تارا فایل

پاورپوینت دستورالعمل تشویق و تنبیه کارکنان


دستورالعمل های نحوه تشویق و تنبیه کارکنان
موضوع مواد 8 و 12 طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری

ماده 1: تعاریف
ارباب رجوع : شخصی است که جهت دریافت خدمت یا کالا در چهارچوب قوانین و مقررات عمومی به دستگاه های مشمول مصوبه مراجعه می نماید.

ماده 2:
واحدهای ستادی دستگاه های اجرایی که بطور مستقیم با مردم و ارباب رجوع برای ارائه خدمات در ارتباط نمی باشند با تشخیص دستگاه مربوطه مشمول این مصوبه نمی گردند.

ماده 3:
در پایان اردیبهشت هر سال 5 % از کارکنان که بیشترین درصد برخورد مناسب را داشته اند به شرط اینکه هیچ گونه برخورد نامناسب نداشته اند ، انتخاب و جهت تشویق به رییس دستگاه یا واحد سازمانی مربوط معرفی می نماید.

ماده 4:تشویق ها:
تشویق با امضای رییس دستگاه یا واحد سازمانی با درج در پرونده کارگزینی مستخدم
حداکثر یکماه حقوق و مزایا بعنوان پاداش موضوع ماده 43 قانون استخدام کشوری

ماده 5:
ارسال اسامی پرسنل منتخب به شورای تحول اداری دستگاه
بهره مندی از اولویت در استفاده از فرصت های شغلی
یک سال تعجیل در ارتقای گروه

ماده 6:
جمعبندی نظرات ارباب رجوع توسط واحد امور اداری
ارسال نتایج جمعبندی شده نظرات به شورای پیشنهادات
در صورت امتیاز آور بودن پیشنهادات ، ارائه جایزه به فرد پیشنهاد دهنده

ماده 7:
رسیدگی به سوء عملکرد کارکنان در این موارد صورت میگیرد:
گزارش بازرسان
شکایات ارباب رجوع
سایر ساز و کار های نظارتی از نتایج نظرسنجی

ماده 8:
ارجاع 5 % از کارکنانی که در 3 ماه متوالی بیشترین تعداد برخورد نامناسب را بر اساس نتایج فرم جمعبندی ماهانه نظرات ارباب رجوع ویا سایر موارد پیش گفت ، در صورتی که تخلف آنان از مصادیق قانون رسیدگی به تخلفات اداری باشد، با نظر بالاترین مقام دستگاه به : هیئت رسیدگی به تخلفات

تبصره 1:
احکام مجازات فوق ، با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان انجام می شود.

تبصره 2:
در مورد کارکنان آ زمایشی ( مشمول قانون استخدام کشوری) اگر در یکسال بیش از سه ماه نسبت عدم رضایت ارباب رجوع در مورد آنان بیش از 20 % باشد :
اجرای ماده 20 قانون استخدام کشوری
یا حسب مقررات ، لغو حکم آزمایشی

تبصره 3:
لازم است مدیران نسبت به تغییر شغل و یا معرفی جهت دوره های آموزشی کارکنانی که برخورد نامناسب با ارباب رجوع توسط آنان تداوم داشته باشد، اقدام نمایند.

ماده 9:
در صورتی که امتیاز واحد سازمانی تحت سرپرستی مدیری بر اساس گزارش بازرس کمیته تکریم در سه نوبت متوالی در یکسال ، نا مطلوب تشخیص داده شود و یا نسبت عدم رضایت مراجعین در کل واحد سازمانی بر اساس ستون هفتم فرم جمعبندی سالانه نظرات ارباب رجوع بیش از 20 % اعلام گردد یا گزارشات واصله از واحد رسیدگی به شکایات حاکی از عملکرد نا مطلوب واحد سازمانی باشد، در مرحله اول بر اساس گزارش ستاد برنامه ریزی تحول اداری استان و یا شورای تحول اداری از طریق استاندار یا رییس دستگاه مورد تذکر قرار می گیرد و در صورت تکرار در دوره های بعدی ارزشیابی ،موضوع از طریق شورای تحول اداری دستگاه یا ستاد برنامه ریزی تحول استان به وزیر یا رییس دستگاه گزارش میشود تا اقدام لازم جهت تغییر شغل آنان ( حداقل در یک سطح پایین تر ) صورت گیرد.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود