تارا فایل

گزارش آزمون بندر گشتالت 2 نمونه واقعی


شرح حال
وضعیت خانه:
کودک در حال حاضر 10 ساله است و با پدر و مادرش زندگی میکند. او یک خواهر کوچکتر دارد و فاصله سنی آنها دو سال است. او پدر و مادر تحصیل کرده دارد، پدرش مهندس ناظر و نقشه بردار و مادرش پرستار است. از طبقه اجتماعی – اقتصادی متوسط و رو به خوبی برخوردارند. هرچند پدر و مادرش رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و مدام در حال مشاجره اند.
زبان:
کودک فارسی صحبت میکند، او بسیار واضح و هوشمندانه از کلمات استفاده میکند.
رشد و تحول:
کودک آرام و خجالتی و بسیار مودب است، و ظاهرا استرس های خانوادگی در کودک خود را به شکل خیس کردن شبانه نشان میدهد. همچنین کودک از نوزادی تا به امروز انگشت خود را میمکد، و ظاهرا این مکیدن انگشت را به علت کسب آرامش انجام میدهد.
کودک با افراد زندگی اش رابطه آرام و سالم دارد. او دوستان زیاد و روابط باکیفیت دارد.
وضعیت حسی حرکتی:
کودک کاملا سالم است و هیچ ناتوانی حسی یا حرکتی ندارد.
مصرف ماده یا دارو:
طبق اظهارات مادر، کودک مبتلا به آلرژی مزمن است و به طور مستمر داروهای مربوط به آلرژی و آنتی هیستامین مصرف میکند. او به چند نوع آلرژی -درماتوگرافی و رینیت آلرژیک- مبتلاست که گاهی در عملکرد روزمره اش اختلال ایجاد میکنند.
تاریخچه تحصیلی:
کودک همواره نمره های خوب و کامل میگیرد و هیچگاه مشکل به خصوصی در درس های مدرسه اش نداشته است. او از قوه هنری خوبی برخوردار است و ظاهرا کودک خلاقی است. با اینکه آزمودنی کودکی آرامی نداشته، عملکردش در مدرسه همیشه خیلی خوب بوده و جز شاگردان مورد علاقه معلمان و کادر دفتر مدرسه است. این عملکرد خوب تا به امروز ادامه دارد و علیرغم تنش های موجود در خانه، آزمودنی غالبا شیوه های مقابله خوبی با استرس به کار میبرد. در تمام مقاطع تحصیلی ارتباط خوبی با همکلاسی هایش دارد و جز افراد دوست داشتنی کلاس به حساب می آید.
مشاهدات رفتاری:
کودک تمام تلاشش را برای تکمیل تست انجام داد و تا پایان تست انگیزه خود را حفظ کرد. در جلسه آزمون، کودکی آرام و با اعتمادبنفس، هشیار، با انگیزه، همکاری کننده و مودب به نظر میرسید و اثری از خلق پایین و اضطراب دیده نشد.

معاینه وضعیت روانی
آزمودنی در جلسه مصاحبه سر وقت حاضر شد. ظاهری آراسته و کاملا مرتب داشت. لباس ها نسبتا رسمی و با جلسه مصاحبه همخوانی داشت. سن ظاهری و سن تقویمی کاملا متناسب بود. اثری از خالکوبی و جای زخم دیده نشد. ارتباط چشمی و کلامی مناسب در طول مصاحبه نشان داد. رفتار آزمودنی همکاری کننده بود.
طرز نشستن و راه رفتن نرمال و نیمه رسمی بود. فعالیت حرکتی آزمودنی کاملا بهنجار بود و نشانی از تیک، تندی روانی حرکتی و یا کندی روانی حرکتی مشاهد نشد.
نگرش آزمودنی به آزمون و مصاحبه مثبت بود و نسبت به مصاحبه گر رفتاری دوستانه نشان داد.
تن صدا آرام و سرعت صحبت کردن شمرده بود. صحبت کردنش روان، بدون لهجه و بدون لکنت زبان بود. حالت چهره تقریبا متناسب با محتوای گفتار بود.
خلق آزمودنی اندکی دپرسیو، هرچند عاطفه او کاملا نرمال و متناسب بود و خلق پایین، اضطراب و اعتماد به نفس پایین در او مشاهده نشد.
محتوای فکر نرمال، بدون دیلوژن و افکار خودکشی.
فرایند تفکر کاملا بهنجار، سازمان یافته و هدفمند بود، هرچند گاهی به صورت ارادی از صحبت در مورد بعضی مسایل اجتناب میشد.
ادراک نرمال، بدون خطای حسی و توهم. در پاسخ به سوالاتی نظیر آیا تجربیات جدید و غیرعادی داشته اید، آیا جهان به نحوی برایتان تغییر کرده است؟ پاسخ منفی داده شد.
حافظه آزمودنی نرمال است و او قادر به یادآوری پاسخ تمام سوالات پرسیده شده بود. حافظه فوری (بسیار کوتاه مدت) آزمودنی با خواندن سه کلمه و تکرار بلافاصله، و پس از چند دقیقه به یاد آوردن آن سنجیده شد. برای سنجش حافظه نزدیک (کوتاه مدت) آزمودنی از او سوالاتی نظیر دیروز کجا بودید؟ آخرین وعده غذا چه خوردید؟ و برای سنجش حافظه دور (بلندمدت) آزمودنی از او سوالاتی نظیر کلاس اول را در کدام مدرسه گذراندی؟ کجا متولد شده اید؟ پرسیده شد و آزمودنی قادر به یادآوری پاسخ این سوالات بود.
در سنجش استدلال انتزاعی، آزمودنی توانایی حرکت در بین مفاهیم کلی مثال های اختصاصی نشان داد. برای ارزیابی از بیمار خواسته شد شباهت بین پرتقال و موز را بیان کند، "هر دو وسیله میوه هستند".
قضاوت آزمودنی کاملا سالم است و در پاسخ به این سوال که اگر ببینی جایی آتش گرفته چه میکنی؟ گفت مادرم را صدا میکنم.
موقعیت سنجی آزمودنی کاملا بهنجار است و او نسبت به شخص، زمان و مکان هوشیار و آگاه است.
تمرکز نرمال است. از آزمودنی خواسته شد 7تا 7تا از عدد 100 کم کند و او در این کار موفق بود.
بینش آزمودنی نسبت به هیجاناتی که در حال تجربه است بالاست.
از عوامل زمینه ساز میتوان به عوامل زیست شناختی، مانند به سابقه افسردگی مادر، عوامل اجتماعی مانند تغییرات اخیر زندگی آزمودنی شروع تحصیل در مدرسه جدید جدید اشاره کرد.

گزارش آزمون بندر گشتالت 2
فرم مشاهده بندر گشتالت 2:
نام:
جنسیت: دختر
دست برتری: راست
آزمونگر:
جهت کاغذ:

  

1. مشاهدات جسمانی:
– آیا به عینک طبی نیاز دارد؟ خیر
– آیا شواهدی دال بر محدودیت های جسمی (مثل گچ گرفتگی دست ها) یا ناتوانی های بدنی که در اجرای آزمون تاثیر بگذارد وجود دارد؟ خیر
– آیا در هنگام اجرای آزمون عینک به چشم داشت؟ خیر
– آیا شواهدی دال بر اختلال بینایی دارد؟ خیر
– آیا شواهدی دال بر اختلال حرکتی (تکان و لرزش) وجود دارد؟ خیر
– آیا شواهدی دال بر اختلال شنوایی وجود دارد؟ خیر
– آیا نابهنجاری یا مشکلی برای گرفتن مداد در دستان وجود دارد؟ خیر
– دیگر موارد:

2. مشاهدات در هنگام اخذ آزمون:
با آزمایشگر رابطه برقرار کرد. 
تصحیح ناموفق اشتباهات ترسیمی
خسته شده است. 
نیاز مبرم به تشویق
به سادگی دچار حواسپرتی شده است. 
نگه داشتن انگشت زیر یک قسمت طرح هنگام ترسیم آن 
نا امید شده است. 
مشکل در درک دستورالعمل
ترسیم خطوط باریک و کم رنگ 
ترسیم بدون دقت (عجولانه و تکانشور) 
نگاه اجمالی به یک طرح و ترسیم آن بر اساس حافظه
افزایش بی دقتی در ترسیم به مرور زمان
نارضایتی در عملکرد 
ردیابی طرح با انگشتان
استفاده مکرر از پاک کن 
توجه بیش از حد به جزییات
دیگر موارد:

3. پاسخ برگ آزمودنی
نسخه برداری

یاد آوری

آزمون حرکتی

امتیاز کل: 12 امتیاز

آزمون ادراکی

امتیاز کل: 9 امتیاز

4. مشاهدات نسخه برداری:
سن 8 سال و بیشتر از اینجا شروع کنند
زمان شروع: 17:12:43
5-

توضیحات: از پاک کن استفاده نکرد
امتیاز: 4
6-

توضیحات: تعداد نقاط را شمرد
امتیاز: 4
7-

توضیحات: تعداد را شمرد
امتیاز: 4
8-

توضیحات: تعداد را شمرد
از پاک کن استفاده کرد
امتیاز: 4
9-

توضیحات: از پاک کن استفاده نکرد
اول قسمت مربع مانند را رسم کرد و بعد قسمت منحنی مانند
امتیاز: 4
10-

توضیحات: تعداد نقاط را نشمرد
از پاک کن استفاده نکرد
امتیاز: 4
11-

توضیحات: از پاک کن استفاده کرد
امتیاز: 4
12-

توضیحات: از پاک کن استفاده کرد
امتیاز: 4
13-

توضیحات: از پاک کن استفاده نکرد
امتیاز: 4
14-

توضیحات: خیلی گیج شد، اما دست از تلاش برنداشت
سه بار از پاک کن استفاده کرد
امتیاز:3
15-

توضیحات: اول گوشه ها رسم شد بعد قسمت های دایره ای
امتیاز: 4
16-

توضیحات: کمی گیج شد اما به تلاشش ادامه داد
امتیاز: 3
زمان پایان: 17:29:56
مدت زمان نسخه برداری: 17 دقیقه و 13 ثانیه

5. یادآوری:
ITEM
Order of Recall
1

2

3

4

5

پنجمین ترسیم
امتیاز: 4
6

دومین ترسیم
امتیاز: 4
7

سومین ترسیم
امتیاز: 4
8

چهارمین ترسیم
امتیاز: 4
9

10

اولین ترسیم
امتیاز: 4
11

12

13

14

15

ششمین ترسیم
امتیاز: 4
16

مدت زمان یادآوری:
4 دقیقه و 12 ثانیه
6. خلاصه
یادآوری
نسخه برداری
مورد

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

امتیاز: 24
امتیاز: 42

سن
روز
ماه
سال
13
3
1401
تاریخ آزمون گیری
8
7
1391
تاریخ تولد
5
8
10
سن

زمان
ثانیه
دقیقه
13
17
نسخه برداری
12
4
یادآوری

آزمون های مکمل
رتبه درصدی
76-100
51-75
26-50
0-25
نمره خام
12
12 *
10-11
0-9
12
حرکت
10
10
10
0-10 *
9
ادراک

سایر موارد
یادآوری
نسخه برداری

24
42
نمره خام کل
134
136
نمره استاندارد
98.83
99.18
رتبه درصدی
73
74
Tنمره


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود