تارا فایل

انواع بیمه گران و سیستم های بازاریابی


بسم الله الرحمن الرحیم
1

اصول مدیریت ریسک و بیمه
فصل یازدهم
انواع بیمه گران و سیستم های بازاریابی
تالیف: جورج. ری. رجدا
ترجمه: کرامت اله افخمی
2

چند نوع اساسی بیمه گر وجود دارد:
بیمه گران سهامی، بیمه گران تعاونی، لویدز لندن، مبادلات متقابل ،طرح های بیمه گروهی اعمال بیمارستانی و جراحی، سازمان های مراقبت بهداشتی، بیمه گران وابسته، بانک های پس انداز بیمه عمر.

یک نماینده کسی است که قانونا نمایندگی بیمه گر را به عهده دارد و اختیار دارد از طرف آن فعالیت کند. در مقابل، کارگزار یا دلال کسی است که از طرف بیمه شده یا بیمه گذار نمایندگی دارد.

3

بیمه های مازاد
مربوط به هر نوع بیمه ای است که برای آن در یک ایالت عرضه کننده ای یافت نشود و پوشش بیمه های ناچار باید توسط یک بیمه گر غیر مجاز انجام شود.

4

در بیمه های عمر، شیوه های بازاریابی متعددی مورد استفاده قرار می گیرد:
۱)سیستم بر مبنای نمایندگی
۲)سیستم بر مبنای غیر نمایندگی
۳)سیستم بدون واسطه
5

در بیمه های اموال و مسئولیت ،چند نوع سیستم بازاریابی کاربرد دارد:
۱)سیستم نمایندگی مستقل
۲)سیستم نمایندگی انحصاری
۳)بیمه گر مستقیم
۴)سیستم بدون واسطه
۵)سیستم چند جانبه .

6

بسیاری از بیمه گران از روش های بازاریابی گروهی برای فروش بیمه های انفرادی به اعضای گروه استفاده و کارکنان از طریق سیستم حقوق و دستمزد حق بیمه ها را پرداخت می کنند. کارگرانی که از کار بازنشسته می شوند یا دیگر کار نمی کنند، می توانند با پرداخت مستقیم حق بیمه خود به بیمه گر، بیمه شوند.
7

پایان
8


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود