تارا فایل

پاورپوینت تاریخچه شرکت ساپ


داستان برند SAP
از نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان تا تحلیل فوتبال

SAP یک شرکت آلمانی تولید نرم افزارهای شرکتی در زمینه مدیریت عملیات تجاری و روابط با مشتریان است.
دفتر مرکزی این شرکت در والدورف در ایالت بادن ورتمبرگ آلمان واقع شده است.
نام آن در اصل SAP AG است (AG یک سرواژه آلمانی و به معنای شرکت است).
SAP مخفف in Data Systems Applications and Products است.
ساپ همواره کابوس بزرگی برای شرکت های بزرگ و نامداری چون مایکروسافت و اوراکل بوده است.

توقف پروژه شرکت IBM، جرقه تاسیس SAP
در اوایل دهه۷۰ میلادی، پنج مهندس آلمانی در شعبه اروپایی شرکت IBM که در شهر مانیهایم واقع است، مشغول پروژه ای بودند که توسط شرکت زیراکس سفارش داده شده بود.
زیراکس به عنوان مشتری آی بی اِم از این شرکت خواسته بود تا یک نرم افزار اینترپرایز را برای اجرا روی مین فریم های تولید زیراکس توسعه دهد.
پس از آغاز کار روی این پروژه، زیراکس به ناگاه تصمیم به خروج از حوزه تولید رایانه ها گرفت و این موضوع به معنای پایان کار مهندسان آلمانی برای این پروژه بود.

زیراکس، بخشی از زیر مجموعه خود با نام Scientific Data Management را تعطیل کرده و تمام حقوق استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های توسعه یافته توسط این بخش از شرکت را بهIBM واگذار کرد.
با نبود مشتری برای پروژه سفارش داده شده، آی بی اِم به مهندسان آلمانی خود اعلام کرد که دیگر نیازی به این پروژه نیست، اما پنج مهندس آلمانی حاضر به رها کردن پروژه نبوده و اقدام به ادامه کار روی این پروژه کردند.

در ژوئن ۱۹۷۲ این پنج مهندس کار خود را تحت عنوان «تحلیل سیستم ها و توسعه برنامه ها» شروع کردند.
نام لاتین شرکت آنها System Analysis and Program Development بود.
پس از مدتی این عنوان را به «سیستم ها، محصولات و برنامه های پردازش داده» تغییر داد.
هدف اصلی آن ها توسعه نرم افزارهای استاندارد برای دسترسی به پردازش های آنلاین در کسب و کار و تجارت بود.
چیزی شبیه به پردازش روی آمار و اطلاعات بورس یا هرگونه داده آماری که نیازمند محاسبه به صورت آنلاین بود.

اولین مشتری اِس اِی پی، شعبه آلمان شرکت پتروشیمی پادشاهی بریتانیا یا ICI بود که برای توسعه نرم افزار پرداخت و حسابداری به سراغ اِس اِی پی آمد.
SAP به جای توسعه نرم افزاری که اطلاعات را بصورت مکانیکی روی پانچ کارت ها ثبت کند، استفاده از دیتابیس را برای ذخیره اطلاعات روی سیستم های الکترونیکی در دستور کار قرار داد.
شرکت آلمانی نام روش جدید ذخیره سازی اطلاعات خود را سیستم بی درنگ یا سیستم آنی Real Time گذاشت.
از همین رو است که اِس اِی پی نام محصولات خود را با کلمه R انتخاب می کند.

 
یک سال پس از تاسیس شرکت، اولین نرم افزار شرکت تهیه و به بازار ارائه شد.
از آن زمان محصولات این شرکت به راهکارهای SAP مشهور شد.
نام این نرم افزار R/1 بود که در آن عدد 1 نمایانگر نسخه نرم افزار و حرف لاتین R مخفف استانداردی برای پردازش آنلاین و بدون وقفه در نظر گرفته شده بود.

اِس اِ ی پی موفق شد تا بدون دریافت وام و سرمایه به رشد خود ادامه دهد و پس از اولین مشتری ها به سراغ شرکت های چند ملیتی نظیر بی ام و و زیمنس رفته و آنها را نیز به لیست مشتریان خود وارد کند.
موفقیت اِس اِی پی را باید در دو دلیل اصلی جستجو کرد:
توسعه نرم افزاری جامع برای پوشش تمام حوزه های فعالیت یک شرکت
کاهش هزینه های سازمان برای استفاده از نرم افزار

در اولین سال های فعالیت اِس اِی پی، ارائه کنندگان راهکارهای نرم افزاری همواره نرم افزار خاصی را برای هر یک از بخش های شرکت توسعه می دادند، بطوریکه برای مثال قسمت فروش شرکت از نرم افزاری مستقل استفاده کرده و بخش تولید نیز راهکار نرم افزاری مستقلی را مورد استفاده قرار می داد.
هرچند فروش یک راهکار نرم افزاری جامع در ابتدا فروش را کمی مشکل جلوه می داد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که فرایند کنترل پروژه در یک مجموعه بزرگ را با بهره گیری از یک دیتابیس واحد بسیار تسهیل می کرد. همچنین استفاده از راهکار نرم افزاری SAP بار هزینه ای بسیار پایین تری را بر دوش کسب و کارهای آلمانی متولد شده پس از جنگ جهانی دوم قرار می داد.

اِس اِی پی در سال ۱۹۷۶ خود را یک شرکت خصوصی معرفی کرد که در آلمان با عبارت GmbH شناخته می شوند. این شرکت نرم افزاری در سال ۱۹۷۸ راهکار نرم افزاری خود را در اختیار بیش از ۴۰ شرکت قرار داده بود.

اِس ای پی پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۸ به ثبات رسیده بود. همکاری با شرکت های آلمانی رویکردی بهتر در اختیارSAP قرار داد و از این رو این شرکت در سال ۱۹۷۸ کار روی توسعه نسخه جدید را که مبتنی بر مدل IBM بود به صورت فشرده ادامه داد و در پایان دهه هفتاد میلادی نسخه جدیدی منتشر و روانه بازار شد.
در سال ۱۹۷۹ این سیستم نرم افزاری با عنوان R/2 منتشر شد.

SAP R/2 به طرز چشمگیری نسبت به نسخه قبلی بهبود پیدا کرده بود. امنیت نرم افزاری در سطوح بسیار بالایی ارائه می شد و همچنین پایداری سیستم مثال زدنی بود.
R/2 با بهره گیری از یک دیتابیس واحد، فرایند وارد کردن چندین باره اطلاعات را در نرم افزار مورد نیاز بخش های مختلف یک سازمان حذف کرد.
همچنین ماژولار بودن سیستم جامع R/2 این امکان را در اختیار شرکت های مختلف قرار می داد تا ماژول های مورد نیاز خود را برای قسمت های مختلف شرکت بنابر نیازهای خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.
R/2 موفقیت بزرگی را برای SAP به ارمغان آورد، بطوریکه شرکت هایی نظیر دایملربنز، بایر، هاینز، گودییر و شل به مجموعه مشتریان اِس اِی پی در دهه ۸۰ میلادی اضافه شدند.

به لطف شرکت های بزرگ آلمانی فعال در کشور های دیگر فروش اِس اِی پی در کشور های غیر اروپایی نیز آغاز شد.
در سال های اولیه دهه هشتاد با نظر به بازارهای جهانی، SAP تلاش کرد تا محصولات خود را با توانایی پشتیبانی از زبان ها و ارزهای مختلف ارائه کند.
این تلاشSAP مثمر ثمر واقع شد و موفقیت های زیادی برای آن به ارمغان آورد و در نتیجه با تکیه بر این نوآوری ها و همچنین ابداعات دیگر توانست سرعت رشد و پیشرفت خود را دوچندان کند.

 
اوایل دهه هشتاد میلادی SAP به دفتر جدید خود واقع در پارک صنعتی والدورف خیابان ماکس پلانگ در حوالی هایدلبرگ انتقال پیدا کرد. انتقال به این مکان جدید باعث به وجود آمدن تغییراتی در کسب و کار این شرکت شد. در ساختمان جدید همه زیر یک سقف کار می کردند. نیروهای کاری به همراه پنجاه دستگاه ترمینال، همگی در یک ساختمان مستقر بودند، با این حال پنجاه شرکت صنعتی از صد شرکت صنعتی بزرگ آلمان مشتری SAP بودند.

اواسط این دهه، SAP اولین سازمان فروش خود را در خارج از خاک آلمان در کشور اتریش تاسیس کرد. راه اندازی این دفتر همراه شد با اولین حضور شرکت SAP در نمایشگاه سبیت آلمان و همچنین دستیابی به رقم سودی معادل یکصد میلیون مارک آلمان( تقریباً معادل 52 میلیون دلار امریکا).

زمانی که اینترنت پا به عرصه کسب وکارهای تجاری گذاشت، شرکت توانست با راه اندازی وب سایت SAP. Com تعریف جدیدی از مفهوم فرایندهای تجاری به دست دهد.

در آگوست 1988 شرکت SAP GmbH به SAP AG تغییر نام داد و در چهارم نوامبر همان سال 1/2 میلیون سهم از مجموع سهام خود را در بورس سهام فرانکفورت و اشتوتگارت عرضه کرد. در همان سال، نشریه معتبر تجاری آلمان به نام Manager Magazine شرکت SAP AG را به عنوان برترین شرکت سال معرفی کرد و تحلیلگران درصد رشد بسیار بالایی را برای این شرکت در سال های پیش رو پیش بینی کردند. همچنین شرکت SAP AG در همین سال ها با تاسیس دفاتر متعدد در دانمارک، سوئد، ایتالیا و ایالات متحده، به یک شرکت بین المللی تبدیل شد.

اِس اِی پی در سال ۱۹۸۷ با در اختیار داشتن ۴۵۰ کارمند به فروشی ۷۷ میلیون دلاری دست یافت.

ساپ اواخر دهه هشتاد با تاسیس زیرمجموعه ای به نام SAP International در سوئیس وارد بازار آمریکای شمالی شد. در بازار آمریکای شمالی این شرکت به استخدام مدیران آمریکایی پرداخت و دست آن ها را برای فروش در این بازار از نظر جزئیاتی نظیر کمیسیون پرداختی به فروشندگان باز گذاشت.
اِس اِی پی با در پیش گرفتن چنین سیاستی موفق شد تا شعبه آمریکای خود را به سودده ترین زیرمجموعه خود تبدیل کرده و تعداد دفاتر خود در کشور آمریکا را از ۲ دفتر به بیش از ۲۰ دفتر افزایش دهد. 

SAP در سال ۱۹۸۸ با راه اندازی سامانه «برنامه اتحاد دانشگاه ها» (SAP UAP) با دانشگاه های زیادی وارد همکاری شد.
هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های سراسر جهان از طریق این سامانه به شرکت SAP دسترسی دارند.

با ورود به دهه نود میلادی، شرکت SAP در محصولات خود تغییرات و تحولات زیادی انجام داد.
با توجه به گسترش سیستم عامل هایی مانند ویندوز و یونیکس و همچنین توسعه بانک های اطلاعاتی مانند اوراکل عرضه SAP R/3 با مدل و مفهوم Client-Server (سرویس دهنده- سرویس گیرنده)، استفاده از رابط کاربری گرافیکی در محصولات، استفاده از پایگاه داده رابطه ای و رفع ایرادات و نواقص مدل های قبلی و همچنین قابلیت اجرای نرم افزار روی کامپیوترهای فروشندگان متفرقه از تغییرات عمده سال های آغازین این دهه به شمار می آیند.
در جولای ۹۲ میلادی ، SAP R/3  با تغییر معماری از دولایه به سه لایه یعنی کلاینت، اپلیکیشن و بانک اطلاعاتی، فرایندهایR/2 را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود داد.

تغییر سیاست اِس اِی پی در تغییر معماری هدف راهکار نرم افزاری برای توسعه R/3 را باید عامل موفقیت دیگری برای این شرکت خواند که نشان از دقت بالای آن برای همرنگ شدن با ترند بازار بود.
همزمان با عرضه R/3 به بازار، تمایل در بین کسب و کارها برای کاهش هزینه ها و همچنین کاهش سایز نیز افزایش یافت، بطوریکه بزرگ ترین مشتریان اِس اِی پی نیز اقدام به استفاده از R/3 و جایگزینی آن با R/2 کردند.
فروش شرکت آلمانی به گونه ای دستخوش تغییر شد که بین سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ میزان درآمد کسب شده از فروش R/3 از ۵ به ۸۰ درصد رسید، حال آنکه درآمد نرم افزار R/2 طی همین بازه ی زمانی از ۹۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

موفقیت R/3 به اندازه ای بزرگ بود که SAP به گزینه اول ۹ شرکت بزرگ از ۱۰ شرکت برتر آمریکا در سال ۱۹۹۵ تبدیل شد.
در میانه های دهه نود میلادی نزدیک به ۸۰ درصد از شرکت های لیست فورچون ۱۰۰ و یک سوم از شرکت های فورچون ۵۰۰ از راهکارهای نرم افزاری اِس اِی پی استفاده می کردند.
فروش SAP از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ به بیش از سه برابر افزایش یافته و به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.
برای نصب و پیاده سازی راهکار نرم افزاری جامع R/3 اِس اِی پی به زمانی ۷ تا ۹ ماهه نیاز است. هر یک از ماژول ها بصورت مستقل ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته و کل سیستم یک میلیون دلار قیمت دارد. در صورت خرید سیستم بصورت جامع که شامل سخت افزار، نرم افزار و رابط های مورد نیاز است، قیمت این سیستم به بیش از ۳۰ میلیون دلار می رسد. 

 
فروش خارجی محصولات شرکت SAP نسبت به روزهای آغازین بیش از پنجاه درصد رشد داشت و در سال 1996 میلادی بیش از 1800 مشتری جدید از سیستمSAP R/3 استفاده می کردند. جالب توجه این است که در پایان همین سال نرم فزارهای SAP روی بیش از 9000 کامپیوتر در دنیا نصب و در حال کار بودند!
در سال 1997 شرکت SAP بیست و پنجمین سال تاسیس خود را در حالی جشن گرفت که 12500 کارمند در دفاتر آن مشغول به کار بودند و همچنین در تلاش برای دسترسی به بازارهای جدید هر روز نرم افزارها و راه حل های جدیدی برای صنایع مختلف و کاربردهای متنوع طراحی و روانه بازار می کرد.
در سوم آگوست 1998 میلادی برای اولین بار نام شرکت SAP در بزرگ ترین تالار بورس جهان به نمایش در آمد. در این تاریخSAP به طور رسمی وارد تالار بورس نیویورک شد.
در سال های پایانی دهه نود ، SAP به سمت تجارت الکترونیک متمایل شد و در تلاش برای دستیابی به این بازار بزرگ نرم افزارهای متعددی مانند نرم افزارهای ERP را طراحی و روانه بازار مصرف کرد.

R/3 تا سال ۲۰۰۳ در شرکت های ۴۱۲۰۰ مشتری پیاده سازی شد.
در سال ۲۰۰۳ آخرین ورژن از R/3 بنام SAP R/3 4.7 Enterprise را ارائه داد و در پایان سال ۲۰۰۴ تعداد مشتریان بیش از دو برابر و حدود ۱۰۰ هزار مشتری، در ۱۲۰ کشور جهان شد.

گسترش اینترنت این شرکت آلمانی را بر آن داشت که توجه بیشتری به اینترنت داشته و تغییراتی را درR/3 ایجاد کند.
این شرکت در سال ۲۰۰۴ نسخه جدیدی از راهکار نرم افزاری خود را با عنوان SAP ERP 5.0 معرفی کرد.
تغییرات ایجاد شده در معماری این نرم افزار باعث شده بود تا آخرین نسخه اِس اِی پی مبتنی بر معماری سرویس گرا باشد.
آخرین نسخه راهکار نرم افزاری اِس اِی پی در سال ۲۰۰۶ میلادی با عنوان SAP ERP 6.0 می باشد که تا به امروز از طریق انتشار بسته های بروزرسانی تداوم یافته است. 

در سال ۲۰۰۹ سیستم SAP Business Suite 7 را که در یک سوییت کاملERP CRM , SCM, PLM , و SRM را پوشش می داد، ارائه نمود.

جدید ترین محصولsap erp در سال ۲۰۱۵ با نام s/4 hana منتشر شد
استفاده از HANA به معنی افزایش سرعت ۱۸۰۰ برابری در بازیابی داده ها از بانک اطلاعاتی HANA نسبت به استفاده ازمحصول ECC6 است .
این شرکت آلمانی به مدد SAP HANA آمار مالی بسیار خوبی را به جای گذاشته است.

در ابتدای سال ۲۰۱۲ شرکت ساپ تکنولوژی Cloud Computing را ارائه داد.
پس از پررنگ تر شدن اهمیت سرویس های ابری، اِس اِی پی نیز تلاش برای تقویت سرویس های ابری را از طریق سرمایه گذاری و تصاحب سایر شرکت ها افزایش داد، بطوریکه در سال ۲۰۱۴ برای تصاحب Concur Technologies بیش از ۸ میلیارد دلار پرداخت کرد که بزرگ ترین خرید اِس اِی پی تا امروز لقب گرفته است. 
توسعه سرویس های ابری و همکاری با شرکت هایی نظیر آی بی اِم و مایکروسافت در زمینه ارائه سرویس های ابری باعث شده تا اِس اِی پی موفقیت خوبی را تجربه کند. 

اِس اِی پی علاوه بر سرمایه گذاری گسترده روی مفهومی نظیر اینترنت اشیا، تحقیقاتی را نیز در حوزه های دفاعی و یادگیری ماشین انجام داده و حتی از داغ ترین مبحث این روزهای دنیای فناوری یعنی راهکارهای مبتنی بر بلاک چین نیز غافل نشده است.
این شرکت آلمانی برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه اینترنت اشیا تا پایان ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده بود.
اِس اِی پی محصول جدید را در این حوزه با نام SAP IoT رونمایی کرد. 
 

در کنار محصولات تجاری اِس اِی پی، یکی از راهکارهای نرم افزاری بسیار جالب توجه این شرکت آلمانی، Sports One است که در واقع یک نرم افزار برای تحلیل عملکرد ورزشکاران در رشته های ورزشی گوناگون است. این نرم افزار که محصول بخش ورزش و سرگرمی این شرکت است، در ابتدا برای تحلیل وضعیت ورزشکاران و بازی ها در رشته فوتبال توسعه یافت. دیتمابر هوپ به عنوان یکی از موسسان اِس اِی پی که سابقه حضور در تیم جوانان باشگاه هافنهایم را داشت، با خرید این باشگاه و سرمایه گذاری در آن، استفاده از نرم افزار توسعه یافته در اِس اِی پی را نیز در دستور کار قرار داد که نتیجه آن صعود هافنهایم به رتبه های بالای جدول در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بود. موفقیت اسپورتس وان، این نرم افزار را راهی تیم ملی آلمان و سپس بایرن مونیخ کرد. 
اِس اِی پی در سال های گذشته این نرم افزار را بیش از پیش توسعه داده، بطوریکه این نرم افزار امروزه در رشته های ورزشی دیگری نظیر تنیس، مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و سایر رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد

این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز شرکت Sybase را که در زمینه تولید نرم افزار ها و پایگاه های داده تخصص داشت، به مبلغ ۵. ۸ میلیارد دلار خرید و هم اکنون آن را به صورت مستقل اداره می کند.
درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۰ به ۵ میلیارد یورو رسید.

براساس آخرین گزارش مالی ارائه شده توسط SAP، این شرکت طی سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شده تا درآمدی نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار را کسب کند. سود عملیاتی گزارش شده اِس اِی پی برای سال ۲۰۱۷ بیش از ۶ میلیارد دلار گزارش شده است. با توجه به افزایش استقبال از سرویس های ابری در سراسر جهان، اِس اِی پی نیز با توجه به این نکته، راهکارهای سازمانی خود را نیز علاوه بر روش های پیشین بر بستر کلاد نیز ارائه می کند که همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده تا این شرکت آلمانی روند رو به رشد کسب درآمد و سوددهی خود را حفظ کند.

همه گیری ویروس کرونا میزان تقاضا برای نرم افزارهای تجاری ERP را که شرکت ها از آنها برای مدیریت عملیات روزانه شان استفاده می کنند و سال های سال نقطه قوت SAP بودند، تا حد قابل توجهی کاهش داد. این شرایط همچنین مشتریان فعلیSAP را که اغلب تولیدکنندگان بزرگ یا متوسط بودند، هم وادار کرد تا یک بار دیگر به فرآیندهای تجاری خود و به کارگیری این نرم افزارها فکر کنند.

 شرکت اوراکل بزرگ ترین رقیب SAP است. این دو تاکنون دعاوی و اختلافات حقوقی زیادی با یکدیگر داشته اند.
در تمام این دوران از سال ۱۹۸۰ تا کنون سیستم SAP به عنوان پیشتاز و کامل ترین سیستم روز برنامه ریزی مدیریت منابع سازمانی ERP در دنیا بوده و شرکت هایی مانند اوراکل به عنوان رقیب اصلی SAP فاصله زیادی با محصول SAP دارند. تفاوت اصلی سیستمSAP با سایر رقبا این است که در ۲۵ صنعت دنیا بهترین محصولات آن صنعت را ارائه می کند.

محصولات SAP در پنج گروه اصلی ارائه می شوند که عبارتند از: 1. محصولات سازمانی 2. راهکارها و محصولات صنعتی 3. محصولاتی برای سازمان ها و ارگان های کوچک و متوسط 4. پلتفرم ها و چارچوب های نرم افزاری و سخت افزاری 5. محصولات متفرقه

SAP علاوه بر این محصولات دستی هم در تولید برنامه های درگاهی و پلت فرم های منحصر به فرد دارد.
برنامه SAP NetWeaver مهم ترین پلت فرم ساپ توانایی پشتیبانی از تمامی برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی این شرکت و حتی محصولات شرکت های دیگر را داراست.

هم اکنون برنامه منابع سازمانی ERP مهم ترین و پرکاربرد ترین محصول تولیدی این شرکت محسوب می شود.
دیگر برنامه های تولیدی این شرکت عبارتند از:
– برنامه مدیریت روابط با مشتری CRM –    برنامه چرخه تولید کالا PLM –    برنامه مدیریت زنجیره تامین SCM –    برنامه مدیریت روابط با تامین کنندگان SRM –    برنامه بهینه سازی و برنامه ریزی پیشرفته APO –    برنامه هوشمندی تجاری BI –    برنامه زیرساخت های تبادل XI –    سیستم مدیریت سرمایه انسانی HCM –    برنامه مدیریت مشوق ها و پاداش ها ICM –    برنامه مدیریت استراتژی ها SEM –    برنامه آموزش و مدیریت رویداد ها TEM –    راهکار صنعتی برای خرده فروشان ISR –    راهکار صنعتی برای بخش خدمات عمومی IS PSCD –    راهکار صنعتی برای نفت و گاز IS Oil & Gas –    راهکار صنعتی برای ارتباطات دور IST

اِس اِی پی بزرگ ترین شرکت توسعه دهنده نرم افزار های تجاری در جهان است که در یک بازار ۹ میلیارد دلاری فعالیت می کند. این شرکت نرم افزار هایی را برای بیش از ۱٫۰۰۰ فرایند محاسباتی تجاری نظیر حسابداری و مالی، منابع انسانی، مدیریت مواد اولیه، فروش و توزیع توسعه داده است. نسخه های دوم و سوم محصول این شرکت آلمانی که با نام R/2 و R/3 شناخته می شود از اولین روزهای انتشار و عرضه به مشتریان توسط بیش از ۴٫۰۰۰ شرکت در حوزه های بانکی، نفت و گاز، بیمه، خدمات، ارتباطات، شیمیایی و داروسازی، محصولات مصرفی، خودروسازی و بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گرفته است.

این شرکت در حال حاضر سومین شرکت بزرگ نرم افزاری مستقل دنیا از نظر میزان سرمایه می باشد.
این شرکت در 180 کشور دنیا  بیش از 378000 مشتری دارد.
این شرکت در طراحی و نوآوری در صنعت نرم افزار از حدود 100 مرکز توسعه و نوآوری استفاده می کند.
شرکت ساپ در حدود 130 کشور نمایندگی و دفتر فعال دارد و تعداد کارمندان آن بالغ بر 88500 نفر می باشند.
87 درصد از 2000 شرکت برتر دنیا که توسط Forbes Global معرفی می شوند از محصولات این کمپانی بهره می برند.
این شرکت آلمانی بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه فناوری در قاره اروپا است.

منابع
Zoomit.ir
donya-e-eqtesad.com
systemgroup.net
sedrapro.com
rasekhoon.net
hamrahansoft.ir


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود