تارا فایل

پاورپوینت هزینه های لجستیک ملی NLC


National Logistic Costs
.
هزینه های لجستیک ملی

.
تهیه و ارائه توسط:

فهرست مطالب
در ادامه این ارائه خواهیم دید…

1
.
اهمیت هزینه های لجستیک
2
.
پیچیدگی محاسبه هزینه های لجستیک
3
.
اجزای هزینه های لجستیک ملی
.
فهرست مطالب

4
.
عوامل تاثیر گذار بر هزینه های لجستیک ملی
5
.
وضعیت لجستیک در آمریکا
6
.
روش CASS
.
فهرست مطالب

مقدمه

.
اهمیت هزینه های لجستیک

توزیع محصولات و خدمات از نقطه مبدا به نقطه مقصد، یک بخش بسیار مهم از تولید ناخالص ملی هر کشوری است و نشان می دهد هر کشور چه میزان پول تولید کرده است.
زمانی که فعالیت های لجستیکی یکپارچه تر شوند می توانند بازدهی بیشتری داشته باشند. یک مانع برای اجرای کامل عملیات لجستیکی یکپارچه، کمبود اطلاعات دقیق در مورد هزینه هاست.

.
هزینه لجستیک به عنوان
بخشی از قیمت محصول

کشورهای مختلف از راهبرد های مختلفی برای بهبود سیستم های لجستیک ملی خود استفاده می کنند که این راهبردها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

.
پیچیدگی محاسبه هزینه های لجستیک
دو پیچیدگی عمده در محاسبه هزینه های لجستیک:
1- پیچیدگی در سطح فرایند
2- پیچیدگی محاسبه استهلاک

هزینه های عملیاتی
هزینه های جایگزین یا بالاسری
هزینه های مستقیم
هزینه های غیر مستقیم
ذخیره سازی و انبارداری، بسته بندی و تعیین واحد، حمل و نقل، موجودی، اطلاعات و کنترل، اجزای اصلی فعالیت های لجستیکی می باشند.
.
اجزای هزینه های لجستیک ملی

شرایط جغرافیایی
زیرساخت های لجستیک
منابع انسانی
مدیریت
فناوری
.
عوامل تاثیر گذار بر هزینه های
لجستیک ملی
ثبات سیاسی و اقتصادی
قوانین حقوقی کسب و کار
نرخ بهره
نرخ انرژی

.
وضعیت لجستیک در آمریکا

Delaney از سه عنصر کلیدی برای تخمین هزینه های لجستیک استفاده کرده است:
1. هزینه های نگه داری:
هزینه های مربوط به کالاها در انبار
هزینه بهره
مالیات ها، کهنگی، استهلاک و بیمه
انبارداری
هزینه نیروی انسانی
2. هزینه های حمل و نقل
از گزارش های سالیانه حمل و نقل در آمریکا استفاده می شود.
حمل کامیون بین شهری
حمل کامیون محلی
راه آهن
آبی
خطوط لوله نفت
هوایی
فورواردرها
ارسال کننده ها
3. هزینه های مدیریت:
حاصل ضرب مجموع (1) و (2) در عامل ثابت چهار درصد

اولین مطالعه برای شکل دهی به چارچوب نیازمندی های لجستیک توسط (BOWERSOX.1992) انجام شده است. او بر اساس چهار جزء زیر یک تخمین از هزینه های لجستیک جهانی ارائه کرده است:
.
هزینه های لجستیک ملی

هزینه های لجستیک ملی
سهم اقتصاد
انرژی تخصیص داده شده به فعالیت های لجستیکی

GDP =واردات – صادرات + سرمایه گذاری + مصارف دولتی+ مصارف خصوصی
نام این روش از نام شرکتی که این روش را ابداع کرد، گرفته شده است. خروجی این روش مقایسه بین لجستیک وGDP است.
GDP، تولید ناخالص ملی است که از کل ارزش کالاها وخدمات نهایی که برای مصرف در محدوده مرزهای یک کشور در طول یک بازه زمانی مشخص (به طور معمول یک سال) تولید میشود.
روش CASS

یک راه برای ارزیابی ارتباط لجستیک با GDP، تعیین میزانGDP مصرف شده توسط فعالیت های لجستیکی یا کل تقاضای نهایی برای لجستیک، توسط گروه های استفاده کننده می باشد.
راه دیگر برای ارزیابی ارتباط لجستیک باGDP تعیین میزان سهم صنعت لجستیک در GDP می باشد.
در روش CASS ما برمفهموم هزینه های لجستیک اقتصاد کلان که برای تصمیم گیری های ملی مفیدتر می باشد،تمرکز میکنیم بنابراین باید شاخص اقتصادی کلان را انتخاب کنیم.

در نهایت میتوان مقادیری که بنگاه ها صرف فعالیت های لجستیکی می کنند را به آسانی محاسبه نمود. مشکل اینجاست که این محاسبه هزینه شامل:
کالاها وخدمات واسطه ای
عملیات های کسب وکار داخلی نامرتبط با لجستیک می باشد.

CSCMP ، لجستیک را به عنوان «بخشی از مدیریت زنجیره تامین تعریف میکند که برنامه ریزی، اجرا وکنترل موثر وکارای جریان مستقیم ومعکوس وانبارش کالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط را از نقطه مبدا تا نقطه مصرف به عهده دارد تا نیازمندی های مشتری برآورده شود».
روش CASS

1- هزینه های نگهداری موجودی:
شامل هزینه سرمایه، مالیات وابسته به ارزش کالا، بیمه و آسیب اقلام است.

2- هزینه های حمل و نقل:
شامل همه انواع روش های حمل و نقل، از جمله حمل با کامیون، حمل و نقل ریلی، خط لوله نفت و آب و حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و هزینه های حمل و ارسال کالا
نکته: کل هزینه های حمل و نقل شامل هزینه های حمل و نقل اولیه و ثانویه است.

3- هزینه های مدیریت لجستیک:
شامل مدیریت غیر مستقیم و ستاد پشتیبانی است که متشکل از ستاد توزیع مرکزی و ستاد تجزیه و تحلیل می باشد.
نکته: یکی از مخارج مهم مدیریت لجستیک، هزینه های نرم افزار و سخت افزار رایانه هاست.


تعداد صفحات : 28 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود