تارا فایل

پرسشنامه استاندارد سنجش توانمندی های ریاضی دانش آموزان پنجم دبستان


بسمه تعالی
سلام علیکم
با احترام و تحیات الهی و عرض ادب به محضر جنابعالی اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در حال انجام تحقیقی باعنوان " توانمندی های ریاضی دانش آموزان پنجم دبستان" می باشم لذا نیاز به همکاری صمیمانه وآگاهی از نظرات ارزشمند شما بوسیله این پرسشنامه دارد. خواهشمند است سوالات را به دقت مطالعه نموده، و گزینه مناسب را مشخص کنید. مطمئنا پاسخهای شما کاملا محرمانه بوده و فقط در محاسبات آماری تحقیق، استفاده خواهد شد. قبلاً از التفات ویژه ای که در اختصاص زمان تکمیل پرسشنامه مبذول می فرمائید کمال امتنان را دارد
پیشاپیش سپاسگزارم.

اطلاعات عمومی پاسخ دهنده
سن: جنس: مرد ( زن (

ردیف
توانمندی های ریاضی دانش آموزان پنجم دبستان
بله
خیر
1
آیا عدد مخلوط را می شناسد؟

2
آیا می تواند اعداد مخلوط را به کسر تبدیل کند؟

3
آیا بخش پذیر بر اعداد3 و9 را می داند؟

4
آیا می تواند کسرهای متعارفی را با یکدیگر مقایسه کند؟

5
آیا می تواند کسرهای متعارفی را جمع و تفریق کند؟

6
آیا می تواند مخلوط را با یکدیگر مقایسه کند؟

7
آیا مفهوم نسبت و تناسب را می داند؟

8
آیا ساعت را به خوبی و بطور دقیق می خواند؟

9
آیا اعداد مرکب را می تواند با هم مقایسه کند؟

10
آیا می تواند اعداد مرکب را تفریق کند؟

11
آیا مفهوم تخمین را می داند؟

12
آیا با کاربرد نسبت آشنایی دارد؟

13
آیا می تواند مساحت لوزی را محاسبه کند؟

14
آیا می تواند مساحت ذوزنقه را محاسبه کند؟

15
آیا مفهوم درصد را می داند؟

16
آیا مفهوم تقارن را می داند؟

17
آیا مفهوم اعداد اعشاری را می داند و می تواند آنها را با هم مقایسه کند؟

18
آیا می تواند اعداد اعشاری را جمع و تفریق کند؟

19
آیا می تواند مسائل مربوط به جمع و تفریق کسرها را حل کند؟

20
آیا می تواند عدد صحیح را در کسر متعارفی ضرب کند؟

21
آیا می تواند عدد صحیح را در عدد اعشاری ضرب کند؟

22
آیا می تواند کسر متعارفی را با اعشاری و بالعکس تبدیل کند؟

23
آیا مفهوم میلی متر سانتی متر و متر را می داند و می تواند این واحد را با یکدیگر تبدیل کند؟

24
آیا می تواند با استفاده از پرگار مثلث رسم کند؟

25
آیا می تواند مکعب مستطیل بسازد؟

26
آیا می تواند مکعب بسازد؟

27
آیا چهار وجهی منتظم را می شناسد؟

28
آیا مفهوم حجم را می شناسد؟

29
آیا واحد حجم را می شناسد؟

30
آیا می تواند مسائل مربوط به حجم را حل کند؟

31
آیا درجه را می شناسد؟

32
آیا انواع زاویه ها را می شناسد و می تواند درجه آن را با نقاله تعیین کند؟

33
آیا می تواند مثلث هایی را که اعداد آن تعیین شده است، رسم کند؟

34
آیا گرم و کیلوگرم را به عنوان وزن به خوبی میب شناسد؟

35
آیا مسائل مربوط به گرم و کیلوگرم را می تواند حل کند؟

36
آیا می تواند محیط دایره را اندازه گیری کند و مسائل مربوط به آن را حل کند؟

37
آیا می تواند کسر متعارفی را بر کسر متعارفی تقسیم کند؟

38
آیا می تواند کسر متعارفی را به اعداد صحیح تقسیم کند؟

39
آیا می تواند اعداد صحیح را بر کسر متعارفی تقسیم کند؟

40
آیا مفهوم گنجایش را می داند؟

41
آیا مساحت دایره را درک می کند و می تواند آن را محاسبه کند؟

42
آیا با مفهوم میانگین آشنایی دارد؟

43
آیا با مفهوم نمودار آشنایی دارد؟

44
آیا می تواند نمودارها را بخواند و توضیح دهد؟

45
آیا می تواند یک نمودار ساده بسازد؟

تفسیر:
چک لیست اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی ساخته و مورد اعتباریابی واقع شده است. این ابزار به سنجش توانایی های ریاضی کلاس پنجم می پردازد عموماً به طور فردی اجرا می شود.

نمره گذاری:
مقیاس نمره گذاری سوالات این ابزار بلی/خیر بوده که به بلی نمره1 و به خیر نمره0 تعلق می گیرد. هر چه نمره کسب شده سطح بالاتری داشته باشد به معنای عدم برخورداری از اختلال ریاضی است.

روایی و پایایی:
پرسشنامه اختلال ریاضی توسط مصطفی تبریزی اعتباریابی شده است که روایی تخصصی و محتوایی آن را توسط متخصصین این حوزه مورد سنجش قرار داده و پایایی آن را نیز با آلفای کرانباخ بالاتر از7/0 به دست آورد.
منبع: تبریزی، مصطفی(1389). درمان اختلالات ریاضی. تهران: فراروان.


تعداد صفحات : 3 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود