تارا فایل

گزارش اجرای کامل آزمون شخصیت چندوجهی مینه سوتا – MMPI- نمونه 2


MMPI
Minnesota Multiphasic Personality Inventory
آزمون شخصیت چندوجهی مینه سوتا
فرم بلند (567 آیتمی)

شرح حال:
آزمودنی، خانم، 22 ساله، مجرد، و دانشجوی کارشناسی است.
شکایت عمده آزمودنی نگرانی درباره وزن است. "چند ماهه که بیش از حد وزن کم کردم، میخوام اضافه کنم، اما انگار یه چیزی جلومو میگیره".
آزمودنی در 16 سالگی تشخیص اختلال وسواس فکری عملی گرفت. هرچند نشانه های این اختلال از کودکی و قبل از نوجوانی شروع شده بودند، اما اولین مراجعه بالینی در 16 سالگی و با مراجعه به روانپزشک رخ داد. تا به امروز چندین باز از دارو درمانی استفاده شده است، که بعد از شروع دارو درمانی نشانه های بیماری به تدریج خفیف تر شده و در نهایت یا با اتمام دوره درمان و یا با قطع سر از خود آزمودنی مصرف دارو به اتمام میرسید. از 19 سالگی تلاش هایی برای روان درمانی از سوی آزمودنی دیده شده است، او تا به امروز سه روانشناس عوض کرده و در حال روان درمانی با روانشناس چهارم است. به گفته آزمودنی روانشناس اول در کنترل بیماری کمک کننده بود، اما وقتی آزمودنی شروع به تحصیل در رشته روانشناسی کرد به تدریج متوجه غیرحرفه ای بودن روانشناس خود شد و به جلسات پایان داد. علت ادامه ندادن درمان با دو روانشناس دیگر خیلی واضح نیست، ترکیبی از عدم تشکیل رابطه درمانی مناسب و نگاه افراطی تشخیصی به آزمودنی، "بهم این احساس رو میدادن که انگار خیلی مریضم". آزمودنی در حال حاضر زیر نظر روانپزشک نیست و دارو درمانی نمیکند، و وقتی از داروهایی که تا به امروز مصرف کرده سوال شد قادر به یادآوری کامل آنها نبود و فقط فلوکسیتین و سرترالین را به خاطر آورد.
نشانه های اختلال از قبل از نوجوانی با وسواس آلودگی و رفتارهای شست و شو شروع شد، به تدریج با ورود به دوره رشدی نوجوانی وسواس های جنسی و مذهبی نیز اضافه شدند. با شروع بزرگسالی وسواس جنسی و مذهبی برطرف شد و با استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی، آزمودنی نگرانی درباره ظاهر و وزن خود را نیز تجربه میکند. از عوامل تشدید کننده نشانه های بیماری میتوان به وضعیت خانوادگی پرتنش و مقایسه خود در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.
در برحه ای از نوجوانی نیز وسواس های بیماری نشان میداد. به طوری که برای چند روز متقاعد شده بود مبتلا به MS است و حتی نشانه های جسمانی آن را در سطح خفیف تجربه میکرد.
سابقه پزشکی آزمودنی بیماری جسمانی خاصی را در بر نمیگیرد. اگرچه او اخیرا ناراحتی های گوارشی و معده نشان میدهد.
آزمودنی با پدر، مادر و خواهرش زندگی میکند. پدر آزمودنی سابقه اعتیاد دارد و مادر او مبتلا به اختلال افسردگی ماژور است، همچنین مادر و مادربزرگ آزمودنی نشانه هایی از اختلال وسواس فکری عملی نشان میدهند که میتواند نشان دهنده آسیب پذیری ژنتیک آزمودنی نسبت به این اختلال باشد. رابطه آزمودنی به علت اختلافات مادر و پدر از بچگی با پدر خوب نیست و در بچگی به مادر وابستگی شدید داشت. در حال حاضر اختلافات خانوادگی وجود ندارد اما با وجود اینکه آزمودنی خانواده خود را بسیار دوست میدارد همچنان از تعارضات حل نشده رنج میبرد و این تعارضات رفتار و احساس آزمودنی را کنترل میکنند.
آزمودنی دختری بسیار شاداب و اجتماعی است، همه اطرافیان آزمودنی را با خوش برخورد، اجتماعی و مهربان بودن میشناسند، با وجود این آزمودنی فاقد هرگونه رابطه دوستانه صمیمی است، که این خود ممکن است با وسواس های فکری در ارتباط باشد. آزمودنی دانشجوی ترم آخر کارشناسی است، اما به رشته خود علاقه کمی دارد و احتمال میدهد که نمیخواهد در این رشته کار کند، او علاقه مند به کارهایی است که امروزه بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دیده میشود، ماننده بلاگری، اینفلوینسری، اداره آنلاین شاپ و … .
شخصیت آزمودنی در غیاب اختلال، شاداب، اجتماعی و با اعتماد بنفس است. همچنین از نقاط قوت آزمودنی میتوان به علاقه به ارتباط اجتماعی، ارتباط خیلی او با کودکان، علاقه به ورزش و سبک زندگی سالم اشاره کرد.

معاینه وضعیت روانی:
آزمودنی در جلسه مصاحبه 5 دقیقه زودتر حاضر شد. ظاهری آراسته و کاملا مرتب داشت. لباس ها نسبتا رسمی و با جلسه مصاحبه همخوانی داشت. سن ظاهری و سن تقویمی کاملا متناسب بود. اثری از خالکوبی و اسکار دیده نشد. ارتباط چشمی و کلامی مناسب در طول مصاحبه نشان داد. رفتار آزمودنی همکاری کننده بود.
طرز نشستن و راه رفتن نرمال و نیمه رسمی بود. فعالیت حرکتی آزمودنی کاملا بهنجار بود و نشانی از تیک، تندی روانی حرکتی و یا کندی روانی حرکتی مشاهد نشد.
نگرش آزمودنی به آزمون و مصاحبه در کل مثبت بود و نسبت به مصاحبه گر رفتاری دوستانه نشان داد. هرچند ادعا کرد که "آزمون برای شناخت یه ابزار ناقصه، چون من فقط دوتا انتخاب دارم، آره یا نه! خب شاید هیچکدوم نباشه".
تن صدا آرام و سرعت صحبت کردن شمرده بود. صحبت کردنش روان، بدون لهجه و بدون لکنت زبان بود. حالت چهره تقریبا متناسب با محتوای گفتار بود.
خلق آزمودنی بهنجار، و عاطفه او نیز کاملا نرمال و متناسب بود.
محتوای فکر نسبتا نرمال، بدون دیلوژن و افکار خودکشی. مشغولیت فکری با وزن، ظاهر و آلودگی گزارش شد.
فرایند تفکر نسبتا بهنجار، سازمان یافته و هدفمند بود، هرچند گاهی در مورد بعضی مسایل بیش از حد توضیح داده میشد.
ادراک نرمال، بدون خطای حسی و توهم. در پاسخ به سوالاتی نظیر آیا تجربیات جدید و غیرعادی داشته اید، آیا جهان به نحوی برایتان تغییر کرده است؟ پاسخ منفی داده شد.
حافظه آزمودنی نرمال است و او قادر به یادآوری پاسخ تمام سوالات پرسیده شده بود. حافظه فوری (بسیار کوتاه مدت) آزمودنی با خواندن سه کلمه و تکرار بلافاصله، و پس از چند دقیقه به یاد آوردن آن سنجیده شد. برای سنجش حافظه نزدیک (کوتاه مدت) آزمودنی از او سوالاتی نظیر دیروز کجا بودید؟ آخرین وعده غذا چه خوردید؟ و برای سنجش حافظه دور (بلندمدت) آزمودنی از او سوالاتی نظیر کجا مدرسه رفته اید؟ کجا متولد شده اید؟ پرسیده شد و آزمودنی قادر به یادآوری پاسخ این سوالات بود.
در سنجش استدلال انتزاعی، آزمودنی توانایی حرکت در بین مفاهیم کلی مثال های اختصاصی نشان داد. برای ارزیابی از بیمار خواسته شد شباهت بین سیب و هلو را بیان کند، "هر دو میوه هستند"، همچنین از آزمودنی خواسته شد معنای ضرب المثل بالاتر از سیاهی رنگی نیست را بیان کند، "یعنی دیگه بدتر از این نمیشه!".
قضاوت آزمودنی کاملا سالم است و در پاسخ به این سوال که اگر در ساختمانی بوی گاز احساس کنید چه میکنید، پاسخ داد "افراد ساختمون رو مطلع میکنم، در و پنجره رو باز میکنم و دنبال دسته گاز میگردم."
موقعیت سنجی آزمودنی کاملا بهنجار است و او نسبت به شخص، زمان و مکان هوشیار و آگاه است.
تمرکز نرمال است. از آزمودنی خواسته شد 7تا 7تا از عدد 100 کم کند و او در این کار موفق بود.
بینش آزمودنی نسبت به هیجاناتی که در حال تجربه است نسبتا بالاست، در پاسخ به سوال آیا فکر میکنید مشکلی دارید؟ پاسخ مثبت داده شد، هرچند اندکی مقاومت و تردید مشاهده شد. "
از عوامل زمینه ساز میتوان به عوامل زیست شناختی، مانند به سابقه نشانه های وسواسی در مادر و مادربزرگ آزمودنی، عوامل روانشناختی مانند اضطراب بالا در سال های نخستین زندگی اشاره کرد.

نگرش نسبت به آزمون:
آزمودنی به صورت کاملا داوطلبانه در آزمون شرکت کرد. زمان پاسخگویی به آزمون یک ساعت سی و پنج دقیقه بود. آزمودنی در کوشش نخست به تمام سوالات پاسخ نداد و مجددا از او خواسته شد سوالات پاسخ نداده را بخواند و پاسخ دهد. در حین پاسخگویی یازده بار سوال پرسیده شد که به غالبا به دلیل شک و تردید در مورد معنای ماده و پاسخ بود. چهار بار از پاک کن استفاده شد. در حین پاسخگویی به سوالات تغییرات هیجانی دیده نشد، اگرچه اندکی حواسپرتی مشاهده شد.
مقیاس های اعتباری و همکاری آزمودنی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مصاحبه و داوطلبانه بودن و سر وقت حاضر شدن آزمودنی برای پاسخگویی به سوالات، نشان دهنده نگرش کلی مثبت نسبت به آزمون است. نیمرخ معتبر است.

سطح سازگاری:
آزمودنی در جلسه مصاحبه و تعاملات اجتماعی خود از نظر عاطفی راحت و سازگار است، او از پس امور روزمره زندگی خود بر می آید و همچنان کارکرد بهنجار اجتماعی، شغلی و تحصیلی سابق را حفظ کرده است.
آزمودنی در هیچکدام از مقیاس های بالینی نمرات برافراشته ندارد. او همچنین مقیاس های اضطراب و و توانمندی ایگو نیز دارای نمرات متوسط اند و بدون برافزاشتگی هستند که میتوان به معنای توانایی مقابله ای مناسب آزمودنی باشد. گرچه مقیاس محتوایی مولفه ای رفتار انفجاری (ANG1) نمره استاندارد 69 مشاهده شد.
به طور کلی میتوان گفت آزمودنی پریشانی هیجانی اندکی را تجربه میکند.

نیمرخ مقیاس های اعتباری و بالینی

توجه: به دلیل سابقه روانپزشکی و تشخیص اختلال وسواس فکری عملی، نمرات آزمودنی همراه با تصحیح K ارایه شده اند.
مقیاس های اعتباری
نمره استاندارد
نمره خام
مقیاس اعتباری
58
7
VRIN
71F
6
TRIN
55
5
F
50
2
FB
73
4
FP
52
4
L
46
13
K
60
34
S

مقیاس های بالینی
نمره استاندارد
نمره خام با تصحیح K
K اضافه شده
نمره خام
مقیاس بالینی
56
16
7
9
Hs
53
22

22
D
58
26

26
Hy
53
24
5
19
Pd
43
39

39
Mf
63
14

14
Pa
57
31
13
18
Pt
42
22
13
9
Sc
49
19
3
16
Ma
44
21

21
Si

مقیاس های هریس-لینگوز
نمره استاندارد
نمره خام
خرده مقیاس ها

64
12
D1
افسردگی
43
4
D2

59
4
D3

43
1
D4

62
4
D5

56
5
Hy1
هیستری
51
7
Hy2

61
5
Hy3

57
4
Hy4

48
3
Hy5

65
4
Pd1
انحراف روانی اجتماعی
33
1
Pd2

57
5
Pd3

45
3
Pd4

48
3
Pd5

46
4
Pa1
پارانویا
55
4
Pa2

60
7
Pa3

64
6
Sc1
اسکیزوفرنیا
40
0
Sc2

42
0
Sc3

44
1
Sc4

61
3
Sc5

41
0
Sc6

42
1
Ma1
هیپومانیا
44
4
Ma2

59
5
Ma3

37
1
Ma4

41
2
Si1

47
2
Si2

55
7
Si3

مقیاس های محتوایی
نمره استاندارد
نمره خام
مقیاس محتوایی
55
9
ANX
31
0
FRS
56
8
OBS
52
6
DEP
59
10
HEA
39
0
BIZ
56
8
ANG
40
3
CYN
45
4
ASP
43
5
TPA
47
3
LSE
41
3
SOD
55
8
FAM
40
4
WRK
59
9
TRT

مقیاس های محتوایی مولفه ای
نمره استاندارد
نمره خام
مقیاس محتوایی مولفه ای
42
0
FRS1
33
1
FRS2
40
0
DEP1
53
2
DEP2
54
2
DEP3
45
0
DEP4
75
3
HEA1
39
0
HEA2
64
3
HEA3
44
0
BIZ1
41
0
BIZ2
69
4
ANG1
44
2
ANG2
42
3
CYN1
35
0
CYN2
45
4
ASP1
42
0
ASP2
46
2
TPA1
46
2
TPA2
53
3
LES1
45
1
LES2
46
3
SOD1
40
1
SOD2
57
5
FAM1
59
2
FAM2
51
2
TRT1
53
2
TRT2

مقیاس های تکمیلی
نمره استاندارد
نمره خام
مقیاس تکمیلی
56
16
A
52
17
R
53
36
Es
50
19
MAC-R
56
3
AAs
50
23
ASP
68
7
MDS
49
16
Ho
55
15
O-H
49
16
Do
56
23
Re
54
15
Mt
55
32
GM
56
40
GF
55
12
PK

تفسیر مقیاس های اعتباری
مقیاس نمیدانم (؟)
آزمودنی به تمامی سوالات پاسخ داده است.

مقیاس VRIN (T=58)
اصلا حکایت از پاسخدهی تصادفی ندارد.

مقیاس TRIN (T=71F)
نشانه ای دال بر پاسخدهی "تمام بله" یا "تمام خیر" ندارد. هرچند گرایش کمی به دادن پاسخ منفی دیده میشود.

مقیاس F (T=55)
آنقدر بالا نیست که نشان دهنده پاسخدهی تصادفی، سبک پاسخگویی بیش گزارش دهی یا هرگونه رویکردی به آزمون باشد که موجب بی اعتبار شدن پروتکل گردد. این نمره میتواند نشان دهنده این باشد که آزمودنی مشکلات روان شناختی را به دقت گزارش کرده باشد.

مقیاس FB (T=50)
پایین تر از متوسط است و به هیچ عنوان نشان دهنده بیش گزارش دهی نیست. همچنین پاسخ های آزمودنی به بخش دوم ماده های کتابچه آزمایشی معتبر است.

مقیاس FP (T=73)
پایین تر از متوسط است و به هیچ عنوان نشان دهنده بیش گزارش دهی نیست.

مقیاس L (T=52)
پایین تر از متوسط است، پس میتوانیم استنباط کنیم که وی مدعی فضایل اخلاقی و سایر ویژگی های مثبتی که واقعیت ندارد نیست.

مقیاس K (T=64)
آزمودنی دفاعی نبوده است و احتمالا یک برداشت متوازن از خود ارایه داده است و در پاسخگویی به ماده ها احتمالا هم به رفتارها و ویژگی های شخصیتی مثبت و هم منفی اعتراف کرده است.

مقیاس S (T=60)
آزمودنی زیاد دفاعی نبوده و نمره های سایر مقیاس ها قابل تفسیر است، همچنین خیلی تلاش نکرده تا خود را فردی بسیار با فضیلت، مسیولیت پذیر و عاری از مشکلات روانشناختی نشان دهد.

تفسیر مقیاس های بالینی
مقیاس 1 (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 2 (T=53)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 3 (T=58)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 4 (T=53)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 5 (T=43)
با توجه به نمره پایین در این مقیاس، آزمودنی احتمالا دارای علایق کلیشه ای زنانه است و احتمالا از نقش هود به عنوان همسر و مادر لذت میبرد.

مقیاس 6 (T=63)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 7 (T=57)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 8 (T=42)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 9 (T=49)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس 0 (T=44)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

تفسیر مقیاس های محتوایی
اضطرابANX- (T=55)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

ترس ها-FRS (T=31)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

وسواس-OBS (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

اقسردگی-DEP (T=52)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

نگرانی های مربوط به سلامتی-HEA (T=59)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

افکار نامانوس-BIZ (T=39)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

خشم-ANG (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

بدگمانی-CYN (T=40)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

اعمال ضد اجتماعی-ASP (T=45)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

شخصیت تیپ A-TPA (T=43)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

عزت نفس پایین-LSE (T=47)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

ناراحتی در روابط اجتماعی-SOD (T=41)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مشکلات خانوادگی-FAM (T=55)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مشکلات مربوط به کار-WRK (T=40)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

شاخص های منفی درمان-TRT (T=59)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

تفسیر مقیاس های تکمیلی
اضطراب-A (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

واپس رانی-R (T=52)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

توانمندی ایگو-ES (T=53)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

سلطه گری-DO (T=49)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مسیولیت پذیری-Re (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس ناسازگاری دانشجویان-MT (T=54)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس اختلال استرس پس از سانحه-PK (T=55)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مشکلات زناشویی-MDS (T=68)
از آنجا که آزمودنی ازدواج نکرده است این مقیاس تفسیر نمیشود.

خصومت-HO (T=49)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مهارافراطی-خصومت- H-O (T=55)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس تجدیدنظر شده می بارگی مک اندرو-MAC-R (T=50)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس پذیرش اعتیاد-AAS (T=56)
این نمره در حد متوسط بوده و بر اساس آن نمیتوان هیچ استنباطی را مطرح نمود.

مقیاس استعداد اعتیاد-APS (T=50)
به دلیل یافته های پژوهشی متناقض در خصوص رابطه بین این مقیاس و مشکلات مرتبط با مواد، هیچگونه استنباطی نمیتوان در خصوص این مقیاس ارایه داد.

نقش جنسیتی مردانه-GM (T=55) و نقش جنسیتی زنانه-GF (T=56)
همان گونه که در فصل 8 کتاب گفته شد، تحقیق کافی برای حمایت از صورت دادن تفاسیر براساس این مقیاس ها انجام نشده است.

رفتارها و خصیصه های شخصیتی
علایم
براساس بسیاری از جنبه های گوناگون پروتکل MMPI-2 آزمودنی نشانه واضحی از تجربه آشفتگی هیجانی زیاد را نشان نمیدهد، که با توجه به گزارش و شرح حال اخذ شده جای تامل دارد. آزمودنی در شرح حال خود به سابقه طولانی و شروع از کودکی وسواس و اضطراب اشاره کرده بود، اما هیچکدام از نمره های مقیاس بالینی او برافراشته و 65 یا بالاتر نیست.
البته ازمودنی در مقیاس مولفه ای علایم گوارشی (HEA1) نمره استاندارد 75 دارد. که میتواند نشان دهنده علایم تهوع، یبوست و ناراحتی معده باشد که با توجه به شرح حال گرفته شده میتوان برداشت کرد که علت نمره بالا در این مقیاس ناراحتی معده است.

نیازهای عمده
آزمودنی دارای نیازهای وابستگی است. او نسبت به خانواده خود به علت عدم برآورده ساختن نیازهای عاطفی اش احساس خشم دارد، و آن را گاهی اوقات به صورت فعالانه آن را نشان میدهد.

برداشت فرد از محیط
برداشت آزمودنی از محیط غالبا مثبت است. اگرچه او به مادر خود وابستگی دارد و گاهی احساس میکند نیازهایش از جانب مادرش برآورده نمیشود.

واکنش به استرس
در مقایسه نمرات آزمودنی با شرایط زندگی او تناقضی وجود دارد که با مراجعه مجدد به شرح حال میتوان نتیجه گرفت که فرد در مدیریت استرس و سایر هیجانات خود مشکلاتی دارد. هرچند این مشکلات ممکن است حاد نباشند اما باید مورد توجه قرار گیرند. آزمودنی مشکلاتی در کنترل خشم خود دارد، که این را مقیاس محتوایی مولفه ای رفتار انفجاری (ANG1) نیز با نمره استاندارد 69 نشان میدهد.
آزمودنی توانایی کمی در پدیرفتن هیجانات منفی و درد جسمانی حتی کم دارد. و این میتواند روابطش را با اختلال مواجه کند. آزمودنی احتمالا از مکانیسم جسمانی سازی زیاد استفاده میکند و اضطراب خود را جسمانی میکند.

خودپنداره
آزمودنی دارای خودپنداره ای مثبت است، او با اعتمادبنفس است و احساس خودکارآمدی دارد. او خود را فردی مفید و پرتلاش و اجتماعی میداند.
او گاهی خانواده خود را مسیول مشکلات موجود در زندگی اش میداند. و بعد از انفجارهای خشم به شدت احساس گناه و پشیمانی میکند.

هویت جنسی
نمره های متوسط در مقیاس 5 نشان میدهد که علایق و نگرش های او به احتمال زیاد همانند اکثر زنان است. او احتمالا دارای علایق کلیشه ای زنانه است و احتمالا از نقش خود به عنوان همسر و مادر لذت میبرد. نمره پایین در مقیاس 0 میتواند نشان دهنده معاشرتی بودن و راحت و با اعتمادبنفس بودن در حضور مردان باشد.

کنترل هیجانی
آزمودنی توانایی تنظیم هیجانی اندکی دارد. او بر جنبه های هیجانی امور بیشتر از جنبه های منطقی تاکید میکند. او گاهی انفجارهای خشم نشان میدهد.

روابط بین فردی
آزمودنی فردی برونگراست. او در روابط اجتماعی خود بسیار خوش برخورد، باهوش، شوخ و مهربان است. دیگران نیز او را فردی شاداب، اجتماعی و دوست داشتنی میدانند. با وجود این میتوان گفت که آزمودنی از نبود روابط نزدیک، عمیق و صمیمانه در رنج است.

توانمندی های روانشناختی
آزمودنی دقیق، مسیولیت پذیر، اجتماعی و خوش برخورد است. او توانایی خوبی در ارتباط برقرار کردن با تمام گروه های سنی و خصوصا کودکان دارد. او بسیار پرتلاش است و برای رسیدن به اهدافش انگیره دارد.

برداشت های تشخیصی
آزمودنی در مقیاس های MMPI-2 نمرات برافراشته ندارد. به این خاطر نمیتوان تشخیص خاصی را ارایه داد. هرچند آزمودنی در حال حاضر بخاطر اختلال وسواس فکری عملی خود تحت درمان است.

تلویحات درمانی
شاخص های بسیاری در داده های MMPI-2 آزمودنی نشان میدهند که او با آشفتگی عاطفی اندکی رو به روست، هرچند آزمودنی قادر است مسیولیت های زندگی روزمره خود را به طور موثر به پایان برساند، اما این احتمال میرود که به علت توانایی پایین در تنظیم هیجانی و انفجارهای خشم، در این حوزه گاهی اختلال عملکردی نشان دهد. برای این آزمون نمونه کدی تعریف نمیشود. در درمان باید به یادگیری راهکارهای مقابله ای جدید و موثرتر و همچنین یادگیری تنظیم هیجانی تاکید شود. نمره متوسط آزمودنی در مقیاس توانمندی ایگو (ES) نشان میدهد که او منابع روانشناختی مناسبی دارد که میتوانند در درمان مورد استفاده قرار گیرند. نمره متوسط در مقیاس محتوایی شاخص های منفی درمان (TRT) نشان میدهد که او احتمالا نگرش منفی نسبت به دکترها و درمان روانشناختی ندارد، که البته با توجه به عوض کردن چند درمانگر و سابقه قطع سر خود دارو و مقاومت در برابر مراجعه به روانپزشک اندکی جای تامل دارد.

نتیجه گیری و خلاصه گزارش
به نظر میرسد که پروفایل MMPI-2 آزمودنی معتبر باشد. او در پاسخ به سوالات MMPI-2 زیاد دفاعی عمل نکرده است و احتمالا یک برداشت متوازن از خود ارایه داده است و در پاسخگویی به ماده ها احتمالا هم به رفتارها و ویژگی های شخصیتی مثبت و هم منفی اعتراف کرده است. نشانی از بیش گزارش دهی دیده نشد، هرچند گرایش کمی به دادن پاسخ منفی دیده میشود.
در مقیاس های بالینی آزمودنی برافراشتگی مشاهده نشد، که با توجه به تشخیص اختلال وسواس فکری عملی آزمودنی و تحت درمان بودن او جای تامل دارد.
ازمودنی در مقیاس مولفه ای علایم گوارشی (HEA1) نمره استاندارد 75 دارد. که میتواند نشان دهنده ناراحتی معده باشد.
آزمودنی دارای نیازهای وابستگی است. او نسبت به خانواده خود به علت عدم برآورده ساختن نیازهای عاطفی اش احساس خشم دارد، و آن را گاهی اوقات به صورت فعالانه آن را نشان میدهد.
برداشت آزمودنی از محیط غالبا مثبت است. اگرچه او به مادر خود وابستگی دارد و گاهی احساس میکند نیازهایش از جانب مادرش برآورده نمیشود.
آزمودنی توانایی کمی در پدیرفتن هیجانات منفی و درد جسمانی حتی کم دارد. و این میتواند روابطش را با اختلال مواجه کند. آزمودنی احتمالا از مکانیسم جسمانی سازی زیاد استفاده میکند و اضطراب خود را جسمانی میکند.
آزمودنی دارای خودپنداره ای مثبت است، او با اعتمادبنفس است و احساس خودکارآمدی دارد. او خود را فردی مفید و پرتلاش و اجتماعی میداند.
او گاهی خانواده خود را مسیول مشکلات موجود در زندگی اش میداند. و بعد از انفجارهای خشم به شدت احساس گناه و پشیمانی میکند.
آزمودنی توانایی تنظیم هیجانی اندکی دارد. او بر جنبه های هیجانی امور بیشتر از جنبه های منطقی تاکید میکند. او گاهی انفجارهای خشم نشان میدهد.
آزمودنی فردی برونگراست. او در روابط اجتماعی خود بسیار خوش برخورد، باهوش، شوخ و مهربان است. دیگران نیز او را فردی شاداب، اجتماعی و دوست داشتنی میدانند. با وجود این میتوان گفت که آزمودنی از نبود روابط نزدیک، عمیق و صمیمانه در رنج است.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود