بسم الله الرحمن الرحیم
استراتژی بازاریابی محصولات بهداشتی سینره
همان طور که می دانید ورود به حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی با توجه به ارتباط بسیار نزدیک با سلامتی و مخصوصاً زیبایی، خطرات زیادی دارد. از طرفی بازار لوازم آرایش ایران با حضور برندهای خارجی و نزدیک به ۹۰ درصد واردات قاچاق و وجود تقریباً ۵۰ درصدیِ کالاهای تقلبی و چینی، از بازارهای شدیداٌ رقابتی و بی ثبات محسوب می شود.
تاریخچه شرکت
شرکت طبیعت زنده در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید محصولات آرایشی بهداشتی با منشا گیاهی در حوزه محصولات مراقبتی و زیبایی بنیان نهاده شد و واحد تولیدی آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد این شرکت محصولات خود را تحت نام تجاری سینره به بازار عرضه کرد. محصولات گیاهی سینره در دو گروه مراقبت از پوست و مراقبت از مو طبقه بندی می شوند.این شرکت محصولات خود را به کشورهایی همچون انگلستان،مالزی و عراق صادر می کند
استراتژی های شرکت Cinere
استراتژی تولید Product Strategy
۱- انتخاب برند : سینره Cinere برگرفته از نام نوعی گل است که به زیبایی برای این حوزه انتخاب شده است و به اندازه کافی برای تبدیل شدن به برند منحصربفرد است و آوای مناسبی دارد. از طرفی برای جهانی شدن نیز کمتر به مشکل تلفظ به زبان های مختلف برمی خورد.
۲- محصول و بسته بندی : محصولات این برند بر پایه تجربه شرکت طبیعت زنده از شرکت دارویی زردبند با محصولات گیاهی توانست با تخصصی شدن، بعنوان محصولاتِ زیبایی معرفی شود. همان طور که مشهود است طراحی بسته بندی کالاهای سینره به نوعی انتخاب شده که کاملاً ساده و لوکس عرضه شوند.
استراتژی قیمت Price Strategy
قیمت محصولات این برند به گونه ای حد وسط بین برندهای معتبر خارجی تعیین شده و بازارِ گسترده تری را برای فروش انتخاب کرده است. از طرفی یکپارچگی در قیمت فروش در سراسر کشور از دیگر ویژگی های استراتژی قیمت این برند است
استراتژی توزیع Place Strategy
شرکت فوق با انتخاب خرده فروشی ها و تمرکز بر فروش مویرگی(در این راستا تولید کنندگان می توانند به صورت مستقیم اقدام به عرضه محصولات خود به دست مصرف کنندگان شوند) به داروخانه ها، فروشگاه های آرایشی و آرایشگاه ها توانسته شبکه توزیعِ گسترده ای با کنترل قیمت ایجاد کند. هرچند فروش مویرگی برخی هزینه های توزیع را به شرکت تحمیل می کند ولی از طرفی با حذف واسطه های عمده فروش سودِ بیشتری را نصیب شرکت می کند و همچنین کنترل قیمت در دستِ شرکت می ماند.
استراتژی ترویج و ارتقا Promotion Strategy
در این مورد می توان برند سینره را یکی از موفق ترین ها دانست:
ایجاد کلوب برای خرده فروشان و ارائه طبیعت کارت به اعضا جهت بهره مندی از تخفیفاتِ فروش )تخفیف(Rebate
انتشار مجله « آینده روشن » با محتوای سبک زندگی و سلامت و تغذیه
برگزاری کمپین های «مراقب مامانا باشیم» و «یک روز با محصولات سینره» در جهت حفظ سلامت و زیبایی مخاطبین
برند سینره توانسته با رعایت اصول اساسی بازاریابی و نمونه برداری مناسب با توجه به بازارِ ایران، تصویر مناسبی از برندِ Cinere در ذهن مشتری ایجاد کند و عنوان برند محبوب را در سال 1388 به خود اختصاص دهد. برند سینره با بکارگیری استراتژی تمایز بر پایه محرک های عقلانیِ خرید توانسته است فعالیت های خود را در حوزه های تبلیغات، فروش مستقیم، ترویج فروش و روابط عمومی بصورت منسجم و یکپارچه دربیاورد.
در حال حاضر سینره به پشتوانه کیفیت و کارایی برتر محصولات خود، موردتایید پزشکان متخصص و نشست های علمی معتبر در سطح داخلی و بین المللی، همچون آکادمی بیماری های پوست و مو در لندن قرار گرفته است.
ارائه مقالات متعدد و همکاری های نزدیک با متخصصان و دانش پژوهان داخل و خارج کشور از جمله دستاوردهای شرکت طبیعت زنده می باشد. فعالیت های برون مرزی شرکت نیز قابل توجه و فزاینده است.