تارا فایل

پاورپوینت سیستمهای حفاظت در مقابل خوردگی سازه های بندری و دریایی و روشهای نوین کنترل و مونیتورینگ آن


سیستمهای حفاظت در مقابل خوردگی سازه های بندری و دریایی و روشهای نوین کنترل و مونیتورینگ آن

عوامل موثر در طراحی سازه های بندری و دریایی از دیدگاه خوردگی
در طراحی سازه های بندری و دریایی از دیدگاه خوردگی باید به قسمت های فرورفته در گل قسمت های غوطه ور درآب دریا و منطقه مربوط به اثر جزر و مد توجه داشت و همچنین سازه بندری را از نظر تماس با الکترولیت مورد بررسی قرار داد.
مستعدترین نقاط
توزیع تنش در مقاطع جوشکاری شده مفاصل در سازه های فولادی
پروفیل تولید شده توسط جوشکاری در یک سازه دریایی و نمایش نقاط با حداکثر تنش
1

انواع خوردگی در آب دریا
2

روشهای کنترل و مونیتورینگ سیستمهای حفاظت کاتدی
الف) سیستم های سنجش از راه دور
3

روشهای کنترل و مونیتورینگ سیستمهای حفاظت کاتدی
ب) سیستم مونیتورینگ و مراقبت از بالا
4

روشهای کنترل و مونیتورینگ سیستمهای حفاظت کاتدی
ج) بازرسی های صورت گرفته توسط غواص
5

خوردگی بتن در آب دریا
نمودار پتانسیل خوردگی در برابر زمان
6

خوردگی بتن در آب دریا
نمودار پتانسیل خوردگی در برابر زمان پس از هفتاد روز
7

خوردگی بتن در آب دریا
نمودار دانسیته ی جاری خوردگی در برابر زمان
8

خوردگی بتن در آب دریا
نمودار دانسیته ی جاری خوردگی در برابر زمان پس از هفتاد روز
9

نتیجه گیری
وجود یون سولفات در محیط خورنده مورد آزمایش باعث کاهش مقاومت فشاری کلیه نمونه های بتن عمل آوری شده در این محیط نسبت به محیط شاهد شده است.همچنین مقاومت الکتریکی این نمونه ها نسبت به نمونه های محیط شاهد کاهش چشمگیری داشته است.
10
نمونه های قرار گرفته در ناحیه پاششی دارای بیشترین ضریب افت مقاومت فشاری و نمونه های بتن قرار گرفته در ناحیه مغروق دارای کمترین ضریب افت مقاومت فشاری می باشند.
نمونه های بتن دارای میکروسیلیس و نسبت آب به مواد سیمانی پایین در کلیه ناحیه ها کمترین ضریب افت مقاومت فشاری را نسبت به بتنهای معمولی دارند.
ناحیه پاششی دارای بیشترین مقدار نفوذ یون کلرید در داخل منافذ بتن میباشد که این امر باعث کاهش بیشتر مقاومت الکتریکی بتن و افزایش شدت خوردگی آرماتور میشود. در نتیجه ناحیه پاششی محیط مخربتری نسبت به سایر ناحیه ها برای نمونه های بتن مسلح ایجاد می کند.

در مورد کلیه نمونه های قرار گرفته شده در نواحی مختلف، مقاومت الکتریکی در طی زمان کاهش می یابد که احتمالاً این امر افزایش میزان شدت خوردگی با گذشت زمان را در پی خواهد داشت.
نتیجه گیری
11
مقایسه نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان می دهد که شدت خوردگی در نواحی پاششی، جزر و مدی، اتمسفری و مغروق به ترتیب کاهش می یابد.
در شرایط مغروق، گرچه پتانسیل خوردگی آرماتور بسیار بالاست، اما میزان شدت خوردگی به علت عدم وجود اکسیژن ناچیز است.

منابع
امین محمودی، حسن افشین ، حبیب حکیم زاده ، داود جلالی وحید، بررسی دوام بتن مسلح در محیط دریایی خورنده شدید بر حسب موقعیت قرارگیری بتن نسبت به تراز آب دریا
تقی شهرابی،امید بدرخانی، سیستمهای حفاظت در مقابل خوردگی سازه های بندری و دریایی و روشهای نوین کنترل و مونیتورینگ آن


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود