تارا فایل

پاورپوینت اجرای استراتژی جذب نیرو و رهبری




موضوع:
اجرای استراتژی: جذب نیرو و رهبری

برای موفق شدن یک استراتژی رقابتی، باید با بهره گیری از برنامه های حساب شده، به دقت آن را اجرا کرد. در این ارائه به بررسی فرایند اجرای استراتژی با توجه به دو مقوله جذب نیرو و رهبری می پردازیم.
مقدمه

جذب نیرو عبارت است از انتخاب و به کارگیری کارکنان. برای اجرای استراتژی ها و سیاست های جدید،باید به اولویت های جدید مدیریت منابع انسانی و تغییر شیوه به کارگیری کارکنان توجه کرد. این امر می تواند به معنای استخدام کارکنان جدید با مهارت های جدید، اخراج کارکنان کم مهارت یا بی مهارت و آموزش مهارتهای جدید به کارکنان موجود سازمان باشد.
جذب نیرو

نحوه تغییر الزامات استخدام و اموزش

انتخاب مدیران مناسب با استراتژی ها

انتخاب مدیران مناسب با استراتژی ها

انتخاب و توسعه دو مقوله مهم به شمار می روند، زیرا نه تنها تضمین می کنند که ترکیبی صحیح از مهارتها و تجارب انتخاب شده و می شوند، بلکه به کارکنان برگزیده کمک می کند تا بر اساس شغل خود رشد کنند و برای ترفیعات بعدی خود را آماده کنند.
اهمیت انتخاب و توسعه مدیران

راههای شناسایی توانایی ها و توسعه قابلیت ها

به دلیل تفاوت های فرهنگی، باید برای هر کشور و فرهنگ از یک سبک خاص مدیریتی و روش های خاص مدیریت منابع انسانی مناسب با آن فرهنگ بهره جست. بسیاری از شرکت های چندملیتی تلاش می کنند که برای تصدی پست های مدیریتی شعبات و نمایندگی های خود در کشورهای دیگر، از افراد و شهروندان تحصیل کرده و ماهر آن کشورها استفاده کنند.
روش دیگری که شرکت های چندملیتی برای تصدی پست های مدیرتی خود به کار می گیرند عبارت است از استخدام کارکنان و افرادی که جهت گیری و دید جهانی و بین المللی دارند، بدون توجه به کشور زادگاه آنها و بدون توجه به کشور میزبان.
مسائل بین المللی و جذب نیرو

اجرای استراتژی شامل مقوله رهبری نیز می شود. رهبری عبارت است از ترغیب کارکنان به بهره گیری موثر (اثربخش) و کارا از توانایی ها و مهارت های خود برای دستیابی به اهداف سازمانی. اگر کارکنان هدایت نشوند و به آنها راه درست یا موردنظر نشان داده نشود، آنها وظایف محوله خود را به سلیقه خود و در زمانی که خود لازم ببینند انجام می دهند.
رهبری

از آنجا که فرهنگ سازمانی می تواند اثری به سزا و چشم گیر بر رفتار تمام کارکنان بگذارد، لذا توانایی آن شرکت در تغییر و جهت گیری استراتژیکش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
نمی توان گفت که کدام فرهنگ سازمانی، بهترین است. فرهنگ سازمانی بهینه آن فرهنگی است که از ماموریت و استراتژی شرکت، بهتر حمایت کند و موجب تقویت آنها بشود.
مدیریت فرهنگ سازمانی

1. آیا استراتژی موردنظر با فرهنگ سازمانی شرکت سازگار است؟
2. آیا می توان فرهنگ سازمانی را به راحتی و متناسب با استراتژی جدید تغییر داد و تعدیل کرد؟
3. آیا مدیریت شرکت حاضر است و میتواند تغییرات اساسی سازمانی را انجام بدهد و تاخیر در کسب نتایج موردنظر و افزایش احتمالی هزینه ها را تحمل کند؟
4. آیا مدیریت هنوز به اجرای استراتژی پایبند است؟
پرسش هایی که به قابلیت تطابق استراتژی با فرهنگ سازمانی مربوط می شوند

روشهای مدیریت فرهنگ شرکت خریداری شده
فرهنگ زدایی

روشهای مدیریت فرهنگ شرکت خریداری شده

روشهای مدیریت فرهنگ شرکت خریداری شده

با برنامه ریزی عملی می توان فعالیت ها را در جهت تکمیل و تحصیل اهداف استراتژیک سوق داد. یک برنامه عملی مشخص می کند که چه اقداملاتی باید صورت بگیرد، به وسیله چه کسانی، چه زمان و دوره زمانی و چه نتایجی را باید انتظار داشت.
برنامه ریزی عملی

مدیریت بر مبنای هدف روشی است فراگیر که از طریق ارتباط دادن اهداف عملیاتی سازمان با رفتار و اعمال فرد، تضمین می کند تا اقدامات هدفمند و به منظور تحصیل اهداف سازمان انجام گیرند. از آنجا که مدیریت بر مبنای هدف، سیستمی است که طرح ها را به عملکرد پیوند می دهد، یک تکنیک قوی برای اجرای استراتژی نیز به شمار می رود.
مدیریت بر مبنای هدف

فرایند مدیریت بر مبنای هدف

مدیریت کیفیت جامع، فلسفه ای عملیاتی است که بر تعهد به جلب رضایت مشتری و بهبود مستمر کیفیت تاکید می ورزد. مدیریت کیفیت جامع بر کیفیت برتر و برتربودن و بهترین بودن از هر حیث تاکید می کند و چهار هدف اصلی دارد:
1. کیفیت بهتر و باثبات تر کالاها و خدمات؛
2. پاسخگویی سریع تر و باثبات تر به نیازهای مشتریان؛
3. انعطاف بیشتر در تعدیل با نیازها و سلایق پویای مشتریان؛
4. هزینه کم تر از طریق بهبود کیفیت و حذف فعالیت های فاقد ارزش افزوده.
مدیریت کیفیت جامع

هافستد متوجه شد که فرهنگ سازمانی آن قدر موثر و قدرتمند است که حتی می تواند یک فرهنگ سازمانی قوی را تحت تاثیر و سیطره خود قرار بدهد. هافستد با اندازه گیری تفاوت های موجود میان ابعاد فرهنگ از یک کشور به کشور دیگر، می توانست توضیح بدهد که چرا یک روش مدیریتی خاص در یک کشور جواب می دهد، اما در کشور دیگر جواب نمی دهد.
رهبری و ملاحضات بین المللی

زمانی که شرکت موفقی در یک کشور با شرکت موفقی در کشور دیگر ادغام می شود، تضاد فرهنگ های سازمانی با تضاد فرهنگ های ملی آمیخته و ترکیب می شود. با اذعان به ارزش کل سالانه 720 میلیارد دلاری حاصل از ادغام ها و خریدهای بین المللی، فرهنگ ها در حال تبدیل شدن به یک مسئله اساسی در اجرای استراتژی هاست.
رهبری و ملاحضات بین المللی

با تشکر از توجه شما


تعداد صفحات : 27 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود