تارا فایل

پاورپوینت ترسیم نمودارهای سیستم بانکی


ترسیم نمودارهای سیستم بانکی
پروژه درس مهندسی نرم افزار 1
شروع

نتیجه بررسی
یک نسخه بخشنامه
اعلام نتایج
m5
شرکت های
خدماتی
ارائه خدمات نوین
دستورالعمل
m2
شرکتهای
مدنی
بازرگانی
m4
بانک مرکزی
m6
هیئت مدیره
بخشنامه ها
تقاضای خدمات نوین
ارائه خدمات ویژه
تقاضای خدمات ویژه
تقاضا
رسید
کنترل و پیگیری
رسید
سند بازپرداخت
پاسخ تقاضا
نتیجه عملکرد
درخواست مشارکت
درخواست تسهیلات
دستور بررسی
دستور عملکرد
کنترل و پیگیری
رسید
سند بازپرداخت
پاسخ تقاضا
نتیجه عملکرد
درخواست تسهیلات
دعوت به همکاری
شرایط پیشنهادی
فراخوان
اعلام نیاز
دستور همکاری
رسید
تقاضای تسهیلات
نمودارمفهومی

m5
شرکت های
خدماتی
ارائه خدمات نوین
دستورالعمل
m2
شرکتهای
مدنی
بازرگانی
m4
بانک مرکزی
m6
هیئت مدیره
بخشنامه ها
یک نسخه بخشنامه
تقاضای خدمات نوین
ارائه خدمات ویژه
تقاضای خدمات ویژه
تقاضا
رسید
کنترل و پیگیری
رسید
سند بازپرداخت
پاسخ تقاضا
نتیجه عملکرد
درخواست مشارکت
درخواست تسهیلات
نتیجه بررسی
دستور بررسی
دستور عملکرد
کنترل و پیگیری
رسید
سند بازپرداخت
پاسخ تقاضا
نتیجه عملکرد
درخواست تسهیلات
دعوت به همکاری
شرایط پیشنهادی
فراخوان
اعلام نتایج
اعلام نیاز
دستور همکاری
رسید
تقاضای تسهیلات
نمودار سطح صفر سیستم بانکی

دعوت به همکاری
شرایط پیشنهادی
فراخوان
اعلام نتایج
اعلام نیاز
دستور همکاری
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ارائه خدمات
تقاضای خدمات ویژه
تقاضای خدمت E Mail
تقاضای خدمت SMS
ارائه خدمات
خدمات ویژه
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

پیام کوتاه

مشتری گرامی ، با مراجعه به شعبه ای که در آنجا دارای حساب می باشید و تکمیل اطلاعات فرم درخواست استفاده از سرویس پیام کوتاه ( SMS )می‎‎‎توانید از سرویس پیام کوتاه بهره مند شوید.

با برقراری سرویس مذکور، چنانچه حساب /حسابهای شما در روز قبل دارای گردش باشند، آخرین مانده موجودی حساب/ حسابهای فوق در ابتدای هر روزکاری برروی تلفن همراه شما اعلام خواهد گردید.

اگر دارای حسابهای مختلفی اعم از قرض الحسنه جاری، پس انداز و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت باشید، درصورت تمایل با معرفی شماره حسابهای مختلف قادر خواهید بود از سرویس مذکور در تمامی حسابهای خود استفاده نمایید.

درصورت مفقودی و یا واگذاری سیم کارت تلفن همراه خود، به منظور جلوگیری
از هر گونه سوء استفاده احتمالی سریعاً به شعبه افتتاح کننده سرویس مذکور مراجعه نموده و درخواست کتبی انسداد سرویس پیام کوتاه (SMS) را نمایید
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

پست الکترونیکی

مشتری گرامی ، با مراجعه به شعبه ای که در آنجا دارای حساب می باشید و تکمیل اطلاعات فرم درخواست دریافت صورت حساب از طریق پست الکترونیکی می‎‎توانید از سرویس ارسال صورت حساب از طریق پست الکترونیکی بهره مند شوید.

با برقراری سرویس مذکور، چنانچه حساب/حسابهای شما در روز قبل دارای گردش باشند، آخرین مانده موجودی حساب/ حسابهای فوق در ابتدای هر روزکاری در پست الکترونیکی شما اعلام خواهد گردید.

اگر دارای حسابهای مختلفی اعم از قرض الحسنه جاری، پس انداز و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت باشید، درصورت تمایل با معرفی شماره حسابهای مختلف قادر خواهید بود از سرویس مذکور در تمامی حسابهای خود استفاده نمایید.

صورتحساب هر شماره حساب فقط به یک آدرس پست الکترونیکی ارسال خواهد شد.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ارائه خدمات
ارائه خدمات
ارائه خدمات
ارائه خدمات
تقاضای خدمات
نوین
تقاضای خدمات
تلفن بانک
خدمات نوین
تقاضای خدمات
صندوق امانات
تقاضای خدمات
چک پول
تقاضای خدمات
کارت هوشمند
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

صندوق امانات

صندوق امانات گونه ای از خدمات است که به منظور ایجاد تسهیلات رفاهی در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.

شرایط عمومی:
1-کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مطابق قانون اهلیت انجام معامله را داشته و دارای هرنوع حساب نزد بانک باشند می توانند طبق ضوابط از خدمات صندوقهای امانات بانک استفاده نمایند.

2- متقاضیان استفاده از صندوقهای امانات در صورت نداشتن حساب در بانک ملزم به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز می باشند.

3- چنانچه اجاره صندوق توسط اشخاص حقوقی باشد, رونوشت مصدق اساسنامه و یک نسخه از روزنامه رسمی کشورکه در آن آگهی ثبت شرکت و یا موسسه درج شده باشد و همچنین روزنامه رسمی مربوط به معرفی مدیر یا مدیران و آخرین تغییرات شرکت و یک قطعه عکس مدیر یا مدیران می بایست به بانک تسلیم گردد.

4- اجاره صندوق, شخصی و اسمی بوده و قابل انتقال به دیگری نیست و فقط اجاره کننده و یا وکیل وی می تواند از آن استفاده نماید.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

شرایط اجاره:
1- اجاره صندوقها به صورت نقدی, برای مدت یکسال می باشد و برای مدت کمتر از یکسال نیز اجاره یکساله دریافت خواهد شد. در مواقع ضروری مشتریان ارزنده می توانند از صندوق امانات بطور موقت (حداقل 3 ماه) استفاده نمایند.
2- اجاره سالیانه صندوقها براساس هر سانتیمتر مکعب حجم , معادل 5 ریال و حداقل مبلغ 000ر25 ریال می باشد.

3- مشتری برای اجاره صندوق لازم است پس از مطالعه کامل آیین نامه اجاره صندوق امانات و تکمیل مشخصات قید شده در دفترصندوق, آنها را امضاء نموده همراه شناسنامه و کپی آن و دو قطعه عکس جدید به مسوول مربوطه در شعبه تحویل دهد.

4- مشتری باید علاوه بر اجاره بهاء, مبلغی به عنوان وثیقه به بانک بسپارد. بانک می تواند طبق مفاد آئین نامه های مربوط, از سپرده مزبور استفاده نموده و مشتری حق هیچگونه اعتراضی به عمل بانک نخواهدداشت.
دریافت سپرده سایر هزینه ها (ودیعه اجاره) از مشتریان اجاره کننده اینگونه صندوقها, معادل 8 برابر اجاره بها سالیانه و حداقل مبلغ 000ر200 ریال می باشد با قائل شدن 50% تخفیف برای خانواده معظم شهدا, مفقودین, جانبازان و آزادگان (با معرفی سازمانهای ذیربط).

مبلغ مذکور در صورتیکه مشتری هیچگونه بدهی ناشی از استفاده از صندوق به بانک نداشته باشد در خاتمه اجاره عیناً پس از فسخ قرارداد به وی مسترد می گردد.
5- مشتری موظف است در صورت تغییر نشانی مراتب را کتباً از طریق پست سفارشی و یا تحویل شخصی به بانک اعلام نماید. در غیر این صورت مکاتباتی که در نتیجه درست نبودن نشانی مشتری عیناً به بانک عودت داده شوند، از نظر بانک به مقصد رسیده تلقی خواهند شد .
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

وکالت:

1- مشتری می تواند از طرف خود برای استفاده از صندوق امانات به شخص یا اشخاص دیگر وکالت دهد. تعیین وکیل صرفاً از طریق حضور مشتری در شعبه و ثبت مشخصات وکیل در دفتر صندوق امانات صورت می پذیرد و موکل موظف است مراتب را تاُ یید نماید.

2- چنانچه مشتری به چند نفر وکالت بدهد باید صریحاً تصریح کند که وکلا متفقاً یا منفرداً حق استفاده از صندوق را دارند و نیز در صورت معرفی وکیل یا وکلای جدید , اعتبار یا منتفی شدن وکالت قبلی به وضوح مشخص گردد. در صورت عدم تصریح , اختیارات وکیل قبلی محفوظ محسوب خواهد شد.

جهت اعمال ردیف 2, فقط وکالت رسمی پذیرفته می شود. در صورتی که چند نفر وکیل تعیین شده باشد ولی حدود اختیارات و نحوه دخالت آنها از طرف موکل مشخص نباشد اصل بر عدم استقلال آنها است و باید متفقاً اقدام نمایند.

3- کلیه شرایط و تعهداتی که برای مشتری پیش بینی شده از طرف وکیل و یا وکلای او نیز لازم الرعایه می باشد.
4- ابلاغ فسخ وکالتنامه به بانک فقط به وسیله پست سفارشی قابل قبول است و همچنین مشتری می تواند فسخ وکالتنامه را شخصاً و در برابر دریافت رسید به بانک ارائه دهد.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

فوت, انحلال شرکت یا حجر مشتری:

1- چنانچه بانک از فوت, انحلال شرکت یا موسسه, ورشکستگی و یا حجر مشتری اطلاع حاصل نماید بلافاصله مراتب را در دفتر یادداشت می نماید و از آن پس طبق مقررات قانونی اقدام خواهدشد.

2- در صورت فوت مشتری, وراث می توانند خود یا وکیل انتخابی آنان با داشتن حکم حصر وراثت با رعایت قوانین موضوعه با حضور نمایندگان بانک , پس از تنظیم صورتجلسه صندوق را تصرف نمایند. بدیهی است مطالبات بانک قبل از تحویل محتویات صندوق از منابع مشتری تسویه خواهدشد.

3- در صورت ورشکستگی یا انحلال شرکت یا حجر مشتری, اشخاصی که طبق حکم مراجع صالحه ذیحق شناخته شوند می توانند پس از پرداخت اجاره بها و احیاناً مطالبات بانک با حضور نمایندگان بانک و تنظیم صورتجلسه, محتویات صندوق را تصرف نمایند.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

چک پول

چک پول، چکی است تضمینی، صادره توسط بانک ها، برعهده خودشان در مبالغ معین و قابل پرداخت در کلیه شعب داخلی بانک ها در سراسر کشور.

مشخصات:
1- چک پول از نظر مبلغ و رنگ در 5 نوع مختلف به شرح زیر به چاپ رسیده است:

000ر200 ریالی

000ر500 ربالی

000ر000ر1 ریالی

000ر000ر2 ریالی

000ر000ر5 ریالی
توجه : ضمناً , در سالهای گذشته چک پول با مبالغ 50,000 ریالی و 100,000 ریالی نیز چاپ گردیده است.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

2- جهت کاهش خطرات ناشی از فقدان چک پول, علاوه بر تعیین محل امضای خریدار, محلی نیز برای امضای مجدد خریدار به هنگام دریافت وجه آن از بانک و یا انتقال به شخص ثالث منظور گردیده است.
3- چک پول بر روی کاغذ واترمارک که در مقابل روشنایی, نام بانک نیز در خمیره آن ظاهر می گردد؛ چاپ شده است و دارای نخ امنیتی با دوخت حصیری نوشتار میکروپرینت می باشد.
4- چک ها به گونه ای طراحی گردیده است که شماره آنها و همچنین نخ های رنگی نامرئی در ظهر و روی چک ها در مقابل چراغ فلورسنت حساسیت داشته و قابل کنترل می باشد.

کاربرد:
1) متقاضیانی که اهلیت قانونی داشته باشند می توانند به میزان و تعداد مورد نیاز چک پول خریداری نمایند.

2) متقاضیان باید در هنگام خرید و تحویل چک پول, محل امضاء خریدار را در حضور متصدی مربوط در شعبه امضاء نمایند.

3) مدت زمان بازخرید چک پولها یکساله بوده و پس از اتمام یکسال, بازخرید چک پول , صرفاً از طریق شعبه فروشنده امکانپذیر است.
4) جهت حفظ ایمنی چک پولها لازم است قبل از ارائه آنها به بانک برای دریافت وجه و یا انتقال به شخص ثالث, محل امضاء دوم , امضاء نگردد.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

5) از خصوصیات ویژه چک پول قابلیت وصول سریع آن می باشد و به محض اینکه محل امضاء دوم تکمیل گردد, دارنده می تواند( با رعایت بند 3) به هر یک از شعب بانک مراجعه و با در دست داشتن مدرک شناسایی معتبر و پشت نویسی و امضای ظهر چک , وجه آن را بلافاصله دریافت نماید. چنانچه چک پول با دو امضاء خریدار و توسط شخص ثالث به بانک ارائه شود در صورتی که دو امضاء در حد عرف بانکداری مطابقت نماید آورنده می تواند وجه آن را نقداً و به طریق فوق یا از طریق واریز به حساب خود دریافت نماید.

به منظور جلوگیری از ریسک سرقت و مفقودشدن چک پول توصیه می شود هر شخصی در مبادله چک پول, در صورتی که انتقال دهنده را می شناسد حتماً از انتقال دهنده در ظهر چک امضاء بگیرد و اگر نمی شناسد باید اصل کارت شناسایی معتبر (شناسنامه- گواهینامه- گذرنامه- کارت ملی) وی را مطالبه نموده و ضمن تطبیق عکس با چهره واگذارنده, مشخصات وی را در ظهر چک درج نماید.

اصلح است که اگر رقم مبادله شده قابل توجه می باشد, اسناد و مدارک معتبر دیگری که نشان دهنده اعتبار و شغل واگذارنده باشد نیز مطالبه شود.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

کارت هوشمند
تعریف
«کارت هوشمند» وسیله ای است که توسط آن دارندگان کارت می توانند در تمام اوقات شبانه روز (به استثناء آن تعداد از دستگاههایی که در محوطه داخلی شعب نصب گردیده و فقط در ساعات اداری قابل استفاده می باشند.) از دستگاههای تحویلداری خودکار ( ATM )، وجه نقد دریافت و یا از انواع دیگر خدمات بانکی بهره مند گردند.
لازم به توضیح است که دستگاههای مذکور، دریافت و پرداخت وجه نقد تا سقف 000ر000ر2 ریال در روز (5 بار و هربار 000ر400 ریال) را انجام می دهند. تاریخ موثر عملیات مربوط به برداشت و یا واریز وجه نقد پس از پایان وقت اداری بانک، به تاریخ روز بعد خواهدبود.

حداقل وجه مورد نیاز:
متقاضی دریافت «کارت» باید حداقل مبلغ 000ر50 ریال در حساب پس انداز کوتاه مدت طرح «کارت»، تودیع نماید.

دریافت تقاضای مشتریان جهت صدور کارت هوشمند :
کلیه شعب طی مراحل زیر، نسبت به صدور کارت برای مشتریان متقاضی واجد شرایط اقدام می نمایند:
– کسب اطمینان از اعتبار مشتری
– تکمیل و امضا تعهد نامه و فرم تقاضای صدور کارت (در دو نسخه ) توسط مشتریان و اخذ مدارک مربوط
توضیح: آن دسته از مشتریان که نزد بانک حساب چک کارت داشته اند، می توانند با ارائه کارت قدیم و تکمیل مجدد فرمهای مربوطه (در شعبی که کارت قدیم خود را دریافت نموده اند )، نسبت به تعویض کارت خود اقدام نمایند.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

افتتاح حساب:

پس از تکمیل فرم تقاضا و تعهدنامه، یک فقره حساب کوتاه مدت (بدون صدور دفترچه پس انداز و با سودی معادل سود متعلقه به حسابهای کوتاه مدت) توسط شعبه برای مشتری افتتاح می گردد.

حداقل وجه مورد نیاز:
متقاضی دریافت «کارت» باید حداقل مبلغ 000ر50 ریال در حساب پس انداز کوتاه مدت طرح «کارت»، تودیع نماید.

دریافت تقاضای مشتریان جهت صدور کارت هوشمند:

کلیه شعب طی مراحل زیر، نسبت به صدور کارت برای مشتریان متقاضی واجد شرایط اقدام می نمایند:

– کسب اطمینان از اعتبار مشتری

– تکمیل و امضا تعهد نامه و فرم تقاضای صدور کارت (در دو نسخه ) توسط مشتریان و اخذ مدارک مربوط

توضیح: آن دسته از مشتریان که نزد بانک حساب چک کارت داشته اند، می توانند با ارائه کارت قدیم و تکمیل مجدد فرمهای مربوطه (در شعبی که کارت قدیم خود را دریافت نموده اند )، نسبت به تعویض کارت خود اقدام نمایند.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

صدور کارت هوشمند:
مشتری حداکثر ظرف مدت 15 روز باید به شعبه ذیربط مراجعه و کارت خود را در قبال ارائه رسید, دریافت نماید.

فقدان کارت هوشمند :
مشتریانی که کارت آنها به سرقت رفته و یا مفقود گردیده است, مکلفند مراتب را در اسرع وقت کتباً به یکی از شعب بانک اطلاع دهند.

ضبط کارت:
دستگاههای ATM در چند حالت زیر امکان ضبط کارت را خواهند داشت:
– ورود اشتباه شماره رمز توسط مشتری (سه بار متوالی)
– انقضای تاریخ اعتبار کارت (در صورت دارا بودن تاریخ اعتبار)
– خرابی کارت
– تعلل مشتری در هنگام برداشتن کارت
– اختلال در بخش کارت خوان دستگاه

باز پس گرفتن کارت:
باز پس گرفتن کارت منوط به مراجعه صاحب کارت ظرف مدت 48 ساعت (در یکی از ساعات اداری)، به شعبه ضبط کننده کارت وپس از آن به شعبه صادرکننده کارت ومورد شناسایی قرار گرفتن وی توسط رییس شعبه می باشد.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

مشخصات دستگاههای ATM:
1- صفحه نمایش با 8 کلید در دو طرف جهت نمایش دستورالعملها و نحوه کار با دستگاه
2- محفظه ورود کارت
3- صفحه کلید جهت وارد نمودن شماره شناسایی و تعیین مبالغ مورد نظر
4- محفظه های خروج صورتحساب و وجه نقد درخواستی
5- محفظه تحویل پاکت (جهت درج مشخصات ، درخواستها و پیامهای مشتری) و ورود پاکت حاوی وجه نقد/ چک/ درخواست ارسال حواله/ تقاضای صدور دسته چک

دریافت وجه نقد:
دارنده «کارت» با مراجعه به هر یک از دستگاههای ATM باید کارت خود را از قسمت کارت خوان که توسط چراغ چشمک زن مشخص است وارد نموده سپس رمز خود را از طریق صفحه کلید وارد کرده و وجه نقد مورد نیاز را به همراه رسید مربوطه از دستگاه دریافت نماید.
لازم به ذکر است که دریافت وجه نقد صرفاً توسط «کارت» و فقط از دستگاههای ATM مقدور خواهدبود.

سپردن وجه نقد:
جهت انجام عملیات واریز به حساب، دارنده کارت می تواند با انتخاب منوی سپرده گذاری، با وارد نمودن مبلغ دلخواه و تایید آن، رسید دریافتی از دستگاه را به همراه وجه نقد (حداکثر 80 قطعه اسکناس) در پاکتی که از دستگاه دریافت کرده است، قرارداده و پس از درج مشخصات لازم، پاکت را به دستگاه تحویل نماید. مجدداًََ دستگاه رسیدی مبنی بر واریز وجه نقد به مشتری خواهدداد. واریز قطعی مبالغ سپرده گذاری شده به حساب مشتری ، پس از کنترل توسط مسئول شعبه صورت می پذیرد.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

منظور نمودن وجه چک به حساب:
دارنده کارت، جهت منظورنمودن وجه چک به حساب خود, باید ابتداچک را پشت نویسی و امضا نموده, با انتخاب منوی سپرده گذاری و وارد نمودن مبلغ چک از طریق دستگاه، آن را به همراه رسید دریافتی از دستگاه، در داخل پاکت مخصوص قرارداده و تحویل دستگاه نماید. چکهای واگذاری پس از وصول به حساب مشتری منظور خواهدشد.

انتقال از حساب کارت هوشمند به حساب دیگر:
مشتری می تواند با وارد نمودن شماره حسابی که مایل به انتقال وجه به آن حساب می باشد (شماره حساب باید در 13 رقم وارد گردد.) مبلغ وجه انتقالی مورد نظر خود را تا هر میزان ، به هر یک از حسابهای خود یا سایر مشتریان، واریز نماید.

پیامها و دستورات مشتری برای بانک:
دارنده کارت می تواند با دریافت پاکت از دستگاه و درج مشخصات خود بر روی آن، پیامها و درخواستهای خود را نیز در محل مخصوص «پیام برای بانک» و فرم داخل پاکت درج نموده و پس از امضا و قراردادن مدارک و اسناد مورد لزوم در پاکت, آن را به دستگاه بسپارد.

تغییر رمز:
با استفاده از این منو, مشتری می تواند رمز کارت خود را تغییر دهد. برای این کار, دارنده کارت باید رمز دلخواه را در چهار رقم وارد و مجدداً رمز جدید را وارد و تاُیید نماید.
نمودارDFD بعدی
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای خدمات
m3
مشتری
انواع تسهیلات اعطایی
تقاضای تسهیلات جعاله
تقاضای تسهیلات فروش اقساطی
تقاضای تسهیلات سلف
تقاضای تسهیلات مضاربه
تقاضای تسهیلات قرض الحسنه
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای تسهیلات جعاله
مشخصات
مشتری
تائیدیه ضامن
مشخصات وام
مشخصات مشتری
رسید
تائیدیه مشتری
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

جعاله
تعریف:
جعاله عبارت است از انجام عملی معین در مقابل اجرتی معلوم (جعل) طبق قرارداد و یا التزام شخص (جاعل یا کارفرما) به ادای مبلغ یا اجرت معلوم (جعل) در مقابل انجام عملی معین، طبق قرارداد. طرفی که عمل را انجام می دهد عامل یا پیمانکار نامیده می شود.
جعاله تعمیر مسکن
هر شخص حقیقی (دارای شرایط زیر) می تواند برای انجام تعمیرات و بازسازی ملک مسکونی خود از تسهیلات بانک در قالب عقد جعاله استفاده نماید. جعل دریافتی بانک شامل منابع مصرف شده و سود مورد انتظار بانک می باشد و نرخ سود مورد انتظار، معادل حداقل نرخ سود بخش خدمات (در حال حاضر برابر 16 درصد) می باشد.
شرایط متقاضی:
1 – دارای اهلیت های قانونی و قدرت پرداخت اقساط تسهیلات را داشته باشد.
2- ممنوعیتی در تصرف ملک خود نداشته باشد.
3 – قصد و رضای انجام جعاله را داشته باشد.
4 – مالک ملک معرفی شده و یا دارای وکالتنامه بانکی یا رسمی از مالک باشد.
5- هیچگونه بدهی بابت تسهیلات جعاله (تعمیر مسکن) به بانکهای کشور نداشته باشد.
6- متقاضی از کارکنان شاغل در بانکها نبوده وهمچنین ضامن یا ضامنین نیزنمی توانند از کارکنان شاغل در بانک باشند.
شرایط جعاله:
الف – اعطای تسهیلات به واحدهای دارا سند مالکیت :
1- سقف اعطای تسهیلات برای هر واحد مبلغ 14 میلیون ریال می باشد که با توجه به نوع تعمیرات مورد لزوم ، توسط بانک تعیین خواهدشد.
2- تضمین یا وثیقه( سفته یا وثیقه ملکی)، جهت حسن انجام تعهدات متقاضی باتوجه به ضوابط بانک از مشتری اخذ می گردد.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

مراحل اعطای تسهیلات:
پس از اینکه درخواست متقاضی به بانک واصل گردید اعطای تسهیلات طی مراحل زیر انجام میپذیرد:
1- متقاضی به شعبه مراجعه نموده و درخواست خود را در فرم مربوطه منعکس و همراه مدارک زیر به شعبه تسلیم می نماید:
– اصل و تصویر شناسنامه
– تصویر سند مالکیت
– درصورت درخواست بانک ، تصویر گواهی پایان کار ساختمانی و مجوز تعمیر و بازسازی مربوطه از شهرداری
– درصورتیکه اعطای تسهیلات درمقابل سفته به ضمانت شخص ثالث باشد تصویر شناسنامه و گواهی حقوق فیش حقوقی و یا فتوکپی جواز کسب ضامن / ضامنین

2- چنانچه با اعطای تسهیلات موافقت گردد، شعبه نسبت به دریافت وثایق و انعقاد قرارداد جعاله با متقاضی در مقابل سفته تضامنی یا در مقابل وثیقه غیرمنقول اقدام می نماید.

ب- اعطای تسهیلات به مشتریان فاقد سند مالکیت:
– درمناطقی که بنا به عرف منطقه ای مشتری فاقد سند مالکیت واحد مسکونی می باشد، تسهیلات جعاله تعمیر مسکن صرفا به مالک اصلی و تاسقف حداکثر 6 میلیون ریال با تصویب کمینه های اعتباری مناطق و رعایت شرایط ذیل قابل اعطاء می باشد:

– رویت اصل سند دستی واحد مسکونی، قبوض آب ، برق و گاز مربوط به ملک و اخذ تصویر از مدارک موصوف
– اخذ سفته با ظهر نویسی 2 نفر ضامن معتبر و مورد اعتماد شعب
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

توضیحات
تقاضای تسهیلات فروش اقساطی
مشخصات
مشتری
تائیدیه ضامن
مشخصات وام
مشخصات مشتری
رسید
مشخصات پیش پرداخت
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات فروش اقساطی
تسهیلات فروش اقساطی عبارتست از واگذاری عین به بهای معلوم به شما، طوری که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی یا غیر مساوی در سر رسید یا سر رسید های معینی از شما دریافت می گردد. این نوع تسهیلات منحصراً برای تامین منابع مالی مورد نیاز شما در امور تولیدی و خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. تسهیلات خرید خانه فقط به ایثارگران، خانواده شهدا، اساتید دانشگاه، قضات دادگستری، و نمایندگان مجلس قابل اعطاء می باشد.
2. مدت تسهیلات حداکثر 15 سال تمام و در خصوص ایثارگران 20 سال می باشد.
3. متقاضی و خانواده وی باید فاقد منزل مسکونی بوده و از تسهیلات سیستم بانکی در امر مسکن استفاده ننموده باشند.
4. در صورت شمول شرایط لازم، متقاضی به میزان مانده بدهی در طول مدت فروش اقساطی با نرخ نیم درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.
5. چک تسهیلات در وجه دفترخانه طرف قرارداد صادر می شود تا با پشت نویسی به فروشنده ملک منتقل گردد.
شما برای دریافت این نوع تسهیلات صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه متقاضی
– اصل و تصویر سند مالکیت ملک مورد معامله
– قولنامه یا مبایعه نامه خرید خانه
– گواهی حقوق متقاضی
– تکمیل فرم درخواست
– افتتاح حساب پس انداز
– تنظیم قرارداد فروش اقساطی در دفترخانه
– واریز پیش پرداخت لازم قبل از انعقاد قرارداد
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای تسهیلات سلف
مشخصات
مشتری
تائیدیه ضامن
مشخصات وام
مشخصات مشتری
رسید
تائیدیه ملک
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

سلف
تعریف:
معامله سلف عبارت است از پیش خرید نـقدی محصولات تـولیدی به قیمت معین.
شرایط متقاضی تسهیلات (فروشنده محصولات تولیدی):
1- دارای اهلیت قانونی برای انجام معامله سلف باشد (داشتن اختیار انجام معامله). معاملات اشخاص حقوقی فقط با امضای افراد مجاز طبق آگهی روزنامه رسمی کشور، رسمیت و اعتبار دارد. ضمناً اساسنامه شرکت نباید منعی برای انجام این نوع معاملات ایجادکرده باشد.
2- فروشنده محصولات تولیدی باید خود تولیدکننده محصول مورد معامله باشد.
3- ازلحاظ مواد اولیه در تولید محصول خود، دچار کمبود نباشد.
4- از لحاظ نیازهای واحد تولیدی خود در زمینه هزینه های اداری، فروش، هزینه های تولید و دستمزد غیر از هزینه استهلاک، در تنگنا قرارداشته باشد.

شرایط و مشخصات محصول تولیدی مورد معامله سلف:
1- از لحاظ نوع، پیوسته در بازار دارای مشتریان بالقوه ای باشد و از لحاظ جنس، کیفیت آن مرغوب بوده و دارای سوء شهرت نباشد.
2-کیفیت آن در فاصله تحویل از تولیدکننده تا زمان انتظار برای فروش، تغییرنکند.
3- در زمان تحویل، دارای بازار فروش باشد.
4- توسط واحد تولیدی (کشاورزی، صنعتی و معدنی) درخواست کننده تسهیلات، تولید شده باشد

ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

شرایط اعطای تسهیلات:
1- واحد تولیدی لازم است دایر و در مرحله بهره برداری باشد تا بتواند از تسهیلات سلف استفاده نماید.
2- مدت معامله سلف که در قرارداد درج خواهدگردید همان مدت زمانی است که از تاریخ انجام معامله تا تاریخ تحویل کل محصول پیش خرید شده بطول می انجامد. این مدت باید معادل یک دوره تولید (دوره ای که از زمان تحویل مواد اولیه مورد نیاز یک واحد تولیدی شروع و به زمان مصرف آخرین قسمت آن مواد در جریان تولید و تبدیل قطعی آن به کالای آماده شده و فروش آن در بازار ختم می یابد.) باشد و حداکثر از یک سال تجاوز ننماید.

3- قیمت پیش خرید باتوجه به پیش بینی قیمت فروش محصول در زمان تحویل و نرخ سود مورد انتظار بانک تعیین می گردد.

4- پیش خرید محصولات تولیدی (انجام معامله سلف) توسط بانک موکول است به اینکه فروشنده کالای سلف، آمادگی آنرا داشته باشد که در موعد تحویل به وکالت از طرف بانک، کالای پیش خرید شده را طبق ضوابط بانک (در وکالتنامه فروش کالای معامله سلف، توسط وکیل تعهد می شود.) به فروش برساند.

5- متقاضی تسهیلات باید تقاضای خود با قید مشخصات کامل کالا را به همراه سایر مدارک تحویل شعبه دهد.

6- متقاضی تسهیلات نباید از تسهیلات ریالی دیگر در مورد همان کالای موضوع تسهیلات صادراتی استفاده کرده باشد.

ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

اخذ وثایق و تنظیم قرارداد:

چنانچه با اعطای تسهیلات موافقت گردد به اطلاع مشتری رسانده می شود که به شعبه مراجعه نموده و وثایق تعیین شده را در اختیار بانک قراردهد و سپس شعبه نسبت به تنظیم قرارداد مربوط اقدام می نماید.

فسخ معامله سلف:
در صورتیکه هر محموله از کالا در سررسید تحویل نگردد و یا با شرایط مندرج در قرارداد منطبق نباشد، بانک قرارداد را فسخ کرده و مراتب را به فروشنده کالای سلف اعلام می نماید. در صورت فسخ معامله، فروشنده باید ثمن معامله را مسترد و وجه التزام تعیین شده در قرارداد را نقداً در وجه بانک پرداخت نماید. در صورت تاخیر در استرداد ثمن معامله در روز فسخ قرارداد، خسارتی به میزان نرخ سود مربوطه بعلاوه 6% در سال، نسبت به مبالغ تادیه نشده در وجه بانک، از مشتری اخذ می گردد.

ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی

مدارک مورد نیاز متقاضی:

– داشتن کارت بازرگانی معتبر و کد اقتصادی

– ارائه کارت معتبر عضویت در اتحادیه صادرکنندگان

– نداشتن تعهد ارزی موعد گذشته و تسویه نشده نزد بانک

– ارائه اظهارنامه خروج کالا ممهور به مهر گمرک

– ارائه تعهدنامه ارزی که توسط یکی از واحدهای ارزی بانک صادرشده و پشت آن به مهر گمرک مربوطه ممهورشده باشد.

– گواهی پیشرفت یا انجام کار، طبق شرایط قرارداد، در مورد خدمات فنی و مهندسی.

– ارائه تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که دارای رتبه بندی سازمان مذکور می باشند و در مورد شرکتها و موسساتی که فاقد رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشند ارائه گواهی تایید صلاحیت از مرجع ذیصلاح.

– عدم استفاده از تسهیلات بانکی جهت موضوع سلف.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای تسهیلات مضاربه
مشخصات
مشتری
تائیدیه ضامن
مشخصات وام
مشخصات مشتری
رسید
تائیدیه مشتری
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات مضاربه

در چارچوب این نوع تسهیلات بانک به شما سرمایه لازم را اعطاء می نماید تا با آن تجارت نموده و در سود حاصله (به نسبت از قبل تعیین شده) با بانک شریک شوید. حداکثر مجموع دوره یا دورههای قرارداد مضاربه بازرگانی داخلی یکسال و در موارد استثنایی با اخذ مجوز از بانک مرکزی تا شش ماه قابل تمدید می باشد.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. مدت بازپرداخت تسهیلات برابر یک دوره فروش (حداکثر یکسال) می باشد.

2. حضور ضامن در بانک جهت امضاء سفته الزامی است.

3. از محل فعالیت متقاضی و ضامن (در خصوص مشاغل آزاد) اطلاعات لازم اخذ خواهد شد.

4. متقاضی میباید در بانک دارای حسابجاری بوده و گردش عملیات حسابجاری متناسب با تسهیلات درخواستی باشد.

5. در صورت تمایل، متقاضی تسهیلات بمیزان مانده بدهی حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال بدون تایید و صد میلیون ریال با تائیدیه شرکت بیمه با نرخ نیم درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.

متقاضی می باید شخصاً به امر خرید و فروش اشتغال داشته باشد و اعطای تسهیلات به وکالت یا مباشرت امکانپذیر نمی باشد. (داشتن مجوز فعالیت توزیعی)
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

7. استعلام از دارایی محل در مورد تسهیلات اعطایی بیش از 50 میلیون ریال صورت خواهد گرفت.

8. استعلام از بانک مرکزی در مورد تعهدات مشتری در تسهیلات اعطائی بیش از سقف تعیین شده صورت خواهد گرفت.

9. ارائه پیش فاکتورخرید کالاهای داخلی

شما برای دریافت این نوع تسهیلات صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه متقاضی و ضامن در تسهیلات سفته ای
– تکمیل فرم درخواست
– اصل و فتوکپی جواز کسب معتبر متقاضی و ضامن در تسهیلات سفته ای
– اجاره نامه و یا اصل و فتوکپی سند مالکیت محل کار و اسناد مالکیت داراییهای مشتری
– ارائه تعدادی از فاکتورهای معاملاتی گذشته متقاضی
– ارائه سند مالکیت وثیقه به میزان حداقل 145 درصد یا سفته بمیزان حداقل 143% تسهیلات یا سایر وثائق مورد قبول
– تکمیل فرم قرارداد مضاربه
– تنظیم سند پشتوانه در دفترخانه در تسهیلات اعطائی در قبال وثیقه ملکی
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

رسید
رسید
رسید
رسید
تقاضای
تسهیلات
تقاضای تسهیلات درمان بیماری
تقاضای تسهیلات متفرقه
تقاضای تسهیلات ازدواج
تقاضای تسهیلات مسکن
تسهیلات قرض الحسنه
m3
مشتری
تقاضای تسهیلات قرض الحسنه
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای تسهیلات قرض الحسنه
مشخصات
مشتری
اطلاعات وام
مشخصات مشتری
رسید
تائیدیه ضامن
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات قرض الحسنه متفرقه
تسهیلات قرض الحسنه بانک به منظور مصارف مختلف برای رفع نیازهای فردی شما با شرایط و مدارک لازم اعطا می شود. برای این نوع تسهیلات حداقل کارمزد لازم درنظرگرفته شده است.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی لازم در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. حداکثر مدت بازپرداخت قرض الحسنه 36 ماه می باشد.
2. در خصوص مشاغل آزاد میباید از محل کار متقاضی یا ضامن، اطلاعات لازم اخذ شود.
3. حضور ضامن در بانک جهت امضاء مدارک و سفته الزامی است.
4. در صورت تمایل، وام گیرنده با توجه به شرایط سنی، به میزان مانده بدهی با نرخ 5/0 درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.

شما برای دریافت این نوع تسهیلات صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه تسهیلات گیرنده و ضامن
– اصل و تصویرکارت پایان خدمت افراد متقاضی تسهیلات (برای متقاضیان متولد 1338 به بعد)
– گواهی حقوق تسهیلات گیرنده و ضامن یا مجوز فعالیت آنان (مشاغل آزاد)
– افتتاح حساب پس انداز
– تکمیل فرم درخواست قرض الحسنه
– تکمیل قرارداد و امضاء آن توسط متقاضی و ضامن یا ضامنین
– ارائه سفته معادل مبلغ تسهیلات به امضای متقاضی وظهر نویسی ضامن
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه
وامهای قرض الحسنه بانک به منظور مصارف مختلف با توجه به نیازهای خاص شما با شرایط و مدارک لازم اعطا می شود. بانک از وجوه مردم خیرخواه کشور به منظور کمک به زوجهایی که اخیرا تشکیل زندگی داده اند وام قرض الحسنه ازدواج اعطا می کند. برای این نوع تسهیلات حداقل کارمزد لازم در نظر گرفته شده است.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. مدت بازپرداخت قرض الحسنه حداکثر 36 ماه می باشد.
2. سند ازدواج باید ممهور به مهر هیچیک از بانکهای کشور نباشد و از تاریخ وقوع عقد نیز باید کمتر از دو سال گذشته باشد.
3. حضور ضامن در بانک جهت امضای مدارک و سفته الزامی است.
4. از محل فعالیت متقاضی یا ضامن (در خصوص مشاغل آزاد) اطلاعات لازم اخذ خواهد شد.
5. در صورت تمایل، و با توجه به شرایط سنی وام گیرنده به میزان مانده بدهی با نرخ نیم درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.
شما برای استفاده از این نوع وام صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه متقاضی و همسر
– اصل و تصویر شناسنامه ضامن
– گواهی حقوق وام گیرنده، در صورت شاغل بودن، و گواهی حقوق ضامن یا ارائه مجوز فعالیت
– افتتاح حساب پس انداز
– تکمیل فرم درخواست
– تکمیل قرارداد و امضای آن توسط وام گیرنده و ضامن
– ارائه سفته معادل مبلغ وام به امضای متقاضی و ظهرنویسی ضامن
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن
تسهیلات قرض الحسنه بانک به منظور مصارف مختلف با توجه به نیازهای خاص شما با شرایط و مدارک لازم اعطا می شود. بانک از وجوه مردم خیرخواه کشور به منظور کمک به خانواده هایی که توان مالی لازم را برای خرید خانه ندارند، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن اعطا می کند. برای این نوع تسهیلات حداقل کارمزد ممکن در نظر گرفته شده است.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی لازم در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. مدت بازپرداخت قرض الحسنه مذکور 36 ماه می باشد.
2. حضور ضامن در بانک جهت امضاء سفته الزامی است.
3. در صورت تمایل، و با توجه به شرایط سنی (داشتن حداکثر 65 سال تمام در زمان دریافت تسهیلات) تسهیلات گیرنده به میزان مانده بدهی با نرخ نیم درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.
4. از محل فعالیت متقاضی یا ضامن (در خصوص مشاغل آزاد) اطلاعات لازم اخذ خواهد شد.
شما برای استفاده از این نوع تسهیلات صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه وام گیرنده و ضامن
– گواهی حقوق وام گیرنده و ضامن یا مجوز فعالیت آنان (در مورد مشاغل آزاد)
– افتتاح حساب پس انداز
– اصل و فتوکپی اجاره نامه با قید مبلغ ودیعه و یا قولنامه معتبر
– تصویر سند مالکیت مورد اجاره
– تکمیل فرم درخواست
– تکمیل قرارداد و امضاء آن توسط وام گیرنده و ضامن
– سفته معادل مبلغ تسهیلات به امضاء متقاضی و ظهرنویسی ضامن
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تسهیلات قرض الحسنه درمان بیماری
تسهیلات قرض الحسنه بانک به منظور مصارف مختلف، با توجه به نیازهای خاص شما با شرایط و مدارک لازم اعطا می شود. بانک از وجوه مردم خیر خواه کشور به منظور کمک به بیمارانی که توان مالی لازم را برای معالجه بیماری خود ندارند، تسهیلات قرض الحسنه درمان بیماری را پیشنهاد می کند. ان شاء ا… که هرگز به این گونه تسهیلات نیازی نداشته باشید. برای این نوع تسهیلات حداقل کارمزد ممکن در نظر گرفته شده است.
به منظور حفظ انسجام و هماهنگی در ارائه بهتر خدمت مربوطه، شما مشتری محترم بایستی از شرایط زیر به منظور استفاده از این خدمت بانک برخوردار باشید:
1. مدت بازپرداخت تسهیلات حد اکثر 36 ماه می باشد.
2. حضور ضامن در بانک جهت امضاء سفته الزامی است.
3. در صورت تمایل، و برخورداری از شرایط سنی، وام گیرنده بمیزان مانده بدهی با نرخ نیم درصد در سال بیمه عمر خواهد شد.
4. از محل فعالیت متقاضی یا ضامن (در خصوص مشاغل آزاد) اطلاعات لازم اخذ خواهد شد.
توجه: مبلغ تسهیلات پرداختی با جمع هزینه های انجام شده طبق صورتحساب هزینه های پزشکی برابر است و حداکثر تا سقف مصوب خواهد بود.
شما برای دریافت این نوع تسهیلات صرفاً مدارک زیر را باید به هر یک از شعب مورد علاقه خود در بانک تحویل دهید.
– اصل و تصویر شناسنامه متقاضی و ضامن
– گواهی حقوق وام گیرنده و ضامن یا مجوز فعالیت آنان
– افتتاح حساب پس انداز
– اصل مدارک و صورتحساب هزینه های پزشکی که از تاریخ آن بیش از دو ماه نگذشته باشد
– تکمیل فرم درخواست
– تکمیل قرارداد و امضاء آن توسط وام گیرنده و ضامن
– سفته معادل مبلغ آن به امضاء متقاضی و ظهرنویسی ضامن
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

دستور عملکرد
نمودارDFD بعدی
درخواست تسهیلات
کنترل و پیگیری
رسید
m2
شرکت های
مدنی بازرگانی
m1
مدیر عامل
دستور بررسی
نتیجه بررسی
مشخصات شرکت
اطلاعات رسید پرداخت
سند وام
سند بازپرداخت
نتیجه عملکرد
پاسخ تقاضا
درخواست مشارکت
دستور ارائه تسهیلات
توضیحات
بازگشت به سطح صفر

اداره اعطای تسهیلات

اداره اعطای تسهیلات انجام کلیه امور مربوط به طرحهای ارجاع شده اعم از بررسی، نظارت و همچنین اعطای اعتبارات، پیگیری نحوه مصرف و انجام مطالعات لازم درخصوص سیاستهای اعتباری در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه را برعهده دارد.

اهم وظایف اداره بررسی طرحها و اعطای تسهیلات در سه مرحله بشرح ذیل تقسیم می گردد:
الف – امور مربوط به بررسی طرحها:
1. دریافت پرونده های مربوطه به طرح های ارائه شده از طرف سرپرستیها، شعب مستقل و یا اشخاص حقیقی یا حقوقی و بررسیهای اولیه
2. بررسیهای اقتصادی، فنی و مالی طرحها و تهیه گزارشهای لازم به منظور تصویب و ابلاغ آن به واحدهای ذیربط
3. بررسی جنبه های علمی اجرای پروژه در مقایسه با شرایط پیش بینی شده در طرح مصوب و رفع مغایرتهای موجود اعم از فنی، مالی و اقتصادی و همچنین بررسی هرگونه تغییر در وضعیت کمی و کیفی مشخصات اجرائی طرح
4. شرکت در کمیسیون های متشکله، طرح و توضیح پیشنهادها و راهکارهای مفید و عملی

5. راهنمائی و هدایت مسوولین شعب و کارشناسان مستقر در سرپرستیها درخصوص ارائه طرحهای پیشنهادی

6. راهنمائی و ارائه توصیه های لازم به کارشناسان ذیربط درخصوص جلب رضایت مشتریان و سرلوحه قراردادن سیاست مشتری مداری و در نهایت حفظ منافع بانک
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ب – امور مربوط به اعطای تسهیلات:

1. بررسی و اقدام نسبت به درخواست تسهیلات اشخاص حقیقی و حقوقی واصله و پیگیری تا حصول نتیجه

2. بررسی و اقدام درخصوص اعطای تسهیلات در بخشهای مختلف اقتصادی و تجزیه و تحلیل کمی و کیفی توزیع اعتبارات اعطائی

3. اعمال سیاستهای اعتباری ابلاغ شده و تعقیب اهداف برنامه ریزی شده بانک

4. بررسی اصولی تقاضای اعتبارات از جهات حقوقی و مالی و انجام امور مربوط به تنظیم و عقد قراردادهای لازم و نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادها

5. تمرکز اطلاعات و تجزیه و تحلیل وضع مالی و اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی و یا سازمانهای طرف معامله با بانک در رابطه با فعالیتهای آنها

6. ارائه پیشنهاد سیاستها و خط مشی های اعتباری بانک در ابتدای هر سال به هیات مدیره و ابلاغ خط مشی های بودجه مربوط به واحدهای بانک

7. پیگیری موارد مصرف اعتبارات اعطایی در چارچوب قراردادهای مربوطه
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ج – امور مربوط به نظارت بر طرحها:
1. کنترل قراردادهای منعقده ثبتی داخلی واصله از واحدها با مفاد مصوبات ابلاغی در چارچوب عقود اسلامی

2. بازدید از محل اجرای طرح جهت مطابقت وضعیت موجود طرح، کنترل پیشرفت فیزیکی ساختمانی، تاسیسات، تجهیزات و پرداخت تسهیلات مصوب نسبت به پیشرفت عملیات انجام شده تا مقطع موضوع قرارداد

3. بازدید از واحدهای سازنده ماشین آلات داخلی جهت کنترل توانائی شرکتهای سازنده، نظارت بر ماشین آلات ساخته شده و نصب ماشین آلات در محل اجرای طرح

4. کنترل پرفرمهای ماشین آلات خارجی و صدور مجوز پرداخت تسهیلات جهت گشایش اعتبار اسنادی ماشین آلات یا مواد اولیه وارداتی و نظارت برای ورود، ترخیص، نصب و راه اندازی ماشین آلات در محل اجرای طرح

5. بازدیدهای نظارتی جهت اطمینان از اجرای طرحها تا مرحله تحقق موضوع قرارداد و در صورت نیاز تشکیل جلسات هماهنگی با مجری طرح به منظور رفع نواقص

6. پیگیری لازم جهت انجام امور اجرای طرحها در چارچوب جدول زمانبندی و صدور مصوبات واگذاری سهم الشرکه بانک پس از حصول اطمینان از برگشت منابع بانک

7. بازدید مقطعی از طرحهای در حال تولید که مشکل پرداخت اقساط دارند و راهنمائی لازم به مجریان و حل مشکلات موجود

8. همکاری و هماهنگی با واحدهای بانک درخصوص جلب رضایت مشتریان و جذب طرحهای مفید و زودبازده
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

9. راهنمائی و آموزش کارشناسان مستقر در سرپرستی ها درخصوص نحوه بررسی طرحها

10. برآورد منطقی از میزان کاری که هر یک از کارکنان در شغل مربوطه انجام می دهند، مقایسه میزان کار انجام شده در یک شغل توسط کارکنان مختلف، تعیین میزان مهارت و کاردانی، میزان توانائی ها و نبوغ فکری هر یک از کارکنان با استفاده از پارامترهای:

الف) میزان قوه ابتکار و خلاقیت

ب) میزان بازدهی و بهره وری

ج) کیفیت و درجه دقت در کار

د) مهارت و قدرت استفاده از اطلاعات فنی

ه) قابلیت انجام کارهای مختلف و قابلیت انعطاف و انطباق با شرایط محیط کار

و) توانایی برنامه ریزی مفید و مناسب و انجام کار بهینه در حدود مقررات و امکانات

ز) ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی

ح) میزان وجدان کاری و صحت عمل در محیط کار
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

مشارکت مدنی بازرگانی
بانک در جهت گسترش فعالیتهای اقتصادی شامل بخشهای مختلف تولیدی، بازرگانی، خدماتی, صنعتی، معدنی و کشاورزی قسمتی از سرمایه و یا منابع مورد نیاز متقاضیان را بصورت مشارکت تامین می نماید. اعطای تسهیلات مشارکت مدنی در بخشهای خصوصی، دولتی و تعاونی مجاز می باشد.
مشارکت مدنی عبارت است از: در آمیختن سهم الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع برای انجام کارهای انتفاعی(تولیدی و بازرگانی و خدماتی) به مدت محدود، طبق قرارداد.
مشارکت مدنی در صورتی تحقق خواهدیافت که شرکا طبق قرارداد, سهم الشرکه نقدی خود را به حساب مشترک در بانک واریز نمایند و در صورتی که تمام یا قسمتی از سهم الشرکه غیرنقدی باشد، بهای این سهم الشرکه باید بدواً طبق توافق طرفین تقویم گردیده و پس از توافق و امضای صورتمجلس، به مدیر یا مدیران شرکت تحویل گردد.
مدت : حداکثر مدت زمان یکسال و در موارد استثنایی با اختیار هیئت مدیره این مدت قابل افزایش می باشد.
ضوابط اعطای تسهیلات:
1- موضوع مشارکت باید حداکثر ظرف مدت یک سال خاتمه و تسویه شود.
2- ارائه وثایق کافی توسط شریک به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای قراردادمشارکت مدنی به بانک الزامیست.
3- شریک باید در کار موضوع مشارکت، دارای تجربه و مهارتهای متداول و لازم باشد و همچنین قادر باشد امکانات مورد نیاز را جهت اجرای امر مشارکت به هرصورت فراهم نماید.
4- حداکثر مشارکت بانک در هر شرکت مدنی80% کل سرمایه مشارکت خواهدبود.
5- نسبت سود طرفین توسط بانک تعیین و در متن قرارداد درج می گردد.
6- تغییر در شرایط و سرمایه قرارداد امضا شده مشارکت مدنی, موکول به بررسی مجدد سهم منافع بانک خواهدبود.
7- پرداخت سهم الشرکه توسط شرکا می تواند به دفعات صورت گیرد. در اینصورت در هر دفعه، شرکا باید به طور همزمان نسبت به سهم خود، سهم الشرکه مقرر را پرداخت نمایند.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ضوابط تقسیم سود حاصل از مشارکت مدنی:
1- در بررسی هر تقاضا، بعد از احتساب قیمت تمام شده، با در نظر گرفتن میزان سود مجاز معامله، سود کلی قابل انتظار از انجام معامله محاسبه و سهم السود طرفین معین می گردد. همچنین مدت هر قرارداد در محاسبه و تعیین سهم سود طرفین آن نقش اساسی دارد و سود مورد انتظار از انواع کالاها و معاملات مشارکت مدنی نیز بنا به طبیعت و ماهیت آنها متفاوت است.
2- درپایان مدت قرارداد، پس از احتساب و وضع کلیه هزینه های مشارکت که مورد تصویب بانک قرارگرفته است و برداشت سرمایه هریک از شرکا (بانک و شریک)، سود مشارکت به نسبتی که به موجب قرارداد تعیین گردیده بین شریک و بانک، تقسیم خواهدشد.
توضیح: درصورتیکه قرارداد قبل از انقضاء مدت، توسط بانک فسخ گردد و سود قابل محاسبه باشد به تناسب تعیین شده در قرارداد، بین بانک و شریک تقسیم می گردد و سهم شریک به حساب او منظور می شود و درصورتیکه بعلت فروش نرفتن مقداری از کالا، سود قابل محاسبه نباشد، بدواً موجودی کالا به فروش می رسد و سپس طبق روش بالا، سود حاصله احتساب و طبق نسبت تعیین شده، تقسیم خواهدگردید.
مدارک مورد نیاز:
– داشتن کارت بازرگانی معتبر و کد اقتصادی
– ارائه تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که دارای رتبه بندی سازمان مذکور می باشند و در خصوص شرکتها و موسساتی که فاقد رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشند ارائه گواهی تایید صلاحیت از مرجع ذیصلاح (کمیته متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه ذیربط و عنداللزوم تشکل صنفی تخصصی مربوطه).
نداشتن تعهد ارزی سررسید گذشته و تسویه نشده نزد بانک
– ارائه قرارداد انجام کار در خصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی
– ارائه پروفرماهای صادره توسط صادرکنندگان (درصورت صدور کالا به صورت امانی) و یا تایید واحد ارزی، مبنی بر گشایش اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای خدمات
m3
مشتری
انواع سپرده گذاری
تقاضای خدمات
تقاضای خدمات
تقاضای خدمات
بازگشت به سطح صفر
نمودارDFD بعدی

تقاضای خدمات
سپرده قرض الحسنه
رسید
رسید
رسید
رسید
تقاضای افتتاح حساب
تقاضای واریز به حساب
تقاضای برداشت از حساب
سپرده قرض الحسنه
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر
تقاضای بستن حساب
رسید
تقاضای واریز
به حساب غیر

سپرده قرض الحسنه پس انداز
– اشخاصی که دارای اهلیت و سن قانونی باشند می توانند به نام خود و یا فرزندانشان و یا افرادی که بر آنها سمت ولایت، وصایت و یا قیمومت دارند حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز عادی افتتاح نمایند.
– برای افتتاح حساب، متقاضی و یا قیم قانونی او باید شخصاً با در دست داشتن شناسنامه عکس دار و قیم نامه به یکی از شعب مراجعه نماید.
– افراد بیسواد میتوانند با ارائه دو قطعه عکس و شناسنامه عکسدار حساب افتتاح نمایند. در اینصورت مهر و اثر انگشت جانشین امضاء خواهد بود.
– حق برداشت از حساب با دارنده آن و یا قائم مقام قانونی او می باشد.
توضیح: در صورتیکه دارنده حساب صغیر باشد پس از رسیدن به سن 18 سال تمام حق استفاده از حساب مزبور منحصراً با صاحب حساب خواهد بود.
– مادران می توانند برای فرزندان صغیر خود حساب با حق برداشت باز نمایند.
– کلیه اطفال پس از رسیدن به سن 12 سال تمام می توانند حساب باز نمایند.
– جد پدری با در قید حیات بودن پدر می تواند برای طفل صغیر وی حساب افتتاح نماید و چنانچه در زمان افتتاح حساب قید نماید که شخصاً حق برداشت دارد؛حق برداشت با اومی باشد در غیر اینصورت تا رسیدن صغیر به سن 18 سالگی حق برداشت با هریک از ایشان(پدر و جد پدری)خواهدبود.
– افتتاح حساب برای اتباع خارجی مقیم ایران در قبال ارائه گذرنامه معتبر دولت متبوع متقاضی واحراز هویت کامل مانند سایرین و با رعایت سایر ضوابط، امکان پذیر بوده و تا زمانیکه در ایران هستند می توانند طبق مقررات مربوط از حساب خود استفاده نمایند.
توضیح: افتتاح حساب برای افاغنه مقیم ایران که دارای کارت شناسایی آبی و رانده شـدگان عراقی که دارای کارت شناسایی سبز می باشند (درمحل صدور) بلامانع می باشد.
– تکمیل وامضاء کارت افتتاح حساب.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای خدمات سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت
رسید
رسید
رسید
رسید
رسید
تقاضای افتتاح حساب
تقاضای واریز به حساب
تقاضای برداشت از حساب
تقاضای بستن حساب
تقاضای برداشت سود
سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت وکوتاه مدت ویژه
– متقاضی دارای اهلیت و 18 سال تمام باشد.
– ارائه شناسنامه عکسدار و کپی از صفحه اول شناسنامه.
– تکمیل و امضاء فرم تقاضای افتتاح حساب با درج کامل مشخصات شناسنامه.
– افتتاح حساب توسط مادران یا افراد غیر از ولی، وصی و قیم به منظور هبه نمودن به اطفال صغیر با رعایت موارد ذیل امکان پذیر می باشد:
الف) تکمیل قسمت قرارداد اعطای وکالت (به بانک وکالت داده شود که پس از رسیدن طفل معرفی شده به سن 18 سال تمام و یا ارائه حکم رشد از محاکم صالحه، کلیه وجوه موجود و منافع متعلق به حساب افتتاح شده، اعم از اصل و منافع را به وی هبه نماید) که بدین منظور باید حسابی را جهت واریز سود معرفی نماید.
ب) حق برداشت از حساب مفتوحه تا رسیدن طفل به سن 18 سال تمام، منحصراً با افتتاح کننده حساب خواهد بود.
امضاء فرم مقررات و شرایط افتتاح حساب.
مدت سپرده:
– مدت سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه، 6 ماه می باشد.
– مدت سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یکساله، دو ساله، سه ساله، چهار ساله و پنج ساله می باشد.
تمدید سپرده:
کلیه سپرده ها در سررسید متناوباً برای دوره های بعدی با همان مدت قبلی و مشخصات موجود، در چارچوب و ضوابط و مقررات بانک تمدید می گردد مگر آنکه سپرده گذار بصورت مکتوب دستور دیگری به بانک اعلام نموده باشد.
فقدان برگ گواهینامه سپرده:
در صورت مفقود شدن برگ گواهینامه سپرده، صدور المثنی منوط به اخذ تعهد نامه محضری خواهد بود.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای خدمات سپرده سرمایه گذاری بلند مدت
رسید
رسید
رسید
رسید
رسید
تقاضای افتتاح حساب
تقاضای واریز به حساب
تقاضای برداشت از حساب
تقاضای بستن حساب
تقاضای برداشت سود
سپرده سرمایه گذاری بلند مدت
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

سپرده سرمایه گذاری بلندمدت
– متقاضی دارای اهلیت و 18 سال تمام باشد.
– ارائه شناسنامه عکسدار و کپی از صفحه اول شناسنامه.
– تکمیل و امضاء فرم تقاضای افتتاح حساب با درج کامل مشخصات شناسنامه.
– افتتاح حساب توسط مادران یا افراد غیر از ولی، وصی و قیم به منظور هبه نمودن به اطفال صغیر با رعایت موارد ذیل امکان پذیر می باشد:
الف) تکمیل قسمت قرارداد اعطای وکالت (به بانک وکالت داده شود که پس از رسیدن طفل معرفی شده به سن 18 سال تمام و یا ارائه حکم رشد از محاکم صالحه، کلیه وجوه موجود و منافع متعلق به حساب افتتاح شده، اعم از اصل و منافع را به وی هبه نماید) که بدین منظور باید حسابی را جهت واریز سود معرفی نماید.
ب) حق برداشت از حساب مفتوحه تا رسیدن طفل به سن 18 سال تمام، منحصراً با افتتاح کننده حساب خواهد بود.
امضاء فرم مقررات و شرایط افتتاح حساب.
مدت سپرده:
– مدت سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه، 6 ماه می باشد.
– مدت سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یکساله، دو ساله، سه ساله، چهار ساله و پنج ساله می باشد.
تمدید سپرده:
کلیه سپرده ها در سررسید متناوباً برای دوره های بعدی با همان مدت قبلی و مشخصات موجود، در چارچوب و ضوابط و مقررات بانک تمدید می گردد مگر آنکه سپرده گذار بصورت مکتوب دستور دیگری به بانک اعلام نموده باشد.
فقدان برگ گواهینامه سپرده:
در صورت مفقود شدن برگ گواهینامه سپرده، صدور المثنی منوط به اخذ تعهد نامه محضری خواهد بود.
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای افتتاح حساب
رسید
اطلاعات مشتری
اطلاعات حساب
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای واریز
رسید
اطلاعات حساب
به روز رسانی
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

اطلاعات حواله
تقاضای واریز
رسید
اطلاعات حساب
فیش حواله
m11
شعبه مرکزی
m10
شعبه مقصد
رمز حواله
تقاضای رمزگیری دوباره
رمز حواله
شماره حساب مقصد
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

تقاضای برداشت
رسید
مشخصات حساب
به روز رسانی
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

به روز رسانی
تقاضای بستن حساب
رسید
اطلاعات مشتری
سود
به روز رسانی
توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

ابطال سپرده:
سپرده گذار گواهینامه تودیع سپرده خود را به شعبه تحویل می دهد و کتباً تقاضای استرداد وجه سپرده و منافع متعلقه خود را می نماید.مسئول مربوطه با توجه به سررسید و اطمینان از صحت امضاء مشتری بر روی تقاضا و پس از کنترلهای لازم، منافع متعلقه را به شرح ذیل محاسبه می نماید:
1- سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه:
1-1- چنانچه سپرده بعد از 30 روز وقبل از سررسید مسترد گردد سودی معادل نیم درصد کمتر از سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت به صورت روز شمار و به تعداد کل روزهای سپرده گذاری پرداخت می گردد.
2-1- چنانچه قبل از 30 روز مسترد گردد سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.
2- در مورد سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت:
1-2- در صورتی که سپرده قبل از سال اول و قبل از 6 ماه ابطال گردد سپرده کوتاه مدت تلقی شده و سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های کوتاه مدت به صورت روزشمار به سپرده گذار پرداخت خواهدشد.
2-2- در صورتی که سپرده پس از گذشت 6 ماه و قبل از پایان سال اول ابطال گردد سپرده کوتاه مدت ویژه تلقی شده و سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های کوتاه مدت ویژه به صورت روزشمار به سپرده گذار پرداخت خواهدشد.
3-2- در صورتی که سپرده پس از گذشت یکسال و قبل از پایان سال دوم ابطال گردد سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های یکساله به سپرده گذار تعلق می گیرد.
4-2- در صورتی که سپرده های سه ساله از سال دوم به بعد و قبل از پایان سال سوم ابطال شود سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های دو ساله به سپرده گذار تعلق خواهد گرفت.
5-2- در صورتی که سپرده های چهار ساله، بعد از سال سوم ابطال گردد سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های سه ساله به سپرده گذار تعلق خواهد گرفت.
6-2- در صورتی که سپرده های پنج ساله، بعد از سال چهارم ابطال گردد سودی معادل نیم درصد در سال کمتر از سود سپرده های چهارساله به سپرده گذار تعلق خواهد گرفت.
ادامه توضیحات
نمودارDFD بعدی
بازگشت به سطح صفر

مشخصات حساب
تقاضای برداشت سود
رسید
به روز رسانی
سود
اطلاعات حساب
توضیحات
بازگشت به سطح صفر

منافع پرداختی به حساب:
– سود انواع سپرده های سرمایه گذاری اشخاص بر اساس ضوابط مربوط محاسبه و همه ماهه در اول ماه پرداخت می گردد.
– سپرده گذار می تواند جهت سهولت در دریافت سود ماهانه خود و عدم ابطال سپرده در صورت تغییر مکان, حسابی در هر یک از شعب بانک معرفی و از واریز سود به آن بهره مند گردد.
– پرداخت سود مذکور به طور علی الحساب بوده و تسویه حساب نهایی با سپرده گذار پس از سررسید به عمل خواهد آمد.
– شعب می توانند حسب درخواست سپرده گذار, نسبت به چاپ و ارائه اعلامیه واریز سود, در محدوده تاریخی مورد نظر اقدام نمایند.
تقسیم سپرده ها به اجزاء کوچکتر:
تقسیم انواع سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت (یک تا 5 ساله) و سپرده های کوتاه مدت ویژه به اجزاء کوچکتر، با رعایت حداقل مجاز جهت افتتاح اینگونه حسابها و با مبالغ مساوی صورت می پذیرد تا ابطال قسمتی از سپرد ه ها، موجب ابطال بقیه سپرده ها و در نتیجه سود متعلقه نشود.
انتقال سپرده به اشخاص دیگر با حفظ شرایط سود:
سپرده گذار با استفاده از این ویژگی می تواند در صورت نیاز به وجه نقد سپرده خـود، با مراجعه به شعبه و تکمیل قسمت مربوطه(در ظهر برگ گواهی سپرده خود) آن را بدون تغییر در شرایط سود به اشخاص دیگر انتقال دهد.
فوت صاحب حساب:
چنانچه سپرده گذار فوت نماید و بانک از این موضوع مطلع گردد تا سررسید، شرایط قبلی سپرده به قوت خود باقی خواهد ماند مگر اینکه وراث قبل از سررسید با ارائه گواهی حصر وراثت و گواهینامه مالیاتی بخواهند سپرده را باطل و اخذ نمایند.
پایان
بازگشت به سطح صفر


تعداد صفحات : 62 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود