم کالا از طرف خریدار است.
سایت ایسام ((www.esam.irبه عنوان یک سایت B2C ایرانی مطرح است. در سال های اخیر سایت های زیادی قصد داشتند که مدل ebay ایرانی برای خود بوجود آورند اما به جرات می توان گفت که هنوز هیچ سایتی در این زمینه موفق نشده است. شاید دلیل عمده آن به موضوعات فرهنگی و همچنین عقب ماندگی فرهنگ اینترنتی برگردد و بخشی دیگر عدم سرمایه گذاری و دانش مناسب در بین شرکت ها و سایت های ایرانی در این زمینه.
63

به نظر می رسد که مدیران سایت ایسام بیشتر به جنبه های بصری و کاربردی سایت دقت کرده اند و به مواردی که در افزایش بازدید و فروش سایت موثر هستند اهمیتی نداده اند. قطعا استفاده از یک کارشناس سئو مجرب می تواند کمک زیادی به این سایت بکند. 
64

65
پرسش و پاسخ


تعداد صفحات : 65 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود