تارا فایل

پاورپوینت تاثیر برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی در دیدگاه های متقاضیان دریافت وام


بررسی تاثیر برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی در دیدگاه های متقاضیان دریافت وام (آموزشهای 72 ساعته BP محور برنامه ریزی شده از طرف وزارت کار)

فهرست مطالب
مقدمه
اهداف پروژه
شرح موضوع
جمع بندی
پیشنهادات

مقدمه
طرح آموزش های کارآفرینی برنامه ریزی شده از طرف وزارت کار
شامل آموزشهای BP خلاقیت و …

اهمیت SME ها

برخی آمار مربوط به SME ها در آمریکا
95% از کسب و کارها در آمریکا از نوع کوچک هستند
45% از حجم کل تجارت در آمریکا توسط کسب و کارهای کوچک است
51% از کل نیروی کار در کسب و کارهای کوچک است

اهداف پروژه
بررسی اثر آموزشهای کارآفرینی ارائه شده در میزان تمایل به دریافت وام فراگیران

بررسی اثر آموزشهای کارآفرینی ارائه شده در عوامل موثر بر تقاضای وام فراگیران

بررسی اثر آموزشهای کارآفرینی ارائه شده در کاربرد مصرف وام دریافتی

شرح موضوع
روش انجام کار
پیش آزمون- پس آزمون
تعداد نمونه ها 43 نفر در ابتدای شروع دوره و 52 نفر در انتهای دوره
محل جمع آوری نمونه ها
شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان
موسسه بانوان کارآفرین
نمونه پرسشنامه

بخش اول پرسشنامه

نام شرکت
نام و نام خانوادگی
موضوع فعالیت شرکت
سن
جنسیت
تحصیلات
تجربه کار مفید
تلفن
آدرس

بخش دوم پرسشنامه
میزان تمایل شما نسبت به دریافت وام چه میزان است .
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
بسیار کم

بخش سوم پرسشنامه
تا چه میزان عوامل زیر در تقاضای وام شما موثر میباشند.
سهولت وصول وام
نرخ بهره پائین
سقف مبلغ وام قابل دریافت
داشتن برنامه برای راه اندازی شرکتی جدید یا توسعه شرکت موجود
وجود تیم کاری توانمند در شرکت یا وجود تجربیات ارزشمند حرفه ای در شما
وجود بازار خوب جهت شروع فعالیت یا توسعه فعالیتها
وجود امکانات و تجهیزات خوب جهت توسعه فعالیتها در شرکت

بخش چهارم پرسشنامه
موارد مصرف تقاضای وام شما چیست ؟
استخدام افراد حرفه ای
خرید مکان برای شرکت یا فضای کارگاهی
خرید تجهیزات جدید
پرداخت بدهیهای ایجاد شده

ویژگی نمونه های مورد برر سی
از نظر جنسیت هم جنس مذکر هم از جنس مونث

از نظر دامنه سنی از سن 24 سال تا 65 سال

از نظر تجربه کاری از افراد بی تجربه و تازه کار تا افراد با تجربه ای

اعتبار پرسشنامه ها
ضریب
Cronbach’s Alpha و بیشتر بودن این ضرایب از 70%

میانگین کل
قبل از دوره 4.047
بعد از دوره 4.274
موثر بودن تمامی عوامل در حد زیاد
منظور
سهولت وصول وام
نرخ بهره پائین
سقف مبلغ وام قابل دریافت
داشتن برنامه برای راه اندازی شرکتی جدید یا توسعه شرکت موجود
وجود تیم کاری توانمند در شرکت یا وجود تجربیات ارزشمند حرفه ای در شما
وجود بازار خوب جهت شروع فعالیت یا توسعه فعالیتها
وجود امکانات و تجهیزات خوب

میانگینها قبل از حضور افراد در دوره

میانگینها بعد از حضور افراد در دوره

مقایسه

آزمون t
با 100% همه عوامل قبل و بعد از دوره تایید شده اند

عواملی که بعد از دوره اختلاف میانگین آنها معنی دار بوده است
میزان تمایل نسبت به دریافت وام

داشتن برنامه برای راه اندازی شرکتی جدید یا توسعه شرکت موجود

وجود بازار خوب جهت شروع فعالیت یا توسعه فعالیتها

نتایج مربوط به کاربرد وامها

جمع بندی
تمامی عوامل زیر در تقاضای وام متقاضیان راه اندازی یا توسعه کسب و کار موثر می باشد:
سهولت وصول وام
نرخ بهره پائین
سقف مبلغ وام قابل دریافت
داشتن برنامه برای راه اندازی شرکتی جدید یا توسعه شرکت موجود
وجود تیم کاری توانمند در شرکت یا وجود تجربیات ارزشمند حرفه ای
وجود بازار خوب جهت شروع فعالیت یا توسعه فعالیتها
وجود امکانات و تجهیزات خوب جهت توسعه فعالیتها در شرکت.

جمع بندی
میزان تمایل به دریافت وام قبل و بعد از دوره زیاد می باشد و بعد از دوره افزایش معنی داری داشته است
تفاوتهای زیادی در دیدگاه های شرکت کنندگان نسبت به مصارف وام دریافتی حاصل شده است.
به گونه ای که بیشتر آنها خواهان مصرف وام
در خرید تجهیزات جدید و بروز شده اند
کمتر خواهان استفاده از وامهای دریافتی در جهت پرداخت بدهی های ایجاد شده می باشند.

جمع بندی
آموزشهای کارآفرینی می تواند در تخصیص بهینه منابع مالی دولت در جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط کاملا موثر باشد.

جمع بندی
ارائه وام به متقاضیان بدون حضور آنها در دوره های آموزش کارآفرینی منجر به ایجاد یک نتیجه باخت باخت برای دولت و مالک کسب و کار خواهد شد
چرا که درصد قابل توجهی از کسب و کارهای موجود غیر اقتصادی می باشد

جمع بندی
برای رسیدن به رشد و توسعه باید بنگاه های اقتصادی ناکارآمد از صحنه اقتصاد حذف شوند و ارائه وام و تسهیلات به آنها کمک قابل توجهی نخواهد کرد.

پیشنهادات جهت انجام تحقیقات آتی
استخراج تابعه تقاضای وام بر اساس روشهای اقتصاد سنجی و مقایسه آن قبل و بعد از حضور شرکت کنندگان در دوره های آموزش کارآفرینی
استفاده از نمونه های همگون و انجام تحقیق مذکور شامل:
مطالعه فقط بر اساس نمونه بانوان
مطالعه فقط بر اساس نمونه مردان
مطالعه بر اساس نمونه های بانوان یا مردان با تجربه
مطالعه بر اساس نمونه های بانوان یا مردان بی تجربه
مطالعه بر اساس نمونه های بانوان یا مردان که قبلا کارمند بوده اند
انجام مطالعات فوق بر اساس جغرافیای متفاوت مثلا کلان شهرها با شهرهای کوچک یا شهرهای صنعتی با شهرهای غیر صنعتی


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود