تارا فایل

پاورپوینت بازاریابی باشگاه رئال مادرید


1

بازاریابی باشگاه رئال مادرید
2

فهرست مطالب
سازمان رئال مادرید
چگونه رئال مادرید؟
هواداران رئال مادرید
نرم افزارهای باشگاه رئال مادرید
سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان 
مایکروسافت
پلتفرم
اپلیکیشن موبایل برای طرفداران

3

فهرست مطالب
جذب یک به یک با میلیون ها طرفدار
بلادرنگ
تغییرات
بخش تور و گردشگری
تور کمپ
فروشگاه
بلیط فروشی
موزه باشگاه

4

سازمان رئال مادرید
امروزه اگر بخواهیم از موفق ترین سازمان های جهان نام ببریم دور از انتظار نخواهد بود که با نام هایی مثل سازمان رئال مادرید روبه رو شویم. بله سازمان رئال مادرید نه باشگاه رئال مادرید!
5

چگونه رئال مادرید؟
آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چگونه یک تیم فوتبال تا این حد موفق می شود؟ چگونه یک برند متعلق به یک باشگاه ورزشی می تواند این چنین ارزشمند باشد؟ چگونه یک تیم فوتبال می تواند تا این حد منسجم باشد و به صورت مستمر در سال های پیاپی با موفقیت هایش در صدر اخبار جهان قرار بگیرد؟ چگونه یک تیم فوتبال می تواند تا این حد منسجم، صدها میلیون طرفدار را در اقصی نقاط دنیا مدیریت کند؟
به راستی چگونه است که یک باشگاه ورزشی تبدیل به یک بنگاه اقتصادی موفق، درآمدزا و خوش نام می شود؟

6

چگونه رئال مادرید؟
بسیار ساده انگارانه است که موفقیتی این چنین را تنها به خریداری و داشتن چند بازیکن نسبت دهیم. که اگر چنین بود کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کدام تاکنون چند رئال مادرید داشتند!
رئال مادرید تنها در داخل زمین سبز بهترین ها را ندارد و همانقدر که مجهز به بازیکنان تراز اول دنیای فوتبال است در سطحی کلان تر نیز بهترین ها را حول نام رئال مادرید گرد هم آورده است. به عبارت دیگر رئال مادرید به عنوان یک سازمان پیشرو در تمامی حوزه های نرم افزار، سخت افزار، مغز افزار و سازمان افزار بهترین ها را ایجاد کرده است و موفقیت این باشگاه نیز مرهون همه آنهاست. اگر باشگاه رئال مادرید به صورت مستمر و در سال های پیاپی، موفقیت های بزرگی را به دست آورده است قطعاً باید قبل از هر چیز دلیل این موفقیت را در توانمندی های سازمانی این باشگاه جُست که توانسته است به صورتی متوازن یک سیستم موفق و رو به رشد را ایجاد کند.
7

هواداران رئال مادرید
یکی از مهم ترین سرمایه های باشگاه رئال مادرید که تاثیری مستقیم روی موفقیت مادی و معنوی این باشگاه دارد، هواداران این باشگاه هستند. هوادارانی چند صد میلیونی که محبوبیت این باشگاه نتیجه هواداری آنهاست. هوادارانی که به واسطه حمایتشان، وزنه ای شده اند تا غول های اقتصادی رغبت زیادی به انعقاد قراردادهای شیرین تجاری با این باشگاه داشته باشند، هوادارانی که بلیط های مسابقات این باشگاه را در کم ترین زمان پارو می کنند و از محصولات و خدمات مستقیم و غیرمستقیم این باشگاه بهره می برند. هوادارانی که بی مزد و منت، سنگ این سازمان را بر سینه می زنند!
8

هواداران رئال مادرید
تعداد هواداران این باشگاه بیش از 450 میلیون نفر در سراسر جهان برآورد شده است، این تعداد آنقدر زیاد است که تصور سازماندهی و مدیریت اثربخش و یکپارچه بخشی از آن هم، امری بسیار دشوار است. ولی قطعاً باشگاه رئال مادرید این سرمایه ارزشمند را نه تنها به هیچ عنوان به حال خود رها نمی کند بلکه با بسیج تمام امکانات و توانمندی هایش سعی در نگهداشت و رشد ارزشمندترین سرمایه خود یعنی هوادارانش داشته و با ایجاد یک باشگاه هواداران قدرتمند و مدیریت اثربخش و کارآمد ارتباط با آنها این مهم را تا حد مطلوبی محقق ساخته است.
9

نرم افزارهایی که باشگاه رئال مادرید از آن استفاده می کند
10

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان باشگاه رئال مادرید
باشگاه رئال مادرید برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان خود سعی کرده است با شناسایی کلیه فرآیندهای درگیر در حوزه های بازاریابی، فروش و خدمات، و همچنین ایجاد فرهنگی مولد و ارزش زا، فراهم آوری سخت افزارهای متناسب و همچنین ایجاد زیرساخت نرم افزاری قدرتمند جهت به کارگیری به روزترین امکانات رایانه ای و دیجیتالی، بستر لازم جهت موفقیت CRM باشگاه رئال مادرید را رقم بزند.
11

مایکروسافت
قطعاً در انتخاب نرم افزار حوزه مدیریت ارتباط با ذی نفعان خود نیز که قرار است به ابزار اجرایی و مدیریتی یکی از استراتژیک ترین حوزه های این سازمان بپردازد قیمت، کمترین اهمیت را خواهد داشت و مهم ترین عامل، بهترین بودن خواهد بود. باشگاهی که زین الدین زیدان، سرجیو راموس، مارسلو، کریم بنزما، گرت بیل، لوکا مودریچ و کلکسیونی از بهترین و گران قیمت ترین بازیکنان و مربیان را در اختیار دارد در جستجویی که به دنبال بهترین نرم افزار CRM  داشته است در این زمینه نیز با یکی از غول های صنعت نرم افزار یعنی شرکت مایکروسافت همکاری می کند و در حوزه مدیریت ارتباط با ذی نفعان، نرم افزار قدرتمند Microsoft Dynamics CRM  را به خدمت گرفته و با همکاری پیمانکاران موفق این حوزه، اقدام به پیاده سازی این نرم افزار جهت تحقق نیازها و خواسته های مدیران سازمان کرده است.
12

مایکروسافت
در حال حاضر، باشگاه رئال مادرید می تواند با طرفدارانش ارتباط بیشتری برقرار کند و در عین حال، با تجزیه و تحلیل داده های رسانه های اجتماعی و سایر اطلاعات برای سفارشی کردن کمپین های بازاریابی و افزایش درآمد، یک تجربه بهتر را به همراه بیاورد.
13

مایکروسافت
رئال مادرید یک تیم فنی مایکروسافت را برای توسعه راه حل تکنولوژی جدیدی که یک ساختار انسانی برای حمایت از خدمات دیجیتال نوآورانه جهت سرویس دهی به طرفداران جهانی باشگاه را به ارمغان می آورد، به کار گرفت. رئال مادرید همچنین می خواست از این راه حل برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات طرفداران خود استفاده کند. تیم فنی مایکروسافت همکاری خود را با رئال مادرید آغاز کرد تا یک راهکار جامع به عنوان یک سرویس را بر اساس پلتفرم مایکرو و آفیس 365 بسازد. انریکه اوریل مدیر بخش سی آی اُ، رئال مادرید معتقد است: کسب وکار اصلی ما فوتبال است، بنابراین داشتن یک همکار تجاری در زمینه زیرساخت های مدیریت فناوری اطلاعات بسیار مهم خواهد بود.
14

پلتفرمی برای ایجاد حال خوب هواداران
راهکاری که برای قسمت بازاریابی آماده شده است از بخش back-office باشگاه استفاده می کند و تعاملات هواداران با فروشگاه ها را بررسی خواهد کرد. این کارها عبارتند از: چک کردن شماره موبایل های درون ورزشگاه، به روزرسانی آنلاین پروفایل هواداران در وب سایت رسمی باشگاه و خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی باشگاه.
15

اپلیکیشن موبایل برای طرفداران
طرفداران برنامه را بر روی تلفن های همراه، تبلت یا دستگاه های پوشیدنی خود به عنوان بخشی از نام تجاری رئال مادرید نصب می کنند و بدین ترتیب می توانند از این تجربه برای دسترسی به ورزشگاه در قبل، حین یا پس از هر بازی استفاده کنند. همچنین می توانند داده های مربوط به تمام بازیکنان باشگاه، از گذشته تا حال را جستجو نمایند و نیز آمار دقیقی از بازی های خاص و مهم داشته باشند.
16

جذب یک به یک با میلیون ها طرفدار
هم اکنون رئال مادرید با استفاده از راهکار جدید خود، ابزاری برای جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد صدها میلیون هوادار دارد که خواهد توانست برای درک عمیق تر با آنها استفاده کند. به عنوان مثال، این باشگاه می تواند از طریق برنامه جدید تلفن همراه، ویژگی های شخصیتی هوادار خود را (برای ارائه محتوای مرتبط تر) کشف و پیدا کند.
17

ایجاد کمپین های بازاریابی بلادرنگ
رئال مادرید همچنین می تواند تمام اطلاعات هواداران را جمع آوری کرده و ذخیره کند و برای هر هوادار خود یک پروفایل کاربری دقیق و مختص به او ایجاد نماید. در نتیجه، بازاریابان رئال مادرید می توانند طرح های بازاریابی هدفمندتر و سفارشی شده را ارائه دهند که در نهایت این کار باعث افزایش درآمد باشگاه شود. به عنوان مثال، پلتفرم تعامل طرفدار باشگاه می تواند حجم پست رسانه های اجتماعی را برای هر هوادار ثبت نام شده از طریق وب سایت رئال مادرید یا برنامه تلفن همراه، جمع آوری کند.

18

ایجاد کمپین های بازاریابی بلادرنگ
با تجزیه و تحلیل این سیگنال های رسانه های اجتماعی با مشارکت مایکروسافت، رئال مادرید می تواند بازاریابی و تبلیغات خود را سفارشی سازی کند یا طرفدارانی را که برنامه را برای استفاده از آن دانلود کرده اند تشویق نماید. از طرف دیگر با گرفتن اطلاعات رسانه های اجتماعی علاقه مندی طرفداران را شناسایی و از این طریق با ارسال ایمیل سفارشی سازی شده برای آن هوادار، آمار مربوط به بازیکن مورد علاقه او را  در اختیارش می گذارد.

19

تغییرات به وجود آمده در کسب وکار
همان طور که راه حل خود را برای افزودن ویژگی های جدید گسترش می دهد و طرفداران را با روش های جدید درگیر می کند، رئال مادرید همچنان به طور کامل کسب وکار خود را تغییر خواهد داد. سانچز می گوید: پلتفرم مایکروسافت Azure به ما کمک می کند تا بازسازی و تفسیر تجارب ما را به گونه ای تغییر دهیم که برای ما و طرفدارانمان امکان انجام کارهای غیرممکن را ممکن می سازد. این سطح از قابلیت ها یک جهش بزرگ در مدل کسب وکار است که فوتبال در طول 15 تا 20 سال گذشته به خود دیده است.
20

بخش تور و گردشگری (وب سایت رئال)
21

تور کمپ تیم رئال مادرید اسپانیا 
یک پروژه واقعی رئال مادرید است که فرصتی را برای تجربه زندگی به عنوان بخشی از یک تیم مشهور و جهانی تحت آموزش مربیان خبره و با تجربه تیم رئال مادرید و به منظور شناخت استعداد ها، ارتقای توانایی های فردی و گروهی، این فرصت  را برای کودکان و نوجوانان ایرانی در محیطی بین المللی فراهم می کند.
22

فروشگاه (وب سایت رئال)
23

فروشگاه (وب سایت رئال)
در این قسمت هوادارن می توانند کیت های باشگاه، البسه ورزشی، تخفیفات و محصولات تبلیغاتی باشگاه، لباس های تمرین و مسابقات و… را مشاهده و خرید کنند. ارائه محصولاتی نظیر: کلاه، شال، تی شرت، ساک ورزشی و… در این بخش از سایت قابل دسترس می باشد. خرید ها بصورت آنلاین می باشد. و همچنین هواداران می توانند وسیله یا لباس مورد نظر خود را با نام بازیکن مورد علاقه خود یا نام خودشان سفارش دهند.
24

فروشگاه (وب سایت رئال)
25

فروشگاه (وب سایت رئال)
26

فروشگاه (وب سایت رئال)
27

بلیط فروشی (وب سایت رئال)
28

موزه باشگاه رئال مادرید
باشگاه رئال مادرید اسپانیا یکی از بزرگ ترین تیم های اسپانیا و اروپاست و طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد. موزه باشگاه رئال مادرید یکی از دیدنی های اسپانیا است که پیشنهاد می شود هنگام سفر به شهر مادرید بازدید از آن را از دست ندهید. این موزه در ساختمان استادیوم بزرگ سانتیاگو برنابئو که استادیوم اختصاصی تیم باشگاه رئال مادرید است، قرار دارد.
29

موزه باشگاه رئال مادرید
دیواری پوشیده از عکس ها و تصاویر مختلف در این موزه وجود دارد که لحظه های ماندگار و به یاد ماندنی تاریخ باشگاه را ثبت کرده است. همچنین تصاویر هر بازیکنی که برای تیم رئال مادرید به میدان رفته است، نیز بر روی دیوار مشاهده خواهید کرد. در موزه رئال مادرید جام های متعددی را که تیم رئال مادرید برنده شده است، می بینید. در ابتدای ورود به موزه جام هایی که توسط تیم بسکتبال رئال مادرید کسب شده است را می بینید و پس از آن به بخش جام های تیم فوتبال رئال مادرید وارد می شود. جام ها در محفظه های شیشه ای نگهداری می شوند و حاصل مسابقات بین المللی، لیگ اسپانیا، مسابقات جام یوفا و غیره اند. اتاق های ویژه، پیراهن ها، کفش ها از سایر بخش های دیدنی موزه رئال مادرید است که دیدن آن ها ممکن است برایتان جالب باشد. در مادرید اسپانیا از طریق مترو خط 10 که خط متروی اختصاصی استادیوم سانتیاگو برنابئو است می توانید به موزه دسترسی داشته باشید. استادیوم سانتیاگو برنابئو تورهایی نیز برگزار می کند که می توانید در آن ها شرکت کنید و علاوه بر موزه رئال مادرید از سایر بخش های استادیوم نیز دیدن کنید.
30

موزه باشگاه رئال مادرید
31

موزه باشگاه رئال مادرید
32

33


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود