پرسشنامه بازاریابی رابطهمند تماشاگران ورزشی(کیم ، 2008)
ردیف
عبارات
کاملاً موافقم
موافقم
نظری ندارم
مخالفم
کاملاً مخالفم
1
احساس میکنم میتوان به این باشگاه اعتماد کرد.
2
باشگاه خدمات مناسبی ارائه میدهد که از تنوع بالایی نیز برخوردار است.
3
من باور دارم که مدیریت باشگاه خدمات خود را به طور صحیح به تماشاگران ارائه خواهد داد.
4
خدمات باشگاه تعهد بالایی را در من به وجود میآورد.
5
من تمام تلاش خود را برای دستیابی باشگاه به اهدافش میکنم.
6
من نسبت به این باشگاه متعهد هستم.
7
من لیاقت استفاده از خدمات این باشگاه را دارم و مدیریت باشگاه باید تلاش کند تا من را حفظ کند.
8
من ارتباط مطلوب و مساعدی با مدیریت باشگاه دارم.
9
من از ارتباطی که با این باشگاه دارم، رضایت کامل دارم.
10
با اینکه انسانی احساساتی هستم، ولی مشکلات و کاستیهای باشگاه را درک میکنم.
11
نوعی احساس نزدیک بودن به مدیریت باشگاه میکنم.
12
من درباره این باشگاه اطلاعات نسبتاً زیادی دارم.
13
من این باشگاه را دوست دارم.
14
من نسبت به این باشگاه و خدماتش تعصب خاصی دارم.
15
من به طور عاطفی و احساسی به این باشگاه وابسته شدهام.
16
من به راحتی نمیتوانم با مسئولان باشگاه ارتباط برقرار کنم.
17
برآورده شدن اهداف باشگاه، بر نیازهای خود من ارجحیت دارد.
18
تصویر من از باشگاه به تصویری که درباره خودم دارم، شباهت دارد.
19
اشتراکات من با باشگاهم زیاد است.
معرفی پرسشنامه:
پرسشنامه بازاریابی رابطهمند توسط کیم در سال 2008 ساخته شده که شامل 28 گویه و 7 مولفه اعتماد، تعهد، عشق، صمیمیت، خودارتباطی، رضایت ارتباطی و عمل متقابل است. بعد از هنجاریابی این پرسشنامه توسط طاهریکیا و همکاان (1397) تعداد گویهها از 28 گویه به 19 گویه کاهش یافت. این پرسشنامه دارای مقیاس پنج ارزشی لیکرت شامل کاملاً موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملاً مخالفم است. شیوه نمرهدهی این مقیاس بدین صورت است که کاملاً موافقم نمره 5، موافقم نمره 4، نظری ندارم نمره 3، مخالفم نمره 2 و کاملاً مخالفم نمره 1 را کسب میکنند. نمرهدهی به سوال 16 معکوس است. همچنین پرسشنامه از روایی و پایایی مطلوبی برخودار است. که در جدول 2 آورده شده است.
جدول 1- سوالات مربوط به هر مولفه بعد از هنجاریابی
مولفهها
سوالات مربوط به هر مولفه
اعتماد
1 الی 3
تعهد
4 الی 7
رضایت ارتباطی
8 الی 9
صمیمیت
10 الی 12
دوست داشتن
13 الی 15
رابطه متقابل
16 الی 17
خود ارتباطی
18 الی 19
***************************************
منبع:
طاهریکیا، مریم ؛ الهی، علیرضا ؛ اکبری یزدی، حسین (1397). تعیین روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی رابطهمند تماشاگران ورزشی. فصلنامه مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 48، خرداد و تیر 1397، ص 194 – 177.
***************************************