تارا فایل

پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی CLEI کیم، 2008


پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)

ردیف
عبارات
اصلاً در مورد من صدق نمیکند
تا حدودی در مورد من صدق نمیکند
نظری ندارم
تا حدودی در مورد من صدق میکند
کاملاً صدق میکند
1
مطمئنم که میتوانم تحصیلات دانشگاهیام را تمام کنم.

2
اهدافی دارم که میخواهم با بودن در دانشگاه به آنها برسم.

3
از خودم انتظارات بالایی در تحصیل دارم.

4
مطمئنم کسب نمرات بالا برایم ممکن است.

5
تکالیف درسیام را ناقص تحویل میدهم..

6
شک دارم بتوانم تحصیلات دانشگاه را تمام کنم.

7
مصمم هستم کارهایی که برای رسیدن به اهدافم لازمه انجام بدهم.

8
بیشتر وقتها تکالیف درسیام را تحویل نمیدهم.

9
خانوادهام مراقباند تحصیلات دانشگاهیام را چگونه انجام میدهم.

10
خانوادهام سرزنشم میکنند چرا دانشجوی خوبی نیستم.

11
حواسم به تکالیف درسی هفته بعدم هست.

12
کسب دانش برای من مهم است.

13
از خودم میپرسم چرا برای داشتن شغلی که در آینده خواهان آن هستم باید مدرک داشته باشم.

14
مردم جامعه من برای تحصیلات دانشگاهی ارزش قائلاند.

15
وقتم را تنظیم میکنم تا زمان زیادی برای مطالعه داشته باشم.

16
جهت مطالعه اهدافی دارم و خودم را با آنها تطبیق میدهم.

17
من فقط شب قبل از امتحان درس میخوانم.

18
تکالیف مهم درسی را به قسمتهایی که بشود مدیریت کرد، تقسیم میکنم.

19
حتی اگر هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشم، باز هم نمیتوانم درسهایم را بخوانم.

20
وقتی میخواهم درس بخوانم دچار خیالبافی میشوم.

21
فکر میکنم هر هفته چیزهای زیادی هست که به من استرس میدهند.

22
از وقتی وارد دانشگاه شدم به خاطر فشارهایی که روی من بوده، تنش و استرس در خودم احساس میکنم.

23
به نظرم برای انجام کارهایی که باید انجام دهم زمان کافی نداشته باشم.

24
به نظر میرسد در یک میدان رقابت قرار گرفتهام.

25
وضعیت و شرایط زندگیم مرا از مطالعه درسهایم دور میکند.

26
در فعالیتهای فوق برنامه دانشگاه شرکت میکنم.

27
من عضو یک گروه یا انجمن سازمان یافته در دانشگاه هستم.

28
من در برنامه و مناسبتهایی مثل سخنرانی، همایش یا مسابقات ورزشی دانشگاه، شرکت میکنم.

29
دوستانی در دانشگاه برای خودم دارم.

30
با چند نفر از دوستانم یک تیم مطالعه درسی داریم.

31
فکر کنم دانشگاه یک دوره و فرصت فوق العاده در زندگیم باشد.

32
از اینکه در اینجا دانشجو هستم احساس خوبی دارم.

33
واحدهای درسیام را دوست دارم.

34
اساتیدم به من علاقه و توجه نشان میدهند.

35
از دانشگاه رفتن متنفرم، اما میدانم که مجبورم آن را ادامه بدهم.

36
بین کلاسهایم و اهداف شغلی که دارم رابطه مشخصی میبینم.

37
از نحوه رفتار اساتید با خودم، دلسرد و نا امید شدم.

38
وقتی به چیزهایی که در مورد تکالیفم لازم است فکر میکنم، گیج و دستپاچه میشوم.

39
از هم صحبتی با همکلاسیهایم دوری میکنم.

40
اگر سوالی داشته باشم در کلاس میپرسم.

41
من نمیتوانم روی کاغذ به خوبی عقاید و نظراتم را بیان کنم.

42
از حضور در کلاسهایی که به مشارکت افراد نیاز دارند، خودداری میکنم.

43
برای موفقیت در امور درسیام نمیتوانم کمک لازم را بدست بیاورم.

معرفی پرسشنامه:
این پرسشنامه توسط کیم در سال 2008 ساخته شد که دارای 50 گویه 6 مولفه میباشد که گویهها در طیف پنج گانه از (اصلاً در مورد من صدق نمیکند= 1 تا کاملاً صدق میکند= 5) پاسخدهی میشوند.
بعد از هنجاریابی در ایران:
در پژوهش مشتاقی (1392) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام دادهاند تعداد گویهها از 50 گویه با حذف 7 گویه به 43 گویه کاهش یافته است.

مولفهها
تعداد سوالات مربوط به هر مولفهها
خودکارآمدی تحصیلی
1 الی 14
سازماندهی و توجه در مطالعه
15 الی 20
استرس و فشار زمانی
21 الی 25
مشغولیت در فعالیتهای دانشگاهی
26 الی 32
رضایتمندی احساسی
33 الی 38
ارتباطات کلاسی
39 الی 43

روش نمرهگذاری:
از بین گویههای پرسشنامه گویههای 5، 6، 8، 10، 13، 17، 19، 21، 22، 23، 24، 25، 35، 37، 38، 39، 41، 42 و 43 دارای نمرهگذاری معکوس میباشند.

روایی و پایایی:
در پژوهش مشتاقی (1392) ضرایب آلفای کرونباخ خودکارآمدی تحصیلی، سازماندهی و توجه در مطالعه، استرس و فشار زمانی، مشغولیت در فعالیتهای دانشگاهی، رضایتمندی احساسی و ارتباطات کلاسی به ترتیب 84/0، 77/0، 72/0، 65/0، 68/0 و 66/0 گزارش گردیده است. روایی پرسشنامه نیز مطلوب گزارش شده است.

****************************************
منبع:
مشتاقی، سعید (1392). بررسی شاخصهای روانسنجی سیاهه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI). روشها و مدلهای روانشناختی، سال چهارم، شماره 14، زمستان 1392، صص 91-105.
****************************************


تعداد صفحات : 3 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود