تارا فایل

پاورپوینت تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو


مدیریت استراتژیک کارآفرینی

موضوع : تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو

تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو
نوآوری چیست؟
دلایل سرمایه گذاری در نوآوری
مسیر فرضی imaginary pipeline
محدودیتهای معمول در نوآوری
عملکرد نوآوری
مسئولیتهای سطوح عملیاتی در نوآوری
دلایل عمده شکست نوآوری
DNA نوآوری

نوآوری چیست؟
معرفی یک چیز جدید،یک ایده، وسیله یا روشی بدیع. (دایره المعارف مدیریت)
فرآیند تبدیل خلاقیت به خلق ارزش جدید به شیوه ای جدید از طریق ارائه محصول، خدمت یا کسب و کار جدید. (رونالو جوناش و تام سامرلت)
تبدیل ایده های جدید به منفعتی برای سهام داران. (کاترین هالت)

دلایل سرمایه گذاری در نوآوری
جلوگیری از سکون و رخوت
بدست آوردن مزیت رقابتی
خلق فرصت جهت رشد
ایجاد فرهنگ نوآوری
جذب و حفظ نوآوران

مسیر فرضی Imaginary Pipeline
فضای مورد نظر برای فرصت: تعیین پارامترهایی برای نوآوری هایی که سازمان به آنها علاقمند است و اینکه چه کسانی باید آن را انجام دهند.
خلق ایده: در این مرحله که می تواند فردی یا گروهی باشد ایده سازی صورت می گیرد، تمرکز بر این بخش می تواند از حل یک مسئله مشخص تا خلق یک محصول یا توسعه کسب و کار جدید متغیر باشد.
آزمایش ایده: اجرای تعدادی از ایده های جدید به طور آزمایشی
توسعه: طراحی محصول جدید یا توسعه محصول در بخش R&D بر اساس ایده انتخاب شده

مسیر فرضی Imaginary Pipeline
تولید تجاری: تولید کالا و برنامه ریزی جهت ارائه خدمات جدید
تحویل به مشتری: فروش کالا و خدمات به مشتری
تاثیرات محیطی: کارآمدی در طراحی تولید محصول با توجه به منابع طبیعی، مصرف انرژی، آلودگی محیط زیست و …

محدودیتهای معمول در نوآوری
فضای مورد نظر برای فرصت: وجود تعارض بین پارامترهای تعیین شده و تعریف نوآوری
خلق ایده: از افراد با پیش زمینه های متفاوت و تفکرات متنوع دعوت نمی شود.
آزمایش و توسعه: فرآیند متناوب آزمایش و توسعه موجب تاخیر و طولانی شدن چرخه زمانی می شود و منجر به محدود شدن پنجره فرصت می شود.
تولید تجاری: موسسان اولیه معمولاً در مقابل تولیدات جدید و تغییرات مخالفت می کنند.
تحویل به مشتری: مشتریان عکس العملی نسبت به ایده های جدید ندارند.
تاثیرات محیطی: ضایعات تولید پیش بینی نشده اند .

عملکرد نوآوری
مدیریت منابع
فعالیتهای کسب و کار
کارائی و موثر بودن بکار بستن ایده ها
بکار گیری و نظارت منابع
چرخش کار
برنامه ریزی کسب و کار
نقش ها و مسئولیتها
فرآیند نوآوری
استراتژی و
ساختار
خلق ایده
انتخاب ایده
کیفیت و کمیت ایده ها
بینش
ابزارها و شیوه ها
ارزیابی
شرایط
مراکز پرورش ایده
ارزیابی کنندگان

عملکرد نوآوری
بسیاری از سازمانها بخش نوآوری را به عنوان بخش مستقلی در سازمان تعریف کرده اند در صورتی که نوآوری باید در تمام سازمان به طور یکپارچه مسقر شود.
گفتن اینکه ما دارای واحد نوآوری در سازمان خود هستیم یا اینکه نوآوری در رسالت و چشم انداز سازمان لحاظ واقع شده است کافی نیست. برونداد نوآوری بایستی تحویل مصرف کننده گردد تا هم هزینه ها را جبران کند و هم موفقیت مداوم سازمان را تضمین نماید.

مسئولیتهای سطوح عملیاتی در نوآوری
بیان و حفظ چشم انداز
ایجاد رقابت برای نوآوری
ایجاد و حفظ فرهنگ نوآوری
سهولت در دسترسی به رهبران فکری و همکاری در خلاقیت
اطمینان از چرخه/ گردش نوآوری
توسعه استراتژی نوآوری
ایجاد پورتفوی نوآوری

دلایل عمده شکست نوآوری
عدم خلق فرهنگی که نوآوری را پشتیبانی کند،
عدم ایجاد مالکیت در سازمان،
نداشتن فرایندی که توسط همه قابل درک باشد،
عدم تخصیص منابع به فرآیند
عدم تطابق بین پروژه ها و استراتژی سازمان
عدم صرف زمان کافی جهت برنامه ریزی

دلایل عمده شکست نوآوری
عدم تعریف تنوع کافی در فرآیند
عدم آموزش و هدایت تیم نوآوری
عدم آموزش و هدایت تیم نوآوری
نداشتن یک سیستم مدیریت ایده

DNA نوآوری
چالش : نیروی کشنده
تمرکز بروی مشتری : نیروی هل دهنده
خلاقیت : ذهن
ارتباطات : مایه حیات
اجتماع کار گروهی : قلب
تکامل : عضلات
ابزار اندازه گیری : نردبان ترقی

DNA نوآوری
فرهنگ : زمین بازی
1- رهبری : مدل اصلی
2- مردم : منابع
3- ارزشهای پایه ای : ستون فقرات
4- ارزشهای نوآوری : mindset- خلق و خوی

9. محیط : دنیای اطراف

منابع :
www.thinksmart.com. The Big Ten Innovation Killers and How to Keep Your Innovation System Alive and Well by Joyce Wycoff
www.sevencirclesofinnovation.com. Seven Circles of Innovation®by Fremtidstanken and Center for Ledelse in Denmark
www.peakinsight.com. Using Assessment and Coaching to Build Innovation Capacity Katherine Holt, Ph.D.Peakinsight LLC

کارآفرینی : تعاریف, نظریات, الگوها . دکتر محمود احمدپور داریانی

The end


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود