نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق
1- مقدمه :
همیشه پیشرفت اقتصادی منطقه ای به حفظ و افزایش درصد شغل ها ، محصولات ، تولیدات ناحیه ای و ثروت کمک کرده است سیاست ها و برنامه هایی که به منظور دستیابی به این اهداف ترتیب داده می شوند در ثبات و شکل گیری حرفه ، سختی و ملایمت سرمایه زیربنایی و سازماندهی مجدد آن تاکید دارد هیچ از یک از اینها تغییر پذیر نیستند اما یک تجدید سازمانی کیفی یا تغییر در تاثیر نمایان آن ضروری است به طرزی روزافزون تاکید و تاثیر بر ثبات شکل گیری و سیاستهای توسعه سرمایه بیشتر می شود و به همان میزان به لحاظ محرک و انگیزه در تحکیم قدرت ، سرمایه سخت زیربنایی کمتر می شود علی الخصوص سیاست توسعه اقتصادی مدرن و همزمان منطقه ای بر لزوم پیشرفت و نوآوری ، روابط سرمایه گذاری و صنعت تکنولوژی اتحاد جمعی به لحاظ تلاش به منظور حفظ و گسترش میزان رقابت در مسیر تحکیم و در نهایت حرفه ، بیشتر از سیاستهای زیربنایی جذب و جوانب ، اهمیت می دهد به آن معنا که یک تغییر اساسی و عمده از مدیریت استراتژیک مناطق و سیاستهای در برگیرند.(ACS etal.2002) باید صورت پذیرد.
یکی از مهمترین و جالبترین سوالاتی که امروزه در رابطه با توسعه اقتصاد منطقه ای مطرح می باشد این است که چرا سیاست و برنامه ریزی مرتبط با آن در راستای بررسی مجدد اتحاد یکپارچه ، روابط سرمایه گذاری ، پیوستگی صنعتی صنعت تاثیرپذیر و تکنولوژیکی عمل می کند بخش ابتدایی این مقاله به بررسی این سوال می پردازد سپس این سیاست جهت یابی فی الفور ، بحث و با نمونه هایی آشکار می شود و به این نقطه منتهی می شود که حداقل دو فاکتور اولیه وجود دارند که پیشرفت نتیجه بخش، امور سرمایه گذاری و ثبات سیاست توسعه شکل گیری را تحت تاثیر قرار خواهند داد مشتمل بر رهبری استراتژیکی توسعه اقتصاد منطقه ای و لزوم دستیابی به اطلاعات مفید و کاملتر به منظور برنامه ریزی و تصمیم گیری در این راستا می باشد یک خلاصه از تحلیل اخیر در ارتباط با هدایت و رهبری و نقش آن در توسعه اقتصادی منطقه به منظور پراهمیت ساختن پیوستگی بالقوه سیاست ارائه شده است چندین پاسخ جدید مورد بحث و بررسی در رابطه با ایجاد آگاهی و اطلاعات ضرورت دارند که فراهم آوری شده اند نتایج را می توانید در انتهای پروژه مشاهده کنید.
2- سیاست تغییر توسعه اقتصاد منطقه ای : دلایل (علتها)
(2001) William & Stimson ، (2001) 8 kulkarni (2002) Stoujh etal و دیگران دریافته اند که اوایل قرن 20 و اواخر قرن 21 شاهد بلوغ ناقص و زودرس یک تکنولوژی نمای جدید اول بصورت ترانزیستور ، سپس ریزپردازنده ، در همین روزهای پیشین انتشار اخیر با تکنولوژی روابطی ، اطلاعاتی (ICT) و زیربنای ارتباط از راه دور بوده است ICT اساساً دارای اطلاعات ذخیره و انتقال داده شد. مردمی به منظور آگاهی بخشیدن به تمام دنیا می باشد جهانی شدن ارتباط از راه دور در مسیر رشد و گسترش ICT تبادل و کنش متقابلی با احتمال خاصه های موارد بحرانی یا تقریباً رایگان ایجاد کرده است . (Andreteh 2001 , p.4) ، بنابراین ارزیابی دقیق و گسترده ICT این زمینه را فراهم می آورد که مردم به دنبال دستیابی به اطلاعات باشند و همه چیز را در عمل و حقیقت به نحوی که مقیاس آن در چندین سال پیش قابل تصور نبوده است تجربه کنند.
آگاهی همه جانبه و بهابخشیدن به نظریات علمی ، کشف و تشخیص موثر که فرصت ها را به دنبال دارد به خصوص ، شرکتها و موسسات به سرعت به دنبال تعیین و تشخیص عوامل متفاوت هزینه بودند و زمانیکه بحث پس انداز مطرح شد به عملیات اجرایی پرداختند این امر حداقل در پاسخ سیاسی سیستمیک را در این بخش از ناحیه ها به همراه داشت (2001 Audutseh) . مناطق ، هزینه های کمتری را به خود اختصاص می دهند اما کارگران کاآزموده به طرزی فزاینده ، عملیات تولیدی سنتی را جدا از کشورهایی با دستمزد بالا جذب می کنند (بطوریکه در چین هزینه های حاشیه ای تلاش و کار نزدیک به صفر است ) و هزینه کشورهایی با دستمزد بالاتر هر چه بیشتر جایگزین سرمایه گذاری ، زحمت و مشقت در راستای حفظ این امکانات می شود بنابراین توجهی برای رشد و گسترش اولیه مرحله جهانی شدن اقتصاد و پاسخهای منطقه ای مربوطه را پیشنهاد می کند.
همانطور که Audutseh (4.p ، 2001) و دیگران اشاره دارند ، جهانی سازی یک اجبار شایع نمی باشد بلکه تنها در جهت بهبود و پیشرفت ICT تلاش می کند تغییر سیاسی در بخشهای دیگر جهان همچون اروپای مرکزی ، شرقی ، چین ، هند و ویتنام به تحکیم مناطق غیرقابل دسترس سابق منجر می شود بطوریکه (گسترش و توسعه) امکانپذیر شد و دسترسی را با کمترین هزینه مقدور ساخت اما کار و زحمت واجد شرایط(مشروط) را افزایش داد.
پاسخ به دستمزد بالای کشورهای توسعه یافته ، دو شکل پیدا کرد یکی شتاب و عجله برای جایگزینی سرمایه ، یعنی به خصوص تکنولوژی جانشین برای کار و تلاش در جهت حفظ حداکثر تولیدات سنتی و فعالیتهای تولید و ساخت بود البته ، این امر در بعضی از مشاغل ضرر و زیان ایجاد می کند اما نه در عملیات در حال اجرا و ؟ .
مگر اینکه تفاوتهای جهانی حقوق بیشتر از جایگزینی سرمایه که تنها بصورت مقطعی موثر هستند بسیار زیاد باشد این روند تنها یک توجه و نگرانی مقدماتی پشت نمایش های اخیر wto می باشد.
یک پاسخ نسبی در برگیرنده ، فعالیت در حال تغییر اقتصاد در حقوق های بالا و صنایع کارمندی بالاتر می باشد به معنای تغییر روند ثبات و شکل گیری شغل در فشردگی تکنولوژی یا صنایع معرفتی است بنابراین ، دلیل تصویب افزایش یک ثبات در اتحاد ، یکپارچگی و سیاست سرمایه گذاری جهت یافته می باشد.
در نتیجه ، ICT و جهانی سازی کشورها با دستمزدهای بالا و مناطقی برای تمرکز سیاست توسعه اقتصادی ، در جهت ایجاد حتی مشاغلی با دستمزد بالا پیش می رود و حفظ محیطی که از طریق نوآوری و فعالیتهای کاملاً تکنولوژیکی به رقابت دست می یابند . یعنی اینکه در کجا و به چه لحاظ کشورهای توسعه یافته با حقوق بالا دارای امتیاز قیاسی می باشند.
بحث کلی در شکل 1 و2 جایی که تکنولوژی پیشروی می کند را به تصویر کشیده است (علی الخصوص ICT) بطوریکه برای سهیم شدن اولیه در جهت دستیابی به اطلاعات یا کاهش میزان آگاهی از محیط خارج دیده شده است قیمت فاکتور یا مابه التفاوت هزینه را منتج می شود و در عوض تجارت و منطقه دور از کرانه از کشورهای توسعه یافته را افزایش می دهد .
تغییرات سیاسی و اجتماعی در اروپای مرکزی و شرقی و در آسیای جنوبی و شرقی (چین ، هند و ویتنام) خطر سرمایه گذاری در این نواحی را کاهش می دهد این روند باعث کاهش میانگین و به خصوص هزینه های عامل حاشیه ای در انواع بسیاری از تولیدات و ساختها می شود چرا که شمار گستردگی هزینه پائین و کارگران کارآزموده قابل دسترس می باشد بنابراین تعدد موضع گیریها افزایش می یابد و بیشتر کشورهای توسعه یافته تنها با دو استراتژی ناچیز باقی می مانند ساخت ماشین آلات داخلی سرمایه گذاری بیشتری را می طلبد ، سرمایه در ایجاد درآمد بالا و صنایع کارمندی بیشتر نقش دارد در دومی استراتژیها مورد پیگیری قرار گرفته اند بررسی و تمرکز کلی در انتهای این مقاله می باشد.
رویارویی با دورنمای رقابتی که پیشتر بدان اشاره شده است مناطق در بخش وسیعی پذیرفته شده اند و سیاستهای یکپارچه شکل گرفته و توسعه یافته را تصویب می کنند تئوری (شام پیتر 1942، 1936 ، کرزنر 1973) و تجربه (؟ 1979) درباره مقوله اکثریت مشاغل جدید که در کمپانیهای کوچک و شروع خطر و ریسکهای مربوطه ایجاد شده اند به بحث می نشینند.
در حالیکه در این رابطه ، مجادله و اختلاف نظرهایی وجود دارد (هریسون 1996) ، سخت است که برخلاف شواهدی که حاکی از میزان سرمایه بالا می باشندبه بحث نشست ، یعنی ، ریسک های جدید ، رشد و گسترش مشاغل در مناطق فوق العاده تکنولوژیکی وقتی اتفاق می افتد (آرمینگتون و آسهای 2002) که درصد بالایی از رشد و پیشرفت دیگری برای جلب توجه بیشتر را فراهم می آورد بطوریکه بر سیاستهای ریسک پذیر اتحاد و یکپارچگی تمرکز می کند.
3- تغییر سیاست توسعه یافته اقتصاد منطقه ای : برخی از ابزارهای سیاستی.
با وجود تاکید بر استراتژی کلی ثبات شکل گیری ، تنوع ابزارهای جدید سیاستی و روشهای دیگری را که در جهت تکمیل و انجام این امور تایید شده اند یک روش برای خلاصه کردن این ابزار توسط اسیلر و ویکلین 1990) که اخیراً ضرورتهای در حال تغییر را تشخیص می دهند پیشنهاد شده است آنها این مجموعه از ابزار را بصورت یک تقسیم تناوبی پیوسته از عوامل زیربنایی تنظیم شده توصیف می کنند مطابق با ارزیابی بالا ، آنها درباره رشد و گسترش اقتصاد و نوآوری ای که حاصل پیشرفت روزافزون و تلاشهای مکرر اقتصادی تکنولوژیکی می باشد به بحث و گفتگو می پردازند دیدگاه آنها با یک فرضیه شروع می شود مبنی بر اینکه تکنولوژی ای که فعالیتهای اقتصادی را نشان کرده است واسطه ای و عمومیت یافته می باشد.
چهار عنصر اصلی از این مدلها وجود دارد :توانایی ، تکنولوژی ، سرمایه گذاری و آگاهی( شکل 3) ، اینها هر کدام در مجموعه هایی از شرایط محیطی که در شکل 4 به تصویر کشیده شده اند بنا نهاده شده اند در عوض تحت فرضهای سیاسی عامه و خاص و ابزارهای دیگر (شکل 5) قابل دیدن می باشند این تقسیم به سختی در جهت عناصر زیربنایی و سیاستهایی که وابسته به پیشرفت و رشد فوق العاده صنایع می باشند قابل تحمل می باشند همینطور ، از مدلهای نامبرده می توان در جهت تشخیص گزینه های سیاسی در نوآوری عملیاتی و سرمایه گذاری و سیاستهای شکل گیری بهره گرفت و همچنین می توان از آنها در جهت ارزیابی و بررسی وقفه ایجاد شده در شرایط تولیدی استفاده کرد.
4- رهبری و توسعه اقتصاد منطقه ای :
تقریباً همیشه ضرورت ساخت و ایجاد سیاستهای استراتژیکی متفاوت و جدید پدید می آیند و این به علت بحرانهای سختی است که با رژیم سیاسی موجود به اندازه کافی عیاق نشده است این یک مورد مثال می باشد با سیاست امنیتی ای که به دنبال حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا اتفاق افتاد سیاستهای برای برقراری نظم و تعادل و حفاظ رشد و گسترش اقتصادی ، حفظ ثبات و هویت ملی و به طور خاص تر اقتصادهای منطقه ای بکار گرفته شد. هدایت و حمایت به منظور توسعه و تحقق سیاست منطقه به هنگام رویارویی با بحرانهایی که نمی توان آنها را با روش خاص در رژیم مربوطه حل و فصل کرد ضرورت دارد تحلیل و بررسی مذکور چنین معنا می شود که اقتصادهای توسعه یافته منطقه با بحرانهایی روبرو هستند که در تاثیر سیاستهای متفاوت تداعی می شوند (بررسی و تثبیت سیاستهای ریسک پذیر اتحاد) با وجود اینکه نیاز به حمایت و هدایت توسعه اقتصاد استراتژیکی منطقه بالا است اما نوشته ها و مکتوبات ناچیزی در رابطه با نقش آنها در توسعه اقتصاد منطقه وجود دارد خلاصه ای از موارد اخیر فراهم شده است که دیدگاههایی را توصیه می کنند استرا(Stoujh ، 2001) و حتی همین اواخر ، دسانتیس و استرا 1999 از بررسی مکتوبات توسعه ، پیشرفت و حمایت دریافته اند که تمایلی در گروههای قابل تشخیص محلی (هدایت) برای ظهور و سازماندهی ، نفوذ و تاثیر در آینده اقتصاد منطقه ای اجتماع وجود دارد براساس این تحلیل و بررسی ، هدایت و رهبری را به صورت "میل یک اجتماع برای همکاری همه جانبه در یک حالت هدفمند ، تحفیظ شده در جهت رشد و پیشرفت عملکرد اقتصادی منطقه مربوطه ، تعریف کرده اند (استرا Stoujh 2001) و همزمان چنین برداشت شد که اجتماعات به لحاظ سطح منابع قابل دسترس متنوع هستند به بیان دیگر ، منطقه ای که به بهترین شکل حمایت شده باشد می بایست ؟ بهینه تر نیز داشته باشد اما این امر شامل تمامی منابع موجود و ارزشمند نمی باشد در واقع منابع بالنسبه اختیاری (انتخابی) و غیر فعال در دسترس و در حقیقت بحرانی هستند کایدت و مارج (1963) منابع غیرفعال و راکد را از بعد ثبات تعریف می کنند با عنوان تفاوت میان "منابع در دسترس (سازماندهی ) و ضرورت اصلی حفظ آن به منابع راکد فراوانی را متذکر می شوند این کثرت یا رکود منبع تسهیلات اختیاری در فعالیتهای شهری یا محلی به تلاشهای جمعی مردمی ، شخصی و بدون بهره متمرکز می شوند.
بنابراین ، درآمد موقوفه منابع ممکن است در میان مناطق یا اجتماعات بصورت تجمع کل عموم ، افراد و سازمانهای ، ؟ در منابع اختیاری موجود و پیشرفت اقتصادی تعیین می شود درآمد موقوفه منابع را به صورت مجموع منابع راکد یک سازمان منطقه ای تعریف می کنند.
این تعاریف (درآمدهای موقوفه منابع و هدایت و حمایت) دسانسیتس و استرا را در سال 1991 و استرا را در سالهای بعد 2001 ، در ساخت تا یک مدل پیشتاز جهت یافته از رشد اقتصاد منطقه را همانطور که در شکل یا ارائه شده را تدوین کنند.
در این مدل ، بطور همزمان عوامل اگزوجنس و ساختار اقتصادی تحت کنترل می باشند عملکرد اقتصاد منطقه به رهبری و درآمد موقوفه اصلی بستگی دارد بطوریکه این طرح نقش اصلی و پایه در رشد و گسترش اقتصاد را تقویت می کند.
این مدل بررسی شد از یک نمونه مناطق 35 شهرنشینی در آمریکا بهره گرفته است از تعاریف اجرای چندگانه برای بها بخشیدن به این طرح استفاده کرده اند (شکل 7) با یک برش عرضی اطلاعاتی (مدل آماری ) و دوره های زمانی (طرح دینامیک) از تحلیل بازگشت به عقب بهره گرفته است همچنین از تحلیل و بررسی خط سیر در آزمایش فرضیه ای که از ناحیه رهبری و پیشتازی تاثیر اصلی منابع تقویت می شد استفاده شده است تنوع پیشتازی را می توان در ایجاد سهم عمده به لحاظ آماری در امور اقتصادی پیدا کرد بطور خلاصه ثبات منابع ، رهبری توانمند امور اقتصادی پیشرفته را حفظ می کند.
مدل خط سیر
تحقیق ، اولین قدم در تعیین روابط میان رهبری و پیشرفت اقتصاد منطقه می باشد. دسانتیس و استرا (1991) یادآور شده اند که سوالاتی درباره چگونگی تنوع در مدل اجرایی وجود دارند دوره عقب ماند در آزمایش و بررسی مدل دینامیکی نیاز به خصوصیات چندگانه در این مدل را بررسی کرده است هنوز این تحلیل و بررسی از نتیجه تنوع رهبری که بحث اصلی و عمده می باشد حمایت می کند و یک هیات داوری را برای تحلیل و بررسی اصول و تناسب تحلیلهای اقتصاد منطقه ای پیشنهاد می کند دلایلی وجود دارد که بر اهمیت بیش از بیش رهبری در توسعه اقتصاد منطقه تاکید دارند، که این خود یک سیاست است.
5- آگاهی و دانش ضرورت دارد :
به منظور ثبات هر چه بیشتر و سیاست رشد جهت یافته (سرمایه گذاری ، اطلاعاتی که به لحاظ کیفی جدید و مهم باشند ، ضرورت دارند. از درک بهتر عملکرد دور بودند اقتصادی و نوع ساختار آن گرفته تا مجموع پیش بینی و تغییر ساختار تحت سناریوی متفاوت سیاسی مطرح می باشند رهبری ، زمانیکه به دانش و آگاهی مورد نیاز درباره اقتصاد ، روند اجرایی و عملکرد احتمالی آینده آن دست یابند بهبود نمی یابد . در متن زیر چندین عملکر و روش علمی جهت بهبود کیفیت و کاربرد سیاست طراحی شد در مرحله اجرای پیشرفت منطقه وجود دارند که به صورت تصاویر و احتمالات عنوان شده اند .
5.1 (تحلیل چند بخشی (چندگانه) (msI)
علی رغم2 سال تجربه در امر طراحی استراتژیکی در مجموعه های کوچک ، بزرگ و استاندارد ، اغلب در روند برنامه ریزی و طراحی در رابطه با توان و ظرفیتهای بالقوه بخش صنعت دچار نقص می شویم این یک مشکل عمده می باشد
چرا که رهبران صنعتی درباره صنایع منطقه آگاهی دارند و این زنجیره را حفظ می کنند الگوهای سرمایه گذاری موجود و فرصتهای بالقوه ، تولیدات جدید را غنیمت می شمارند آنها اغلب تنگناهایی که بر تجارت آنها تاثیرگذار است را درک می کنند بنابراین بسیاری از آنها با دانش و آگاهی آنچنانی در این راستا کنار گذاشته می شوند از اینرو ؟ بندی روند اجرایی و اصول آن مشکل می باشد.
ارزیابی عملکرد و روند اجرایی اقتصاد
بومی
کارمند
=
اشتغال کل منطقه (1990)
جمعیت کل منطقه (1990)
بومی
درآمد
=
دستمزد کل منطقه (1990
کارمند کل منطقه ( 1990)
تعداد روسای شرکت
=
تعداد موسسات مرکزی کل منطقه (1990)
جمعیت000/000/1نفردرکل منطقه (1990)
روسای شرکت استخدامی
=
طرح گسترده اشتغال1990( کل منطقه)درشرکتهای استخدامی
تعداد موسسات مالی
=
تعدادکل ادارات مرکزی موسسات مالی کل منطقه (1990)
جمعیت 000/000/1 نفر
تعداد دانشکده و دانشگاهها
=
تعداد دانشکده و دانشگاههای کل منطقه جمعیت 000/000/1 نفر
نام نویسی دانشکده و دانشگاه ها
=
نام نویسی کل دانشکده و دانشگاهها منطقه در سال 1990
سطح درآمد شخصی
=
درآمد شخصی افراد در سال 1990جمعیت 1990
تلاش اختیاری اجتماع
=
ارزیابی رهبری و هدایت
هدف یکپارچه تهیه دلار ( سرمایه گذاری )
تعداد سازمانهای اجتماعی – اختیاری منطقه
=
تعداد سازمانهای منتخب خدماتی منطقه
+
تعداد سازمانهای خدماتی منطقه (1990)
جمعیت 1990
مخارج سازمانهای اجتماعی ، انتخابی
=
هزینه سازمانهای منتخب خدماتی منطقه
+
هزینه 1190 سازمانهای خدماتی اجتماعی منطقه
جمعیت 1990
تلاش پیشرفت اقتصادی
=
بودجه های پیشرفت اقتصاد منطقه (1990)
جمعیت 1990
کاراستمین درابرتز یک روش علمی را معنا می کند (1998) که آن را تحلیل چندمنظوره (MSA) برای مخاطب قرار دادن این مشکلات و ایجاد تغییرات ضروری در موارد آتی می نامند ." بازرسی مجرد ". McA به تشخیص بهتر کاراییهای اصلی یک منطقه ، گسترش درآمد موقوفه منابع ، رقابتهای دید ساختاری و توانایی و ذهن استراتژیکی کمک می کند احتمالاتی که ممکن است بعدها در رابطه با امور اقتصادی اتفاق بیفتد را تشخیص می دهد در خلال این روش و اصول اساسی پیشرفت ، انجام این امور ، همکاری مشاوران اصلی در گروههای بخش صنعت مطرح می باشند این گروه سازماندهی یک منطقه کلی اقتصادی که داروی بخش های صنعتی پایه است همینطور متشکل از خصوصیات مناسب ،دولتی ، تحقیقات دانشگاهی و امور صنعتی خاص فاقد بهره می باشند بخشهای صنعتی مرکزی در تحلیلات اشتغالی ، سرمایه گذاری و اطلاعات عایدی در منابع دولتی مثل آمریکا می باشد (ایده ensus) ، الگوهای تجاری کونتی ، سازمان کار ؛ اداره تحلیل اقتصادی یا بخش خصوصی همانند Infocom,Bardstreet,Dunn است.
از روشهایی مثل تقسیم بندیهای مکرر ، خارج قسمت های محلی ، انتقال سهم ، داده- بازده و دیگر روشهای طراحی شده محاسبه اقتصادی می توان در تشخیص و هدف صنایع مرکزی منطقه استفاده کرد مهمترین و اصلی ترین این موارد از خارج و محیط بیرون می آیند و این بخاطر تقسیماتی است که توسط سازمانهای خارج و داخل صورت می پذیرد.
یک عملکرد از روش علمی MSI در منطقه For North Queensland اولین و بیشتر مورد آزمایش علمی بوده است که توسط رابرکزو ؟ (1998) صورت گرفته است در اینجا یک عملکرد کوتاه مدت که در گزارشات استرا (Stoujh 2001) گزارش و طراحی شده ، در منطقه ؟ شمالی توصیف شده است .
5-2- مطالعه و تحقیق در مورد مثال ؟(؟ شمالی )
اطلاعات جمع آوری شده در شکل 8، نحوه استفاده بعضی از روشهای کمی بکار گرفته شده در بررسی منطقه ای صنایع اصلی در بخش شمال و ید ؟ ، پایتخت ملی آمریکا، را به تصویر کشیده است گروههای صنعتی برای شرکت در سری بخشهای سازماندهی و بکار گرفته شده در پاسخهای آشکار اعضای گروه در موارد قیاسی منقطه که بیانگر زیرساختار ملایم و سخت می باشد را طراحی کرده اند (شکل 9) مرحله بعد در فرآیند MSI همانطور که در ؟ شمالی انجام شده است ارائه ای از یافته های مطالعه مجمل درباره نشست های مرتبط با بخشهای صنعتی می باشد این امر همچنین شامل اطلاعات مفصلی است که جهت گیریهای ؟ یافته از منابع آرشیوی اقتصاد و جهت شناختی را نشان می دهند این اطلاعات از منبع موثق و کارشناسانه برگرفته شده اند هر هیاتی مجموع اطلاعات ارزیابی از بخش آن آماده سازی شده است ، مثل هواپیما ، تکنولوژی اطلاعاتی ، خدمات حرفه ای و گردشگری ، وظیفه عمده در این جلسه ، مشارکت هیاتها در تنوع و اعتبار و همانطور که اشاره شد.
Location Quotiont 1993
Location Quotiont 1988
% Change 1988-93
Nova Employmon tin 1993
Description
SIC
Rank(in terms of employmen tin 1993)
1.32
1.24
18.82%
334.082
خدمات کلی
70
4.41
6.01
-17.32%
20.434
خدمات مهندسی
8711
2
11.75
9.35
71.42%
16.671
خدمات مدیریتی مشاوره
8742
3
****
12.92
36.64%
14.698
خدمات برنامه ریزی کامپیوتری
7371
5
5.97
5.85
10.94%
9.864
تحقیقات فیزیکی بازرگانی
8731
9
****
****
-0.35%
7.618
طراحی سیستم های الحاقی کامپیوتر
7373
10
4.85
4.91
8.29%
6.959
آماده سازی پردازش اطلاعات
7374
11
4.17
4.43
5.18%
5.581
سازمان تحقیقاتی غیرتجاری
8733
14
8.00
4.05
156.22%
5.173
خدمات مرتبط کامپیوتری
7379
16
2.65
2.78
16.46%
5.093
خدمات مدیریتی
8741
17
8.77
****
238.20%
7.772
مشاوره تجاری
8748
20
****
****
23.05%
4.729
نرم افزار بسته بندی شده
7372
21
6.10
4.92
61.47%
1.689
تعمیر و بازسازی کامپیوتری
7378
37
1.85
1.78
13.65%
1.665
لابراتورهای پزشکی
8071
38
12.46
4.70
157.63%
912
اجاره کامپیوتر
7377
58
****
****
99.44%
714
مدیریت تسهیلات کامپیوتری
7376
65
شکل (8) ارزیابی اهداف صنعتی
Sectors
میانگین عوامل مقطعی
گردشگری
خدمات حرفه ای
Flnance
املاک حقیقی
اتحادیه
انتقال
Telecomm
؟؟
Information Technology
بخشها
هواپیما
Competitiveness Factors
3.552
3.667
3.750
3.444
4.500
3.556
3.091
3.625
3.542
2.143
4.000
3.429
سیستم مناسب بزرگراه
3.510
4.667
4.250
2.889
3.250
4.000
3.182
3.500
3.292
2.571
4.375
4.000
خدمات برنامه ریزی شده هواپیمایی
4.095
3.667
4.250
4.111
3.250
4.000
3.546
4.375
4.375
4.429
4.625
4.571
روابط تلگرافی
2.400
2.333
2.000
2.000
3.167
2.667
1.818
2.625
2.250
1.857
3.000
2.570
کیفیت منطقه زندگی
0.905
3.833
3.500
3.889
4.417
3.444
3.273
4.500
3.958
3.571
4.125
4.143
Finance
2.78
1.92
1.38
3.17
2.96
2.28
2.09
3.19
2.81
2.64
4.31
3.00
دسترسی بودجه
3.095
2.000
1.750
3.667
3.417
2.556
2.455
3.625
3.125
3.000
4.375
3.143
سرمایه گذاری کسب پذیر
2.457
1.833
1.000
2.667
2.500
2.000
1.727
2.750
2.500
2.286
4.250
2.857
رشد و گسترش منابع بشری
3.50
3.87
2.80
3.62
3.25
2.98
2.45
4.18
3.94
3.49
3.45
4.00
خدمات آموزشی/ تحصیلات بالا
3.286
2.833
2.250
3.667
2.333
2.778
2.455
4.125
3.958
3.266
3.375
4.000
نیروی کار، کارآزموده قابل دسترس
3.705
4.167
2.750
3.556
3.833
3.222
2.182
4.500
4.375
4.000
3.500
3.571
کارمندان
3.924
3.500
3.500
4.000
3.250
3.667
2.909
4.375
4.500
4.429
4.000
4.429
روابط
3.010
4.333
2.750
3.333
3.250
2.222
2.091
4.000
2.833
2.429
2.750
4.000
ساختار حقوق و دستمزد
3.591
4.500
2.750
3.558
3.583
3.000
2.636
3.875
4.042
3.289
3.625
4.000
تکنولوژی و پیشرفت
2.06
1.83
0.95
1.60
1.70
1.69
2.60
2.63
2.06
2.11
3.15
2.14
برنامه تحقیقاتی دانشگاه
2.162
1.667
1.750
2.000
1.917
2.000
2.273
2.625
2.125
2.429
2.875
2.000
شراکت دانشگاه صنعت
2.352
2.500
1.000
2.333
1.750
1.889
2.636
3.125
2.208
2.429
3.625
2.286
برنامه آزمایشگاهی تحقیقاتی فدرال
1.971
2.000
1.000
1.111
1.667
1.667
2.182
2.375
2.000
2.429
3.000
2.286
ابتکار عمل تحقیقات محلی
1.810
1.667
0.500
1.111
1.583
1.333
3.364
2.250
1.833
1.571
3.125
1.857
تلاشهای تحقیقاتی شخصی
2.000
1.333
0.500
1.444
1.583
1.556
2.546
2.750
2.125
1.714
3.125
2.286
جهت یابی تجارت ملی
2.09
2.60
0.25
2.09
2.25
1.16
1.90
2.03
2.05
2.11
2.83
3.23
فعالیتهای تجاری آنسوی آب
2.212
2.667
0.000
2.222
2.333
1.222
1.800
1.750
2.417
2.143
3.375
3.286
سرمایه گذاری خارجی در این منطقه
1.846
3.500
0.500
2.444
2.333
1.222
1.400
1.500
1.625
1.286
2.125
2.429
سرمایه آنسوی آب
1.346
0.500
0.000
1.556
1.833
0.889
1.300
1.750
0.917
1.143
2.250
2.571
2.894
3.667
0.500
2.444
2.500
1.333
3.000
3.250
3.250
3.714
3.250
3.857
2.144
2.667
0.250
1.787
2.250
1.111
2.000
1.875
2.042
2.286
3.125
4.000
نمایشگاه دولت
3.73
4.58
3.13
3.89
4.23
3.34
2.84
3.81
3.92
3.61
3.63
3.64
تنظیم محل تجارت
3.686
3.833
4.000
3.556
4.167
3.444
3.000
4.000
3.917
3.571
3.375
3.429
آب و هوای کلی تجارت
3.914
5.000
2.750
4.444
4.417
3.375
2.727
3.875
4.250
3.714
3.875
3.714
3.410
4.667
1.750
3.889
4.250
3.000
2.636
3.500
3.250
3.143
3.625
3.429
ساختار مالیات محلی
3.904
4.833
4.000
3.667
4.083
3.558
3.000
3.857
4.250
4.000
3.625
4.000
تقویت اقتصاد در منطقه
3.36
4.22
2.17
3.67
3.94
2.07
3.06
3.54
3.54
3.76
2.83
3.46
عملکرد بخش صنعت
3.567
4.833
2.500
3.778
4.000
2.000
3.182
3.625
4.000
3.857
2.875
3.667
تقویت اقتصاد VA
3.558
4.833
2.500
3.222
4.500
2.444
3.091
3.714
3.542
3.857
2.875
3.143
جریان اطلاعات مقطعی صنعت
2.962
3.000
1.500
3.000
4.333
1.778
2.909
3.286
3.083
3.571
2.750
3.571
3.65
3.61
2.92
4.04
3.60
3.04
3.32
3.92
3.94
3.98
3.25
3.79
کیفیت تولید/ خدمات مشتری
4.381
4.833
3.500
4.879
4.667
4.000
3.818
4.625
4.833
4.571
3.375
3.857
شبکه تجاری
3.600
4.333
2.500
4.444
3.333
3.000
3.091
3.625
3.708
4.286
3.000
4.143
قابلیت دسترسی مدیران مشاور
2.519
1.500
2.000
3.000
2.417
2.222
2.818
2.250
2.609
4.857
2.625
2.714
قابلیت های بازاریابی
3.762
4.333
2.250
3.889
4.167
2.778
3.455
4.250
4.000
4.000
3.250
4.000
سرمایه گذاری
3.686
3.500
3.000
3.889
4.000
2.667
3.182
4.250
4.125
3.857
3.500
3.429
سیستم های ارتباطی
3.305
2.157
3.145
3.161
2.517
2.681
3.375
3.228
3.088
3.377
3.393
میانگین کل بخشها
شکل (9) پاسخ به چگونگی تاثیر عملکرد صنعت شما در منطقه شمال ویر جینیا، میزان و ارزیابی آن ( میانگین نمرات پاسخ به درصد اصلی 5 مورد می باشد)
تعیین و بررسی یافته ها به منظور افزایش دقت می باشد برای مثال ، تلاشهای پیشرفت اقتصاد محلی بصورت فقدان در هیات تکنولوژی اطلاعاتی به تصویر کشیده شده اند مباحثات با اعضای هیات شرکت کننده بر این امر استوار است که این گروه به خاطر تلاش برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و همچنین کاهش و حتی حذف مالیات شخصی صنعت مورد قدردانی قرار گرفته اند اما این تلاشها مثمر ثمر واقع شده است بدین معنا که مالیات همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
تحقیق ، تصدیق و بررسی مجدد یافته های هیات مربوطه ، بعد از آن فرصتهای شغلی جدیدی را در آینده و بخشهای مرتبط با آن تعیین خواهد کرد بطوریکه ریسک پیشرفت و انتخاب گزینه ها را ارزیابی می کنند از این لحاظ ، این امکان وجود دارد که یک مدل مفهومی پایه از اقتصاد مرکزی منطقه ایجاد کرد (شکل 10) یک مدل مرکزی اما صنایع مربوطه دخیل هستند و اهداف مرسوم ، کلی امتداد یافته و مجموعه های متنوعی از بخشها را در بر می گیرند یک توجیه تصویری از گستردگی توان بالقوه و فرصتهای کاربردی در بخش ICT را می توانید در شکل 12 و در خدمات گردشگری شکل 13 مشاهده کنید استراتژیهای عمقی یا مفاهیم در ICT ، بودجه و گردشگری در شکل 14 ، 15 و 16 به ترتیب ارائه شده اند این تصاویر چگونگی و نوع اطلاعات کارشناسانه ای را که می توان در برنامه ریزی استراتژیکی و فرآیند مدیریت معرفی کرد نشان می دهند با مطرح کردن احتمالات ، اساس در یک مجموعه ثابت و سیاست مربوطه در رشد و گسترش سرمایه گذاری جهت یافته مطرح می شود.
پیش بینی نسبی وخطوط پایه با تولید ناخالص منطقه شمال ؟؟؟
5.3 پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : طراحی اقتصاد منطقه ای
در اوایل سال 1980 جفری هرینگز در لابراتور رشد و توسعه اقتصاد منطقه (REA1) یک مدل داده – بازده اقتصاد شیکاگو را که بعد از کاری که در اوایل (1990) Conway انتشار شد را طراحی کرده اند یک خصوصیت جالب توجه این مدل این بود که در محیط پنجره ها اجرا شده است و از آن می توان در ارزیابی سریع تاثیرات اقتصادی که بطور همزمان مداخله کرده اند استفاده کرده مثل تغییر چرخه ای ، مصائب و سرمایه گذاری درجه بالا مثل ساختمان استادیوم جدید با عناصر زیربنایی دیگر، هری کمبل و روگراسترا با کمک هرینگز ویتم REAL یک مدل مشابه از سرمایه گذاری ملی آمریکا را توسعه داده اند اقتصاد منطقه را NCREIM (مدل داده – بازده ، اقتصاد سرمایه گذاری ملی منطقه ) نامیدند و بعدها طرحهای دیگری از زیرمجموعه های منطقه مثل NVREIM در شمال ؟ را ارائه کردند کمبل و استرا (1997) با آزمایش طرح نامبرده با استفاده از زیرمجموعه های منطقه مثل NVREIM در شمال ؟ را ارائه کردند کمبل و استرا (1997) با آزمایش طرح نامبرده با استفاده از آن در بخشهای کنش و واکنش با گروههای صنایعی و امور جذاب دیگر در جایی که سناریوی اقتصادی منطقه نوشته می شد شروع کردند به منظور بحث و گفتگو ، یک سناریو توسط یکی از اعضای این گروه که کاهش 5 درصدی را مبنای کار خود در یک دوره سه ساله فرض کرده بود آغاز شد فدرال ، در حسابهای سرمایه گذاری منطقه بطور مستقیم بیش از 30 درصد SPP و دولت مربوط را در نظر گرفت که ابتدا یک مقداری غیرواقعی بنظر رسید.
این شکل از تحلیل سناریو مهم تلقی می شود چرا که یک گروه صنعتی ، سناریوی مذکور را طراحی و ساخته است این شکل برنامه ریزی شده ، یا عملکرد NCREIM و نتایج ارائه شده در شکل متفاوت ؟ ، همانطور که در شکل 17 و 18 در کمتر از 3 دقیقه طراحی شده اند را برنامه ریزی کرده است این روش طراحی فرضیه های مشروحه و مرتبط با این طرح را بسرعت فراهم آوری می کنند به سرعت حمایت ، ؟ و عملکرد آن بررسی می شود این طرح ممکن است کیفیت طراحی استراتژیکی و تصمیمات بهبود یافته از مدلهای پیشین را ارتقا دهد.
5.4 پیش بینی شرایط اقتصادی منطقه : فهرستهای انطباقی و پیشتاز:
یک سیستم اصلی و اقتصادی هماهنگ Indices طراحی شده است و توسط فولد در تغییر چرخه پیش بینی ، اقتصاد ؟ در سال 1990 توسعه یافته است بطوریکه در آن زمان نتایج تجربی ، همواره به روز شده و در مناطق مربوط به پایتخت آمریکا و پرتغال انتشار یافته است در مورد تسهیلات و امکانات سیستم مربوط ه توضیح داده خواهد شد فهرست راهنمای اقتصاد عهده واشنگتن تنها برآورد و ارزیابی یا پیش بینی اقتصاد واشنگتن و عملکرد آن را فراهم می آورد این اطلاعات در ابراز پیش بینی در سال 1977 شروع شده و بر عملیات متنوع مرکزی ؟ (بیش از 50 تا اشتغال یافته است ) دوره 24 ساله عدم رونق اقتصادی و رکود و دیگر کسادیها را ارزیابی می کند راهنمای اصلی و کلی همانند شاخص های جزئی را می توان از Car@ gmu.edu بدست آورد.
همانند گذشته ، فهرست اصلی کسادیهای اقتصادی 11 ماهه 2002-2000 را در نظر می گیرند از ژانویه 2000 به اوج خود رسیده و با یک میزان کلی 2.2 درصدی شروع شد از سپتامبر 2001 این راهنما در شکل گیری مجدد همانطور که بیش از این ظاهر شده بود درآمد : تاثیر اقتصاد منطقه ای حملات تروریستی 11 سپتامبر که در هر دو صورت Imdice های انطباقی و پیشتازی انعکاس یافته بود در حالیکه عملیات اقتصادی تا اکتبر همان سال ادامه یافت برای سومین ماه متوالی شاخص منفی بود و 7/10 درصد از نوامبر 200 پائین آمد با این وجود ، کاهش این مقدار در نوامبر 2001 تنها 12/0 درصد بود با در نظر گرفتن رشد شغلی و حفظ جبران ناپذیر مولفه ها می باشد حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا را به لحاظ اقتصادی و امنیتی مورد سوال قرار داد.
این داستان بر این امر استوار است که سیستم راهنمای فولر ، Fuller تغییر در اقتصاد منطقه ای را چیزی در حدود 1 سال به همراه داشت تجارت ناحیه ای ، صنعتی و امور دولتی اهمیت قابل توجهی در تغییر و رشد اقتصادی داشتند این پیش بینی کاملاً موثق بود بطوریکه این احتمالات چیزی حدود 9 تا 12 ماه بهبود و جبران تغییر با رکودها را به دنبال داشتند در یک جمله با یک دهه تجربه ، ادارات محلی یاد گرفته اند که بطور فزاینده ای و هر چه بیشتر باید به این نتایج اطمینان پیدا کنند نباید این ، آنها اطلاعات بهتر و بیشتری از مناطق شهری که این سیستم شهری را ندارند بدست آوردند.
5-5 سیستم های اطلاعات ژئوگرافی :
این سیستم ها (GIS) این تعهد را داده اند که دانش و آگاهی الحاقی ، یک گام به سوی دانش و درک مسائل بردارد در اینجا ، یک تحلیل و بررسی از روابط میان صنعت ناحیه ای ، و عملیاتی در سه منطقه نزدیک پایتخت آمریکا جمع آوری شده است بطوریکه بصورت خلاصه می توانند از آنها بهره بگیرند چگونه GIS می تواند به فراهم آوری دانش کیفی بالا در سیاست استراتژیکی ، عملکردهای و مدیریت کمک کند تحلیل کلی آنرا می توانید در استرا 2002 مشاهده کنید.در این تحلیل ، 33 بخش تکنولوژیکی در جهاد سطح دیجیتالی ، بطوریکه به عنوان قلب اطلاعات در رابط تکنولوژیکی بخش صنعتی را تشخیص می دهد اینها را انتخاب کردیم ، چرا که آنها مولفه هایی از صنعت ICT هستند که داروی شاخص های اساسی و عمده تکنولوژی می باشند ( بالای میانگین کار مهندسی و سطوح مخارج R&D) .
تمامی سختیها در هر یک از بخشهای Ma,Dosron:Tx.Austin و واشنگتن دی سی ، نواحی اطراف پایتخت به لحاظ جغرافیایی در نقشه های به ترتیب 20، 21 و 22 قرار گرفته اند مرکزیت در هر یک ازتسهیلات 33 بخش صنعتی که محاسبه شده است در نقشه های نامبرده قرار گرفته است سپس ، فواصل میان مرکزیت ها محاسبه و در داده های ترتیبی از بخشهای متنوع پیروی کرده است .
رابطه ساده میان تجاوزات این فواصل و جمع عددی داده ها معادل 008/0 – در Austin ، 7335/0 – و 3890/0- واشنگتن می باشند اهمیت این تحلیل و بررسی و یافته ها در آن به اندازه ای است که یک ارتباط قوی را میان مجموعه جغرافیایی و سطح غیرژئوگرافی یا تبادل کاری ایجاد می کند (سطح خرید و فروش به یکدیگر)
رابطه میان مجموع کاری و فضایی در اقتصاد پیشرفته تر بولتون قویتر است و بارها تاکید می کند که یک استحکام فضایی مکانی میان بخشهایی که استقلال کاری دارند وجود دارد واشنگتن و ؟ بخشهای تکنولوژیکی جدیدتری دارند.
بنابراین استحکام کمتری دارد آژانسهای املاک حقیقی بازرگانی ، کارآفرینی می توانند به طور قابل قبولی از این دانش برای یافتن و بخشهای بازاری که محیط بهتری را ایجاد می کنند و در بخشهای صنعتی تقابلی تر بستگی دارند استفاده کنند سیاستها می توانند از بعد تصمیمات منطقه ای در صنایع وابسته در محیطهای شناخته شده تر تایید و مورد تصدیق قرار بگیرند.
تحلیل میکانیکی و فضایی شرکتهای تکنولوژی در واشنگتن D.C می باشد
مناطق پروکسیمال را می توان به لحاظ توسعه و پیشرفت تقابل کاری در نظر گرفت از اینرو می توان سطح بالقوه نظریات و تبادل دانش و آگاهی را گسترش داد (محیطهای خارجی مثبت ) در نهایت ، تحلیلهای جمعی جهت یابی یک قالب ارتباطی و قابل بررسی و ارزیابی میان انتقال سطحی و زیربنای فیزیکی دیگر ، مناطق تجاری و جمع بندی را فراهم می آوردند.
6- خلاصه و نتیجه گیری :
این مقاله ، کشف دلایلی را که بر رشد و سیاست اقتصاد منطقه ای تاکید دارد همچنین در شکل گیری و سیاست سرمایه گذاری جهت یافته عمل می کند را تنظیم می کنند انقلاب تکنولوژیکی ICT و جهانی سازی پیوسته را قابل درک می سازد و اینکه تغییرات ایجاد شده را هماهنگ می سازد به دنبال این ابراز ارزیابی در شکل گیری سیاسی و تحویل برنامه ای را خلاصه بندی کرده ایم عدم راهنمایی مناسب در پیشرفت و یک ضرورت در اطلاعات کیفی تر که به تصویر کشیده است از اصول مهم و اساسی هستند یک تحلیل مفهومی از راهنمایی می تواند نقش کلیدی ای را در سیاست توسعه اقتصادی در سطوح منطقه ای و محلی را ایفا می کند با توجه به این اطلاعات ، دانش و آگاهی ، چندین مورد ارزیابی شده را در تصویر ارائه کرده است ، که می تواند کمک موثر راهبردی مفید دراین راستا باشد.
تحلیل مکانی شرکتهای تکنولوژیکی در Austin (MSA)
تحلیل مکانی شرکتهای تکنولوژیکی در بوستون، MA- NH NECMA
34