تارا فایل

پرسشنامه محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان


پرسشنامه محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان

دانش آموز گرامی؛ با سلام
پرسشنامه حاضر مربوط به تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع " بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان, شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران", می باشد. انتخاب شما جهت پاسخگویی به سوالات تصادفی بوده و اطلاعات پرسشنامه نزد پژوهشگر محفوظ خواهد ماند. همکاری شما در جهت پاسخگویی کامل به سوالات، به محقق در یافتن نتایج بهتر کمک فراوانی خواهد نمود.
از همکاری شما سپاسگزارم.
1. لطفا جنسیت خود را مشخص نمایید:
دختر پسر
2. لطفا نوع مقطع تحصیلی خود را مشخص نمایید:
دبیرستان (نظری) هنرستان (فنی – حرفه ای) هنرستان (کار- دانش)
3. لطفا مقطع تحصیلی خود را مشخص نمایید:
سال اول متوسطه سال دوم متوسطه سال سوم متوسطه پیش دانشگاهی
سال اول هنرستان سال دوم هنرستان سال سوم هنرستان
4. لطفا نوع رشته تحصیلی خود را مشخص نمایید:
علوم انسانی علوم تجربی علوم ریاضی فنی حرفه ای کار دانش
5. تا چه اندازه از بیسکوییتهای ایرانی نسبت به بیسکوییتهای خارجی استفاده می کنید؟
خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
6. تا چه اندازه خرید بیسکوییتهای جدید برای شما مهم است؟
خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
7. تا چه اندازه نسبت به خرید بیسکوییتهای قدیمی و مورد علاقه تان نسبت به بیسکوییتهای جدید علاقه نشان می دهید؟
خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
لطفا نظر خود را در مورد هر یک از جملات با توجه به گزینه های روبروی هر یک اعلام کنید:
فرضیه اول: تنوع طلبی فرد بر وفاداری برند تاثیر مثبت دارد .
* تنوع طلبی فرد بر محبوبیت برند تاثیر مثبت دارد .
* محبوبیت برند بر وفاداری به برند تاثیر مثبت دارد .

متغیر مستقل: تنوع طلبی
ردیف
گویه ها
خیلی مخالفم
مخالفم
بی نظرم
موافقم
خیلی موافقم
1
من انجام کارهای جدید را بیشتر از کارهای تکراری دوست دارم.

2
من دوست دارم زندگی روزمره ام متنوع باشد،نه یکنواخت و کسل کننده.

3
من دوست دارم کارهایی انجام دهم که تنوع و تغییر و ریسک آنها زیاد باشد.

4
من معمولا به دنبال ایده ها و تجربیات جدید در زندگی
هستم.

5
من به طور مداوم در فعالیتهای روزانه ام تنوع و تغییر ایجاد می کنم.

6
زمانی که از نحوه انجام فعالیتهای روزمره خسته می شوم، شروع به انجام امور متفاوت و جدید می کنم.

7-1
بیسکوییتهای گرجی از تنوع بیشتری نسبت به دیگر بیسکویتها در بازار برخوردارند.

7-2
بیسکوییتهای شیرین عسل از تنوع بیشتری نسبت به دیگر بیسکویتها برخوردارند.

7-3
بیسکوییتهای مینو از تنوع بیشتری نسبت به دیگر بیسکویتها برخوردارند.

فرضیه دوم: تصویر برند بر محبوبیت برند تاثیر مثبت دارد .
متغیر مستقل: تصویر برند
ردیف
گویه ها
خیلی مخالفم
مخالفم
بی نظرم
موافقم
خیلی موافقم
1-1
بیسکوییتهای گرجی خوش طعمتر و زیباتر
هستند.

1-2
بیسکوییتهای شیرین عسل خوش طعمتر و زیباتر
هستند.

1-3
بیسکوییتهای مینو خوش طعمتر و زیباتر
هستند.

2-1
بیسکویتهای گرجی از کیفیت بهتری نسبت به دیگر بیسکوییتها برخوردارند.

2-2
بیسکویتهای شیرین عسل از کیفیت بهتری نسبت به دیگر بیسکوییتها برخوردارند.

2-3
بیسکویتهای مینو از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر بیسکوییتها برخوردارند.

3-1
بیسکویت گرجی دارای بسته بندی و طعمهای جدیدتری
است.

3-2
برند بیسکویت شیرین عسل دارای بسته بندی و طعمهای جدیدتری است.

3-3
برند بیسکویت مینو دارای بسته بندی و طعمهای جدیدتری است.

فرضیه سوم: خود اجتماعی تصور یافته توسط برند بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر مثبت دارد .
3-1 خود اجتماعی تصور یافته توسط برند بر محبوبیت برند تاثیر مثبت دارد .
3-2 محبوبیت برند بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر مثبت دارد .
متغیر مستقل:
خود اجتماعی تصور یافته توسط برند
ردیف
گویه ها
خیلی مخالفم
مخالفم
بی نظرم
موافقم
خیلی موافقم
1-1
استفاده از بیسکوییتهای گرجی بیشتر با شخصیت من در میان دوستان و همکلاسیانم هماهنگ است.

1-2
استفاده از بیسکوییتهای شیرین عسل بیشتر با شخصیت من در میان دوستان و همکلاسیانم من هماهنگ است.

1-3
استفاده از بیسکوییتهای مینو بیشتر با شخصیت من در میان دوستان و همکلاسیانم هماهنگ است.

2-1
استفاده از بیسکوییتهای گرجی باعث می شود در مدرسه شخصیت بهتری در میان دوستانم پیدا کنم.

2-2
استفاده از بیسکوییتهای شیرین عسل باعث می شود در مدرسه شخصیت بهتری در میان دوستانم پیدا کنم.

2-3
استفاده از بیسکوییتهای مینو باعث می شود در مدرسه شخصیت بهتری در میان دوستانم پیدا کنم.

3-1
استفاده از بیسکوییتهای گرجی باعث می شود تا دوستان و همکلاسیانم فکر کنند من از وضعیت خانوادگی بهتری برخوردارم.

3-2
استفاده از بیسکوییتهای شیرین عسل تا دوستان و همکلاسیانم فکر کنند من از وضعیت خانوادگی بهتری برخوردارم.

3-3
استفاده از بیسکوییتهای مینو تا دوستان و همکلاسیانم فکر کنند من از وضعیت خانوادگی بهتری برخوردارم.

فرضیه چهارم: تبلیغات دهان به دهان بر وفاداری به برند تاثیر مثبت دارد .
متغیر مستقل:
تبلیغات دهان به دهان
ردیف
گویه ها
خیلی مخالفم
مخالفم
بی نظرم
موافقم
خیلی موافقم
1-1
من خرید بیشتر بیسکوییت های گرجی را به دوستان و همکلاسیانم توصیه می کنم.

1-2
من خرید ببیشتر بیسکوییت های شیرین عسل را به دوستان و همکلاسیانم توصیه می کنم.

1-3
من خرید بیشتر بیسکوییت های مینو را به دوستان و همکلاسیانم توصیه می کنم.

2-1
من بیشتر از بیسکوییتهای گرجی نزد دوستان و همکلاسیانم تعریف می کنم.

2-2
من بیشتر از بیسکوییتهای شیرین عسل نزد دوستان و همکلاسیانم تعریف می کنم.

2-3
من بیشتر از بیسکوییتهای مینو نزد دوستان و همکلاسیانم تعریف می کنم.

3-1
من سعی می کنم که از کلمات زیبایی برای توصیف بیسکوییتهای گرجی نزد دوستان و همکلاسیانم استفاده کنم.

3-2
من سعی می کنم که از کلمات زیبایی برای توصیف بیسکوییتهای شیرین عسل نزد دوستان و همکلاسیانم استفاده کنم.

3-3
من سعی می کنم که از کلمات زیبایی برای توصیف بیسکوییتهای مینو نزد دوستان و همکلاسیانم استفاده کنم.

سوالات مربوط به متغیر وابسته ( به دلیل اینکه از معادلات ساختاری برای تحلیل آماری استفاده می شود باید برای متغیر وابسته هم باید سوال طرح شود).
متغیر وابسته:
محبوبیت برند
ردیف
گویه ها
خیلی مخالفم
مخالفم
بی نظرم
موافقم
خیلی موافقم
1-1
خوردن بیسکوییتهای گرجی به من حس بسیار خوبی نسبت به دیگر بیسکوییتها می دهد.

1-2
خوردن بیسکوییتهای شیرین عسل به من حس بسیار خوبی نسبت به دیگر بیسکوییتها می دهد.

1-3
خوردن بیسکوییتهای مینو به من حس بسیار خوبی نسبت به دیگر بیسکوییتها می دهد.

2-1
استفاده از بیسکوییتهای گرجی من را بیشتر خوشحال
می کند.

2-2
استفاده از بیسکوییتهای شیرین عسل من را بیشتر خوشحال می کند.

2-3
استفاده از بیسکوییتهای مینو من را بیشتر خوشحال
می کند.

3-1
من به بیسکوییتهای گرجی بیشتر علاقه
دارم.

3-2
من به بیسکوییتهای شیرین عسل بیشتر علاقه
دارم.

3-3
من به بیسکوییتهای مینو بیشتر علاقه
دارم.

4-1
به نظر من بیسکوییتهای گرجی ، بهترین و خوشمزه ترین بیسکوییتها در بازار است.

4-2
به نظر من بیسکوییتهای شیرین عسل، بهترین و خوشمزه ترین بیسکوییتها در بازار است.

4-3
به نظر من بیسکوییتهای مینو، بهترین و خوشمزه ترین بیسکوییتها در بازار است.

5-1
من از خوردن بیسکوییتهای گرجی خاطرات خوب زیادی
دارم.

5-2
من از خوردن بیسکوییتهای شیرین عسل خاطرات خوب زیادی دارم.

5-3
من از خوردن بیسکوییتهای مینو خاطرات خوب زیادی
دارم.

در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد ( که برخی از سوالات دارای حالت مقایسه ای بین سه برند مورد بررسی در تحقیق را ایفا نموده اند ) جهت جمع آوری اطلاعات استفاده می گردد. پرسشنامه های این پژوهش شامل 28 سوال با مقیاس های اسمی و ترتیبی است . جدول 3-1 تعداد سوالات و مقیاس های پرسشنامه را نشان می دهد:

جدول 3-1 متغیرها،عوامل وارزش عوامل در پرسشنامه
متغیر
نوع متغیر
تعداد سوالات
شماره سوالات
ارزش معیارها
مقیاس
سوالات جمعیت شناختی
جمعیت شناختی
7
1-7
گزینه بندی
اسمی و ترتیبی
تنوع طلبی
کلیدی- مستقل
7
8-14
لیکرت
ترتیبی
تصویر برند
کلیدی- مستقل
3
15-17
لیکرت
ترتیبی
انعکاس خود اجتماعی توسط برند
کلیدی- مستقل
3
18-20
لیکرت
ترتیبی
تبلیغات دهان به دهان
کلیدی- مستقل
3
21-23
لیکرت
ترتیبی
محبوبیت برند
کلیدی- مستقل
5
24-28
لیکرت
ترتیبی

3-6-1- روایی ابزار گردآوری اطلاعات
منظور از روایی یک پرسشنامه، میزان دقت شاخص ها و معیارهایی است که در راه سنجش پدیده مورد نظر تهیه شده اند ( ساروخانی، 1387 : 286). برای بدست آوردن اعتبار یک پرسشنامه روش های مختلفی وجود دارد . جهت اندازه گیری روایی پرسشنامه در این پژوهش از روایی صوری و محتوایی استفاده شده است. به این معنا که سوالات پرسشنامه این پژوهش قبل از توزیع نهایی در میان نمونه آماری، در اختیار استاد راهنما و مشاور قرار گرفته است و این اساتید با بررسی تعداد کافی پرسش های مناسب و مرتبط برای اندازه گیری مفهوم مورد سنجش در این پژوهش جهت روایی محتوایی، و بررسی این مساله که عناصر مورد سنجش به طور ظاهری توانایی اندازه گیری مفهوم مورد نظر در این پژوهش – بررسی عوامل موثر بر محبوبیت برند و تبلیغات دهان به دهان در بیسکوییتهای ایرانی – را دارند. جهت روایی صوری، ایرادهای وارده به سوالات از هر دو حیث مشخص شده است و پس از برطرف نمودن این ایرادها در پرسشنامه توسط پژوهشگر، روایی صوری و محتوایی سوالات مورد تایید این اساتید قرار گرفته است.

3-6-2-پایایی ابزار گردآوری اطلاعات
پایایی پرسشنامه که از آن به اعتبار، دقت و اعتماد پذیری نیز یاد می شود، عبارت است از اینکه اگر اندازه گیری که برای سنجش شاخص یا صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود ( سرمد و دیگران، 1389) . در این پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی استفاده شده است. این ضریب با استفاده از نرم افزار SPSS 19 محاسبه شده و برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه یا آزمون هایی که ویژگی های مختلف را اندازه گیری می کنند، بکار می رود ( خاکی، 1387) . برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس امتیازهای هر زیر مجموعه سوال های پرسشنامه ( یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه نمود. سپس با استفاده از فرمول زیر ضریب آلفا محاسبه می شود ( دلاور و دیگران، 1387):

(2-3)
ra= (j/ (j-1)) ( 1- (∑s2j/ s2)
که در آن:
ra= ضریب اعتبار
j= تعداد زیر مجموعه سوالات پرسشنامه یا آزمون
s2j= واریانس زیر آزمون j ام
s2= واریانس کل آزمون
جهت تعیین میزان قابلیت اعتماد و یا پایایی آن نمونه ای بالغ بر 40 نفر از پاسخگویان اخذ گردیده است و سپس با استفاده از نرم افزار spss به محاسبه آلفای کرونباخ اقدام شده است. درجدول زیر خروجی حاصل از این پردازش ارائه شده است :

جدول ( 3-2 ):میزان آلفای کرونباخ کل پرسشنامه
آلفای کرونباخ کل
تعداد پرسشها
906/0
40
منبع : یافته های تحقیق

میزان آلفای کرونبـاخ ارائه شده نشــان می دهد که پرسشـها دارای همبستگی متــقابل نسبتـاً منـاسبی می باشند و می توان اظهار داشت که در صورتی که بار دیگر با استفاده از این پرسشنامه و با استفاده از همان پاسخگویان (به طور کلی تحت شرایط مشابه ) به اندازه گیری صفت مورد نظر تحقیق بپردازیم تفاوت قابل ملاحظه ای در پاسخهای ارائه شده مشاهده نخواهیم کرد. در ذیل این معیار به تفکیک هر یک از متغیر های اساسی تحقیق ارائه شده است :

جدول ( 3-3 ):میزان آلفای کرونباخ برای متغیرهای تحقیق
متغیرهای کلیدی
آلفای کرونباخ
تنوع طلبی
722/0
تصویر برند
718/0
انعکاس خود اجتماعی توسط برند
743/0
تبلیغات دهان به دهان
778/0
محبوبیت برند
856/0
منبع : یافته های تحقیق


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود