به نام خدا
دوره بازاریابی مجازی
مربی : خانم مکوندی
پاییز 1400-1399
فهرست
عنوان
بررسی اجمالی مهم ترین اقدامات
تقویت مسئولیت پذیری
پذیرش و آموزش پذیری
وظایف یک ( net worker ) بازاریاب واقعی
مشاوره و فروش
تعیین مشتریان احتمالی
جذب و فروش و شبکه سازی
تسلط بر لیست فاکتور احتمالی
تعریف اهرم تجارت
دعوت
پیگیری ( follow )
بررسی اجمالی مهم ترین اقدامات
تلاش افراد متفاوت است .
برای موفقیت در ( (net work marketing بازاریابی اینترنتی
بازار یابی : ساخت و ایجاد شبکه رو به رشد .
به همان شکلی که شما انجام می دهید افراد بعد از شما نیز همانطور انجام خواهند داد .
یعنی رفتار شما تکثیر می شود .
خبر خوب این است ک شما پایه و اساس کسب و کارتان هستید . پس کیفیت و نحوه ی شروع و پیشروی به خودتان بستگی دارد و مهم ترین عامل در خلق نتایج تان می باشد .
شما معیار افراد بعد از خودتان هستید .
من باید بهترین کارها و رفتارها رو داشته باشم .
سطح هدف خود را انتخاب کنید .
با برندها ی شرکت آشنا شوید و به شبکه های رسمی مصرف کنندگان متصل بمانید .
تقویت مسئولیت پذیری
پیش نیاز : شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و کار آفرین تجارت خود را آغاز کردهاید .
تفاوت در مسئولیت پذیری است .
مسئولیت پذیری مهم ترین صفتی است که شما برای ایجاد موفقیت در بازاریابی شبکه ای به آن نیاز دارید .
خودت مسئول کسب و کار هستی .
به میزان تلاش خود درآمد داری .
مسئولیت کسب و کار و افراد را می پذیریم .
زمان و انرژی مهم است .
آموزش را جدی بگیرید .
تفاوت در مسئولیت پذیری است .
مسئولیت پذیری مهم ترین صفتی است که شما برای ایجاد موفقیت در بازاریابی شبکه ای به آن نیاز دارید .
خودت مسئول کسب و کار هستی .
به میزان تلاش خود درآمد داری .
مسئولیت کسب و کار و افراد را می پذیریم .
زمان و انرژی مهم است .
آموزش را جدی بگیرید .
پذیرش و آموزش پذیری
۱- آموختن به شما دانش و آگاهی می بخشد و نتیجه ی آن افزایش اعتماد بنفس و توانمندی در انجام کارها می باشد .
۲- برگ برنده ی شما در این کسب و کار استفاده از فضای آموزشی و تجربیات حامیان است که به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و از هدر رفتن زمان و انرژی شما جلوگیری می کند .
۳- باید بدانید یک قهرمان شنا هم در بازی بسکتبال یک نوآموز است . با آموزش اصول موفقیت در این حرفه را می آموزید .
دانش و آگاهی بیشتر به اعتماد به نفس بیشتر و رابطه ی برد برد را درک کنید ( ایجاد حس اعتماد ) .
شما وقتی موفق می شوید که دیگران را به موفقیت برسانید .
به حامیان و معرف خود اعتماد کنید .
وظایف یک ( net worker ) بازاریاب واقعی :
( ۵ اقدام اصلی برای موفقیت )
۱- پذیرش و آموزشی : همواره آموزش پذیر باشید و بر رشد فردی خود متمرکز باشید .
۲- مصرف کننده ی حوادار : مصرف کننده ی محصولات شوید و بُعد مصرفی خود را گسترش دهید .
۳- گسترش ارتباطات : همواره بر ثبوت ارتباطات موجود و ارتباطات جدید متمر کز باشید .
۴- ایجاد مشتریان وفادار : در جهت ایجاد مشتریان وفادار به توصیه ی کالا و پیگیری مشتریان بپردازید .
۵- تعیین هدف : اقدامات روزانه را جهت رسیدن به سطح بعدی متعهدانه انجام دهید .
نکته : رشد فردی بیشتر ، درآمد بیشتر .
مشاوره و فروش
نگرش مهم است .
نگرش های لازم برای مشاوره ی موثر
مفهوم فروش در بازاریابی شبکه ای یعنی :
۱- توان انتقال حس رضایت از مصرف و توصیه ی حاصل از آموزش ( تشخیص نیاز و توصیه ی و صحیح آموزش و طریقه ی مصرف )
۲- شما قرار نیست به هر شخص هر محصولی را بفروشید و تنها باید به اطرافیان خود محصولات مورد نیازشان را توصیه کنید .
تعیین مشتریان احتمالی
– لیست
۱- حداقل اسامی چند نفر را بنویسید .
۲- پیشداوری سمّ تجارت است . یادتان باشد افراد موفق این تجارت روزی در لیست یک نفر بوده اند.
۳- همواره لیست شما باید در حال گسترش باشد .
با peraspecting آشنا شوید و آن را به کار بگیرید .
در هر مکان و زمان جدیدی به دنبال ارتباطات جدید باشید .
جذب و فروش و شبکه سازی
ارتباط موثر
فاکتور اثر گذار برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای توجه و تمرکز بر ارتباط سازی ( peraspecting ) و اثرگذار بودن این ارتباطات است .
نسبت به تقویت ارتباطات خود اقدام کنید .
شناخت بازار داغ و گرم و سرد
۱- بازار داغ : افرادی هستند که رابطه ی شما با انها بر مبنای صمیمیت و اعتماد است .
(ارائه کالا را از بازار داغ شروع کنید )
۲- بازار سرد : افرادی هستند که شما با آنها آشنا نیستید .
(برای شروع کار مراجعه به بازار سرد توصیه نمی شود )
تسلط بر لیست فاکتور احتمالی
انتقال اسامی بازار داغ و گرم از لیست چندین نفری به لیست فاکتور احتمالی .
آشنایی با شیوه های کلی فروش ( رو در رو _ آنلاین )
۱- فروش رو در رو —》 مراحل توصیه ی کالا در روش رو در رو
الف : تشخیص نیاز
ب: توصیه ی صحیح
ج : آموزش طریقه ی مصرف
۲- نمایش محصولات –》مراحل فروش از طریق نمایش خانگی
الف : دعوت از افرادی که در دسترس شما هستند .
ب : تهیه ی نمونه ی کالاهای پر مصرف با توجه به لیست مدعوین .
ج: توصیه ی کالا ها متناسب با فرم مشاوره ی هر فرد .
۳- فروش آنلاین :
الف : مراجعه به لیست بازار داغ و گرم
ب : استفاده از دیالوگ های مشاوره آنلاین به شکل تلفنی
ج: ارسال فرم مشاوره و توضیح نحوه ی پر کردن آن.
۴-شبکه سازی
نگرش های لازم برای شبکه سازان حرفه ای
تعریف اهرم تجارت
اهرم وسیله ای است که نیرو را افزایش داده و انجام کارها را آسان می کند .
اهرم باعث می شود که دستاورد شما بیشتر از زمان و انرژی شود که به تنهایی صرف می کنید .
دلایل و اهداف خود را مکتوب کنید .
5 دلیل اصلی خود را پس از اتمام جلسه حتما مکتوب کنید .
اهداف شخصی را مکتوب کنید .
بهترین افراد برای دعوت جهت همکاری را شناسایی کنید.
۱- اعتماد قبل از درک تمامی ابعاد فوق العاده ای این حرفه افراد به شما بله می گویند .
به واسطه ی اعتمادی که به شما دارند ، هر چقدر رابطه عمیق تر و صمیمی تر باشید احتمال دریافت پاسخ مثبت از آنها بیشتر است .
۲-زمان مناسب اگر فرصت را به بهترین دوست تان در زمان نامناسب پیشنهاد کنید به احتمال زیاد جواب او مثبت نخواهد بود . شما می دانید که چه وقت زمان مناسب برای دعوت از نزدیکانتان است . که آنها مشغله ی فکری نداشته باشند یا منتظر اتفاقی خاص نباشند .
دعوت
۱- کنجکاو سازی یعنی بالابردن تمایل و پذیرش دعوت شونده برای درک بیشتر فرصت.
یکی از اصلی ترین کارهای شما برای کنجکاوسازی اطرافیانتان تغییرات رفتاری مثبتی است که پس از ورودتان به این کسب و کار در شما ایجاد می شود .
۲- ندادن هیچ گونه اطلاعات ، این امر باعث می شود که دعوت شونده ، دچار داوری احتمالی نگردد.
۳- حفظ شخصیت کاری ، جدیت و نظم و میزان ارزشی که در شما از مسیری که انتخاب کرده اید باعث حفظ شخصیت کاری شده و دعوت شما را موثر می کند .
نکته ی ( ۱ )
دعوت تلفنی بهترین نوع دعوت بوده و می بایست کوتاه اما با هیجان و انگیزه انجام شود .
نکته ی ( ۲ )
در صورتی که مکالمه ی شما نیاز به توضیح مختصری از کار پیدا کرد می توانید از این تعاریف استفاده کنید .
یک فعالیت آنلاین
مشاور پوست و مو
همکاری با یک شرکت بزرگ و معتبر تولید محصولات سلامت
یک تجارت پرسود و عالی
Peresent
نکات مهم
۱ – به هیچ وجه نباید در پرزنت( peresent) آنلاین با تاخیر تماس را شروع کنید .
۲ – از داشتن اینترنت و تسلط روی ابزار واتساپ و شرایط مطلوب محیطی خودتان و پراسپکت ( peraspect ) مطمئن شوید .
۳ -از پراسپکت خود بخواهید با لباس رسمی در جلسه حضور یابد .
4 – پرزنتور ( peresentor ) را با احترام و ارزشگذاری معرفی کنید .
۵ -در طول جلسه ی معرفی به کار سکوت کنید و وظیفه ی ارائه ی توضیحات و پاسخ به سوالات را به عهده ی پرزنتور ( peresentor ) بگذارید .
فالو (پیگیری )
نکات قابل توجه در پیگیری :
۱- پیگیری می تواند به صورت حضوری – تماس سه طرفه – با حضور حامیان انجام شود .
۲- در پیگیری به منافع مخاطبتان بپردازید و نسبت به محصول و فرصت کاری در او حس بهتری ایجاد کنید .
۳- ابتدا سوالات در مورد نحوه ی انجام کار و بعد سوالات نگرش را با تعریف کردن دلایل ورود و آنچه در آینده ی این تجارت می بینید پاسخ دهید.
پاسخ به سوالات معمول
نکته : برای تشخیص ایراد واقعی از غیر واقعی کافیست از روش فرض کردن استفاده کنید .
مشورت با لیدر شیپ و حامیان و رعایت سلسله مراتب سازمانی ، اصل اساسی برای موفقیت شماست .
جلسات
بازاریابی شبکه ای حرفه ی آموزش دیدن برای آموزش دادن است .
جلسات قلب این تجارت است .
آماده و منظم و با تمام وجود در آنها حاضر شوید.
پایان