تارا فایل

پرسشنامه استاندارد سنجش توانمندی های ریاضی دانش آموزان چهارم دبستان


بسمه تعالی
سلام علیکم
با احترام و تحیات الهی و عرض ادب به محضر جنابعالی اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در حال انجام تحقیقی باعنوان " توانمندی های ریاضی دانش آموزان چهارم دبستان" می باشم لذا نیاز به همکاری صمیمانه وآگاهی از نظرات ارزشمند شما بوسیله این پرسشنامه دارد. خواهشمند است سوالات را به دقت مطالعه نموده، و گزینه مناسب را مشخص کنید. مطمئنا پاسخهای شما کاملا محرمانه بوده و فقط در محاسبات آماری تحقیق، استفاده خواهد شد. قبلاً از التفات ویژه ای که در اختصاص زمان تکمیل پرسشنامه مبذول می فرمائید کمال امتنان را دارد
پیشاپیش سپاسگزارم.

اطلاعات عمومی پاسخ دهنده
سن: جنس: مرد ( زن (

ردیف
توانمندی های ریاضی دانش آموزان چهارم دبستان
بله
خیر
1
آیا مقایسه زوایه ها را می داند؟

2
آیامی تواند از گونیا استفاده کند؟

3
آیا مفهوم گنجایش را می داند؟

4
آیا نیم ساز را می شناسد و می تواند نیم ساز زاویه ها را رسم کند؟

5
آیا می تواند ضرب اعداد را درصد و هزار انجام دهد؟

6
آیا می تواند برخی از 4 عمل اصلی را در ذهن محاسبه کند؟

7
آیا می تواند خطوط عمود برهم رسم کند؟

8
آیا عمود منصف را می شناسد و می تواند آن را رسم کند؟

9
آیا می تواند یک عدد دو رقمی را در یک عدد دو رقمی ضرب کند؟

10
آیا می تواند یک عدد چند رقمی را در یک عدد سه رقمی ضرب کند؟

11
آیا وتر را می شناسد؟

12
آیا زاویه قائمه را می شناسد؟

13
آیا ذوزنقه، مستطیل، متوازی الاضلاع، مثلث قائم الزاویه و لوزی را می شناسد؟

14
آیا مستطیل و متوازی الاضلاع را می شناسد و می تواند آنها را رسم کند؟

15
آیا لوزی را می شناسد و می تواند آن را رسم کند؟

16
آیا مثلث قائم الزاویه را می شناسد و می تواند آن را رسم کند؟

17
آیا ذوزنقه را می شناسد و می تواند آن را رسم کند؟

18
آیا مفهوم خارج قسمت و باقیمانده را می داند؟

19
آیا می تواند تقسیم های با باقیمانده را انجام دهد؟

20
آیا می تواند درستی تقسیم را امتحان کند؟

21
آیا می تواند تقسیم با انتقال را انجام دهد؟

22
آیا تقسیم اعداد چند رقمی به یک رقمی را می داند؟

23
آیا می تواند محیط چند ضلعی ها را محاسبه کند؟

24
آیا مفهوم تقارن را می داند؟

25
آیا واحد اندازه گیری گنجایش را می شناسد؟

26
آیا می تواند تقسیم اعداد را بر عددهای دو رقمی انجام دهد؟

27
آیا می تواند مسائل مربوط به محیط چند ضلعی را حل کند؟

28
آیا مفهوم بخش پذیری اعداد را تا 10 می داند؟

29
آیا کسرهای مساوی را می شناسد و می تواند آنها را ساده کند؟

30
آیا می تواند کسرهای مختلف را ساده کند؟

31
آیا می تواند کسرهای متعارفی را با هم مقایسه کند؟

32
آیا جمع و تفریق کسرهای متعارفی را می داند؟

33
آیا عددنویسی و عدد خوانی را تا 99 میلیون می داند؟

34
آیا می تواند مساحت مستطیل و مثلث را محاسبه کند؟

35
آیا تساوی سطوح را می داند؟

36
آیا عرض و طول را در شکل های هندسی می شناسد؟

37
آیا ارتفاع و قاعده را در اشکال هندسی می شناسد؟

38
آیا می تواند اشکال هندسی، طول، عرض، قاعده و ارتفاع را رسم کند؟

تفسیر:
چک لیست اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی ساخته و مورد اعتباریابی واقع شده است. این ابزار به سنجش توانایی های ریاضی کلاس چهارم می پردازد عموماً به طور فردی اجرا می شود.

نمره گذاری:
مقیاس نمره گذاری سوالات این ابزار بلی/خیر بوده که به بلی نمره1 و به خیر نمره0 تعلق می گیرد. هر چه نمره کسب شده سطح بالاتری داشته باشد به معنای عدم برخورداری از اختلال ریاضی است.

روایی و پایایی:
پرسشنامه اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی اعتباریابی شده است که روایی تخصصی و محتوایی آن را توسط متخصصین این حوزه مورد سنجش قرار داده و پایایی آن را نیز با آلفای کرانباخ بالاتر از7/0 به دست آورد.

منبع: تبریزی، مصطفی(1389). درمان اختلالات ریاضی. تهران: فراروان.


تعداد صفحات : 3 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود