تارا فایل

جزوه خلاصه دوره بازاریابی مجازی



به نام خدا

دوره بازاریابی مجازی

مربی : خانم مکوندی

پاییز 1400-1399

فهرست

عنوان

بررسی اجمالی مهم ترین اقدامات

تقویت مسئولیت پذیری

پذیرش و آموزش پذیری

وظایف یک ( net worker ) بازاریاب واقعی

مشاوره و فروش

تعیین مشتریان احتمالی

جذب و فروش و شبکه سازی

تسلط بر لیست فاکتور احتمالی

تعریف اهرم تجارت

دعوت

پیگیری ( follow )

بررسی اجمالی مهم ترین اقدامات

تلاش افراد متفاوت است .
برای موفقیت در ( (net work marketing بازاریابی اینترنتی

بازار یابی : ساخت و ایجاد شبکه رو به رشد .

به همان شکلی که شما انجام می دهید افراد بعد از شما نیز همانطور انجام خواهند داد .

یعنی رفتار شما تکثیر می شود .

خبر خوب این است ک شما پایه و اساس کسب و کارتان هستید . پس کیفیت و نحوه ی شروع و پیشروی به خودتان بستگی دارد و مهم ترین عامل در خلق نتایج تان می باشد .

شما معیار افراد بعد از خودتان هستید .

من باید بهترین کارها و رفتارها رو داشته باشم .

سطح هدف خود را انتخاب کنید .
با برندها ی شرکت آشنا شوید و به شبکه های رسمی مصرف کنندگان متصل بمانید .

تقویت مسئولیت پذیری

پیش نیاز : شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و کار آفرین تجارت خود را آغاز کردهاید .
تفاوت در مسئولیت پذیری است .

مسئولیت پذیری مهم ترین صفتی است که شما برای ایجاد موفقیت در بازاریابی شبکه ای به آن نیاز دارید .

خودت مسئول کسب و کار هستی .

به میزان تلاش خود درآمد داری .

مسئولیت کسب و کار و افراد را می پذیریم .

زمان و انرژی مهم است .

آموزش را جدی بگیرید .

تفاوت در مسئولیت پذیری است .

مسئولیت پذیری مهم ترین صفتی است که شما برای ایجاد موفقیت در بازاریابی شبکه ای به آن نیاز دارید .

خودت مسئول کسب و کار هستی .

به میزان تلاش خود درآمد داری .

مسئولیت کسب و کار و افراد را می پذیریم .
زمان و انرژی مهم است .

آموزش را جدی بگیرید .

پذیرش و آموزش پذیری

۱- آموختن به شما دانش و آگاهی می بخشد و نتیجه ی آن افزایش اعتماد بنفس و توانمندی در انجام کارها می باشد .

۲- برگ برنده ی شما در این کسب و کار استفاده از فضای آموزشی و تجربیات حامیان است که به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و از هدر رفتن زمان و انرژی شما جلوگیری می کند .

۳- باید بدانید یک قهرمان شنا هم در بازی بسکتبال یک نوآموز است . با آموزش اصول موفقیت در این حرفه را می آموزید .

دانش و آگاهی بیشتر به اعتماد به نفس بیشتر و رابطه ی برد برد را درک کنید ( ایجاد حس اعتماد ) .
شما وقتی موفق می شوید که دیگران را به موفقیت برسانید .
به حامیان و معرف خود اعتماد کنید .

وظایف یک ( net worker ) بازاریاب واقعی :

( ۵ اقدام اصلی برای موفقیت )

۱- پذیرش و آموزشی : همواره آموزش پذیر باشید و بر رشد فردی خود متمرکز باشید .

۲- مصرف کننده ی حوادار : مصرف کننده ی محصولات شوید و بُعد مصرفی خود را گسترش دهید .

۳- گسترش ارتباطات : همواره بر ثبوت ارتباطات موجود و ارتباطات جدید متمر کز باشید .

۴- ایجاد مشتریان وفادار : در جهت ایجاد مشتریان وفادار به توصیه ی کالا و پیگیری مشتریان بپردازید .

۵- تعیین هدف : اقدامات روزانه را جهت رسیدن به سطح بعدی متعهدانه انجام دهید .

نکته : رشد فردی بیشتر ، درآمد بیشتر .

مشاوره و فروش

نگرش مهم است .

نگرش های لازم برای مشاوره ی موثر

مفهوم فروش در بازاریابی شبکه ای یعنی :

۱- توان انتقال حس رضایت از مصرف و توصیه ی حاصل از آموزش ( تشخیص نیاز و توصیه ی و صحیح آموزش و طریقه ی مصرف )

۲- شما قرار نیست به هر شخص هر محصولی را بفروشید و تنها باید به اطرافیان خود محصولات مورد نیازشان را توصیه کنید .

تعیین مشتریان احتمالی

– لیست
۱- حداقل اسامی چند نفر را بنویسید .
۲- پیشداوری سمّ تجارت است . یادتان باشد افراد موفق این تجارت روزی در لیست یک نفر بوده اند.
۳- همواره لیست شما باید در حال گسترش باشد .

با peraspecting آشنا شوید و آن را به کار بگیرید .

در هر مکان و زمان جدیدی به دنبال ارتباطات جدید باشید .

جذب و فروش و شبکه سازی

ارتباط موثر

فاکتور اثر گذار برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای توجه و تمرکز بر ارتباط سازی ( peraspecting ) و اثرگذار بودن این ارتباطات است .

نسبت به تقویت ارتباطات خود اقدام کنید .

شناخت بازار داغ و گرم و سرد

۱- بازار داغ : افرادی هستند که رابطه ی شما با انها بر مبنای صمیمیت و اعتماد است .
(ارائه کالا را از بازار داغ شروع کنید )

۲- بازار سرد : افرادی هستند که شما با آنها آشنا نیستید .
(برای شروع کار مراجعه به بازار سرد توصیه نمی شود )

تسلط بر لیست فاکتور احتمالی

انتقال اسامی بازار داغ و گرم از لیست چندین نفری به لیست فاکتور احتمالی .

آشنایی با شیوه های کلی فروش ( رو در رو _ آنلاین )

۱- فروش رو در رو —》 مراحل توصیه ی کالا در روش رو در رو

الف : تشخیص نیاز
ب: توصیه ی صحیح
ج : آموزش طریقه ی مصرف

۲- نمایش محصولات –》مراحل فروش از طریق نمایش خانگی

الف : دعوت از افرادی که در دسترس شما هستند .
ب : تهیه ی نمونه ی کالاهای پر مصرف با توجه به لیست مدعوین .
ج: توصیه ی کالا ها متناسب با فرم مشاوره ی هر فرد .

۳- فروش آنلاین :

الف : مراجعه به لیست بازار داغ و گرم
ب : استفاده از دیالوگ های مشاوره آنلاین به شکل تلفنی
ج: ارسال فرم مشاوره و توضیح نحوه ی پر کردن آن.

۴-شبکه سازی

نگرش های لازم برای شبکه سازان حرفه ای

تعریف اهرم تجارت

اهرم وسیله ای است که نیرو را افزایش داده و انجام کارها را آسان می کند .

اهرم باعث می شود که دستاورد شما بیشتر از زمان و انرژی شود که به تنهایی صرف می کنید .

دلایل و اهداف خود را مکتوب کنید .

5 دلیل اصلی خود را پس از اتمام جلسه حتما مکتوب کنید .
اهداف شخصی را مکتوب کنید .
بهترین افراد برای دعوت جهت همکاری را شناسایی کنید.

۱- اعتماد قبل از درک تمامی ابعاد فوق العاده ای این حرفه افراد به شما بله می گویند .
به واسطه ی اعتمادی که به شما دارند ، هر چقدر رابطه عمیق تر و صمیمی تر باشید احتمال دریافت پاسخ مثبت از آنها بیشتر است .

۲-زمان مناسب اگر فرصت را به بهترین دوست تان در زمان نامناسب پیشنهاد کنید به احتمال زیاد جواب او مثبت نخواهد بود . شما می دانید که چه وقت زمان مناسب برای دعوت از نزدیکانتان است . که آنها مشغله ی فکری نداشته باشند یا منتظر اتفاقی خاص نباشند .

دعوت

۱- کنجکاو سازی یعنی بالابردن تمایل و پذیرش دعوت شونده برای درک بیشتر فرصت.

یکی از اصلی ترین کارهای شما برای کنجکاوسازی اطرافیانتان تغییرات رفتاری مثبتی است که پس از ورودتان به این کسب و کار در شما ایجاد می شود .

۲- ندادن هیچ گونه اطلاعات ، این امر باعث می شود که دعوت شونده ، دچار داوری احتمالی نگردد.

۳- حفظ شخصیت کاری ، جدیت و نظم و میزان ارزشی که در شما از مسیری که انتخاب کرده اید باعث حفظ شخصیت کاری شده و دعوت شما را موثر می کند .

نکته ی ( ۱ )

دعوت تلفنی بهترین نوع دعوت بوده و می بایست کوتاه اما با هیجان و انگیزه انجام شود .

نکته ی ( ۲ )

در صورتی که مکالمه ی شما نیاز به توضیح مختصری از کار پیدا کرد می توانید از این تعاریف استفاده کنید .

یک فعالیت آنلاین

مشاور پوست و مو

همکاری با یک شرکت بزرگ و معتبر تولید محصولات سلامت

یک تجارت پرسود و عالی

Peresent

نکات مهم

۱ – به هیچ وجه نباید در پرزنت( peresent) آنلاین با تاخیر تماس را شروع کنید .

۲ – از داشتن اینترنت و تسلط روی ابزار واتساپ و شرایط مطلوب محیطی خودتان و پراسپکت ( peraspect ) مطمئن شوید .

۳ -از پراسپکت خود بخواهید با لباس رسمی در جلسه حضور یابد .

4 – پرزنتور ( peresentor ) را با احترام و ارزشگذاری معرفی کنید .

۵ -در طول جلسه ی معرفی به کار سکوت کنید و وظیفه ی ارائه ی توضیحات و پاسخ به سوالات را به عهده ی پرزنتور ( peresentor ) بگذارید .

فالو (پیگیری )

نکات قابل توجه در پیگیری :

۱- پیگیری می تواند به صورت حضوری – تماس سه طرفه – با حضور حامیان انجام شود .

۲- در پیگیری به منافع مخاطبتان بپردازید و نسبت به محصول و فرصت کاری در او حس بهتری ایجاد کنید .

۳- ابتدا سوالات در مورد نحوه ی انجام کار و بعد سوالات نگرش را با تعریف کردن دلایل ورود و آنچه در آینده ی این تجارت می بینید پاسخ دهید.

پاسخ به سوالات معمول

نکته : برای تشخیص ایراد واقعی از غیر واقعی کافیست از روش فرض کردن استفاده کنید .
مشورت با لیدر شیپ و حامیان و رعایت سلسله مراتب سازمانی ، اصل اساسی برای موفقیت شماست .

جلسات

بازاریابی شبکه ای حرفه ی آموزش دیدن برای آموزش دادن است .
جلسات قلب این تجارت است .
آماده و منظم و با تمام وجود در آنها حاضر شوید.

پایان


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود