تارا فایل

سیستم استهلاک دارایی ثابت


کلیات
1ـ1ـ اهداف
2ـ1ـ منابع و مدارک مرجع

1ـ کلیات
1ـ1ـ اهداف
هدف از تهیه این گزارش مشروح از مکانیزه نمودن عملیات دستی سیستم استهلاک دارائیهای ثابت می باشد عملیات مکانیزه نمودن سیستم فوق با توجه به بررسی های اولیه در نظر گرفته شده و به منظور :
1ـ سهولت و سرعت بخشیدن به روش دستی سیستم .
2ـ قابلیت مرتبط بودن با سایر سیستمهای مجتمع .
3ـ ایجاد کد های واحد در سیستم جهت یکپارچه سازی بیشتر.
4ـ بهره گیری ازمحدودیت های متنوع در گزارشات .
5ـ محدودنمودن دستیابی به اطلاعات برای عناصر غیرمجاز .
6ـ ارائه آمارتلفیقی و خروجیهائی که دارای پردازشهای تکراری و زیاد در زمان اندک باشند .

2ـ1ـ منابع و مدارک مرجع
به منظور طراحی مشروح و راه اندازی سیستم مکانیزه مطرحه بخش های گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و اطلاعات لازم در مورد ورودیها،
خروجیها ، گردش کار ،وظایف نیروی انسانی و ارتباطات با دیگر قسمت ها از این طریق کسب گردید.

2- شرح سیستم
1-2- تعریف سیستم
2-2 – نمودار سیستم

2ـ شرح سیستم
1ـ2ـ تعریف سیستم
هدف از این سیستم مکانیزه نمودن عملیات حسابداری اموال می باشد که به منظور سهولت و سرعت بخشیدن در روند تعیین استهلاک اموال و صدور سند
حسابداری آن طراحی گردیده . این سیستم امکاناتی نظیر سهولت در بازاریابی اطلاعات توان تعیین ماهانه استهلاک اموال بر حسب طبقه بندی خاص آن پشتیبانی و حفظ امنیت سیستم با تعویض اسم رمزها ، فشرده سازی و باز سازی ونسخه برداری داده ها را در اختیار می گذارد .
سیستم حسابداری اموال در حالت کلی به زیرسیستم های ذیل تقسیم می گردد:
الف ـ ورودی اطلاعات .
(ثبت و تصحیح اطلاعات جمعداری و حسابداری اموال و قطعی نمودن دوره)
1ـ ثبت اطلاعات
2ـ نقل و انتقال بین مراکز هزینه
3ـ ثبت سند خرید
4ـ ثبت سند تعدیلات
5ـ حذف یا فروش مال
6ـ پاکسازی اطلاعات بانک
7ـ ثبت قطعی دوره
ب ـ بخش عمومی سیستم
( ورود و تصحیح کدینگ عمومی سیستم )
1ـ کد محل مال
2ـ کد نوع مال
3ـ کدینگ حساب گروهها
4ـ کدینگ مراکز هزینه
5ـ کد تحویل گیرنده
6ـ نوع حذف
ج ـخروجی سیستم
(گزارشات استهلاک و جمعداری اموال )
1ـ صدور کارت دارائی ثابت
2ـ صورت ریز استهلاک

3ـ صورت استهلاک مرکز هزینه
4ـ صورت استهلاک انباشته
5ـ گزارش سوابق انتقالات اموال
6ـ گزارش سوابق اموال حذف شده
7ـ گزارش لیست اموال مستهلک شده
د ـ اپراتور
(توانائیهای مورد نیاز کاربران سیستم )
1ـ تغییر محدودیت کاربران
2ـ نسخه برداری
3ـ بازسازی
4ـ صفحه کلید
5ـ بارگذاری
6ـ فشرده سازی
و ـ گزارش آماده
لازم بذکر است تقسیم بندی فوق صرفا جهت آشنائی با عملکرد سیستم بوده و هیچگونه اولویت بندی مد نظر نبوده در صورتیکه روابط و اولویتها مد نظر نبوده در صورتیکه روابط و اولویتها مد نظر باشد بایستی بصورت زیر مد نظر گرفته شود.
بخش ذخیره سازی اطلاعات اسناد خرید اموال از اولویت اولبرخوردار است و سپس بخش ذخیره سازی اطلاعات اسناد تغییرات اموال ، در واقع این بخش فعال نخواهد بود
مگر بعد از ورود اطلاعات خرید اموال .
بعد از قسمتهای بالا بازیابی اطلاعات و صدور سند استهلاک را می توان نام برد .
ذکر این نکته حائز اهمیت است که توانائی اپراتور دارای قدرت و رمز گذاری و امکان دهی به کاربران و ایجاد محدوده کاری برای آنان می باشد ، جای مشخص در ترتیب و توالی مراحل فعالیتهای سیستم ندارد . ترتیب انجام فعالیتهای سیستم بصورت نمودار زیر است .

ذخیره سازی اطلاعات اسناد
خرید اموال

ذخیره سازی اطلاعات اسناد
تغییرات اموال

بازیابی اطلاعات
حسابداری اموال

ارتباط با مالی و صدور سند
استهلاک

3- ورودیهای اولیه سیستم

0-3- صفحه اول ورود به سیستم
1-3 – صفحه ورودی ثبت اطلاعات
2-3- صفحه ورودی ثبت سند تعدیلات
3-3- صفحه ورودی نقل و انتقالات بین مراکز هزینه
4-3- صفحه ورودی حذف یا فروش مال
5-3- صفحه ورودی ثبت سند خرید
6-3- صفحه ورودی سند خرید
7-3- صفحه بخش عمومی

0ـ3ـ صفحه اول ورود به سیستم
1ـ0ـ3ـ شکل صفحه

2ـ0ـ3ـ شرح صفحه

الف ـ کد کاربر : طول این مشخصه شش کارکتر می باشد . این کد تعیین کننده کاربری است که با سیستم مشغول به کار است .
ب ـ تاریخ : در این مقطع سال مورد نظر وارد می گردد و بر حسب آن فهرست مربوطه و فایلهای آن باز می شوند.

صفحه انتخاب ورودی این بخش به شکل زیر است
سیستم استهلاک دارائی ثابت

ثبت و تصحیح اطلاعات جمعداری و حسابداری اموال و قطعی نمودن دوره

در این منوی اولیه هر کدام از موارد بالا خود دارای زیر مجموعه هائی هستند که با زدن کلیدENTERزیر مجموعه های مربوطه باز می شود که به قرار زیر می باشد.

1ـ3ـ صفحه ورودی ثبت اطلاعات
1ـ1ـ3ـ شکل صفحه
جهت ورود اطلاعات اموال به سیستم جمع داری از این منو استفاده می شود .

بخش ورود اطلاعات اموال سیستم جمع داری

شماره برچسب: کد آخرین تحویل گیرنده :

نوع مال: تاریخ برگه اعلام وصول:

محل مال: شماره برگه اعلام وصول:

تاریخ تحصیل: وضعیت مال:

شماره قبض انبار: توضیحات:

تاریخ قبض انبار:

برچسب قبلی :PgUp برچسب فعلی:‍PgUp
نوع مال:
محل مال:
نام تحویل گیرنده:

2ـ1ـ3ـ شرح صفحه
در این فرم شماره برچسب به طول 7 رقم به صورت عددی پر می شود شماره برچسب نمی تواند خالی باشد و از دو قسمت (گروه) +(شماره مسلسل)تشکیل میگرددکه به وسیله(-)ازهم جدا میشود .
در این فرم در صورت وارد کردن ،اگر شماره برچسب وجود داشته باشد دستگاه اطلاعات مربوط به ان اموال را ریز میکنند که در این صورت سوالی مبنی بر وارد کردن این کد جدید می نماید که در صورت بلی/خیر مراحل بعدی کار انجام می شود :
در این اطلاعات خواسته شده کاربر میتواند نوع مال ، محل مال و کد آخرین تحویل گیرنده را با زدن
(؟)و بعد Enter اطلاعات را به صورت به صورت ضبط شده از روی سیستم انتخاب کند و موارد بعدی از طریق سند های موجود در دست ثبت قابل اجرا می شود.
منوی وضعیت مال در صورتی که مال شرکتی یا امانی باشد بااستفاده از کلید <Space>می توانید نسبت به انتخاب آنها اغدام نماید .
منوی توضیحات در صورتی که توضیح اضافی نسبت به مال وجود داشته باشد با انتخاب کردن منوی توضیحات می توانید به صورت خلاصه متنی را مبنی بر مال مورد نظر یادداشت کرده وبا کلید <Esc>یا<Enter> متن مورد نظر را به ثبت برسانید .
در پایان در صورتی که اطلاعات واردشد پنجره ای به شکل زیر باز می شود.

2ـ3ـ صفحه ورودی ثبت سند تعدیلات
1ـ2ـ3ـ شکل صفحه
با انتخاب این منو پنجره ای به شکل زیر باز می شود

بخش ورود اطلاعات اسناد تغییرات حسابداری اموال

شماره بر چسب : شماره سند :

نوع مال :
محل مال :

2ـ2ـ3ـ شرح صفحه
پس از ورود اطلاعا ت شماره بر جسب به صورتیکه شرح آن در بالا آمد در صورتیکه برای بر چسب مربوط سند خرید قبلا زده شده باشد ، مبادرت به گرفتن شماره سند می نماید در این حالت در صورتی که (؟) زده شود لیست تمامی سندهای مربوط به شماره برچسب برای انتخاب نمایش داده می شود . لازم به توضیح است که شماره وارد شده نباید شماره سند خرید باشد .
بعد از زدن شماره سند در صورتی که سند وجود داشته باشد نوع تغییر مشخص بوده و در صفحه نمایش داده می شود و در صورتی که سند وجود نداشته باشد منویی برای انتخاب نمایش داده می شود تا نوع تغییر مشخص گردد.

پس از مشخص نمودن نوع تغییر فیلدهای شماره و تاریخ برگه وضع تاریخ و شرح سند از کاربر گرفته می شود و در صورت تعدیل جابجایی فیلد کد حساب و در صورت فروش به صورت عددی 12 رقمی نیز گرفته می شود.
پس از پر نمودن اطلاعات فوق منویی بصورت زیر برای انتخاب ظاهر می گردد که بنا بر انتخاب کاربر عمل مربوطه را انجام می دهد .

3ـ3ـ صفحه ورودی نقل و انتقال بین مراکز هزینه
1ـ3ـ3ـ شکل صفحه
منوی مربوطه به شکل زیر می باشد :

بخش ورود اطلاعات سوابق نقل و انتقال

شماره جمعداری : تاریخ برگه :

شماره برگه : تحویل دهنده :

قسمت تحویل دهنده : تحویل گیرنده :

قسمت تحویل گیرنده :

ملاحظات :

نوع مال :
محل مال :
تحویل گیرنده :
2ـ3ـ3ـ شرح صفحه
با وارد کردن شماره جمعداری مال مورد نظر شماره برگه و تاریخ برگه را وارد می کنید .
کدهای قسمت تحویل دهنده و تحویل گیرنده با کلید (؟) که یک به یک مراحل کد گذاری را انجام می دهند .
در قسمت تحویل دهنده کد بصورت سلسله مراتبی وارد می گردد که بر اساس تقسیمات وارد شده در کدینگ عمل می نماید و منوی تحویل دهنده از یکسری اسمها که با کدهایی از هم مشخص شده مجزا شده است منوی قسمت تحویل دهنده و تحویل گیرنده هم بصورت منوی پایین عمل می شود.
4ـ3ـ صفحه ورودی حذف یا فروش مال
1ـ4ـ3ـ شکل صفحه

بخش ذخیره سازی اطلاعات حذف یا فروش اموال سیستم جمع داری

شماره بر چسب :

شماره برگه حذف :

تاریخ برگه حذف :

علت حذف :

توضیحات :

قبلی PGDN بعدی PGUP

وضعیت سال :
تاریخ تحصیل :
نوع مال :
محل مال :
نام تحویل گیرنده :
2ـ4ـ3ـ شرح صفحه
با وارد کردن شماره بر چسب اگر حذف یا فروش صورت گرفته باشد اطلاعات بر روی صفحه مشخص می شوددر غیر اینصورت سئوالی به شکل زر ایجاد می شود .

کد مربوطه وجود ندا

که در صورت تصمیم گیری ، سیستم مراحل بعدی را انجام می دهد .در پایان منوی مربوط به

نمایان می شود .
5 _ 3 _ صفحه ورودی ثبت سند خرید
1_5_3_ شکل صفحه
منوی مربوط به شکل زیر می باشد:
بخش ورود اطلاعات اسناد خرید حسابداری اموال
شماره برچسب: شماره سند:
نوع مال:
محل مال:

2 _ 5_3_ شرح صفحه
ابتدا شماره برچسب را وارد کرده و بعد از<Enter> اگر شماره سند داشته باشد سیستم قید می کند در غیر اینصورت شماره سند جدید را وارد کرده و تاُیید می کنید.
در این مرحله پنجره ای به شکل زیر باز می شود.

شماره برگه: تاریخ برگه:
مبلغ سند: کد حساب:
تاریخ سند: روش استهلاک:
شرح سند: نرخ استهلاک:

قابل توجه: در این پنجره در صورتیکه تاریخ سند قبل از آخرین محاسبه استهلاک باشد منوی زیر ظاهر می شود:
مبلغ استهلاک انباشته :

قیمت تمام شده:

که مبلغ فوق از کارت دارائی استخراج و ضبط می گردد.
پس در این صورت اگر تاریخ سند خرید قبل از سال 76 باشد سیستم سنوات را تا تاریخ (؟) خواسته می شود در هر سال نسبت به سال قبل روال سیستم طی خواهد شد.
کد حساب: از طریق مراکز هزینه قابل اجرا می باشد که با انتخاب مرکز هزینه جدولی تحت عنوان گروه دارائیها باز می شود که هر کدام کدهای بخصوصی می باشد.
روش استهلاک : این گزینه تحت دو عنوان قابل اجرا می باشد.
1) مستقیم 2) غیرمستقیم
اگر روش استهلاک مستقیم باشد نرخ استهلاک بصورت سال و اگر غیرمستقیم باشد نرخ استهلام بصورت درصد پرسیده می شود.
که در این گزینه روش استهلاک بصورت کلید <Space> تغییر می کند بعد از پرکردن اطلاعات منویی به شکل زیر باز می شود.

بعد از تاُیید هر یک از آنها سیستم به منوی اصلی اطلاعات اسناد خرید باز می گردد.
6 _ 3 _ صفحه ورود سند خرید
1_5_3_ شکل صفحه
منوی مربوط به شکل زیر می باشد:
بخش انتقال قطعی دوره استهلاک
لطفاً مجدوده انتهای دوره را مشخص نمائید.

شماره برچسب :

شماره سند :

2 _6_ 3 _ شرح صفحه :
با وارد کردن تاریخ و شماره سند ، سوالی به صورت زیر ایجاد می شود.

(آیا کاملاً مطمئن می باشید؟ خیر _ بلی )
در صورتیکه جواب مثبت باشد سیستم مراحل ثبت اسناد را انجام می دهد.

7_3 _ صفحه ورودی بخش عمومی
1_7_3_ شکل صفحه
با انتخاب این منو پنجره ای به شکل زیر باز می شود:
سیستم استهلاک دارائی ثابت

ورود و تصحیح کدینگ عمومی سیستم

2_7_3_ شرح صفحه
این بخش ، بخش کدینگ سیستم می باشد.
الف _ کد محل مال :
بصورت چهار مرحله انتخاب که از تفکیک 1 شروع و به تفکیک 4 پایان می یابد.
این تفکیک ها به صورت سلسله مراتبی به هم وابسته می باشند و تا 4 سطح پیش می رود.

ب _ کد نوع مال :
که از سه قسمت تشکیل شده همانند شکل زیر:

طبقه این بخش از سیستم هم با استفاده از کلید (؟) فعال میشود و طبقات از 01 شروع و تا 13 پایان می یابد.
نوع : هر طبقه از اموال خود به خود زیر مجوعه هایی تقسیم شده که نوع گفته می شود و با کلید (؟) فعال وبا <Enter> انتخاب می شود.
مدل : هر نوع از اموال خود به زیر مجموعه هائی تقسیم می شود که بستگی به مدل دستگاه مورد نظر دارد.

ج _ کدینگ حساب گروهها :
با انتخاب این منو پنجره ای به شکل زیر باز می شود:
بخش ورود و استعلام کد گروهها
کد حساب شرح حساب نوع استهلاک نرخ استهلاک

اطلاعات مربوط به این بخش بصورت ثبت شده بر روی سیستم می باشد و نوع استهلاک به دو صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می باشد.
و نرخ استهلاک بصورت سال و درصد می باشد که اگر در سیستم نوع استهلاک بصورت مستقیم بود نرخ استهلاک با سال قید می شود و اگر نوع استهلاک غیر مستقیم بود نرخ استهلاک بصورت درصد می باشد.
د _ کدینگ مراکز هزینه:
این بخش از دو منو کد و شرح تقسیم شده است که با استفاده از کلید (؟) اول کد مراکز هزینه باز می شود و با انتخاب یکی از مراکز هزینه شرح مربوطه در محل مخصوص شرح نوشته می شود.
ه _ کد تحویل گیرنده :
این بخش همانند بخش کدینگ مراکز هزینه می باشد.
و_ نوع حذف :
این منو از زیر مجموعه هائی تشکیل می شود که برای حذف بعضی اطلاعات می توان از این بخش در صورت داشتن اطلاعات استفاده کرد.

4_ خروجیهای سیستم :
0 _4 _ صفحه اول خروجیها
1_4_ صفحه خروجی کارت دارائی ثابت
2_4_ لیست خروجی صورت ریز استهلاک
3_4_ لیست خروجی صورت استهلاک مرکز هزینه
4_4_ لیست خروجی صورت استهلاک انباشته
5_4_ صفحه خروجی گزارش سوابق انتقالات اموال
6_4_ صفحه خروجی گزارش اموال حذف شده
7_4_ صفحه خروجی گزارش اموال مستهلک شده

0_4 _ صفحه اول خروجیها
منوی مربوط به این بخش بصورت زیر است:

سیستم استهلاک دارائی ثابت

گزارشات استهلاک و جمعداری اموال

1_4 _ صفحه خروجی کارت دارائی ثابت
1_1_4_ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوط به کارت دارائی ثابت به شکل زیر است:

بخش صدور کارت دارائی ثابت
لطفاً محدوده گزارش را مشخص نمائید.

از برچسب شماره :

تا برچسب شماره :

محل گزارش :

در این گزارش با تعیین محدوده شماره برچسب ، تاُیید آن و مشخص نمودن محل گزارش برای هر برچسب کارت اموال بصورت مجزا گرفته می شود که فرم خروجی آن در صفحه بعد آمده است.
2_4 _ لیست خروجی صورت ریز استهلاک
1_2_4_ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوطه به شکل زیر است:

بخش گزارشگیری استهلاک اموال به ریز
لطفاً محدوده گزارش را مشخص نمائید.

تا تاریخ :

مرکز هزینه :

گروه اموال :

محل گزارش :

با وارد کردن هر یک از اطلاعات گزارشگیری استهلاک اموال و فشار دادن کلید ، سیستم سوالی مبنی بر درست بودن محدوده گزارش می نماید که در صورت جواب مثبت فرم جدول به صورت صفحه بعد نمایان می شود.
قابل توجه می باشد که محل گزارش هر یک از این گزارشات می تواند به سه صورت باشد. اول روی مانیتور ، دوم روی چاپگر و سوم بر روی فایل (TXT) که بوسیله (Space) این انتخاب انجام می شود.

3ـ4ـ لیست خروجی صورت استهلاک مرکز هزینه
1ـ3ـ4ـ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوطه به شکل زیر است.
بخش گزارش گیری استهلاک بر حسب مراکز هزینه
لطفا محدوده گزارش را مشخص نمائید .
تا تاریخ:

مرکز هزینه :

گروه اموال :

محل گزارش :

مراحل اجرای این پنجره همانند منوی استهلاک اموال می باشد .
فرم خروجی مربوط به این گزارش در صفحه بعد آمده است .

4ـ4ـ لیست خروجی صورت استهلاک انباشته
1ـ4ـ4ـ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوط به شکل زیر است :

بخش گزارش گیری استهلاک بر حسب طبقات
لطفا محدوده گزارش را مشخص نمائید .
تا تاریخ:

مرکز هزینه :

گروه اموال :

محل گزارش :

مراحل بعدی اجرای این پنجره همانند منوهای قبل که توضیح داده می باشد .
فرم خروجی آن در صفحه بعد آمده است.

5ـ4ـ صفحه خروجی گزارش سوابق انتقالات اموال
1ـ5ـ4ـ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوط به شکل زیر است :
بخش گزارش گیری سوابق انتقالات اموال

شماره برچسب :
نوع مال :
قسمت تحویل دهنده :
قسمت تحویل گیرنده :

2ـ5ـ4ـ شکل خروجی
شکل خروجی مشابه صفحه فوق است یعنی اطلاعات در بخش پائین آوررده می شود .

4ـ6ـ صفحه خروجی گزارش
1ـ6ـ4ـ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوطه به شکل زیر است:
بخش لیست اموال حذف شده

از تاریخ: تا تاریخ:
وضعیت سال : توضیحات:
نوع مال :
محل مال :
نام تحویل گیرنده :

2ـ6ـ4ـ شکل خروجی
شکل خروجی مشابه صفحه فوق است یعنی اطلاعات در بخش پائین آورده می شود .

7ـ 4ـ صفحه خروجی گزارش اموال مستهلک شده
1ـ7ـ4ـ شکل و شرح محدودیت
منوی مربوط :
لیست اموال مستهلک شده
لطفا محدوده گزارش را مشخص نمائید
از تاریخ: تا تاریخ:

گروه دارائی :
مرکز هزینه :
محل خروجی:

با وارد کردن اطلاعات این منو سیستم گزارشی از اموال مستهلک شده تهیه می کند که فرم خروجی آن همانند شکل زیر می باشد :

2ـ7ـ4ـ شکل خروجی
لیست اموال مستهلک شده
تاریخ:
ازتاریخ: تا تاریخ: صفحه:
ردیف
شماره برچسب
شرح کالا
استهلاک
سند حسابداری

نرخ
روش
شماره
تاریخ

1ـ5ـ ساختار فایلAMV _ HES .DBA
ش م
نام واحد اطلاعات
نام فیلد
نوع فیلد
طول فیلد
تعداد اعشار
توضیحات
1
شماره بر چسب
LABLE
C
7

2
شماره سند خرید
SANNUM
C
4

3
تاریخ سند خرید
SANDAT
C
8

4
مبلغ فروش
M-SALES
N
12

5
روش استهلاک
ESTMOD
N
1

مستقیم یانزولی
6
مقدار استهلاک
ESTRATE
N
2

برحسب سال یادرصد
7
شماره سنداقساط یافروشی
ESANNUM
C
4

8
تاریخ سنداقساط یافروشی
ESANDAT
C
8

نام فایل شاخص کلیـد
AMV _HES.NTX LABEL

2ـ5ـ ساختار فایل TRANHES . DBA
ش م
نام واحد اطلاعات
نام فیلد
نوع فیلد
طول فیلد
تعداداعشار
توضیحات
1
شماره برچسب
LABEL
C
7

2
شماره سند
SANNUM
C
4

3
تاریخ سند
SANDAT
C
8

4
مبلغ سند
SANMAD
N
12

0ـ خرید
1ـ تعدیل کاهش
2ـ تعدیل افزایش
3ـ اسقاط کامل
4ـ فروش
5ـ تعدیل جابجائی کاهشی
6ـ تعدیل جابجائی افزایشی
5
نوع سند
TRANMOD
N
1

6
کد حساب
SANCODE
C
12

7
شرح حساب
SANDES
C
30

8
شماره برگه
B-NO
C
6

9
تاریخ برگه
B-DATE
C
8

نام فایل شاخص : TCODE.NTX کلـیـد : SANDODE+LABLE
LABLE+LEFT(SANDAT,2)+SANDUM

Contents
کلیات 1
1ـ1ـ اهداف 1
1ـ کلیات 1
1ـ1ـ اهداف 1
2ـ1ـ منابع و مدارک مرجع 1
2ـ شرح سیستم 2
1ـ2ـ تعریف سیستم 2
3ـ صورت استهلاک مرکز هزینه 3
ذخیره سازی اطلاعات اسناد 4
بازیابی اطلاعات 4
ارتباط با مالی و صدور سند 4
استهلاک 4
0ـ3ـ صفحه اول ورود به سیستم 5
1ـ0ـ3ـ شکل صفحه 5
2ـ0ـ3ـ شرح صفحه 5
صفحه انتخاب ورودی این بخش به شکل زیر است 6
1ـ3ـ صفحه ورودی ثبت اطلاعات 7
2ـ1ـ3ـ شرح صفحه 8
2ـ3ـ صفحه ورودی ثبت سند تعدیلات 9
1ـ2ـ3ـ شکل صفحه 9
2ـ2ـ3ـ شرح صفحه 9
3ـ3ـ صفحه ورودی نقل و انتقال بین مراکز هزینه 10
2ـ3ـ3ـ شرح صفحه 11
4ـ3ـ صفحه ورودی حذف یا فروش مال 11
2ـ4ـ3ـ شرح صفحه 12
بخش ورود اطلاعات اسناد خرید حسابداری اموال 12
تصحیح 14
ضبط 14
انصراف 14
بخش انتقال قطعی دوره استهلاک 14
لطفاً مجدوده انتهای دوره را مشخص نمائید. 14
سیستم استهلاک دارائی ثابت 15
گزارش آماده 15
اپراتور 15
خروج 15
کدینگ حساب گروهها 15
نوع حذف 15
کد نوع مال 15
کد تحویل گیرنده 15
کدینگ مراکز هزینه 15
کد محل مال 15
بخش ورود و استعلام کد گروهها 17
کد حساب شرح حساب نوع استهلاک نرخ استهلاک 17
سیستم استهلاک دارائی ثابت 18
خروج 18
گزارش آماده 18
اپراتور 18
گزارش پست اموال مستهلک شده 19
صورت استهلاک مرکز هزینه 19
گزارش سوابق اموال حذف شده 19
صورت ریز استهلاک 19
گزارش سوابق انتقالات اموال 19
صورت استهلاک انباشته 19
کارت دارائی ثابت 19
3ـ4ـ لیست خروجی صورت استهلاک مرکز هزینه 21
1ـ3ـ4ـ شکل و شرح محدودیت 21
4ـ4ـ لیست خروجی صورت استهلاک انباشته 22
5ـ4ـ صفحه خروجی گزارش سوابق انتقالات اموال 23
1ـ5ـ4ـ شکل و شرح محدودیت 23
2ـ5ـ4ـ شکل خروجی 23
4ـ6ـ صفحه خروجی گزارش 23
1ـ6ـ4ـ شکل و شرح محدودیت 23
بخش لیست اموال حذف شده 23
2ـ6ـ4ـ شکل خروجی 24
7ـ 4ـ صفحه خروجی گزارش اموال مستهلک شده 24
1ـ7ـ4ـ شکل و شرح محدودیت 24
2ـ7ـ4ـ شکل خروجی 25
لیست اموال مستهلک شده 25
نام واحد اطلاعات 25
نام فیلد 25
تعداد اعشار 25
توضیحات 25
شماره بر چسب 25
LABLE 25
شماره سند خرید 25
تاریخ سند خرید 25
مبلغ فروش 25
روش استهلاک 25
مستقیم یانزولی 25
مقدار استهلاک 25
تعداداعشار 26

سیستم استهلاک دارایی ثابت صفحه : 26


تعداد صفحات : 29 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود