تارا فایل

پاورپوینت کارگاه آشناسازی اعضای هیات علمی با قوانین و مقررات دانشگاه



کارگاه آشناسازی اعضای هیات علمی با قوانین و مقررات دانشگاه

آشنایی با مقررات تبدیل وضعیت استخدامی
آشنایی با مقررات ترفیع پایه سالانه
آشنایی با آیین نامه ارتقاء

مقررات تبدیل وضعیت استخدامی

مراتب علمی اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی

عضو هیات علمی تمام وقت جغرافیایی: فردی است که به طور تمام وقت، 54 ساعت در هفته طبق برنامه تنظیمی انجام وظیفه نموده و حق انجام کار انتفاعی تخصصی خارج از دانشگاه را ندارد.

عضو هیات علمی تمام وقت (غیر تمام وقت جغرافیایی): فردی است که هفته ای چهل ساعت طبق برنامه تنظیمی در دانشگاه خدمت می کند.

وضعیت های مختلف استخدامی
پیمانی

رسمی

رسمی آزمایشی
رسمی قطعی
تمام وقت جغرافیایی
تمام وقت
تمام وقت جغرافیایی

تبدیل وضعیت استخدامی
رسمی آزمایشی پیمانی
تمام وقت جغرافیایی تمام وقت جغرافیایی
تمام وقت

تبدیل وضعیت استخدامی
پیمانی رسمی آزمایشی رسمی قطعی
ارتقاء مرتبه علمی

پس از سه سال در صورت کسب پایه های سالانه
(ترفیع سالانه) و با موافقت دانشگاه

تبدیل وضعیت استخدامی
تمام وقت جغرافیایی تمام وقت
ارتقاء مرتبه علمی
موافقت دانشکده و دانشگاه

تبدیل وضعیت استخدامی
مشمول تعهدات قانونی (ضریب K)
(تمام وقت جغرافیایی)
استخدام پیمانی
(تمام وقت جغرافیایی)
شرکت در فراخوان جذب هیات علمی پس از گذشت یک سال از شروع ضریب K یا تعهدات قانونی

مقررات ترفیع پایه

به اعضای هیات علمی (آموزشی و پژوهشی) در قبال هر یک سال خدمت قابل قبول در اجرای فعالیت های مورد انتظار، یک پایه ترفیع اعطا می گردد.

ملاک خدمت قابل قبول ؟؟؟

نظام شناسایی عملکرد آکادمیک و ارزشگذاری عینی (شعاع)

برای سنجش فعالیت های:
آموزشی
پژوهشی
اجرایی

معیارهای لازم برای دریافت ترفیع پایه سالانه

1- تکمیل اطلاعات در سیستم شعاع به مدت حداقل 9 دوره متوالی
2- کسب حداقل امتیاز لازم در قسمت آموزش/ کسب حداقل امتیاز لازم در قسمت پژوهش/ کسب حداقل امتیاز کل مورد نیاز
3- ساعات حضور قابل قبول برای احتساب ترفیع سالانه بر اساس ضوابط و مقررات جاری دانشگاه

پایه های تشویقی

1- به اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی به ازای هر 5 پایه ترفیع سالانه، با نظر روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی، پس از طرح در کمیته ترفیعات، یک پایه تشویقی تعلق می گیرد.

2- مخترعین و مکتشفین که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذیربط به ثبت رسیده باشد.

3- برگزیدگان رتبه های اول تا سوم جشنواره های ابن سینا، رازی و خوارزمی و مجری اصلی طرح منتخب جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری

4- پایه تشویقی بر مبنای امتیاز ارتقاء

پایه های تشویقی بر مبنای امتیاز ارتقاء

کسب 170 امتیاز برای دانشیاری و 190 امتیاز برای استادی از مجموع چهار ماده
کسب دو برابر امتیاز درنظر گرفته شده (کف امتیاز) در ماده سه (در مورد هیات علمی آموزشی در مرتبه دانشیاری 70 امتیاز و در مرتبه استادی 90 امتیاز و در مورد هیات علمی پژوهشی در مرتبه دانشیاری 90 امتیاز و در مرتبه استادی 110 امتیاز)
کسب بیش از 90 درصد آرای موافق حاضرین در جلسه هیات ممیزه دانشگاه
کسب حداقل 18 امتیاز از کیفیت تدریس برای اعضای هیات علمی آموزشی و 5/4 امتیاز از کیفیت تدریس برای اعضای هیات علمی پژوهشی
عدم مردودی پرونده در نوبت های قبلی در همان مرتبه
حداکثر انتظار برای ارتقا به مرتبه بالاتر 7 سال

رکود علمی

چنانچه فردی به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت و تمام وقت جغرافیایی، 3 سال متوالی یا 4 سال متناوب موفق به دریافت ترفیع نشود مشمول دستورالعمل رکود علمی می شود.
برای اعضای هیات علمی تازه استخدام شده، سال اول استخدام محسوب نمی گردد.
در صورت محرز شدن رکود علمی، عضو هیات علمی به هیات ممیزه دانشگاه معرفی می گردد.

آیین نامه ارتقاء

مراتب علمی اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی

انجام وظایف محوله طبق برنامه تنظیمی دانشگاه به تایید مدیر گروه
تایید صلاحیت اخلاقی، شوون استادی و رفتار حرفه ای بر اساس ارزیابی کمیته جذب دانشگاه
حداقل مدت اشتغال به منظور ارتقاء به مرتبه بالاتر در مرتبه استادیاری و دانشیاری 4 سال به صورت تمام وقت جغرافیایی
گواهی طی دوره توانمند سازی آموزشی ویژه اعضای هیات علمی
حکم استخدام پیمانی عضو هیات علمی
کسب امتیازات لازم در مواد 1 تا 4

شروط لازم جهت ارتقاء مرتبه علمی

ماده 1- فعالیت های فرهنگی- تربیتی – اجتماعی

1- تدوین کتاب، مقاله و تولید اثر بدیع و ارزنده هنری با رویکرد اسلامی در حوزه های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی
2- تهیه و تدوین پیوست فرهنگی
3- ارائه مشاوره فرهنگی و یا همکاری موثر با تشکل های قانونمند و نهاد های فرهنگی
4- استاد مشاور فرهنگی با حکم معاون دانشجویی – فرهنگی موسسه
5- مسئولیت پذیری در اصلاح و هدایت نگرش های مطلوب فرهنگی -تربیتی-اجتماعی
6- استمرار در تقید و پایبندی به ارزشهای دینی، فرهنگی، ملی، انقلابی و صداقت و امانتداری
7- کسب جوایز فرهنگی (دانشگاهی ، کشوری ، بین المللی)
8- طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی های نقد و نظریه پردازی
9- شرکت در کارگاه های دانش افزایی و توانمند سازی اعضای هیات علمی در زمینه فرهنگی -تربیتی-اجتماعی

ماده 2- فعالیت های آموزشی
کیفیت تدریس
کمیت تدریس
سرپرستی پایان نامه ها
کسب جوایز آموزشی
دانش پژوهی آموزشی
کارگاه ها و دوره های آموزشی

ماده 3 آیین نامه ارتقا ء : فعالیت های پژوهشی – فناوری
مقالات در نشریات معتبر بین المللی و داخلی به (زبان خارجی)
مقالات در نشریات معتبر داخلی به زبان فارسی
شرکت در مجامع علمی و بین المللی
طرح های پژوهشی
اختراع و اکتشاف
کتاب ها
تالیف یا تدوین کتابهای چاپی یا الکترونیکی بعنوان منبع آموزشی
داوری مقالات
کسب رتبه در جشنواره های (ملی و بین المللی مرتبط با حوزه تخصصی)
کسب جوایز پژوهشی

میزان امتیاز نویسنده مسوول برابر امتیاز نویسنده اول مقاله

ماده 3 آیین نامه ارتقا ء : فعالیت های پژوهشی – فناوری

مقالات

ماده 4 آیین نامه ارتقا ء : فعالیتهای علمی – اجرایی
طراحی و راه اندازی آزمایشگاه، کارگاه و ………
ایجاد رشته های جدید
همکاری موثر در انجمن های علمی، مجلات علمی و …
دبیری همایش های علمی
شرکت در شورا ها، کمیته ها و ……
طراحی سوالات آزمون های سراسری
…………………….

حداکثر زمان توقف در رتبه استادیاری یا دانشیاری برای مستخدمین جدید در دانشگاه های تیپ یک 8 سال می باشد.
در صورت عدم ارتقاء طی مدت زمان ذکر شده، افراد مشمول رکود علمی خواهند شد.

رکود علمی بر اساس ارتقاء

با تشکر از توجه شما


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود