تارا فایل

پاورپوینت بازاریابی باشگاه بارسلونا


1

2
بازاریابی باشگاه بارسلونا

فهرست مطالب
حوزه های بازاریابی بارسا
حوزه اجتماعی
سه اقدام اساسی بارسلونا
حوزه اجتماعی
بارسلونا در چین
حوزه اقتصادی
حوزه ورزشی
اسپانسرشیپ
بخش تور، گردشگری و موزه
گزارش تصویری موزه بارسلونا
فروشگاه بارسا در وب سایت

3

حوزه های بازاریابی بارسا
بارسلونا، استراتژی های بازاریابی و برندینگ خود را در سه حوزه ورزشی، اقتصادی و اجتماعی تعریف کرده است که این سه حوزه مانند یک چرخه عمل می کنند.
4

حوزه اجتماعی
در حوزه اجتماعی، بارسلونا به دنبال کشف استعداد های پنهان در کشورهای فقیر است تا از این طریق بتواند تصویر برند خود را ارتقا دهد همچنین استعدادهایی را برای آینده خود پرورش دهد. در ۲۰ سال گذشته، اروپا، ایالات متحده و آمریکای لاتین بازار هدف بارسلونا بودند، اما این استراتژی در سال های اخیر دستخوش تغییراتی شده و آسیا به یکی از بازارهای هدف بارسلونا تبدیل شده است.
5

سه اقدام اساسی بارسلونا
مسئولان بارسلونا هنگامی که تصمیم می گیرند وارد کشوری شوند، سه اقدام اساسی انجام می دهند، ابتدا مدارس و دانشگاه های آن کشور را رصد و میزان محبوبیت فوتبال و تیم خود را بررسی می کنند. سپس با یک اسپانسر محلی قرارداد می بندند و در مرحله آخر، باشگاه طرفداران بارسلونا را در آن کشور تاسیس می کنند. چنین اقداماتی روی بازار هند انجام گرفت و راه را برای ورود به این کشور هموار نمود. هرچند در هند کریکت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است اما مسئولان بارسلونا به خوبی تشخیص دادند که فوتبال به تدریج به ورزش محبوب کودکان هندی تبدیل شده است، آنها می خواهند از این پتانسیل بالا استفاده کنند.

6

بارسلونا در چین
چین یکی دیگر از بازارهای آسیایی است که برای بارسلونا بسیار باارزش است. در سال ۲۰۱۱ بارسلونا با همکاری نایک پروژه چین را با هدف تقویت حضور این باشگاه در بازار چین در ۱۰ سال آینده استارت زد.
یکی از اقدامات جالب بارسلونا در چین ورود به بازار اینترنتی این کشور است. مسئولان بارسلونا معتقدند که کاربران اینترنتی می توانند منبع درآمد خوبی برای این باشگاه باشند، به همین دلیل مدیران بازاریابی بارسلونا تصمیم گرفته اند تا از کاربران چینی بخواهند که برای دسترسی به وب سایت این باشگاه، یک یورو بپردازند تا از این طریق مبلغی معادل ۳/۱ میلیارد یورو (در حالت ایده آل هر چینی یک یورو) نصیب آنها شود.

7

حوزه اقتصادی
در حوزه اقتصادی: بلیت فروشی، استفاده از حق پخش تلویزیونی، فروختن پیراهن و سایر لوازم ورزشی با لوگوی بارسلونا و موزه بارسلونا (که دومین موزه اسپانیا از نظر تعداد بازدیدکننده است) باعث بالا رفتن درآمد این برند می شوند و این امکان را به آن می دهند تا در حوزه اجتماعی هر چه بیشتر آزادی عمل داشته باشد و تصویر بهتری از برند خود را در ذهن تماشاگران و طرفدارانش ایجاد کند.

8

حوزه ورزشی
در حوزه ورزشی جذب بازیکنان جوان و با استعداد و گرفتن نتایج هر چه بهتر باعث رونق هر چه بیشتر اقتصادی این باشگاه می شود.

9

اسپانسرشیپ
بارسا از زمان تاسیس تا همین چند سال پیش از لوگوی هیچ اسپانسری روی پیراهن ورزشی خود استفاده نمی کرد و حتی از سال ۲۰۰۶، ۵ درصد از درآمد سالانه خود را به یونیسف اختصاص داده بود تا لوگوی این نهاد را روی پیراهن های خود درج کند. در واقع مدیران بازار یابی بارسلونا معتقد بودند (و هنوز هم هستند) که این کار نه تنها ضرری برای باشگاه ندارد بلکه تصویر بسیار بهتری از آن در ذهن مخاطب ایجاد می کند. اما در چند سال اخیر با افزایش رقابت میان باشگاه ها و برندهای قدرتمند ورزشی، ورود ثروتمندان عرصه صنعت به فوتبال و رکورد های اختصاصی پیاپی، مدیران بارسلونا مجبور شدند به تبلیغات اسپانسرها روی پیراهن ورزشی باشگاه روی آورند.

10

اسپانسرشیپ
بارسلونا اکنون دو اسپانسر اصلی دارد که لوگوی آنها روی پیراهن هایش درج می شود. این دو اسپانسر نایک و قطر فاوندیشن(Qatar Foundation) هستند.
دبارسلونا ۵ اسپانسر ویژه دارد که یک سطح از اسپانسرهای اصلی پایین تر هستند. این ۵ اسپانسر عبارتند از: آئودی، ترکیش ایر لاینز، استرلا، لاکیسا و تی وی 3.
یک سطح پایین تر به اسپانسرهای رسمی بارسا می رسیم که شامل اسیستنسا سانیتاریا، کوکا کولا، اتصالات، هربالایف، مووی استار، سیکو و avea می شود.
بارسلونا تنها یک باشگاه فوتبال نیست و در چند رشته دیگر ورزشی نیز فعالیت می کند که هرکدام از آنها اسپانسرهای مخصوص به خود را دارند، مثلاً اسپانسر تیم بسکتبال بارسلونا رگال است، اینترا اسپرت اسپانسری تیم هندبال را بر عهده دارد و الو اسپرت (ALUSPORT) اسپانسر تیم فوتسال بارسلونا است.

11

بخش تور، گردشگری و موزه (وب سایت بارسا)
12

موزه بارسلونا
این موزه که به نام «ال موزئو دل بارسا» شناخته می شود، دومین موزه پربازدید کننده ایالت کاتالونیای اسپانیا است. سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر از این موزه بازدید می کنند. جوزپ لوئیس نونز که در سال ۱۹۸۴ رئیس باشگاه بارسون بود، این موزه را تاسیس کرد. در این موزه بیش از ۱۴۰۰ قطعه یادگاری نگهداری می شود که شامل جام ها، پیراهن ها، اسناد افتخارات، تصاویر و… باشگاه بارسلون است.
نام این موزه در سال ۲۰۰۰ به افتخار بنیانگذارش، تغییر یافت و به نام نونز نامگذاری شد.

13

موزه بارسلونا
موزه شامل یک سینمای سه بعدی، صفحه نمایش های لمسی الکترونیکی و بخش افتخارات باشگاه است. علاقمندان بازدید از موزه، باید تور «تجربه نیوکمپ» را خریداری کنند؛ این تور شامل گشت و گذار در استادیوم نیوکمپ و بازدید از موزه است.
اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه باشگاه، به صورت فیلم و ویدئو به وسیله صفحه نمایش های الکترونیکی در مقابل بازدیدکنندگان قرار داده شده است. مردم می توانند به راحتی این تصاویر را ورق بزنند و ویدئوها را به انتخاب خودشان مشاهده کنند. در بخشی دیگر از موزه باشگاه بارسلونا، آثار هنرمندان محلی مانند خوان میرو، نقاش و مجسمه ساز، سالواتور دالی، نقاش و عکاس سرشناس اسپانیایی و آنتونی تاپیس، یکی از مشهورترین نقاشان معاصر اروپا در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.
14

موزه بارسلونا (فوتبال آرت)
اما جذاب ترین بخش موزه، مجموعه فوتبال آرت نام دارد که حاوی یادبودها و افتخارات و جوایز و کاپ های قهرمانی باشگاه بارسلونا است. یکی از اقلامی که در این موزه نمایش داده می شود، کفشی است که رونالد کومان با آن گل قهرمانی بارسلونا در فینال جام باشگاه های اروپا در سال ۱۹۹۲ را به ثمر رساند. کومان که هم اکنون سرمربی تیم ملی بارسلونا است، از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۹۵ در بارسلونا بازی کرد. او در فینال جام باشگاه های اروپا، در بازی مقابل سمپدوریای ایتالیا در دقیقه ۱۱۱ از روی یک ضربه ایستگاهی با شوتی سهمگین دروازه نماینده ایتالیا را باز کرد و اولین جام اروپایی را به تالار افتخارات بارسلونا آورد.
15

گزارش تصویری موزه بارسلونا
16

تابلوهای راهنمای گردشگران
17

ورودی موزه بارسلونا
18

پلکان ورودی موزه
19

تصویر خوان گمپر، موسس باشگاه
20

بخش مربوط به یوهان کرایف
21

کفش رونالد کومان
22

پیراهن امضاء شده برخی ستاره های بارسلونا مانند فیگو، استویچکوف و کلایورت
23

پیراهن ژاوی هرناندز به عنوان رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم فوتبال بارسلونا
24

۵ توپ طلای مسی
25

صفحه نمایش های لمسی که تاریخچه باشگاه را روایت می کنند
26

تالار افتخارات
27

عکس یادگاری با ستاره های بارسا
28

استودیوی کوچک
29

واقعیت مجازی
30

زمین بازی و نیمکت
31

میکس زون
32

فروشگاه یادگاری های بارسلونا
33

کلیسای کوچک
34

رستوران و کافی شاپ
35

بخش های دیگر موزه
در موزه بارسلونا علاوه بر افتخارات تیم فوتبال مردان، قهرمانی های تیم های بسکتبال، هندبال و حتی تیم فوتبال بانوان بارسلونا نیز به تصویر کشیده شده اند. این موزه ۳ هزار و پانصد متر مربعی، بعد از موزه پیکاسو، دومین موزه پربازدید کاتالونیا است.
36

در این بخش علاقه مندان می توانند کیت های باشگاه، البسه ورزشی، گیفت ها، تخفیفات و محصولات تبلیغاتی باشگاه، لباس های تمرین و مسابقات و… را مشاهده و اقدام به سفارش و خرید کنند. ارائه محصولاتی نظیر: ماسک، کلاه، شال، تی شرت، ساک ورزشی و… در این بخش از سایت قابل دسترس می باشد. خرید ها بصورت آنلاین و تحویل فوری نیز همراه می باشد. و همچنین خریداران می توانند لباس مورد نظر خود را با نام بازیکن مورد علاقه خود یا نام خودشان سفارش دهند.
فروشگاه بارسا در وب سایت
37

38


تعداد صفحات : 38 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود