ترافـیک پیـشرفتـه Mcshane ترجمه کتاب مباحث بخش 21.5
فهرست
-مراحل زمانبندی چراغ راهنمایی
-نمونه موردی اول: چراغ ساده دو فازی
-گام اول : کنترل نیاز گردش به چپ محافطت شده
-گام دوم : تبدیل حجم ها به حرکت سیستم معادل
-گام سوم : تعیین حجم بحرانی خطوط
-گام چهارم : تعیین زمان زرد و تمام قرمز
-گام پنجم : تعیین زمان از دست رفته
-گام ششم : تعیین زمان مطلوب چرخه
-گام هفتم : تخصیص سبز موثر به هر فاز
-گام هشتم : کنترل زمان لازم برای عابر پیاده
-نمونه موردی دوم : تقاطع شریانی بزرگ
گام اول – کنترل نیاز گردش به چپ محافظت شده
گام دوم – تبدیل حجم ها به حرکت مستقیم معادل
گام سوم – تعیین حجم بحرانی خطوط
گام چهارم – تعیین زمان زرد و تمام قرمز
گام پنجم – تعیین زمان از دست رفته
گام ششم- تعیین زمان مطلوب چرخه
گام هفتم – تخصیص سبز موثر به هر فاز
گام هشتم – کنترل زمان لازم برای عابر پیاده
مراحل زمانبندی چراغ های راهنمایی
نمونه موردی اول – چراغ ساده 2فازی
EB
WB
NB
SB
گام اول – کنترل نیاز گردش به چپ محافظت شده
میزان تردد گردش به چپ
نرخ میزان تردد حرکت مستقیم مقابل
تعداد خطوط حرکت جهت مقابل
گام اول – کنترل نیاز گردش به چپ محافظت شده
میزان تردد گردش به چپ
نرخ میزان تردد حرکت مستقیم مقابل
تعداد خطوط حرکت جهت مقابل
گام دوم – تبدیل حجم ها به حرکت مستقیم معادل
گام دوم – تبدیل حجم ها به حرکت مستقیم معادل
گام سوم – تعیین حجم بحرانی خطوط
EB
WB
NB
SB
گام چهارم – تعیین زمان زرد و تمام قرمز
S15 = 15 درصد سرعت ، مایل بر ساعت
S85 = 85 درصد سرعت ، مایل بر ساعت
S = سرعت متوسط، مایل بر ساعت
y = طول بازه زرد (s)
t = زمان واکنش راننده (s)
a = شتاب وسایل نقلیه(ft/s2)
G = شیب رویکرد
64.4 = دو برابر شتاب گرانش که 32.2 است
ar = طول بازه تمام قرمز (s)
w = فاصله ابتدای خط توقف تا انتهای دورترین خط ترافیکی (ft)
P = فاصله از ابتدای خط توقف تا انتهای دورترین خط عابر پیاده (ft)
L = طول وسیله نقلیه استاندارد که اغلب 18 تا 20فوت در نظر گرفته می شود
گام چهارم – تعیین زمان زرد و تمام قرمز
y = طول بازه زرد (s)
t = زمان واکنش راننده (s)
a = شتاب وسایل نقلیه(ft/s2)
G = شیب رویکرد
64.4 = دو برابر شتاب گرانش که 32.2 است
گام پنجم – تعیین زمان از دست رفته
l1 = زمان تلف شده آغاز (ثانیه/فاز)
2l= زمان تلف شده تمام قرمز (ثانیه/فاز)
tL = کل زمان تلف شده (ثانیه/فاز)
y = طول بازه زرد (ثانیه)
ar = طول بازه تمام قرمز (ثانیه)
Y = کل زمان بازه زرد و تمام قرمز (ثانیه)
گام پنجم – تعیین زمان از دست رفته
در این مثال چون زمان تلف شده آغاز و زمان تلف شده تمام قرمز به صورت پیش فرض و 2 ثانیه در نظر گرفته شده، زمان تاخیر برای تمام فاز ها برابر خواهد بود.
L = 5.2+5.2 = 10.4s
گام ششم- تعیین زمان مطلوب چرخه
Cdes = طول مطلوب سیکل برحسب s
L = کل زمان تلف شده در هر سیکل s/cycle
PHF = ضریب ساعت اوج
نسبتی برای حرکت های بحرانی در تقاطع =v/c
گام هفتم – تخصیص سبز موثر به هر فاز
مجموع زمان سبز موثر در هر چرخه
=gTOT
gi = زمان سبز موثر برای فاز i برحسب s
Gi = زمان سبز واقعی برای فاز i برحسب s
Yi = کل بازه های زرد و تمام قرمز برای فاز i برحسب s
گام هفتم – تخصیص سبز موثر به هر فاز
مجددا چون زمان تلف شده آغاز و زمان تلف شده تمام قرمز به صورت پیش فرض و 2 ثانیه در نظر گرفته شده، زمان سبز واقعی و موثر برای تمام فاز ها برابر خواهد بود.
گام هشتم – کنترل زمان لازم برای عابر پیاده
Gp = حداقل زمان عبور پیاده برحسب s
L = طول خط عابر پیاده به ft
Sp = سرعت متوسط پیاده روی پیاده ها ft/s
Nped = تعداد پیاده هایی که در هر فاز در یک خط مجزا عبور می کنند برحسب نفر
WE= عرض خط عابر پیاده
تعداد عابرین پیاده در هر سیکل
3600/35=102.9 103 cycle/h
200/103=1.94 2 pedstrain per cycle
نمونه موردی دوم – تقاطع شریانی بزرگ
گام اول – کنترل نیاز گردش به چپ محافظت شده
گام دوم – تبدیل حجم ها به حرکت مستقیم معادل
2/
2/
2/
2/
گام سوم – تعیین حجم بحرانی خطوط
گام چهارم – تعیین زمان زرد و تمام قرمز
گام پنجم – تعیین زمان از دست رفته
گام ششم- تعیین زمان مطلوب چرخه
گام هفتم – تخصیص سبز موثر به هر فاز
گام هشتم – کنترل زمان لازم برای عابر پیاده
با تشکر از توجه شما