تارا فایل

پاورپوینت چرا والمارت در آلمان شکست خورد؟


Why failed in Germany?

معرفی والمارت:
شرکت وال مارت یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که در سال ۱۹۶۲ توسط سم والتون ( Sam Walton) راه اندازی شد.

او فروشگاه را در شهر راجرز ایالت آراکانزاس راه اندازی کرد و در ۵ سال اول فعالیت خود توانست تعداد شعبه های خود را به ۲۴ عدد در سراسر ایالت آرکانزاس افزایش دهد.

در سال ۱۹۶۸ اولین فروشگاه وال مارت در خارج از آرکانزاس و در ایالت اوکلاهاما افتتاح شد،۳۱ اکتبر ۱۹۶۹ به ثبت رسید و در سال ۱۹۷۰ اولین دفتر و مرکز توزیع آن در ایالت آراکانزاس افتتاح شد.

وال مارت در دهه ی ۱۹۸۰ به رشد سریع خود ادامه داد. به طوری که در بیست وپنجمین سالگرد تاسیس خود در سال ۱۹۸۷ تعداد ۱۱۹۸ کارمند و حدود ۱۶ میلیارد دلار درآمد داشت.
در سال ۱۹۸۷ بزرگترین شبکه ی ماهواره ای شخصی را ساخت که با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری انجام شد. این شبکه امکان انتقال داده ها، صدا و ارتباط ویدئویی یک طرفه ی دفتر اصلی شرکت را با تمام واحدهای عملیاتی برای مقدار موجودی و فروش تمام فروشگاه ها امکان پذیر می کرد.

 روند رشد این شرکت به اندازه ای زیاد بود که بسیاری از شهرها نگران تاثیر آن روی جوامع محلی بودند. به طوری که مطالعات زیادی روی تاثیر اقتصادی وال مارت بر شهرها و کسب و کارهای محلی صورت گرفت.
والمارت هم اکنون به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای در دنیا شناخته می شود و دربرگیرنده بیش از11500 خرده فروشی،4800 Walmart U.S.، 600 Sam's Club U.S و 6146 Walmart International است.

یکی از عوامل کلیدی ایجاد رضایت و تجربه ی لذت بخش برای مشتتری ها، قیمت های پایین محصولات والمارت است.
شعار والمارت { ما همیشه ارزان می فروشیم} نشان دهنده جدیت و تعهد این شرکت در درک و پاسخگویی به رقابت است.
این فروشگاه با استخدام کارکنان دلسوز و فهیم و تاکید و تمرکز بر دستیابی به رضایت مشتری ها، با خوش آمد گویی به آن ها به سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن در مواقع نیاز به کمکشان می شتابد.
در یک نظرسنجی انجام شده از مشتریان پرسیده شد: «والمارت برای شما چه مفهومی دارد؟» اغلب مشتری ها عبارت «اعتماد» را به جای «قیمت های مناسب» برگزیدند.
در سال ۲۰۱۱ در رتبه بندی انجام شده، توسط مجله فورچون، شرکت وال مارت در فهرست فورچون جهانی 500 رتبه اول از بزرگترین شرکت های عمومی جهان را به خود اختصاص داد.

1- به کسب و کار خود پایبند باشید.
۲- سود خود را بین همه ی همکاران تقسیم کنید.
۳- به همکاران خود انگیزه دهید.
۴- با همکاران خود رابطه ی خوبی برقرار کنید.
۵- از کارمندان خود قدردانی کنید.
۶- موفقیت های خود را جشن بگیرید.
۷- به حرف همه ی کارمندان گوش دهید.
۸- انتظارات مشتری ها را برآورده کنید.
۹- هزینه ها را بهتر از رقبا مدیریت کنید.
۱۰- خلاف جهت رودخانه شنا کنید.
۱۰قانون طلایی والتون برای راه اندازی کسب و کار موفق:

چرا والمارت در آلمان شکست خورد؟
در سال 1997 ، والمارت تصمیم گرفت به آلمان سفر کند و دو زنجیره خرده فروشی آلمان ورتکاف با قیمت 750 میلیون یورو و Interspar را با 1.3 میلیارد مارک خریداری کند.

سخنگوی بین المللی وال مارت ، بت کک گفت: "ما به معنای واقعی کلمه این دو را خریدیم و گفتیم :
" سلام ، ما در آلمان هستیم، این عالی نیست؟"

والمارت قیمت خود را به پایین تر از فروشگاه های محلی آلمان کاهش داد. صاحبان مشاغل آلمانی از تاکتیک قیمت گذاری درنده والمارت خوششان نیامد و به غول آمریکایی دستور داد که قیمت های خود را توسط دادگاه عالی آلمان بالا ببرد.

. به صندوق داران گفته شد که در هنگام پرداخت، به مشتریان لبخند بزنند. لبخند زدن به غریبه های تصادفی و رفتار کردن مثل اینکه آن ها را می شناسید واقعاً جایی در فرهنگ آلمانی ندارد.

یک روز معمولی در یک فروشگاه والمارت در آلمان با ورزش سبک و یک نوع شعار تقریباً فرخنده آغاز شد. بله ، کارمندان مجبور شدند شعار دهند "والمارت! والمارت! والمارت! «شاید دلیل این امر این باشد که همه آن ها از تغییر و تحول خود هیجان زده شوند و باعث شوند که احساس کنند بخشی از خانواده والمارت هستند. اما احتمالاً کارمندان این موضوع را تا حدی شرم آور دانستند.

همچنین ، به کارمندان اجازه داده نشد که باهم قرار بگذارند یا درگیر رابطه عاشقانه با یکدیگر شوند. احتمال عدم ایجاد احساس برای شخصی که هفته ای 40 ساعت با آن کار می کنید دور از انتظار است. شاید این برای نجات کارمندان از سیاست دفتری باشد. اما این محدودیت توسط والمارت فراتر از حد بود.

والمارت برای اینکه امور غیرمترقبه تر شود ، کارمندان خود را واجب دانست که اگر هر همکار قانونی را زیر پا گذاشته است ، گزارش دهند. اگر آنها نتوانستند گزارش دهند، اخراج می شوند. تصور کنید که بگویید: "فکر می کنم بن و گرتا با هم رابطه دارند. اگر نگویید اخراجید!

یکبار دیگر ، یک دادگاه آلمان مجبور شد وارد شود و به والمارت یادآوری کند که آن ها در آلمان هستند. در سال 2005 دادگاه صنعتی به والمارت دستور داد که این کارها را در محل کار متوقف کند.

والمارت در آلمان در حاشیه شهر قرار داشت و بسیار ی ترجیح می دادند در نزدیکی خود به فروشگاه مراجعه کنند. او رقبای قدری نیز در بازار داشت. آلدی با 4100 فروشگاه، وال مارت را در رقابت قیمتی شکست داد، در حالی که هنوز هم غذای باکیفیتی را ارائه می داد.

اتحادیه های آلمان فرهنگ سازمانی والمارت را دوست نداشتند. آن ها مانند روغن و آب بودند. والمارت درک نکرد که در آلمان شرکت ها و اتحادیه ها از نزدیک ارتباط دارند. اتحادیه ها نیز والمارت را یک شرکت منحصر به فرد قدرتمند آمریکایی که سعی در تحمیل ارزش های خود در سراسر جهان دارد محسوب کردند. والمارت تصمیم گرفت آلمان را در سال 2006 ترک کند و 85 محل فروش خود را به یک رقیب محلی یعنی مترو منتقل کرد.

با این حال، پیام این اشتباهات اکنون با صدای بلند و واضح ثبت شده است. به طور خاص ، تجربه وال مارت در آلمان ، جایی که از سال 1998 صدها میلیون دلار از دست داد ، به نوعی الگویی برای عدم گسترش در یک کشور تبدیل شده است.

والمارت فهمید که لازم بود فکری برای نام خود در آلمان کند. چراکه حساسیت بیشتری ایجاد می کرد.70 درصد از فروش های بین المللی وال مارت از طریق فروشگاه هایی با نام هایی مانند Asda در انگلیس ، Seiyu در ژاپن یا Bompreço در برزیل انجام می شود.

وال مارت همچنین دریافت که به ادغام حساسیت بیشتری نشان دهد. روندی که شامل مواردی مانند تصمیم گیری در مورد ادغام چند دفتر مرکزی خارجی و مقدار تهاجمی که برای تحمیل فرهنگ سازمانی خود به کارمندان غیر آمریکایی نیاز دارد است.

تغییرات وال مارت برای آلمان خیلی دیر شده بود ، اما آن ها توانستند با بررسی چرایی شکست در آلمان، بازارهای دیگری مانند چین را که 60 فروشگاه 30000 کارمند در آن دارند کنترل کنند.

تجربه آلمانی وال مارت نیز به آن آموخت که از مدیریت محلی استفاده کند. این شرکت در ابتدا مدیران آمریکایی را نصب کرد که نسبت به آنچه مصرف کنندگان آلمانی می خواستند شناخت کمی داشتند.

وال مارت روابط خوبی با رهبران شورای کار ، که نماینده نیروی کار اتحادیه است، ایجاد کرده و در پاسخ به دغدغه های کارکنان سیاست ها را تغییر داده است.

والمارت دریافت که فروشگاه های خود را در سطح و مرکز شهر گسترده کند. در کره جنوبی وال مارت تنها 16 فروشگاه داشت. یک حضور اندک که کمک به فروشگاه زنجیره ای تخفیفدار کره ای کرد. بسیاری از کره ای ها هرگز از وال مارت نشنیده اند. در سئول یک منطقه 10 میلیون نفری تنها یک فروشگاه واحد وجود دارد. این عدم مقیاس مسئله دیگری را ایجاد می کند که وال مارت را در چندین کشور تحت تاثیر قرار داده است: مانند زنجیره آلدی در آلمان و E-Mart در کره.

وال مارت با اصلاح ضعف ها به سرعت پیشرفت خود افزود و در یک هفته زنجیره Sonae در برزیل را خرید، یک سهام کنترل کننده در Seiyu ژاپن خریداری کرد، و در زنجیره Carcho در آمریکای مرکزی شریک شد. این معاملات 545 فروشگاه و 50،000 کارمند را به امپراتوری خارج از کشور خود اضافه کرد.

Presentation Title


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود