تارا فایل

پاورپوینت اسپانسورهای المپیک بیجینگ 2008


اسپانسورهای المپیک بیجینگ 2008

تکامل تدریجی TOP

کمکهایTOP به کمیته ملی المپیک

تمام کمیته های ملی المپیک فعال سراسر جهان سرمایه ای (وجه ی) از طریق برنامه TOPدریافت می کند.

کمیته ملی آمریکا سرانه ای جداگانه از برنامهTOP دارد.
IOCتقریبا 40%از درآمد برنامهTOPرا برای همه کمیته های ملی المپیک شرکت کننده پیش بینی کرده است.

سهم درآمدTOP برای کمیته های ملی المپیک
TOPI(1985-1988) n/a

TOPII(1989-1992) 35 میلیون دلار آمریکا

TOPIII(1993-1996) 57 میلیون دلار آمریکا

TOPIV(1997-2000) 93 میلیون دلار آمریکا

TOPV(2001-2004) 110 میلیون دلار آمریکا

TOPVI(2005-2008) 129 میلیون دلار آمریکا

ویژگی شرکای :TOPVI
از حامیان جهانی المپیک باشد.
حمایت کننده کمیته بین المللی المپیکIOC باشد.
حمایت کننده بازیهای المپیک زمستانی 2006 تورین باشد.
حمایت کننده تمام کمیته های ملی المپیک NOCsباشد.
حمایت کننده تمام تیم های رقابتی المپیک در تورین 2006 وبیجینگ 2008 باشد.

کوکاکولا
تولید انحصاری :نوشیدنی های غیر الکلی
بازیهای المپیک 1928آمستردام را اسپانسور کرده است .
از سال 1986 به برنامهTOP پیوسته است .(TOPI)
محصولات فرعی ارائه کننده در المپیک:
کمک به ساخت سر در استادیوم ملی (آشیانه پرنده)
سنجاق سر با ارم المپیک
برنامه ”ذخیره یک بشکه آب“ برای درک ارزش نگهداری آب
کمک به بازسازی المپیای باستانی(زادگاه بازیهای المپیک)

آتوس اوریجین
محصولات انحصاری :تکنولوژی اطلاعات
تاریخ اسپانسور شدن:بازیهای المپیک 1992 در بروکلونا با عنوان sema
تاریخ پیوستن به برنامه TOP:2001 (TOPV)با عنوانschlumberger sema
کمکهای دیگر آن به جنبش المپیک:
1.کمک به فرآیند جاده سازی در بیجینگ
2.حمایت از ورزشکاران برتر جهان هم المپیک وهم پارا المپیک

Adam Pengilly
Georgina Harland
Hunter Kemper
Leon Taylor

Lilli Schwarzkopf
Nicole Reinhardt
Paquillo Fernández
Theo Bos
Tia Hellebaut

Bian Jianxin
Li Duan
Danny Crates

جی ای

تولید انحصاری:خدمات انتخابی (انرژی،پزشکی ،حمل و نقل،زیر ساخت بنایی،هواپیمایی ،ریلی،…)

تاریخ پیوستن به برنامه : TOP2005((TOPVI

تولیدات و خدمات رسمی GEبه المپیک
سیستم تولید وتوزیع انرژی
خدمات پزشکی :تجهیزات ماورا صوتی MRI,
سیستم و تجهیزات امنیتی
سیستم و لوازم برق و روشنایی
موتورهای هواپیما
سیستم حمل و نقل ریلی
خدمات و تسهیلات تصفیه آب
مدیریت حمل و نقل و تجهیزات
شبکه خبر رسانی NBC

جانسون &جانسون
تولید انحصاری :محصولات پزشکی
تاریخ عضویت در برنامه (TOPVI)2006:TOP

خدمات فرعی شرکت:
برنامه“ ورزش برای سلامتی“
2.برنامه ”چشمهایی که تشنه ورزش اند”:استفاده از لنزهای تماسی
3.برنامه توسعه سلامتی کودکان

کوداک

محصول انحصاری:تولید فیلم /عکس،تصویر
بازیهای المپیک سال 1894آتن را اسپانسور کرده است.
سال 1986 به برنامه TOP پیوسته است((TOPI.

تجارت دیگرکوداک در المپیک:
پزشکی ،تجاری،تصویری،نمایشی،عکاسی

لنوو
محصول انحصاری:تکنولوژی مجهز حسابرسی
تاریخ پیوستن به TOP:2005((TOPVI

پرفروشترین علامت تجاریPC

برنامه فرعی شرکت :
حمایت از فوتبال زنان چین از سال 1999

مانولایف
محصول انحصاری:بیمه عمر و بیمه سالیانه
در سال 1993 با عنوان جان هانکوک اسپانسورکمیته
ملی المپیک آمریکاUSOD
سال 1994 با عنوان جان هانکوک به برنامه
TOPپیوسته است.
برنامه دیگر شرکت:
حمایت از ورزشکاران جهان در رده تمریناتی و رقابتی
مانولایف با عنوان جان هانکوک در آمریکا و مانولایف مالی در کانادا ،چین ، آسیای شرقی و اروپا فعالیت می کند.A

مک دونالد
محصول انحصاری :خرده فروشی مواد غذایی
اسپانسوربازی های المپیک مونترال 1976
سال 1997عضوبرنامهTOP (TOPIV)
مک دونالد سال 2004 قرارداد خود را تا سال 2012 تمدید کرد.
30000 رستوران محلی در 100 کشور با 50 میلیون مشتری در هر روز

Champion kids mc’donald.

امگا
محصول انحصاری :خدمات زمان سنجی مثل ساعت مچی، ساعت دیواری ،ساعت ادارات،زمان سنجی الکترونیکی،خدمات و سیستم های زمان سنجی، برد امتیازات و مجموع امتیازات
اسپانسوربازیهای المپیک 1996 آتلانتا و 2000 سیدنی
تاریخ عضویت برنامه TOPسال 2003 (TOPV)

پانوسونیک
محصول انحصاری :لوازم صوتی /تصویری ،تلویزیونی
تاریخ عضویت برنامهTOP:1987
(TOPI)
تدارک دهنده supplierبازیهای 1984 لوس آنجلس

سامسونگ
محصول انحصاری :تجهیزات رادیویی وارتباط از راه دور

تاریخ عضویت برنامه TOP:1997(TOPIV)

ویزا

محصول انحصاری :سیستم پرداختی مشتری (کارت اعتباری و …)
تاریخ عضویت برنامه TOP:1986

تدارک دهندگان IOC

اسپانسورهای محلی بازیهای المپیک

اسپانسورهای محلی بازیهای المپیک زمستانی

تاریخچه ی اسپانسورالمپیک
١٨٩٦ آتن:اولین المپیک مدرن –حمایت کردن بازیهای المپیک توسط شرکتهایی مثل کوداک از طریق درآمد حاصل ازآگهی دادن در حین المپیک
١٩١٢ استوک هولم: دادن مجوز فروش عکس و تاریخچه بازیهای المپیک به ١٠شرکت سوئدی و کسب درآمد

١٩٢٠آنتورپ:ایجاد یک برنامه رسمی برای بازاریابی در جنبش و بازیهای المپیک

١٩٢٤پاریس: اولین بار وتنها بار در تاریخ المپیک ،علائم و آگهی های تبلیغاتی بصورت نمایشی در سالنهای بازیهای المپیک

١٩٢٨ آمستردام :منع نمایش دادن و پخش آگهی های تبلیغاتی در زمین و استادیوم ها توسطIOC – گرفتن امتیاز بکار انداختن رستورانها دراستادیومها توسط کوکاکولا-ادامه دادن تبلیغات در برنامه بازیهای المپیک

١٩٥2هلسینکی :تشکیل اولین برنامه بازاریابی بین المللی- شرکت ١١کشور در این برنامه

١٩٦٠رم: یک برنامه اسپانسوری وسیع شامل ٤٦کشور

١٩٦٤توکیو:توسعه بازار یابی و درآمد ٢٥٠شرکت مرتبط با بازیها(سیگار المپیا بیشتر از یک میلیون دلاردرآمد داشته است.)

١٩٧٦مونترال:٦٢٨اسپانسورو تدارک دهنده واسپانسورمحلی- کسب درآمدی بالغ بر ٧میلیون دلارآمریکا برای کمیته سازماندهی

١٩٨٤ساراجو و١٩٨٤لس آنجلس:امضای توافق نامه ٤٤٧حامی مالی(محلی و جهانی)و برنامه حامیان محلی در 3مقوله جدا شد-برنامه بازاریابی برای کشور میزبان و شرکتهای آمریکایی محدود شد.
١٩٨٨کالجری و1988سئول :خلق برنامه بازاریابی تجاری جهانی TOPبا هماهنگی کمیته سازماندهی بازیهای المپیک کالگاری وسئول و159کمیته ملی المپیک –جدا شدن برنامه بازاریابی کمیته سازماندهی المپیک

١٩٩٢آلبرتویل و1992بروکلونا:رشد برنامه TOPاز 9به 12 حامی در دور دوم برنامه-کسب درآمدی بالغ بر 500میلیون دلار آمریکا از طریق پخش رادیویی/تلویزیونی

١٩٩٤لیل هامر :جدا شدن برنامه بازاریابی المپیک زمستانی از تابستانی

١٩٩6 آتلانتا :سرمایه بازیها تماماً از طریق منبع های خصوصی (غیر دولتی و ملی)

٢٠٠٠سیدنی :بهبود برنامه بازاریابی کمیته سازماندهی بازیهای المپیک(اسپانسور های محلی)تقریباً 15 برابر درآمد کمیته سازماندهی در آتلانتا-ایجاد مصونیت مالی ازطریق آموزش، وضع قانون ،کنترلهای تبلیغاتی

٢٠٠٤آتن:کوچکترین کشور برای بازیهای المپیک در طول تاریخ –برنامه حمایتی ازمشعل امدادی

٢٠٠٦تورین:پرسودترین و موفق ترین برنامه در طول تاریخ ایتالیا-35 برابر بیشتر از درآمد سالت لک 2002

پایان


تعداد صفحات : 47 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود