تارا فایل

پاورپوینت تحلیل دانشکده پزشکی Erasmus -هلند


تحلیل دانشکده پزشکی Erasmus

تاریخچه
این مرکز آموزش بخشی از مرکز پزشکی Erasmus در روتردام را تشکیل می دهد – یک بیمارستان آموزشی که ابتدا در سال 1965 توسط معمار هلندی آری هاگوورت با همکاری با طراح فرانسوی نمادین ژان پروو طراحی شد. اخیراً توسط EGM Architecten بازسازی شده است.
استودیوی هلندی ، Kaan Architecten ، یک مرکز تحقیقات پزشکی را به بیمارستان روتردام اضافه کرده است که شامل چراغهای مثلثی ، پله های مارپیچ و یک قفسه کتاب 35 متری است.

گروه طراحی- مساحت- موقعیت
معمار: Claus en Kaan Architects موقعیت بنا: رتردام، هلند متراژ: 34000 متر مربع سال اجرا: 2012

در اطراف این پروژه موزه کانثتال، دانشکده پلی تکنیک، و سالن ورزشی Erasmiaansns قرار دارد.این منطقه، با توجه به قرار گیری چنین فضاهایی، می تواند پتانسیل بالای شهری و فرهنگی رتردام را افزایش دهد.

هدف طراحی- براساس گفته معمار :
در طراحی این دانشکده، تمایل بیشتری برای به وجود آوردن یک مرکز آموزشی، با تمام امکانات، در ارتباط با مرکز پزشکی وجود داشته است. از هدف های مهم این مرکز، همکاری بین ادارات، کارکنان و متخصصان می باشد.
ویژگی بنا
از ویژگی های طراحی این دانشکده، می توان ارتباط مناسب و مستقیمی با شهر رتردام اشاره کرد

در این دانشکده، تجهیزات و وسایل مراقبت های پزشکی تعبیه شده است. فضاهایی برای مطالعه، تبادل نظر و گردهمایی در بخش های کوچکتر در نظر شده است.

موقعیت
این طرح جامع، می تواند به عنوان چشم انداز کانونی برای معلمان، دانشجویان، کارمندان و عموم باشد.

این طرح با تمایل به ادغام بهتر کلیه امکانات آموزشی که در ارتباط با مرکز پزشکی هستند ، طراحی شده است. از این رو کارفرمایان دانشکده پزشکی امیدوار بودند با طراحی ساختمان همکاری بین بخش ها ، کارکنان و تخصص آنها را بهینه کند. این جاه طلبی خواستار ایجاد یک ساختمان جدید است که هم با اهداف و هم ساختمانهای موجود در محل مطابقت داشته باشد. این طرح اما به یکپارچگی و پیوند بهتر کل مرکز پزشکی Erasmus با شهر کمک کرده است.
در فرایند طراحی سایت این دانشکده به دلیل قرار گرفتن آن در کنار پارک ؛ موزه در مجاورت این ساختمان، نقطه عطفی در این منطقه و ارتباط با محیط شهری به شمار می رود.

کانسپت
کانسپت این دانشکده ؛براساس ایجاد یک نقطه گردان و ملاقات در دانشکده می باشد. از این رو مولفه های مختلف مراقبت های بهداشتی با مرکز آموزش به آنها در مرکز آموزش جدید ارائه می شود. دانش آموزان می توانند در طول مطالعه خود با همکاران رشته های مرتبط دیدار و تبادل نظر کنند.
طرح جامع ، با یک استراتژی و طراحی ، چشم انداز مطالعاتی بزرگی را به عنوان کانون مرکز آموزش در نظر گرفته است که در آن همه دانش آموزان ، معلمان و اعضای کارمندان قادر به دیدار با یکدیگر هستند.

ورودی دانشکده

این مرکز حیاط فضای باز سابق و یک پارکینگ که قبلاً به عنوان ورودی اصلی بیمارستان عمل می کرد ، اشغال کرده است .
معمار Kaan گفت ، این راه اندازی بسیار ناموفق بود ، زیرا بیماران و کارمندان مسیرهای جایگزین را به داخل ساختمان انتخاب می کردند. این باعث شد تا با اضافه شدن یک سقف جدید ، تصمیم به پوشاندن و مجدداً فضا گرفته شود.
معماران توضیح دادند: "این مفهوم مشکل ساز بود ؛ دسترسی بسته شد و به زودی مردم شروع به استفاده از طبقه سوم به عنوان سیستم اصلی گردش داخلی کردند."

تئاترهای سخنرانی با فرم قوسی صندلی های قرمز یا قهوه ای مبله شده است.
تئاترهای سخنرانی
نورپردازی

ویژگی سقف
سقف به شکل مشبک ، ساخته شده از تیرهای متقاطع متراکم و چراغهای مثلثی زاویه دار ، طراحی شده است با خطوط ساخت و سازه مورب موجود در ساختمان بیمارستان موجود کار کند.
در یک طرف پشت بام با یک دیوار شفاف زاویه دار تشکیل شده است که شامل یک دیوار شیشه ای شکل است.
این معمار گفت: "سقف احساس فضای نور روز و روشنایی عمومی را ایجاد می کند و سر و صدایی را پخش می کند." که با تیرهای بتونی ، ساخت 50 ساله ، برای تحمل بار ادغام شدند."

یک قفسه کتاب به طول 35 متر از یک طرف دهلیز می گذرد. با صعود یکی از دو پله مارپیچ باریک ، به قفسه های مرتفع قابل دسترسی است.
راهروهای مرتفع با یک جفت راه پله چانکی – بقایای حیاط اصلی – که کلاسهای درس ، دفاتر و تئاترهای سخنرانی در طبقه فوقانی ساختمان را تامین می کند ، قابل دسترسی است.
برای تجلیل از این پروژه در لیست کوتاه جایزه میس وان دره رو 2015 ، فیلمساز مستند هلندی ، ویکتور وروژیندویج ، فیلمی کوتاه درباره ساختمان ساخت. با نام The Learn'd ، نام آن را از وقتی که من اخترشناس یاد گرفتم ، شعری از نویسنده آمریکایی والت ویتمن گذاشت.
پله مارپیچ امکان دسترسی به قفسه های کتابخانه را ممکن نموده است.

در قسمت ورودی یک کتابخانه بسیار چشمگیرقرار دارد. سفید و چوب زیبا سبک و باز می باشد.

فضای مطالعه
فضای مطالعه کتابخانه به صورت سلولهای مربعی بزرگی که دارای ارتفاع های مختلف می باشد، گاهی دارای یک کاناپه و گاهی یک میز بزرگ هستند. گاهی اوقات کامپیوتر وجود دارد بنابراین می توانید نوع کار مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اتاق های سخنرانی و اتاق جلسات در لبه بیرونی ساختمان قرار دارد.
کتابخانه
سلول های مربع – فضای کتابخانه

پله ها در گوشه و کنار و باریک هستند اما نمای فوق العاده ایجاد کرده است در قسمت ورودی دانشکده در نزدیکی دیوار کتابخانه قرار می گیرند.
پله

نورگیری سقف
کتابخانه
آتریوم

https://www.arel.ir/fa/News-View-1003.html
http://arquitectura.estudioquagliata.com/tag/claus-en-kaan-architecten
https://www.archdaily.com/447440/educational-center-erasmus-university-medical-center-claus-en-kaan-architecten
http://www.moqub.com/bibliotheken/op-bezoek-bij-de-bibliotheek-van-het-erasmus-mc/
https://www.werkaandemuur.nl/nl/tag/Erasmus-Universiteit-Rotterdam/39011?filter%5B846787%5D%5Bcollection_ids%5D%5B0%5D=153&mediumId=1


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود