تارا فایل

پرسشنامه استاندارد سنجش توانمندی های ریاضی دانش آموزان دوم دبستان


بسمه تعالی
سلام علیکم
با احترام و تحیات الهی و عرض ادب به محضر جنابعالی اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در حال انجام تحقیقی باعنوان " توانمندی های ریاضی دانش آموزان دوم دبستان" می باشم لذا نیاز به همکاری صمیمانه وآگاهی از نظرات ارزشمند شما بوسیله این پرسشنامه دارد. خواهشمند است سوالات را به دقت مطالعه نموده، و گزینه مناسب را مشخص کنید. مطمئنا پاسخهای شما کاملا محرمانه بوده و فقط در محاسبات آماری تحقیق، استفاده خواهد شد. قبلاً از التفات ویژه ای که در اختصاص زمان تکمیل پرسشنامه مبذول می فرمائید کمال امتنان را دارد
پیشاپیش سپاسگزارم.

اطلاعات عمومی پاسخ دهنده
سن: جنس: مرد ( زن (

ردیف
توانمندی های ریاضی دانش آموزان دوم دبستان
بله
خیر
1
آیا می تواند جمع و تفریق های متناظر را بنویسد و آنها را حل کند؟

2
آیا می تواند مسئله های مربوط به جمع و تفریق متناظر را بنویسد و آنها را حل کند؟

3
آیا می تواند اعداد دو رقمی را با هم مقایسه کند و آنها را با علامت بیشتر و کمتر نشان دهد؟

4
آیا می تواند 3 عدد را با هم جمع کند؟

5
آیا می تواند مسئله های مربوط به جمع3 عدد را با هم انجام دهد؟

6
آیا مفهوم خط راست، خمیده و شکسته را می داند؟

7
آیا می تواند جمع دو رقمی را با استفاده از محور اعداد انجام دهد؟

8
آیا می تواند تفریق دو رقمی را با استفاده از محور اعداد انجام دهد؟

9
آیا مفهوم نقطه مشترک را می داند؟

10
آیا می تواند چند عدد را از کمتر به بیشتر یا بالعکس مرتب کند؟

11
آیا اعداد زوج را می شناسد؟

12
آیا می تواند ساعت را بخواند؟

13
آیا مفهوم اصلی عدد100 را می داند؟

14
آیا می تواند اعداد دو رقمی را بنویسد؟

15
آیا مفهوم اصلی100،200،300،…و900 را می داند؟

16
آیا یکان، دهگان و صدگان را می شناسد و می تواند آنها را در اعداد مختلف مشخص کند؟

17
آیا نوشتن اعداد سه رقمی را می داند؟

18
آیا می تواند طول را اندازه گیری کند؟

19
آیا مفهوم واحد اندازه گیری را می داند؟

20
آیا می تواند طول خط های شکسته را اندازه گیری کند؟

21
آیا متر و سانتی متر را می شناسد؟

22
آیا می تواند اعداد دو رقمی را با اعداد یک رقمی جمع کند؟

23
آیا می تواند اعداد دو رقمی را با انتقال در یکان آن جمع کند؟

24
آیا می تواند جمع اعداد دو رقمی با انتقال در یکان و دهگان را انجام دهد؟

25
آیا ارزش کمی سکه و اسکناس را می داند؟

26
آیا می تواند اعداد سه رقمی را جمع کند؟

27
آیا می تواند اعداد دو رقمی بدون انتقال را تفریق کند؟

28
آیا اشکال هندسی را می شناسد؟

29
آیا مفهوم ضلع را می داند؟

30
آیا مفهوم قطر را می داند؟

31
آیا می تواند تفریق دو رقمی با انتقال را انجام دهد؟

32
آیا کاربرد جمع و تفریق را می شناسد؟

33
ایا لوزی را می شناسد؟

34
آیا مفهوم شعاع دایره را می داند؟

35
آیا ماه های سال را می شناسد و می تواند آنها را به ترتیب نام ببرد؟

36
آیا روزهای هفته را می شناسد و می تواند آنها را به ترتیب نام ببرد؟

37
آیا می تواند سه عدد دو رقمی را زیر هم نوشته، جمع کند؟

38
آیا می تواند اعداد سه رقمی را از هم تفریق کند؟

39
آیا مفهوم ضرب را می داند؟

40
آیا مفهوم علامت سوال را می داند؟

تفسیر:
چک لیست اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی ساخته و مورد اعتباریابی واقع شده است. این ابزار به سنجش توانایی های ریاضی کلاس دوم می پردازد عموماً به طور فردی اجرا می شود.

نمره گذاری:
مقیاس نمره گذاری سوالات این ابزار بلی/خیر بوده که به بلی نمره1 و به خیر نمره0 تعلق می گیرد. هر چه نمره کسب شده سطح بالاتری داشته باشد به معنای عدم برخورداری از اختلال ریاضی است.

روایی و پایایی:
پرسشنامه اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی اعتباریابی شده است که روایی تخصصی و محتوایی آن را توسط متخصصین این حوزه مورد سنجش قرار داده و پایایی آن را نیز با آلفای کرانباخ بالاتر از7/0 به دست آورد.

منبع: تبریزی، مصطفی(1389). درمان اختلالات ریاضی. تهران: فراروان.


تعداد صفحات : 3 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود