تارا فایل

پاورپوینت لجستیک هوایی



لجستیک هوایی

حمل و نقل هوایی
تفاوت حمل و نقل هوایی با صنعت لجستیک هوایی
حمل و نقل بار هوایی
Freight bar چیست؟
Cargo چیست؟
بزرگ ترین هواپیمای دنیا A-225
خدمات بار هوایی
شیوه های حمل بار هوایی
انواع بارها در حمل و نقل هوایی
جایگاه فرودگاه امام خمینی در تبدیل شدن به هاب لجستیکی
جایگاه رقبای ایران

پل هوایی خاورمیانه در تسخیر همسایگان
هواپیما نداشتیم که هاب شویم
رتبه بندی برترین فرودگاه های دنیا
10 فرودگاه برتر جهان
ایران در ترافیک هوایی منطقه در سال 2015 پنجم شد
حمل و نقل هوایی در امارات متحده عربی
مهم ترین و متمایز ترین فرودگاه ها در امارات
گام بلند ایران در صنعت هوایی
شهر فرودگاهی
آمازون بزرگترین مرکز لجستیک هوایی می سازد
بزرگ ترین هواپیمای دنیا A-225
زیباترین فرودگاه های جهان
طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان
منابع

فهرست مطالب

بزرگترین مزیت استفاده از این نوع حمل، سرعت بالای آن در مقایسه با سایر انواع حمل ونقل می باشد.
برای حمل و جابجایی کالاهای لوکس و گران قیمت.
برای حمل و جابجایی کالاهایی مانند دارو.
ارسال بار از طریق هواپیما به دلیل حفظ امنیت خود هواپیما از امنیت بالایی برخوردار است .
در چند دهه اخیر بیشترین رشد را در میزان وزنی بار جابجا شده به خود اختصاص داده است.
34 درصد ارزش تجارت جهانی از طریق حمل و نقل هوایی.

تفاوت این دو در این است که حمل و نقل هوایی به بخش هوایی سفر اطلاق می شود، در حالی که لجستیک هوایی، عهده دار تحویل از در تا در است که اغلب آن مربوط به خدمات حمل زمینی است.
در واقع با نگاه از در تا در می بینیم که مسیر هوایی، ساده ترین و آسان ترین بخش حمل و نقل است.

حمل و نقل بار هوایی:
برای انجام امور مربوط به حمل و نقل کالا ها شرکت هایی تاسیس شده اند، که هر کدام در زمینه های متفاوت این عرصه فعالیت می کنند. و اما یکی از مهمترین دلایل تاسیس این شرکت ها کاهش تردد مسافران به فرودگاه ها می باشد، این خود عامل مهمی برای کاهش آلودگی و همچنین ترافیک در سطح شهر به خصوص شهرهای بزرگ می باشد.

اشخاصی که قصد مهاجرت یا مسافرت های طولانی مدت به کشورهای دیگر را دارند بارها و لوازمی همچون لوازم منزل ،لوازم شخصی، ظروف آشپزخانه، سرویس های چینی، لباس ،کتاب و… دارندکه قصد حمل آنها را به کشورهای مورد نطر خود دارند ولی نمی توانند به همراه خود ببرند و باید از خدمات فریت بار استفاده کنند. این نوع از بارها ماهیت تجاری ندارند. این نوع از بارها را بار خصوصی و به حمل آنها فریت بار میگویند.

مرحله 1- بسته بندی محموله که در منزل به صورت اصولی انجام می گردد.
مرحله 2- محموله توسط خودروی باری به فرودگاه جهت فریت بار حمل می گردد.
مرحله 3- تشریفات گمرکی محموله جهت فریت بار انجام می گردد.
مرحله 4- محموله پالت بندی می گردد.
مرحله 5- جهت فریت بار به مقصد بارنامه شرکت های هواپیمایی صادر میگردد.

برخی از تجار بین المللی برای ارسال کالاهای خود از کشور مبدا به کشور مقصد از خطوط هوایی استفاده میکنند. این تجار کالاهای خود را از این طریق به کشور مقصد ارسال میکنند. به این نوع شیوه حمل که از طریق خطوط هوایی انجام می شود کارگو هوایی می گویند. در واقع به محموله هایی با ماهیت تجاری کارگو می گویند.

کسانی که میزان بارشون بیشتر از حد مجاز هستش بارشون رو
اصطلاحاً فریت میکنن که معنای فرستادن بار با پرواز تجاری میده به این نوع بارها که ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی می باشند فریت بار می گویند.
کارگو به بارهای تجاری گفته
می شود که با هواپیما های
مخصوص به خود مانند هواپیما
های غول پیکر بلوگا یا
آنتونف 225، حمل می شوند.

یکی از مشکلات شرکت ایرباس نداشتن هواپیمایی بزرگ برای حمل و فریت بار برای قطعات هواپیما در سال های قبل از 1991 بود.

A300-600 یک هواپیمای دو موتوره با برد متوسط بود ولی باید تغییراتی را روی این هواپیما اعمال می کردند تا برای فریت بار های سنگین و حمل محموله های بزرگ مناسب باشد .برای اعمال تغییرات فقط قسمت بالای هواپیما را در نظر داشتند و قسمت بالای بدنه به شدت برای حمل هوایی بارهای سنگین تغییر کرد.
Beluga هواپیمایی غول پیکر

A300-600 بعد از تغییرات اعمال شده تبدیل به یک هواپیمای غول پیکر برای حمل بار های سنگین شد و به نام نهنگ بلوگا شهرت یافت.
Beluga هواپیمایی غول پیکر

غول پیکرترین هواپیمای جهان برای حمل بار هوایی می باشد.
بال های این هواپیما بر روی بدنه است در صورتی که در مدل های تولیدی بوئینگ و ایرباس بال بر زیر بدنه قرار گرفته است.
آنتونوف 225 لقب "مریا" به معنی رویا را دارد.
هر چند ایرباس 3800 بزرگترین هواپیکای مسافربری دنیاست ولی هواپیمای آنتونف نیز بزرگترین هواپیما در حمل بار به حساب می رود و در رده ی هواپیما های باری و ترابری قرار دارد.

طولانی ترین طول بال ها را در جهان از آن خود کرده است. طول این هواپیما 84 متر و طول بالهای آن 88/4 متر است.
بزرگ ترین هواپیمای دنیا AN-225

از شاهکارهای این هواپیما می توان به حمل انواع لوکوموتیوها و ژنراتورهای سنگین تر از 150 تن اشاره کرد.
در سال 2001 آنتونف 225 برای اولین بار یک رکورد بزرگ در حمل هوایی بار به خود اختصاص داد و 2 تانک جنگی را حمل کرد.

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار بصورت خارجی است. یعنی می توان با قراردادن سکویی بر روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را حمل کند، همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را بر روی خود سوار کرد.
بزرگ ترین هواپیمای دنیا AN-225

خدمات بار هوایی:
با اختراع هواپیما زمینه برای فعالیت در عرصه مسافربری هوایی و همچنین حمل بار هوایی فراهم شده است.
هواپیماها با کمترین تاخیر و کمترین آسیب می توانند بارهای مسافرین را جابه جا کنند.
برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در بزرگراه ها و هم چنین فرودگاه های بزرگ شرکت هایی برای این کار مجوز تاسیس گرفتند به عنوان خدمات بار هوایی، که وظیفه اصلی این شرکت ها تحویل بار از مشتریان و انجام تمام امور مربوط به فرودگاه است و در نهایت ارسال بار به مقصد می باشد.

ایران ایر شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران با نام رسمی هواپیمایی
ملی جمهوری اسلامی ایران (هما) و قدیمی ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه می باشد.
ایران ایر کارگو از زیرمجموعه های این شرکت هواپیمایی است که حمل
و نقل هوایی بار را به بیش از ۲۰ مقصد در ایران و جهان بر عهده دارد.
نسبت به شرکت های حمل و نقل بار سایر شرکت های هواپیمایی جهان
فعالیت بسیار کمی دارد و پروازهای برنامه ای کمی انجام می دهد علت آن کمبود هواپیمای باری و فرسودگی
ناوگان حمل بار این شرکت است.
پرنده اسطوره ای هما در تخت
جمشید، منبع الهام لوگوی
ایران ایر است.

حمل هوایی بار سنگین:
با بهره گیری از شبکه جهانی خود در بیش از 150 کشور جهان، حمل کالای حجیم واداتی و یا صادراتی در کوتاه ترین زمان تا درب محل گیرنده امکان پذیر می باشد.
کالا با هر وزن و ابعادی با بهترین کیفیت در هر نقطه از جهان به
گیرنده تحویل داده خواهد شد.
حمل مجدد کالا از مقصد میانی به مقصد نهایی:
حمل هوایی از مقصد میانی این امکان را می دهد که درصورت نیاز کالا ابتدا به یکی از کشورهای همسایه وارد شود و پس از انجام عملیات مورد نظر (مونتاز- تغییرات در کالا) مجدداً محموله به مقصد نهایی فرستاده شود.

هما اکسپرس، شرکتی فعال و مطرح در زمینه حمل و نقل بار هوایی است.
این شرکت نماینده انحصاری هواپیمایی آبان میباشد، آبان تنها هواپیمایی خصوصی باری فعال در ایران است که دارای ظرفیت و قابلیت حمل محمولات بزرگ صنعتی و غیرصنعتی را در ایران دارد.

این شرکت با دارا بودن مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، آماده عقد قرارداد برای جمع آوری (Pick up)، بسته بندی(Packing) و حمل هوایی اضافه بار مسافران به اقصی نقاط دنیا می باشد.
صادرات و واردات بارهای فاسد شدنی (Perishable Cargo) اعم از میوه و سبزیجات، گل و گیاه، فرآورده های غذایی، شیرینی جات
ارسال هوایی انواع فرش، تابلو فرش و سایر صنایع دستی به مقاصد خارج از کشور
شعبات این شرکت در ایران: تهران، بندرعباس، بوشهر، مشهد، تبریز

از حدود ۱۵ سال پیش نسبت به تاسیس واحد بار اقدام نمود و امروز با استفاده از یک شبکه پروازی گسترده به بیش از ۵۰ شهر داخلی پرواز می نماید.
ارسال یک پالت، یک کارتن و یا هر مقدار بار از جمله لوازم یدکی، لوازم منزل، محصولات کارخانجات، روزنامه و مطبوعات، میوه و تره بار، لوازم پزشکی، دارو، حیوانات زنده و جسد انسان و…
نمایندگی های خارجی: ارمنستان، افغانستان، امارات، تاجیکستان، ترکیه.

شیوه های حمل بار هوایی:

هواپیما هایی که از ابتدا برای حمل مسافر ساخته شده و بعد از میزان استهلاک معینی، از بخش حمل مسافر خارج شده و با تغییراتی در طراحی، به هواپیمای صرفاً باری تبدیل می شوند.
از ابتدا با طراحی ویژه حمل بار تولید و استفاده می شود.

حمل محموله ها با هواپیماهای مسافربری، که فضای حمل بار آنها (به جز بخشی که بار مسافر قرار داده می شود) برای همین منظور به فروش می رسد. بخش حمل بار در قسمت زیرین بدنه درنظر گرفته می شود.

به این هواپیماها combi گفته می شود. بخشی از فضای در طول بدنه هواپیما به حمل مسافر که قابلیت تغییر برای اضافه کردن و کم کردن صندلی را داراست تخصیص داده می شود.

هواپیماهایی که بطور اختصاصی برای حمل بارهای بزرگ و سنگین و گاه برای سازمان های خاصی طراحی شده. برای حمل تجهیزات بزرگ نظامی، بالگردها و هواپیماهای کوچکتر، واگن های قطار، مخازن بزرگ

بارهای معمولی
حمل و نقل اجساد
بارهای خطرناک
حمل حیوانات زنده
بارهای حجمی و سبک
بارهای فاسدشدنی

کشورها می توانند با داشتن فرودگاه های ممتاز حتی اگر ناوگان هوایی قابل توجهی نداشته باشند اما نقشی تاثیرگذار بر تجارت منطقه­ ای و بین­ المللی داشته باشند.
فرودگاه های بین­ المللی در
میان فرودگاه های غیرنظامی
تنها نوع فرودگاهی هستند
که می­ توانند چنین نقش
محوری داشته باشند.
جایگاه فرودگاه امام خمینی در تبدیل شدن به هاب لجستیکی

در ۴۰ کیلومتری جنوب تهران و در منطقه وسیعی بین آزادراه تهران – قم و آزادراه تهران – ساوه
بزرگترین فرودگاه کشور
در سال ۱۳۸۴ اولین فاز این فرودگاه افتتاح گردید
مساحت کل فرودگاه حدود ۱۳۵۰۰ هکتار
ظرفیت فعلی جابجایی این فرودگاه سالانه ۶ میلیون مسافر و ۱۲۰هزار تن بار
قرارگیری آن در مسیر ترانزیتی پروازهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی عبوری از کشور
جایگاه فرودگاه امام خمینی در تبدیل شدن به هاب لجستیکی

همجواری فرودگاه امام با بندر خشک آپرین و نیز قرارگیری در کنار دو آزادراه ترانزیتی – تجاری کشور موقعیتی ممتاز برای این فرودگاه در عرصه بازرگانی داخلی کشور پدید آورده است:
از طریق بندر خشک آپرین می­ تواند به بهترین شکل با شبکه ریلی کشور و نیز بنادر تجاری کشور مرتبط شود.
از طریق دو آزادراه پرتردد قم و ساوه
می­ تواند به شریان تجارت کالای
داخل کشور متصل گردد.
جایگاه فرودگاه امام خمینی در تبدیل شدن به هاب لجستیکی

کشورهای ترکیه ، امارات و قطر با بهره­ گیری از مزیت­ هایی خیلی کمتر از ایران ولی حجم بالای سرمایه ­گذاری در توسعه زیرساخت­ های هوایی، مزیت رقابتی ایران را به سود خود ربوده­ اند.
حجم تن-کیلومتر بار جابجا شده توسط خطوط هوایی ثبت شده در کشور امارات حدود ۹۳ برابر و حجم مسافر جابجا شده نزدیک به ۳ برابر ایران است.
جایگاه رقبای ایران

امارات و ترکیه درآمد زایی کلانی از آسمان خود و از محل عبور پروازهای بین المللی به جیب می زنند؛ اما ایران که از ٥٠ سال پیش بنا بود به عنوان قطب هوانوردی منطقه مطرح شود، قافیه را به همسایگان خود باخته است.
کشورهای همسایه ایران بیشتر از ١٠٠٠ فروند هواپیما در اختیار دارند و سالانه میزبان ٦٠ تا ٧٠ میلیون مسافر هوایی می شوند، ایران تنها ٢٥٠ فروند هواپیمای فرسوده در اختیار دارد که نیمی از آنها زمینگیر هستند و تعداد مسافران هوایی اش به زحمت به ٧ میلیون نفر می رسد.
همسایگان ما هر کدام بیشتر از ٣٠٠ مقصد جهانی را پوشش می دهند؛ اما در ایران به زحمت تعداد مقاصد پروازی مان به ٦٠ مورد می رسد.
پل هوایی خاورمیانه در تسخیر همسایگان

فرودگاه های بین المللی کشورعبارتند از: فرودگاه مهرآباد، شیراز، اصفهان، مشهد، بندرعباس،امام خمینی(ره)، کیش، زاهدان و تبریز.
از ٥٤ فرودگاه، ٦ فرودگاه هزینه های خود را تامین میکنند.
فرودگاه مهرآباد و امام و فرودگاه های مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز 6 فرودگاهی هستند که توانسته اند اقتصادی باشند.
امارات ٥ درصد مساحت ایران را در اختیار دارد، اما تعداد فرودگاه های آن بیشتر از ٤٠ درصد فرودگاه های ایران است.
فرودگاه های ترکیه نسبت به فعال ترین فرودگاه کشور یعنی فرودگاه امام خمینی ٥ برابر بیشتر بار جابه جا کرده اند.

هواپیما نداشتیم که هاب شویم
آرمان بیات، کارشناس صنعت هوایی مهم ترین علت عقب ماندگی ایران در توسعه صنعت هوایی و تبدیل نشدن به هاب منطقه ای را تحریم طولانی کشور می داند و می گوید: ما تا پیش از این هواپیما نداشتیم که هاب منطقه شویم.

درحال حاضر با امضای قرارداد بویینگ و ایرباس، بستر اساسی تبدیل شدن به هاب منطقه ای فراهم شده است اما این کافی نیست و باید زیرساخت های عملیاتی به خصوص در حوزه ظرفیت جذب، ترخیص و ترانزیت مسافر و بار در فرودگاه امام برای تبدیل ایران به هاب منطقه فراهم شود.

در موسسه معتبر SkyTrax برای انتخاب بهترین فرودگاه های جهان 39 ملاک از جمله راحتی مسافران، وجود حمام در فرودگاه، مهارت های زبان کارکنان فرودگاه و کیفیت خدمات در نظر گرفته می شود.
SkyTraxرتبه بندی برترین فرودگاههای دنیا ازنگاه

فرودگاه پنج ستاره
11 شاخص اصلی برای تعیین فرودگاه های برتر عنوان شده است و در سال 2016 فرودگاه های حمد قطر، هنگ کنگ ، مونیخ آلمان، اینچئون کره، چانگی سنگاپور و هاندا در ژاپن موفق به اخذ 5 ستاره از موسسه SkyTrax شده اند.

1. فرودگاه بین المللی چانگی در سنگاپور Singapore Changi
فرودگاه چانگی سنگاپور برای پنجمین سال متوالی بهترین فرودگاه جهان شد. این هشتمین بار در 17 سال گذشته است که این فرودگاه بزرگ در جنوب شرق آسیا جوایز جهانی فرودگاه ها را دریافت می کند.

2. فرودگاه بین المللی اینچئون Incheon Intl Airport
این فرودگاه در جزیره ای خارج از پایتخت کره جنوبی قرار دارد. پرترددترین فرودگاه 24 ساعته جهان است. دارای امکانات منحصر بفردی مانند فروشگاه ها، رستوران ها، اجراهای فرهنگی و موزه فرهنگ کره است.

3. فرودگاه مونیخ Munich Airport
یکی از پرترددترین فرودگاه های اروپا و پس از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه پرتردد آلمان است. از ویژگی های خاص این فرودگاه می توان به سازه شیشه ای آن، زمین گلف و نمایشگاه هواپیماهای قدیمی اشاره کرد.

4. فرودگاه بین المللی هاندئا در توکیو ژاپن Tokyo Intl Haneda
حجم زیادی از پروازهای شهر توکیو از این فرودگاه انجام می گیرد. به دلیل قرارگیری این فرودگاه در نزدیکی مرکز شهر توکیو مسافران استقبال زیادی از آن می کنند. این فرودگاه از نظر مالی چهارمین فرودگاه بزرگ دنیا است.

5. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ Hong Kong Intl Airport
همانند بیشتر فرودگاه های شرق آسیا بر روی یک جزیره مصنوعی در ساحل هنگ کنگ ساخته شده است و از زمان تاسیس اش در سال 1998 تاکنون بیشترین تسهیلات رفاهی را برای مسافران تدارک دیده است.

6. فرودگاه بین المللی مرکزی ژاپن Centrair Airport
این فرودگاه بر روی یک جزیره مصنوعی در نزدیکی شهر ناگویا در ژاپن ساخته شده است. مسافران این فرودگاه می توانند عبور کشتی ها و پرواز هواپیماها را در آسمان صاف این منطقه تماشا کنند.

7. فرودگاه زوریخ سوئیس Zurich Airport
با 12 کیلومتر فاصله از قلب شهر زوریخ قرار دارد. مسافران می توانند برای رفت و آمد در داخل فرودگاه از دوچرخه و اسکیت استفاده کنند، همچنین امکان بازدید رایگان از موزه حمل و نقل زوریخ نیز برای آنان فراهم است.
.

8. فرودگاه هیترو لندن London Heathrow
سومین فرودگاه جهان از نظر مالی و پنجمین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر است. 8 سال پیش ساخته شده است و 5 ساختمان ترمینال دارد. مهمترین بخش حمل و نقل خطوط هوایی بریتانیا را تشکیل می دهد.

9. فرودگاه بین المللی کازایی در اوزاکا ژاپن Kansai Intl Airport
این فرودگاه با 20 میلیون مسافر یکی از مشهورترین فرودگاه های جهان است. بر روی یک جزیره مصنوعی در اوزاکای ژاپن ساخته شده است. دارای معماری عالی، تسهیلات رفاهی مناسب است.

10. فرودگاه بین المللی دوحه قطر Doha Hamad Airport
این فرودگاه با هزینه 16 میلیارد دلاری ساخته شده است. موسسه Skytrax اعلام کرده است که این فرودگاه بهترین و لوکس ترین معماری را در بین تمامی فرودگاه های دنیا دارد.

در بخش جابجایی مسافر ایران با اعزام و پذیرش ۱۵میلیون نفر در رتبه پنجم قرار دارد، مقام نخست را ترکیه با ۹۶ میلیون و ۶۰۰  هزارنفر، پس از آن امارات، عربستان و قطر قرار دارند.
در بخش حمل بار ایران در میان ۲۵ کشور با انتقال 107 میلیون تن جایگاه سیزدهم را کسب کرده است، در این بخش امارات با حمل ۱۶۶۴۷میلیون تن بار در جایگاه نخست است و بعد از آن قطر و ترکیه قرار دارند.

ایران در ترافیک هوایی منطقه در سال 2015 پنجم شد

یکی از برترین های خاورمیانه در حوزه لجستیک و حمل ونقل است.
حمل و نقل هوایی کشور امارات بطور مستقیم و غیرمستقیم نقش حدوداً 14/7درصدی را در تولید ناخالص داخلی این کشور را داراست.
7 فرودگاه این کشور بین المللی هستند و برخی مانند ابوظبی و دبی هر کدام 2 فرودگاه بین المللی دارند.
حمل و نقل هوایی در امارات متحده عربی

فرودگاه بین المللی ابوظبی
فرودگاه بین المللی دبی
فرودگاه بین المللی آل مکتوم
فرودگاه بین المللی شارجه
مهم ترین و متمایز ترین فرودگاه ها در امارات

تامین ناوگان نو با توجه به موقعیت سیاسی منطقه می تواند گام بلندی برای پیشبرد صنعت هوایی ایران در تبدیل شدن به هاب هوایی منطقه باشد. سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزی توسط شورشیان شرق اوکراین و تهاجم داعش به کشورهای منطقه بسیاری از معادلات هوایی خاورمیانه را به هم زده است.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا پرواز بر فراز آسمان عراق را ممنوع کرده است و سایر شرکت های هواپیمایی جهان نیز به دنبال مسیر جایگزین برای عبور از این منطقه هستند که بر این اساس، ایران مهم ترین گزینه مطرح شده در سازمان های بین المللی هوانوردی است.
گام بلند ایران در صنعت هوایی

مجموعه ای که با استفاده از اراضی بکر اطراف فرودگاه های بین المللی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا ایجاد می شود و با احداث صنایع و مراکز مختلف در آن به یک منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود و امکان افزایش درآمد فرودگاه ها را به وجود می آورد.
علاوه بر 82 شهر فرودگاهی در حال فعالیت و دایر در عمده کشورهای جهان از جمله آمریکا، هلند، آلمان و چین هم اکنون عملیات احداث 11شهر فرودگاهی در مراحل مختلف در دست احداث است. این شهرهای فرودگاهی در امارات، ترکیه، هند، مصر، مالزی، اسکاندیناوی، فیلیپین، قطر، فنلاند، تایوان و تهران در حال ساخت است.

شهر فرودگاهی کشور آمریکا: منطقه صنعتی، کریدور تجاری و دو هتل
شهر فرودگاهی آمستردام هلند: کتابخانه، موزه، سالن عروسی، غسال خانه
شهر فرودگاهی کشور چین: آشپزخانه جهانی، منطقه فروشگاه های معاف از گمرک، منطقه تجاری، باغ شهر، برج های تجاری و اداری
مزایای اصلی شهر فرودگاهی:
افزایش میزان درآمدهای غیر هوانوردی فرودگاه به اندازه دو سوم درآمد هوانوردی، توسعه زیرساخت های هوایی، افزایش تعداد مسافران، افزایش 3 تا 5 برابری درآمد خطوط هوایی

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با احداث منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی برای ارائه خدمات بانکی، بیمه ای، گردشگری، پزشکی، رفاهی و … ایجاد می شود.
مزایای دو منطقه آزاد و ویژه: معافیت مالیاتی 20 ساله، ثبت ساده و آسان شرکت ها، امکان ورود و خروج کالا از منطقه به خارج از کشور بدون تشریفات اداری، مقررات آسان برای ورود قانونی تمامی کالاها، معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد تمامی شاغلان
هدف از راه اندازی چنین مجموعه ای، تامین جریان درآمدی پایدار برای توسعه فرودگاه و در نتیجه توسعه حمل و نقل هوایی بین المللی در تهران و افزایش سهم ایران از این حوزه، معرفی شده است
شهر فرودگاهی امام خمینی خواهرخوانده اینچئون کره جنوبی می شود

آمازون بزرگترین مرکز لجستیک هوایی می سازد
شرکت آمازون ۱/۵ میلیارد دلار روی این مرکز حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری کرده است.
این مرکز قرار است در آمریکا ساخته شود و در نهایت موجب ایجاد اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر خواهد شد.
نام شرکت تازه تاسیس Amazon Air Prime خواهد بود.
آمازون امیدوار است بتواند به مشتریان داخلی شرکت، شرکت های خارجی و حتی خرده فروشان خدمات خود را ارئه کند که در صورت تحقق این امر، آمازون در رقابت مستقیم با همتاهای فعال در این زمینه قرار خواهد گرفت.

فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس که در شهر مادرید قرار گرفته است. این فرودگاه چهار ترمینال دارد و سقف بزرگ شیشه ای آن باعث می شود نور طبیعی محیط داخل آن را روشن کند. همچنین به دلیل وسعت زیاد آن دو ساختمان آن از طریق قطار زیرزمینی باهم در ارتباط هستند.

فرودگاه شِنژِن که در چین واقع شده را دو آرشیتکت ایتالیایی طراحی کرده و ساخته اند. در حال حاضر بیش از ۳۲ میلیون نفر سالانه از این فرودگاه استفاده می کنند.

فرودگاه بین المللی ولینگتون در نیوزلند را استودیو هنری ساخته و لقب «صخره» را هم به آن داده اند. این فرودگاه را با الهام از افسانه هیولاهای دریایی ساخته اند و به همین دلیل قرار بوده ظاهر ترسناکی داشته باشد!

فرودگاه لیدا-آلگوئیرو در کاتالونیای اسپانیا می تواند پذیرای در حدود ۴۰۰ هزار مسافر به صورت سالانه باشد.

فرودگاه مِنارا در مراکش و با هدف اینکه سفر توریست ها را به این کشور راحت کند، ساخته شد. این فرودگاه با استفاده از طرح های سنتی عربی و مدرنیته فرانسوی ساخته شده که زیبایی خاصی را به وجود می آورد.

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان:
در این پرواز یک فروند هواپیمای ایرباس A380 شرکت امارات از فرودگاه دبی سفر 17 ساعت و 15 دقیقه ای خود را آغاز و پس از طی 14/200 کیلومتر هوایی در فرودگاه اوکلاند بزرگترین شهر کشور نیوزلند به زمین نشست.

از زمین برخاستن تماشایی بوئینگ 747 خط هوایی امارات در فرودگاه -Schipholآمستردام هلند

آیا می دانستید اولین فرودگاه خاورمیانه در مسجد سلیمان ایران در سال 1301 راه اندازی شده است؟!

هواپیمای «لاکهید سی-۵» پهن پیکرترین هواپیمای جهان است که برای باربری نظامی در نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

"فرودگاه گیبرالتار" در اسپانیا، تنها فرودگاه جهان است که از وسط یک بزرگراه عبور میکند!

✈️ امضای قرارداد ایران ایر و شرکت هواپیماسازی ایتالیایی – فرانسوی ATR برای خرید 20 فروند هواپیما

ماهنامه علمی-تخصصی لجستیک و زنجیره تامین
پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل
چشم انداز هوانوردی، نشریه داخلی مدیریت استراتژیک
ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور
لجستیک و زنجیره تامین
تین نیوز
لجستیک نیوز
کانال تلگرام لجستیک
کانال تلگرام خبری لجستیک و زنجیره تامین

منابع

www.eghtesadonline.com
http://padmirarah.blog.ir
www.TABRIZMODERN.IR
www.homaexpress.com
www.itiran.com
supply-chain-management.persianblog.ir
http://nikcargo.com
http://airplaneto.loger.ir
blog.itresan.com

منابع

Thanks For Attention


تعداد صفحات : 68 | فرمت فایل : rar

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود