تارا فایل

پاورپوینت تحلیل موزه ی ون گوگ در هلند


تحلیل موزه ی ون گوگ در هلند

تاریخچه موزه ونگوگ
بعد از مرگ ون گوگ در سال ۱۸۹۰ آن دسته از آثار او که تا به حال فروش نرفته بود به برادرش تئو رسید. اما تئو هم حدود ۶ ماه بعد درگذشت و همه ی این نقاشی ها برای همسرش جوهانا شد.  جوهانا یک مجموعه ی شخصی از آثار ون گوگ درست کرد تا مردم را با اثار او آشنا کند. این مجموعه در سال ۱۹۲۵ به پسرش رسید و در نهایت برای نمایش به  موزه اشتدلیک سپرده شد.
بعد از سال ها دولت در سال ۱۹۶۲ یک مکان اختصاصی به اسم بنیاد ون گوگ را برای نمایش آثار این هنرمند تاسیس کرد. زمان افتتاح این موزه به ۲ ژوئن ۱۹۷۳ برمی گردد اما اینجا در طول سال ها بزرگ تر و مدرن تر شد تا تبدیل به بزرگ ترین مجموعه برای آثار ون گوگ شود. در زمان تاسیس دو معمار به نام های گریت ریتفلد و کیشو کوروکاوا طراحی این موزه را بر عهده گرفتند.

طراحی موزه ون گوگ به کمک دولت هلند در سال ۱۹۶۳ و به دست معمار هلندی گرید ریتود انجام گرفت. این طراح یک سال بعد درگذشت و ساختمان تا سال ۱۹۷۳  کامل نشده باقی ماند.
ضلع های نمایشگاه در سال ۱۹۹۹ توسط یک مدرنیست ژاپنی به نام Hans van Heeswijk به آن اضافه شد. موزه ون گوگ دارای بیش از ۲۰۰ اثر از ون گوگ و چند نقاش بزرگ دیگر که از دوستان ون گوگ بوده اند است.

بازسازی موزه ون گوگ
موزه ون گوگ آمستردام یکی از محبوب ترین موزه های کشور هلند است. جریان رو به رشد بازدیدکنندگان نیازمند راهکارهایی هوشمندانه برای این ساختمان بود که توسط معمار مشهور گریت ریتولد (۱۹۷۳) و کروکاوا (۱۹۹۹) طراحی شد. این طرح خطوط کلی را از جزئیات زیاد بال های بیضی شکل ساختمانی که کروکاوا در سال ۱۹۹۹ در آمستردام ساخت، تغییر داد.

کیشو کروکاوا و همکارانش (موسسان شرکتی که توسط کیشو کروکاوا و یک طراح غرفه های نمایشگاه های موقت در سال ۱۹۹۹ پایه گذاری شد) طراحی سالن ورودی جدید موزه را بر عهده داشتند. سپس معماران Hans van Heeswijk روی آن به دقت کار کردند تا راهکارهایی را کشف کنند که بخش های موجود و ساختارهای جدید به یک مجموعه جدید شگفت انگیز تبدیل شود.
قبل از بازسازی
بعد از بازسازی

طرح جدید شامل بررسی و تغییر تمام خطوط بیرونی موزه و فرم بیضی کوروکاوا در سال ١٩٩٩ است.
شرکت معماری کیشو کوروکاوا و همکاران که پیش از این ورودی و سردر این موزه را در سال ١٩٩٩ طراحی و اجرا کرده بودند، مسئول گسترش و تغییرات جدید ورودی و سالن این موزه به شمار می رفتند. همچنین گروه معماری هانس ون هیسویک مسئول طراحی و گسترش داخل موزه بودند.

علاوه بر این، این چیدمان برای موزهپلین  نیز بهتر است (تمام نهادهای فرهنگی در حال حاضر ورودی های خود را دارند که نمای مربعی را شکل می دهند.)بکارگیری ساختمان شفاف با کیفیت سازه ی هنری شیشه ای آن، هم موزه ی ون گوگ و هم  موزهپلین را غنی می کند.

گروه طراحی، مساحت، موقعیت
معمار: Hans van Heeswijk Architects
موقعیت: آمستردام ، هلند
مساحت: 15175.0 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2015
معمار مسئول: گریت ریتولد ، جوآن ون دیلن ، johan van tricht
نوسازی ساختمان ریتولد: Martien Van Goor
عکس: Ronald Tilleman, Luuk Kramer
موقعیت

این موزه که بزرگ ترین مجموعه ون گوگ در دنیاست ۲۰۰ نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون گوگ را جمع آوری کرده است. در سالن اصلی آثار ون گوگ به ترتیب زمان چیده شده است البته در میان نمایشگاه های دائمی ۹ پرتره از خود ونگوگ و تعدادی از اولین نقاشی های او که قدمت آن ها به سال ۱۸۸۲ برمی گرده هم به نمایش گذاشته شده اند. نقاشی های این موزه به خصوص تابلوی گل های آفتاب گردان حیرت آورند و بیشتر آثار مهم در وسط گالری طبقه ی اول قرار دارند.
نقاشی های ون گوگ تحت تاثیر هنر خاص ژاپنی ها قرار گرفت. در این موزه به غیر از اینکه آثار ون گوگ را به نمایش گذاشته است مراحل پیشرفت هنری او را درک و آثارش با دیگر هنرمندان قرن ۱۹ قابل مقایسه است ؛ چه هنرمندانی که از او الهام گرفته اند و چه هنرمندانی که الهام بخش او بوده اند. 

معرفی ونگوگ
ونگوگ نقاش هلندی که آثارش او را تبدیل به یکی از معروف ترین هنرمندان دنیا کرده است. ون گوگ در سال ۱۸۹۰ در گذشت و چند سال آخر عمرش را به تکمیل آثار مهمش اختصاص دارد.

کانسپت طرح
کوروکاوا از مفهوم همزیستی ، گفتگویی بین دو نهاد مختلف ، هر یک با شخصیت خاص خود اما در جستجوی هدف مشترک ، دفاع می کند. بنابراین پیشنهاد او یک همزیستی بین شرق و غرب ، بین خطوط مستقیم و منحنی ، بین نظم و هرج و مرج است.
کوروکاوا با نشان دادن فروتنی و احترام به ساختمان پیشینی ، 3/4 ساختمان را در دل زمین دفن کرد و آن را از طریق یک گذرگاه زیرزمینی با موزه قدیمی متصل نمود تا تاثیر بصری آن بر محیط به حداقل برسد.

ساختار شیشه ای موزه
 شیشه به عنوان متریال سازه ای در ورودی جدید ساختمان، بزرگ ترین ساختار شیشه ای در هلند است که در آن تاسیسات شیشه ای (تیرها و قاب ها) و واحدهای شیشه ی دو جداره؛ عناصر سازه ی اصلی ساختمان شده اند .
این یک گام بزرگ در جهت نوآوری های فنی در ساختمان های شیشه ای و به کار بردن شیشه به عنوان یک متریال سازه ای است.
شیشه به عنوان متریال سازه ای
بکارگیری شیشه

طول این سازه ی شیشه ای ۱۲ متر است که پیش از این هیچ سازه ی شیشه ای با این طول در هلند ساخته نشده بود. برای ثبات سقف، تیرهای شیشه به سازه ی فولادی متصل می شوند و به عنوان یک ساختار با هم عمل می کنند.

علاوه بر ویژگی های بالا، تغییرات مختصر در پلان موزه، شفافیت لازم برای ارتباط فضایی بین ساختمان اداری و فضاهای فرهنگی را افزایش داده است. شیشه به عنوان موادی جدید بیشتر فضای ورودی و لابی را در بر گرفته و جزئی از عناصر اصلی ساختمان به شمار می رود.
شیشه به عنوان گامی رو به جلو در نوآوری فنی و تعریف کانسپت شفافیت پروژه است. در تمام هلند ساختار گسترده شیشه ای با این متراژ وجود ندارد. ارتفاع شیشه ها در این ساختمان ١٢ متر است و به همین دلیل شیشه به سازه فلزی به صورت مستقیم متصل شده تا پایداری بهتری ارائه دهند.

سقف شفاف پروژه در روند طراحی مبلمان و المان های لابی تاثیر به سزایی داشته است. راه پله داخل از شیشه طراحی و اجرا شده تا مقدار مصالح بنایی در داخل کاهش یابد.
پله به عنوان مبلمان شفاف موزه تعریف شده است. چراغ های LED در سراسر پله ها تعبیه شده تا لابی از نور لازم بهره ببرد. ستون ها و فضاهای داخلی به زیبایی و با توجه به ویژگی کشور هلند نورپردازی شده است. تمام این تغییرات در راستای ارائه فرم و طرحی نو صورت گرفته است.
سقف شفاف

ویژگی ورودی موزه
مدیر موزه می گوید: کار برای انتقال ورودی اصلی به Museumplein  (فضایی عمومی در محله ی آمستردام جنوبی) به خوبی پیشرفت؛ این کار طی هجده ماه کار فشرده با بودجه ی محدود صورت گرفت. سالن ورودی تمام شیشه از کیفیت ساخت مهندسی و سیستم های سازه ای بسیار بالایی برخوردار است.
بخش ورودی شامل یک لابی بسیار بزرگ با نور خوب ، سرویس های بهداشتی و مغازه های نوسازی شده ی موزه است. بهبود دسترسی ، تدارکات بهتر و فضای بیشتر به ما اجازه می دهد که استقبال گرمی را از بازدیدکنندگان موزه ، بیش از قبل داشته باشیم.
ورودی موزه

بررسی حجم
حجم ساختمان از دو قسمت تشکیل شده است. یکی بخش منحنی که در فضای زیر زمین با شکل نامنظم چند ضلعی دیگر مرتبط است و بر روی زمین از هم مجزا طراحی شده اند
قسمت منحنی
حجم چند شکلی

علاوه بر این ، این چیدمان برای Museumplein نیز بهتر است – تمام نهاد های فرهنگی در حال حاضر ورودی های خود را دارند که نمای مربعی را شکل می دهند.
ساختمان شفاف با کیفیت سازه ی هنری شیشه ای آن ، هم موزه ی ون گوگ و هم Museumplein را غنی می کند.

فضای مابین دو قسمت موزه بر روی سطح زمین ؛ مسیری برای حرکت بازدید کنندگان است

راه پله ها
نما ، سقف و راه پله ها از واحد های شیشه ی دو جداره ی عایق تشکیل شده اند که به این معنی است پانل های مستطیلی شیشه ای در طول نصب در سایت شکل گرفته اند. مساحت کلی حدود 650 متر مربع است.

با یک راه پله بزرگ ، ساخته شده از شیشه یا آسانسور پانوراما ، بازدیدکنندگان به یک لابی زیرزمینی – 16 فوت پایین تر از سطح خیابان – می رسند که محل های پذیرش موزه و امکانات خدمات بازدید کننده ، از جمله اتاق رختکن و فروشگاه موزه جدید را در خود جای داده است.
زیرزمینی

بال جدید ، کاملاً شفاف ، با مساحت 650 متر مربع محصور شده است. نمای منحنی (7000 فوت مربع) ، به ارتفاع 12 متر (39 فوت) ، ساخته شده از پانل های شیشه ای چند لایه خنک ، و پوشیده شده از یک دال شیشه ای نیم دایره است
صفحات شیشه ای منحنی با پره های شیشه ای عمودی همکاری می کنند ، عمود بر آنها قرار می گیرند و مانند پایه های نازک عمل می کنند ، که به نوبه خود با ساختار قاب فولادی ساختمان کار می کنند.

راه پله شیشه ای توسط یک قوس شیشه ای چند لایه پشتیبانی می شود که بیشترین بار را از پله ها منتقل می کند و همچنین پله را تثبیت می کند. به دلیل وجود این قوس شیشه ای ، مقدار فولاد در حداقل ممکن نگه داشته می شود و از راه پله می توان به عنوان یک مبلمان شفاف استفاده کرد.
راه پله شیشه ای توسط یک قوس شیشه ای

سقف شیشه ای با مساحت تقریبی 600 متر مربع به عنوان هندسه اصلی پوسته ای تحت زاویه 16.5 درجه دارد. 30 باله سقف شیشه ای وجود دارد که طول آنها منحصر به فرد و دارای ارتفاع بهینه شده برای برجسته کردن شکل سقف منحنی است. طولانی ترین باله شیشه ای در سقف (همچنین طولانی ترین باله شیشه ای ساختاری در هلند) به طول 12 متر است.

متریال
در بال جدید موزه ، عمدتا از بتن مسلح ، سازه های فلزی و شیشه ای استفاده شده است. حجم بیضی شکل از خارج با صفحات گرانیت و پوشش آن با صفحات تیتانیوم پوشانده شده است. سالن ورودی با قاب فولادی و صفحات شیشه خم سرد ساخته شده بود.
تمام شیشه های استفاده شده در پروژه با قاب های آهن پایین است. سقف از واحدهایی از شیشه های عایق بندی شده و چند لایه تشکیل شده است که دارای عرض های مختلف هستند.
بتن مسلح
شیشه

دسترسی بین طبقات از طریق پله و آسانسور صورت می گیرد

منبع
https://pooyano.com/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%DB%8C-%D9%88%D9%86-%DA%AF%D9%88%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF/
https://www.inexhibit.com/case-studies/amsterdam-new-entrance-building-van-gogh-museum/
https://www.archdaily.com/772991/van-gogh-museum-hans-van-heeswijk-architects
https://archello.com/project/entrance-building-van-gogh-museum
https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%88%DA%AF/
https://www.arch2o.com/van-gogh-museums-new-entrance-hans-van-heeswijk-architects/
https://en.wikiarquitectura.com/building/van-gogh-museum-amsterdam-enlargement/
https://www.kojaro.com/2016/10/15/122643/van-gogh-museum/


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود