تارا فایل

پاورپوینت بررسی و تحلیل وضعیت دولت الکترونیک در ایران در مقایسه با سایر کشورها


بررسی و تحلیل وضعیت دولت الکترونیک در ایران در مقایسه با سایر کشورها با تاکید بر مدل سازمان ملل

توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی (بند 15)
خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم(بند 17)
شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تاکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیح (بند 18)
توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روشهای اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری (بند 12)
قوانین و مقررات کلان حوزه دولت الکترونیک
سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری

ماده 37 –
1 – اطلاع رسانی الکترونیکی
2 – ارائه فرمهای الکترونیکی
3 – ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و حذف لزوم مراجعه حضوری مردم به دستگاه اجرائی برای دریافت خدمت .
ماده 40- دولت موظف است از طریق سازمان ثبت احوال و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه دستگاههای اجرائی پایگاه اطلاعات ایرانیان را طراحی، ساماندهی و اجراءنماید.
فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری
قوانین و مقررات کلان حوزه دولت الکترونیک (ادامه)

       کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند به:
جزء1 ـ استعلامات الکترونیکی بین دستگاهی
جزء2- برونسپاری خدمات به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت
جزء3- تهیه نقشه جامع دولت الکترونیک
قوانین و مقررات کلان حوزه دولت الکترونیک (ادامه)
بند ج ماده قانون برنامه پنجم توسعه46

وضعیت فعلی دولت الکترونیک در ایران
شروع توجه مدیران دولتی کشور به مقوله خدمات الکترونیکی و دولت الکترونیک
گسترش کارت های بانکی و پرداخت های الکترونیکی مبتنی بر وب در میان مردم
مکانیزاسیون اغلب سیستم های عمومی (پرسنلی،دبیرخانه، تردد و …)در دستگاههای اجرایی کشور
راه اندازی تعداد محدودی از خدمات تمام و نیمه الکترونیکی مختلف با روش ها و کیفیت های مختلف توسط دستگاه های مختلف
انجام پروژه هایی در ابعاد ملی نظیرکارت سوخت

اهم اقدامات انجام شده

راه اندازی جایگاه اینترنتی و درگاه در سطح اطلاع رسانی و بعضا خدمات رسانی توسط سازمان های دولتی و توجه نسبی به کیفیت آن
آشنایی نسبی اقشار مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی (ثبت نام کنکور، ثبت نام کارت سوخت، کارهای بانکی و…)
اتمام مطالعات و طراحی و آغاز اجرای طرح کارت هوشمند ملی توسط سازمان ثبت احوال کشور
آغاز به کار جدی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و تصویب آیین نامه آن (صدور مجوز 18000 دفتر پیشخوان)
اهم اقدامات انجام شده (ادامه)

وضعیت پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران
مرحله 4

مرحله 1

مرحله 2

مرحله 3

تمام شده
نیمه تمام
انجام نشده

پیاده سازی دولت الکترونیک در ژاپن
مرحله 1

مرحله 2

مرحله 3

مرحله 4

تمام شده
نیمه تمام
انجام نشده

تشریح مدل ارزیابی دولت الکترونیک سازمان ملل
امتیاز شاخص آمادگی دولت الکترونیک =
1/3* شاخص خدمات برخط+ 1/3* شاخص زیرساخت های ارتباطی +1/3*شاخص سرمایه انسانی

مراحل دولت الکترونیکی (مدل سازمان ملل)

وضعیت جمهوری اسلامی ایران در سال های مختلف

وضعیت جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با برخی از کشورهای منطقه

فضای تعامل (موجود)

فضای تعامل (مطلوب)

دولت الکترونیک
مهندسی مجدد فرآیندها

با سپاس


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : powerpoint

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود