داستان برند گوچی
نماد طراحی و تولید لوکس ایتالیایی
برند لاکچری گوچی یا Gucci مربوط به کشور ایتالیا و شهر فلورانس میباشد.
فعالیت این برند به یک قرن میرسد.
فلورانس، شهری است که به دلیل داشتن مواد باکیفیت و صنعتگران ماهر، متمایز است.
گوچیو گوچی متولد 1881 پسر بازرگانی ایتالیایی بود که در سال 1898 ایتالیا را به مقصد لندن و پاریس ترک کرد.
به عنوان یک کارگر مهاجر در پاریس و بعداً با مهاجرت به انگلستان در لندن مشغول به کار بود.
صاحب برند گوچی، در پاریس به عنوان باربر یک هتل لوکس کار میکرد.
گوچیو به کیف ها و چمدان های لوکس مسافران هتل علاقه مند بود و شاید از همانجا بود که به طراحی کیف های چرمی علاقه مند شد.
گوچیو گوچی موسس برند
گوچی با نزدیک شدن به سن ۴۰ سالگی به فکر راه اندازی کسب وکار خودش افتاد و پاریس را به مقصد فلورانس، ترک کرد.
گوچیو در سال های پایانی حضور در لندن از تولیدکنندهH.J. Cave & Sons از اولین پیشگامان کیف پول مدرن یا کیف دستی بازدید کرده بود.
گوچیو در ابتدای کار خود شروع به فروش کیسه های چرمی و زین و کیف زین به اسب سواران کرد.
گوچی در سال 1921 با استخدام هنرمندان و کارگران حرفه ای صنعت چرم شهر فلورانس، به تولید انبوه محصولات چرمی پرداخت.
اما همان سال ها با افزایش تولید اتومبیل و اتومبیل رانی، تقاضا برای وسایل اسب سواری کاهش پیدا کرد.
از همانجا بود که گوچی به فروش وسایل و لوازم دیگر رو آورد.
طراحی کفش های راحتی مشهور گوچی و همچنین رنگ سبز و قرمز مشهور این برند از همین زمان شکل گرفت.
نکته جالب این که کفش هایloafer برند گوچی تنها کفش های موجود در کلکسیون هنر مدرن نیویورک هستند.
پس از چند سال پسران گوچی با نام های آلدو، واسکو و رودولفو به کمک پدر آمدند.
کسب وکار خانوادگی به شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم و میلان نیز گسترش یافت.
برادر دیگر آنها یعنی اوگو نیز در کارخانه مشغول به کار بود.
محصولات گوچی در آن سال ها شامل اکسسوری های چرمی باکیفیت مانند کیف ها ی دستی، کفش و لباس های ابریشمی و بافتنی بود.
کمبود مواد اولیه در دوران جنگ جهانی دوم مانعی برای گسترش برند گوچی نبود.
گوچیو با استفاده از موادی همچون کرباس و چوب بامبو، محصولات خاص خود را در این سال ها تولید کرد که بعدها به امضای این برند نیز تبدیل شد.
بامبو برای اولین بار در سال 1947 میلادی برای ساخت دستگیره کیف دستی مورد استفاده قرار گرفت.
نوآوری و گسترش کسب وکار
در آن سال ها نماد گوچی دو حرف G بود که با خطوط قرمز و سبز تزئین شده بود که با سادگی نمایان گر نام موسس این برند بود.
پس از پایان جنگ، تاج گوچی به عنوان نماد برند استفاده شد که شامل یک سپر و شوالیه و روبان های قرمز و سبز بود.
این نماد شباهت زیادی به نمادهای شهر فلورانس داشت.
علاوه بر این طراحی ها، گوچی عبارت Made in Italy را نیز به وضوح در محصولات خود استفاده می کرد.
آلدو و رودولفو گوچی در سال 1953 میلادی با ایجاد دفاتر در شهر نیویورک، افق این شرکت را گسترش دادند.
۱۵روز پس از تاسیس این فروشگاه، گوچیو گوچی افسانه ای در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.
۷ سال پس از تاسیس اولین فروشگاه در نیویورک، برند ایتالیایی محل فعالیت خود را به خیابان مشهور پنجم در این شهر منتقل کرد.
پس از آن فلوریدا، لندن و بورلی هیلز میزبان آنها بود.
ستاره های سینما و مسافران ثروتمند بین المللی در آن سال ها که با لقب مسافران جت شناخته می شدند، در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ برای خرید محصولات خاص این برند به فلورانس سرازیر می شدند.
ستاره های سینما با پوشیدن محصولات این برند و ظاهر شدن در تبلیغات مختلف و مجله های مد و فشن، کمک بزرگی به گسترش این برند کردند.
یکی از مشهورترین افرادی که موجب گسترش شهرت گوچی شد، ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جان اف کندی بود.
او کیف دوشی گوچی را در مراسم مختلف استفاده می کرد و سرانجام نام این کیف در زبان عموم به کیف ژاکلین او تغییر یافت.
نوآوری های گوچی در سال های بعدی در بخش طراحی و ساخت، آنها را به یکی از مشهورترین برندهای قرن بیستم تبدیل کرد.
آنها در تولید محصولات از پوست خوک در کنار پوست بسیاری حیوانات خاص استفاده می کردند.
بعلاوه استفاده از کرباس و پارچه ساتن برای تولید کیف های ضد آب، به نوآوری ویژه این برند تبدیل شده بود.
ساعت ، جواهرات، پیوندها و عینک به خطوط تولید این شرکت اضافه شد.
در سال 1964 میلادی از آرم Double-G برای سگکهای کمربند و سایر لوازم تزئینی استفاده شد.
در سال ۱۹۶۴ یکی از طراحی های ویژه این برند یعنی طرح پروانه ای برای پارچه ی ابریشمی عرضه شد که بعدها با اضافه شدن طرح های گل دار لوکس، جایگاه ویژه ای در میان لوکس پوشان پیدا کرد.
داستان طراحی های گل دار یا Flora گوچی به سال ۱۹۶۶ و حضور پرنسس گریس همسر شاهزاده موناکو در فروشگاه گوچی باز می گردد.
رودولفو گوچی از طراحی مشهور به نام ویتوریو اکورنرو درخواست کرد تا زیباترین روسری گل دار را برای پرنسس طراحی کند
این طراحی شروع استفاده از طرح های گل دار در مجموعه گوچی بود که بعدها در انواع محصولات از کیف تا لباس گسترش یافته و خصوصا برای افراد خاص و میهمانی های خاص آماده می شد.
در سال ۱۹۷۰ و با عرضه چند محصول جدید در فروشگاه های گوچی، شهرت این برند بیش از پیش شد.
اولین مجموعه، چمدان های سری رولز رویس بود و پس از آن ساعت، جواهرات، کراوات و عینک نیز به محصولات این برند اضافه شدند.
آلدو گوچی در دهه ۱۹۷۰ تلاش کرد تا بازار فعالیت های برند را به بخش های جدید گسترش دهد.
او با برند خودروسازی AMC در آمریکا همکاری کرده و دنیای مد لباس و طراحی داخلی خودرو را در مدل Hornet این شرکت با هم ترکیب کرد.
مدل های سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ اولین خودروهای آمریکایی با تریم داخلی طراحی شده توسط یک طراح مد مشهور بودند.
مدل مخصوصی که با طراحی این برند عرضه شد، Sportabout نام داشت.
طراحی داخلی خودرو
اولین عطر گوچی به نام Gucci No.1 که عطری زنانه است، در سال 1974 ارائه و معرفی گردید.
اما دهه 1980 میلادی با اختلافات داخلی در خانواده مشخص شد که گوچی را در آستانه فاجعه قرار داد.
پس از مرگ رودولفو در سال 1983 میلادی، مادوریزیو گوچی ، فرزند رودولفو مسئولیت این شرکت را به عهده گرفت و عموی خود آلدو را که بعدها برای فرار مالیاتی حبس شد را برکنار کرد.
مادوریزیو گوچی
در ادامه ماریتزیو در مدریت گوچی موفق نبود و در نهایت به اجبار سهام خود در برند را در سال ۱۹۸۸ به شرکت بحرینی Investcorp فروخت.
مائوریزیو در سال 1995 میلادی در میلان به قتل رسید و همسر سابقش ، پاتریزیا رگیگی ، به استخدام قاتل برای کشتن همسرش محکوم شد.
در همین حال، دومینیکو دسوله (دو سوله) تحصیلکرده آمریکایی به مدیریت گوچی برگزیده شد.
خودروی بعدی که با طراحی خاص گوچی عرضه شد، یک کادیلاک سویل بود که در سال ۱۹۸۴ توسط یک خودروساز اهل میامی معرفی شد.
این خودرو در نمای خارجی میزبان لوگوی مشهور دو حرفG روبروی هم بود.
در نمای داخلی نیز از لوگو و نوشته های مشهور این برند استفاده شده و در صندوق عقب، تعدادی از چمدان های لوکس برند گوچی قرار داشت.
یکی از بزرگترین بحران های برند گوچی در اوایل دهه 90 میلادی رخ داد و آنها را تا مرز ورشکستگی پیش برد.
دان ملو در سال 1989 به عنوان طراح لباس استخدام شد.
ملو از اعتبار خدشه دار شده گوچی اطلاع داشته و تلاش میکرد تا آن را بازیابی کند.
ملو مرکز مدیریت گوچی را از میلان به محل تولدش یعنی فلورانس انتقال داد.
ملو در اقدام جسورانه دیگر تام فورد طراح معروف را برای نظارت بر مجموعه لباس های آماده زنان گوچی استخدام کرد.
این دو تعداد محصولات گوچی را از ۲۰ هزار به ۵ هزار کاهش داده و مسیر لاکچری کردن برند را بیش از پیش هموار کردند.
تام فورد
گوچی در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی وارد بورس شده و عرضه اولیه خود را در بازار سهام نیویورک برگزار کرد.
در این رویداد ارزش هر سهم این برند ۲۲ دلار تعیین شد.
یکی از حواشی که برای برند گوچی در سال ۹۷ اتفاق افتاد مربوط به رونمایی از یک پلیور پاییزی مشکی رنگ می باشد.
رسانه ها، مردم و منتقدین این پلیور را نوعی توهین به افراد سیاه پوست جامعه تلقی کردند.
ماجرا تا جایی پیش رفت که گوچی اقدام به جمع آوری تمام نمونه های موجود در بازار از این پلیور نمود
عذرخواهی بابت رونمایی از لباس
در سال 1998 برند گوچی شلوار جینی تولید نمود که رکورد گرانقیمت ترین شلوار جین دنیا را شکست و به قیمت 3100 دلار به فروش رفت.
موفقیت گوچی نه تنها باعث رشد پایتخت میلان شده بود، بلکه بارها این برند را صدرنشین بی رقیب صحنه مد نشان می داد.
در سال 1997 میلادی هفتاد و شش فروشگاه گوچی به همراه بسیاری از قراردادهای صدور مجوز در سراسر جهان وجود داشت.
در سال ۱۹۹۸ کتاب رکوردها ی تاریخی گینس، نام برند گوچی را به خاطر گران ترین شلوار جین تاریخ در لیست خود وارد کرد.
لازم به ذکر است این رکورد در سال ۲۰۰۵ توسط برند Levi و با یک شلوار عتیقه ۱۱۵ ساله به ارزش ۶۰ هزار دلار شکسته شد.
اتفاق مهم دیگر در سال های پایانی قرن بیستم، خرید برند ساعت Severin-Montres و تغییر نام آن به Gucci Timepieces بود.
در سال ۱۹۹۸، این شرکت عنوان برترین شرکت اروپایی سال را از انجمن رسانه های کسب وکار اروپا دریافت کرد.
در سال های پایانی قرن بیستم،تام فورد همکاری نزدیکی با دسوله داشت و در تصمیم گیری برای خرید برندهای مختلف با او همکاری می کرد.
برندهای ایو سن لوران، بوتگا ونتا، بوشرون و سرجیو روسی در آن سال ها به برند گوچی ملحق شده و برندهایی همچون استلا مک کارتنی، الکساندر مک کوین و بلینسیاگا نیز مالکیت خود را با این گروه شریک شدند.
در اوایل سال 1999 میلادی، اجناس لوکس ال وی ام اچ به سرپرستی برنارآرنو ، سهام خود را در گوچی با هدف تصاحب افزایش داد.
دومینیکو دسوله از این خبر عصبانی شد و درخواست برنارآرنو را برای حضور در هیئت مدیره رد کرد.
تا سال 2001 میلادی، تام فورد و دو سوله مسئولیت تصمیم گیری های اصلی در مورد کسب و کار را بر عهده گرفتند.
فورد همزمان طراحی را در ایو سن لوران و گوچی انجام می داد.
هولدینگ فرانسوی پینو-پرینتمپس-ردوت که امروز با نام کرینگ شناخته می شود، در سال ۲۰۰۳، ۶۰ درصد از سهام گوچی را خریداری کرد و تام فورد و د سوله نیز در سال ۲۰۰۴ و با پایان قراردادهایشان این شرکت را ترک کردند.
آخرین کالکشن طراحی شده توسط فورد و با مدیریت د سوله در بهار سال ۲۰۰۴ عرضه شده و موفقیتی حیاتی برای بند گوچی بود.
پس از آن خبرنگاران و طرفدران برند نگران میراث فورد بودند که شرکت اعلام کرد گروهی از طراحان جوان ارتقا یافته از میان کارمندان کنونی، جایگزین او خواهند شد. جان ری و الساندرا فاچینتی دو نفر از مشهورترین وارثان فورد در گوچی بودند.
سرگذشت تام فورد بعد از گوچی
تام فورد بعد از استعفا در سال 2004 برند تام فورد را در سال 2005 راه اندازی کرد که پوشاک مردان، عینک، عطر و محصولات زیبایی را با بهترین کیفیت به دنیای مد ارائه کرد.
سال 2004 و هنگام دریافت جایزه اسکار توسط شارلیز ترون که در لباسی از برند گوچی می درخشید، گوچی وارد مرحله تولید لباس شب های خلاقانه شد.
در این دهه بود که بار دیگر طرح های قدیمی و بی نظیر گوچی و با اندکی تغییر به نفع مدرنیته روی کار آمدند.
کیف های بامبو و طرح گل و کیف جکی از جمله این محصولات بودند.
الساندرومیشل که در سال 2002 به دفتر طراحی گوچی پیوسته بود در سال 2006 به عنوان مدیر طراحی کالاهای چرمی انتخاب شد.
او در سال 2011 به عنوان دستیار مدیر خلاقیت ارتقا یافت.
برند گوچی بدون حضور او واقعا بی معناست.
فریدا جیانینی در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر نوآوری بخش لباس های آماده زنانه انتخاب شد.
او که در سال ۲۰۰۲ به این شرکت ملحق شده بود، در سال ۲۰۰۶ به مدیریت نوآوری بخش لباس های آماده مردانه و سپس مدیریت کل برند انتخاب شد.
فریدا جیانینی
برند گوچی در سال 2009 میلادی در جایگاه 41 ام در میان 100 برند برتر جهان قرار گرفت.
در همین سال این برند بیش از 279 فروشگاه در سرتاسر جهان تاسیس نمود.
در سپتامبر 2009 به عنوان گران قیمت ترین برند ایتالیایی شناخته شد.
سال 2010 گوچی بر مواردی همچون کیفیت برتر، سبک ظریف ایتالیایی و طراحی های منحصر به فرد تمرکز کرد.
این برند با شعار حفظ محیط زیست سعی کرد با تغییرات دنیای جدید همگام شود.
گوچی در این سال خط تولید لباس کودکان خود را نیز راه اندازی کرد.
در سال ۲۰۱۱ برندهای گوچی و فیات در سالگرد 150 سال و 90 سال تاسیس خود برای طراحی و تولید فیات ۵۰۰ به توافق رسیدند.
نسخه های ویژه این خودروی هاچ بک، خطوط مشهور گوچی را در بخش های مختلف خودرو داشتند.
در نمای بیرونی نیز این خطوط از زیر پنجره ها تا دور خودرو کشیده شده بودند.
لوگوی دو حرفG برند نیز در مرکز چرخ های این خودرو استفاده شد.
مدل بعدی این خودرو یعنی 500C نیز با همکاری برند گوچی طراحی و تولید شد.
در سال 2013 برند گوچی به ارزشی معادل 12 میلیارد دلار رسید و به عنوان 38 امین برند موفق در جهان انتخاب شد
در 12 دسامبر 2014 میلادی مدیر خلاق، فریدا جیانینی و مدیر عامل شرکت، دسوله از سمت گوچی کنار رفتند.
مارکو بیزاری از سال 2015 مدیر برند گوچی است که کارشناسان دلیل شهرت این روزهای گوچی را مدیون او می دانند.
در آوریل 2016 ، سوزان چوکاچی به عنوان رئیس و مدیر اجرایی گوچی آمریکا، انتخاب شد
الساندرو میشل طراح جدید این برند، بار دیگر خلاقیت را به این مجموعه افزود.
او اولین کالکشن خود را در سال 2016 و در قالب لباس های زنانه به دنیای مد معرفی کرد.
او سنت را در قالب مدرنیته نشان داد و همین باعث محبوبیت این برند بین جوانان نیز شد
در سال 2017 میلادی، بیزاری گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از ارزش های اصلی گوچی است، و برای محیط زیست و حیوانات تلاش میکنیم.
پس از انتصاب مدیر خلاق گوچی در سال 2015 ، میشل مجدداً آرم Double-G Marmont این شرکت را معرفی کرد.
در سال 2019 ، گوچی خط آرایشی خود، Gucci Beauty را دوباره راه اندازی و اولین عطر مشترک برای خانم ها و آقایان را به نام Mémoire d’Une Odeur معرفی کرد.
ساختمان Palazzo della Mercanzia یکی از ساختمان های مشهور شهر فلورانس است که در سال ۱8۵۹ ساخته و در سال ۱۹۰۵ بازسازی شده است. این ساختمات زمانی به عنوان یک دادگاه برای حل مشکلات میان تاجران و هنرمندان استفاده می شد و امروز میزبان موزه گوچی و نمایشگاه های هنری مربوطه است. موزه گوچی نمایشگاهی دائمی از محصولات به یادماندنی ابن برند مانند کیف، لباس و انواع اکسسوری است. علاوه بر آن، آثار هنری معاصر نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.
موزه گوچی در فلورانس
طبقات و سالن های این موزه با طراحی تم آماده شده اند تا بازدیدکنندگان در زمان گردش در موزه، با ورود به یک اتاق از انواع محصولات گوچی مرتبط با تم مورد نظر آشنا شوند. به عنوان مثال تم مسافرت موزه اتاق بزرگی پر از صندوق سفر، چمدان و حتی مقالاتی است که در مورد مسافران جت سال های میانی قرن بیستم نوشته شده است.
بخش دیگری از موزه به تاریخچه و روند تکامل لوگوی گوچی اختصاص دارد.
این بخش که Logomania نام دارد، لباس ها و اکسسوری های مختلف با لوگوهای تاریخی گوچی را به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن لیوان های نقره ای، سبد پیکنیک و حتی چراغ هایی با لوگوی گوچی نیز در این بخش به نمایش گذاشته شده اند.
یکی دیگر از یادگارهای تاریخی برند گوچی در این موزه، کیف هایی با دسته های چوب بامبو است که به عنوان نماد نوآوری این برند در طول تاریخ شناخته می شوند. همان طور که گفته شد در خلال جنگ جهانی دوم کمبود چرم گوچی را مجبور کرد تا از بامبو برای محصولات خود استفاده کند. نوآوری صورت گرفته در این بخش، گرم کردن چوب نیشکر و ساقه های بامبود و خم کردن آنها برای ساخت دسته کیف بود. نکته جالب این که هنوز محصولات این چنینی با همان روش قدیمی سال های دهه ۱۹۴۰ ایتالیا در کارگاه های گوچی ساخته می شوند. فرآیند تولید این کیف ها حدود ۱۳ ساعت زمان می برد.
برند گوچی در سال های اخیر حضوری جدی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی داشته و به برندی شناخته شده در این بخش تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ این برند شاهد رشد ۱۱۵ درصدی بود و ارزش درآمد حاصل از فعالیت های رسانه ای آنها به بیش از ۶۱ میلیون دلار رسید. گوچی سهم عمد ه ای از این رشد را مدیون سیاست های استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود است که دنیای دیجیتال را با تجربه های واقعی ترکیب کرده و با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کرده است.
بازاریابی دیجیتال
علاوه بر وبسایت و کمپین های تبلیغات دیجیتال خود برند، فعالیت اکانت های شبکه های اجتماعی گوچی نیز قابل توجه است. آنها با فعالیت جدی در شبکه های معروف از جمله فیسبوک، توییتر، اینتساگرام، یوتیوب و حتی گوگل پلاس، در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین برند لاکچری مورد بحث در شبکه های اجتماعی انتخاب شدند. کمپین های تبلیغاتی و فعالیت های جوان پسندانه گوچی در شبکه های اجتماعی در گسترش محبوبیت این برند ایتالیایی در دنیای جدید موفق بوده اند.
این برند در سال های فعالیت خود با چالش های متعددی در زمینه ی حقوق کپی رایت و انتقاد فعالان حقوق بشر روبرو بوده است. اکثر شکایت های کپی رایت به نفع برند گوچی و در جهت محکومیت برندهای کپی کننده بوده است. در بخش انتقادات انجمن های مردمی، تبلیغات این برند مورد هجمه قرار گرفته اند و استفاد ه نامناسب از تصاویر زنان و تبعیض جنسیتی از موارد مورد اتهام گوچی در نظر مردم بوده است. البته گوچی بدون توجه به این انتقادات در سال های اخیر نیز به فعالیت مشابه خود خصوصا در شبکه های اجتماعی ادامه داده است.
فرصت ها و چالش ها
برند مشهور ایتالیایی مانند دیگر بزرگان دنیای برند در فعالیت های خیرخواهانه نیز فعالیت می کند. آنها از سال ۲۰۰۵ قراردادی با یونیسف امضا کرده و بخشی از فروش خود را به حمایت از فعالیت های این سازمان اختصاص می دهند. این فعالیت ها شامل تحصیل، سلامت، امنیت و تامین آب سالم برای کودکان یتیم آفریقایی است. این برند در پنج سال اول قرارداد رقمی حدود ۷ میلیون دلار به یونیسف کمک کرد. علاوه بر آن گوچی یکی از اهداکننده های اصلی پروژه ی Schools for Africa یونیسف است که در سال ۲۰۰۴ توسط این سازمان و با همکاری بنیاد نلسون ماندلا و انجمن هامبورگ تاسیس شده است. اهداف اصلی این پروژه تامین شرایط تحصیل برای تمام کودکان خصوصا آسیب دیدگان ایدز و فقر است.
از پروژه های عمومی دیگر که گوچی در آنها فعالیت داشته می توان به کمپین سال ۲۰۱۳ با نام Chime for Change اشاره کرد
این طرح با هدف توانمندسازی زنان و دختران در سرتاسر جهان فعالیت می کند.
گوچی تاکنون در بیش از ۲۱۰ پروژه این طرح در ۸۱ کشور مشارکت داشته است.
گوچی همچنین در طراحی لباس خود از نمادی از فرهنگ پاپ استفاده کرده است. مجموعه بهار 2017 میلادی دونالد اردک را به نمایش گذاشت.
سایر نمادهای فرهنگ پاپ که توسط گوچی مورد استفاده قرار گرفته اند عبارتند از باگز بانی و خانواده Mitford
مجموعه تابستان 2018 میلادی گوچی همکاری با سگا را نشان داد.
گوچی همکاری های شدیدی با افراد مشهور هالیوود و تاثیر گذاران در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است و از نزدیک با افرادی نظیر ریحانا، بلیک لویلی، برد پیت، ریچل مک آدامز، هری استایلز و سلما هایک همکاری می کند.
همکاری
گوچی با سابقه طولانی نزدیک به یک قرن خود، در این فعالیت ها سعی می کند تا خود را برندی تازه و جوان پسند معرفی کند.
ارزش برند گوچی تا ماه ژوئن2020 معادل ۲۵ میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار بوده است.
قیمت هر واحد سهم در بازار بورس تا پایان هفته سوم ژوئن2020 معادل ۲۰۰ یورو بوده است.
دفتر مدیریت اصلی گوچی در شهر فلورانس ایتالیا واقع است.
دفاتر بین الملی دیگر در میلان، پاریس، لندن، هنگ کنگ، ژاپن و نیویورک واقع هستند.
شرکت مالک این برند یعنی کرینگ نیز در شهر پاریس واقع است.
شرکت گوچی کالاهایی مانند ادکلن و ساعت و وسایل شخصی و لوازم خانگی را تولید می کند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.
ساعت گوچی: می توان گفت یکی از محبوب ترین محصولات گوچی ساعت های منحصر به فرد این کمپانی است.
کفش مردانه: کفش های مردانه و راحتی با کیفیت بی نظیر چرم مرغوب در زمینه پوشاک مردانه نیز درخشیده است.
کفش زنانه: بهترین مواد در کنار رنگ های بسیار متنوع به یکی از انتخاب های خانم ها در این زمینه تبدیل شده است.
کیف دستی های زنانه: با کیفیت و طراحی های منحصر به فرد، با لوگوی برند گوچی نمادی از زیبایی و ظرافت ایتالیایی است.
بسیاری از کارشناسان، سیاست های مارکو بیزاری و مدیریت میشل را دلیل شهرت این روزهای برند ایتالیایی می دانند که طراحی های گوچی را بار دیگر به ترکیبی از سنت و مدرنیته رسانده است.
شهرت برند در میان جوانان نسل جدید حتی موجب اختراع کلماتی مانند Guccify در زبان عامیانه آنها شده است.
گوچی در طول تاریخ خود یکی از مورد احترام ترین و تحسین شده ترین برندهای لاکچری در صنعت مد بوده است. این برند از زمان تاسیس در سال ۱۹۲۱ که به عنوان یک فروشگاه محصولات چرمی شروع به کار کرد تا به امروز مجموعه ای از طراحی ها و محصولات منحصر به فرد را به بازار عرضه کرده که نمادی از مد لاکچری، تولید باکیفیت و طراحی خاص بوده است. از نظر اغلب کارشناسان صنعت مد، هنر بی عیب و نقص و طراحی هوشمندانه در تمام اجزاء محصولات این برند نمایان است.
منابع
www.GUCCI.com
www.zoomit.ir
www.atrsara.com
www.doniakala.com
www.carismacolor.com
www.denizyol.com
www.plaza.ir
www.rochi.ir