تارا فایل

گزارش تحقیق تکنولوژی ، توسعه ، آموزش هیئت علمی


به نام خدا

دانشگاه ارومیه

استاد راهنما:
جناب آقای احمد زاده

گرد آورنده :
الهام غلنوی

بهار 86
گزارش تحقیق تکنولوژی ، توسعه ، آموزش هیئت علمی

بهار 2007 – تهیه شده توسط دکتر لیزا رودریزگوز

مدیر واستادیار مرکز تدریس و یادگیری دانشگاه Laverne
با کمک از دکتر Aghop Der-kavabetian

معاون رئیس کالج هنرها و علوم و
دکتر لوراباوا و کریستین مسترز و کاندیداها هیدی سعد دانشجوی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی

خلاصه اجرایی
هدف ، هدف از این تحقیق تعیین کردن نگرش های هیئت علمی نیازها و تجربیات تکولوژیهای اموزشی ، وسایل کلاس درس ، سرویس های پیشرفت حرفه ای و سیستم مدیریت دوره ، تخته سیاه بود .
طراحی این تحقیق با 15 سال ، محاسبه کلی ف روشهای اموزش و رضایت از تکنولوژی دانشگاه را بیان کرد . این تحقیق فقط از طریق ایمیل به هیئت علمی تمام وقت در پاییز 2005 با 44 % میزان پاسخ و به هیئت علمی پاره وقت در بهار 2006 با 29 % میزان پاسخ ارسال شد .

یافته های کلیدی
موضوعات مثبت
اعضای هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت قصد اموزش و ادامه استفاده از تکنولوژیهای اموزشی در تدریس علارغم موانع شخصی و نهادی سطح مهارت ، زمان ، بودجه ، پوستیژ یا اعتبار نسبت به استخدام رسمی و تشویق را دارند.
اعضای هیئت علمی پاره وقت علاقمند به اموزش تخته سیاه پیشنهاد شده در دانشگاه های منطقه هستند

موضوعات نیازها
هیئت علمی علاقه و برخورداری اش از پیشرفت حرفه ای و بهترین روشهای تولید و مشمول پیشرفت صفحه وب ، جلسات بحث اینترنتی ، تحقیق تکنولوژی و چند رسانه ای برنامه آموزشی شان را بیان کرده است .
‍CTL مخالفت پیشنهاد کارگاه هایی برای پیشرفت حرفه ای است که زمان و سطح نیاز آموزشی را برای هیئت علمی براورد می کنند.
کمک ادارات علمی برای اضافه کردن تکنولوژی به تدریس و زمان جهت ایجاد روشهای جدید
یک اقدام غیر از Powerpoint جایگزین شده سخنرانی ( کنوانس ) مثلا استفاده بانعی از نرم افزار
اموزش فردی برای منضبط کردن تکنولوژیهای علمی ویژه با سطوح مختلف مهارت پیشنهاد شده توسط CTL لازم است .

توصیه های عملی
هیئت علمی پاره وقت نگرانی خود را از نداشتن کارتهای هوشمند در دانشگاه های منطقه بیان کرده است
به هر حال در پایان این گزارش RCA نیاز تهیه یک کارت هوشمند برای هر کلاس درس در محلهای محوطه دانشگاه منطقه را بیان کرده است .
نصب کلاسهای درس هوشمند توسط ‍CTL و OIT را ادامه دهید تا 100 % فضاهای تکمیل شوند این هدف در پاییز 2007 انجام می شود استاندارد سازی و ساده کردن دستگاه را در پاسخ به واکنش هیئت علمی و پیروی از ADA ادامه دهید.
CTL بطور تنگاتنگ و گروهی با دفتر Provost دفتر تکنولوژی اطلاعات و کمیته تکنولوژی هیئت علمی به کمک کتابخانه کپی رایت و کمیته های ارزیابی برای ارائه یک برنامه استراتژیک برای تکنولوژی اموزشی در ULV در طول 2006 – 2010 کار خواهد کرد .
تحقیق دانشجوی متاسب برابر را برای تنظیم برنامه های تکنولوژی علمی با نیازهای یادگیری دانشجو تهیه کنید . تحقیق شخصی ویژه القاء تکنولوژی در جامعه یادگیری ULV را ادامه دهید.

هدف
هدف از این تحقیق تعیین کردن نگرشها نیاز ها هیئت علمی و تجربیات تکنولوژیهای اموزشی وسال کلاس درس سرویس های پیشرفت حرفه ای و سیستم مدیریت دوره و تخته سیاه است .

روش
15 سال از این تحقیق انتخاب شدند و از مقیاس های فعلی تغییر داده شدند . این تحقیق فقط از طریق ایمیل به هیئت علمی تمام وقت در پاییز 2005 و به هیئت علمی پاره وقت در بهار 2006 ارسال شد . پاسخ دهنده ها :
84 نفر از هیئت علمی تمام وقت پاسخ دارند ، (44 % ) از کل 189 نفر شناسایی شده
189 نفر از هیئت علمی پاره وقت پاسخ دادند ، ( 29% ) 464 نفر از کل نفر شناسایی شده
اکثر پاسخ دهندگان هیئت علمی تمام وقت ، استادیار و استاد کامل بودند
اکثر پاسخ دهندگان هیئت علمی پاره وقت ، دستیار پروفسور و مربی بودند .
به ضمیمه A بعنوان یک مسند کامل مراجعه کنید . جداول مضمون کیفی از جداول کمی طرفداری می کنند و در صورت لزوم سئوالات پاسخ آزاد را بیان می کنند .

یافته ها
سئوال 1) نقش در دانشگاه
جدول 1 : وضعیت هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت در ULV

(82=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 2%
(189 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 0 %
پروفسور
46
0
دانشیار
36
0
استادیار
17
0
مربی
0
0
پروفسور ارشد کمکی
0
13
پروفسور کمکی
0
28
مربی کمکی
0
51
غیره
0
9

سئوال 2) ارتباط کالج
جدول 2 ، ارتباط کالج و برنامه با ULV

(82=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 2%
(187 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 2%
هنرها و علوم
52
20
مدیریت بازرگانی و دولتی
23
27
مدیریت اموزشی سازمان ( علمی ) رهبری
23
32
حقوق
5
5
آموزش مستمر (حالا RCA )
0
26

تعداد هیت علمی پاره وقت ، N برابر ان گروه نیست چون برخی برای شناسایی کردن بیش از یک کالج انتخاب شده اند.

تعداد و نوع استفاده – حالا و آینده ( سئوال 3 و 5)
سئوال 3 – تعداد استفاده از این نیمسال تحصیلی ( مقیاس = نه اصلا ، حداقل یکبار در این نیمسال ، یکبار در اینماه ، چند بار در دما ، یکبار در هفته ، چند بار در هفته ، یکبار در روز ، بیشتر از یکبار در روز
جدول 3 – تعداد استفاده از تکنولوژی در نیمسال فعلی توسط هیئت علمی پاره وقت و تمام وقت
کاربردها
(79=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 5%
زیاد
چند بار در هفته / یکبار در روز – بیشتر از یکبار در روز
(182 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 7%
زیاد
چند بار در هفته / یکبار در روز – بیشتر از یکبار در روز
ایمیل
98
80
www
99
77
پردازش لغت
99
83
معرفی Power point
54
29
تحقیق تکنولوژی
62
44
توسعه صفحه وب و خود نگهداری
12
10
تخته سیاه
40
19
جلسات بحث اینترنتی
29
11
ویدئو / صوت دیجیتالی
25
18
ویدئوVHS
20
10
تکنولوژیهای کلاس درس هوشمند
53
13

برای هیئت علمی تمام وقت ، ایمیل ، وب و پردازش لغت ، تکنولوژیهای مورد استفاده تحقیق با استفاده از تکنولوژی power point و تحقیق با استفاده زا تکنولوژی هستند . صفحات وب جلسات بحث اینترنتی دیوئو / صوت دیجیتالی و VHS روشهای کمتر مورد استفاده اموزش و امادگی هستند اعضای هیئت علمی پاره وقت همرراه با اعضای تمام وقت در رابطه با تکنولوژی آموزشی بجز در موارد تکنولوژیهای کلاس هوشمند power point و استفاده از تخته سیاه پیش می روند.

سئوال 5 – استفاده خاص از تکنولوژی برای آینده ان کاربرد را چک و کنترل کنید
جدول 4- استفاده خاص از تکنولوژی توسط هیئت علمی
کاربردها
(78=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 6%
(183 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 6%
ایمیل
100
97
www
96
92
پردازش لغت
99
96
معرفی Power point
94
85
تحقیق با تکنولوژی
92
79
توسعه صفحه وب و خود نگهداری
68
36
تخته سیاه
77
57
جلسات بحث اینترنتی
72
46
ویدئو / صوت دیجیتالی
86
66
ویدئوVHS
76
68
تکنولوژیهای کلاس هوشمند
92
55
غیره و لطفا مشخص کنید
28
9

جدول 5 – کل مضامین کیفی در براوردهای هیئت علمی تمام وقت از کاربرد خاص و اینده تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها ( تعداد)
%
1. انواع مختلف نرم افزار بسته بندی شده
10
3/30
2. Webct
2
1/6
3. کلاسهای اینترنتی یاد گیری از راه دور
2
1/6
4. کنفرانس های راه دور
2
1/6
5. Webinavr
2
1/6
6. غیره
15
4/45
7. کل
33
100

پاسخهای هیئت علمی با توجه به انواع مختلف تکنولوژیهای از جمله نرم افزار spss برنامه های الگو سازی علم کنفرانس ویدئویی کلیک کننده های دیجیتالی فلاش PDA جریانات ویدئویی تغذیه RSS نرم افزار تشخیص ویدئویی podcasting متفاوت هستند .
اضافه کردن کلاسهای اینترنتی یادگیری از راه دور کنفرانس از راه دور و استفاده از webinars و webct استفاده های ترجیحی ممکن از تکنولوژی در اینده هستند

جدول 6- کل مضامین کیفی براوردهای هیئت علمی پاره وقت از استفاده خاص و اینده تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها ( تعداد)
%
1. انواع مختلف نرم افزار بسته بندی شده
2
0/10
2. تخته سیاه
4
0/20
3. کلاسهای هوشمند
2
0/10
4. کنفرانس های راه دور
2
0/10
5. podcasting
2
0/10
6. سئوالی پرسیده نمی شود
4
0/20
7. غیره
4
0/20
8. کل
20
100

اضافه کردن انواع مختلف بسته های نرم افزار با استفاده از کلاسهای هوشمند، کنفرانس از راه دور و podcasting استفاده هیا ترجیحی و ممکن تکنولوژی در اینده بودند
استفاده از ایمیل طبق جدول 4 سئوالی را درباره روشهای ایمیل هیئت علمی مطرح می کند . این تحقیق بین کاربردهای اموزشی و اداری تفاوتی قائل نمی شود . مکاتبه داخلی و خارجی با همکاران کنترل مکاتبه دوره ای و پیشنهاد وظیفه و تکلیف و همچنین تقویم نگاری سیستم مدیریت یادگیری دانشگاه تخته سیاه پیغام داخلی غیر ایمیل دارد پرتاب جعبه دیجیتالی یک روش مطمئن برای بیان کردن نظرات دانشجو است و هر دوره می تواند یک پوشه برای نیاز یکساله FERPA برای حفظ داده ها و همچنین ازاد گذاشتن حساب ایمیل برای ارتباطات غیر دوره ای است . بسیار از اعضای هیئت علمی به سطح عملکرد تخته سیاه برای حفظ اسناد مهم مثلا تکالیف دانشجویان و همچنین نیاز به کمک بیشتر با استفاده از ایمیل برای جلوگیری از مزاحمت رایج حسابهای بیشتر از حد سهمیه مشکوک هستند . واضح است که هیئت علمی فایده بسیاری از ابزارهای اینترنتی موجود برای تدیس را به رسمیت می شناسد و افزایش چشمگیر در درصد استفاده فعلی و اینده را مطرح می کنند .
اگر چه کلاسهای درس هوشمند یک طبقه استفاده حداقل برای هیئت علمی تمام وقت نیتسند انها برای هیئت علمی تمام وقت نشان داده شده در جدلو 3 هستند در حالیکه 77 % بیان کردند که هرگز یا بندرت از تکنولوژیهای کلاس درس هوشمند استفاده نمی کنند ولی 55 % بیان کردند که می خواهند از انها در اینده استفاده کنند . با تلاشهای اخیر در بخش اداره دانشگاه منطقه برای مجهز و اماده کردن محلهای خارج از محوط دانشگاه هدف هیئت علمی برای تغییر دادن تکنیک های نمایشی اش به زودی به تحقق می رسد

سطح مهارت تکنولوژی
سئوال 4 – سطح مهارت تکنولوژیهای زیر
مقیاس هرگز استفاده نشده مبتدی نسبتا مطلع ماهر خیلی ماهر
جدول 7 – سطح مهارت هیئت علمی از تکنولوژی

(78=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 6%
ماهر
(ماهر – خیلی ماهر)
(183 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 6%
ماهر
(ماهر – خیلی ماهر)
ایمیل
93
88
www
90
83
پردازش لغت
92
89
معرفی Power point
59
53
تحقیق با تکنولوژی
54
55
توسعه صفحه وب و خود نگهداری
15
14
تخته سیاه
29
23
جلسات بحث اینترنتی
29
23
ویدئو / صوت دیجیتالی
33
38
ویدئوVHS
56
63
تکنولوژیهای کلاس هوشمند
52
22

هیئت علمی تمام وقت ، سطوح مهارت بالاتری نسبت به هیئت علمی نیمه وقت به استثنای چشمگیر تکنولوژیهای کلاس هوشمند دارند که درانجا فاصله و شکاف بیشتر است . همچنین تعداد هیئت علمی تمام وقتی بیشتر است که از Bb ( 40 % ) استفاده می کنند و می خواهند از آن در آینده ( 77 % ) استفاده کنند ولی فقط در سطح مهارت فعلی خیره هستند . ( 29 % )

Blackboard تخته سیاه
این طبقه شامل سئوالاتی است که سیستم مدیریت یادگیری / دوره ای تحت حمایت و دانشگاه و webbct را با ترکیب بین Blackboard و webct حذف کرده است که در اوایل 2006 مطرح شد و امیدواریم بتوانیم بهترین های دو جهان را بزودی در این صحنه ها ببینیم .
اگر چه در زمان این گزارش داده های اینترنت استفاده زیاد از وب و پیوند انها غیر قابل دسترسی بود تحقیقات آینده توصیف بهتری از چگونگی کاربرد و استفاده هیئت علمی و دانشجویان از سیستم مدیریت یادگیری هستند همچنین در صورت نیاز به بحث چالش های حمایت کننده از سایت های گروهی در blackboavd بدون یک نوع سیستم گروهی درست Blackboard مطرح می شوند ولی در این تحقیق مطرح نشده اند . دانشگاه تصمیم گیرفت فقط یک سیستم مدیریت یادگیری دانشگاهی خریداری کند ولی استفاده غیر علمی زیادی از Blackboard تا امروز وجود ندارد . این موضوع از طریق برنامه ریزی جدید دفتر فناوری اطلاعات و تحقق سیستم قابل انتقال Luminus توسط C10 در تابستان 2007 مطرح خواهد شد .
اینترنت وب و ترکیب اندو سه استفاده Blackboard در ULV هستند . در حال حاضر ما امارهایی برای ردیابی تعداد دقیق دوره های اینترنتی و هیبرید تدریس شده داریم و دوره های نامشخص و تعیین نشده را دوره های وب در نظر می گیریم چون هیئت علمی قبلا توانایی تغییر دادن نام دوره هایش را داشت . اکنون سیستم Blackboard ما به سیستم Banner متصل است نام دوره ها تغییر نمی کند وی ما امارهایی برای استفاده از این سیستم جهت تدریس داریم .

سئوال 17 – تعداد و محل دستیابی به Blackboard
مقیاس : حداقل یکبار در نیمسال دوبار در ماه چند بار در ماه / چند بار در هفته ، یکبار در روز بیشتر از یکبار در روز

جدول 8 – استفاده هیئت علمی از Blackboard
محل
(76=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 8%
چند بار در هفته / یکبار در / روز بیشتر از یکبار در روز
(175 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 14%
چند بار در هفته / یکبار در / روز بیشتر از یکبار در روز)
از خانه
32
17
از دفترتان
34
12
از جاهایی غیر از محل دانشگاه
17
5

از این داده ها مشخص است که اعضای هیئت علمی بطور یکسان از Blackboard بین خانه و دفتر استفاده می کنند .

سئوال 8- اهمیت ویژگی های Blackboard
مقیاس : استفاده نشد ، اصلا مه منیست خیلی مهم نیست تا حدی مهم است مهم خیلی مهم
جدول 9- درجه بندی کردن اهیمت ویژگی های Blackboard توسط هیئت علمی ULV
ویژگی ها
(76=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 8%
مهم
(مهم و خیلی مهم)
(175 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 18%
مهم
(مهم و خیلی مهم)
مدارک دوره / موضوعات محتوی
48
28
کتاب پایه
29
26
آگهی ها
39
19
ابزارهای براورد / ازمون کوتاه
17
10
اتصالات خارجی
22
13
پرتاب جعبه دیجیتالی
19
12
کلاس واقعی
15
3
هیئت بحث
36
16
صفحات گروهی
18
10
تقدیم
12
8

موضوعات محتوی که شامل مدارک دوره اموزشی تکالیف و نت های سخنرانی و کتاب پایه هستند بیشترین اهیمت را از طرف هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت به استثنای هیئت بحث و اطلاعیه Blackboard دارند . اختلاف اهمیت درک شده تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی تمام وقت مطرح است که دوره های اینترنتی را بیشتر از اعضای پاره وقت تدریس می کنند بنابراین با سیستمی به ویژگی ها سیستم مدیریت یادگیری بیشتر وابسته باشند .

جدول 10- مقایسه مهارت و استفاده از Blackboard

FT %
PT%
استفاده زیاد از Blackboard
40
19
استفاده از Blackboard در آینده
77
57
مهارت در Blackboard
29
23

استفاده از اعضای هیئت علمی تمام وقت از Blackboard متناسب با استفاده اعضای هیئت علمی پاره وقت نیست . 56 % اعضای تمام وقت حداقل یکبار در نیمسال از این سیستم استفاده می کنند ولی 40 % به کرات از ان استفاده کنند در حالیکه 39 % اعضای هیئت علمی پاره وقت یان یم کنند که حداقل یکبار در نیمسال از Blackboard استفاده می کنند و فقط 19 % با کرات از این سیستم استفاده می کنند.
درصد بالاتری از هر دو گروه می خواهند به استفاده از ان و یادگیری سیستم در اینده ادامه دهند . سطوح مهارت افرادی که از این سیستم استفاده می کنند در 29% اعضای تمام وقت و 23 % اعضای پاره وقت یکسان است و نشان دهنده مهارت استفاده از Blackboard است .

حمایت و نیازهای پیشرفت هیئت علمی ( سئوال 9 تا 12)
سئوال 9- نیاز برای کمک به هیئت علمی / حمایت / آموزش استفاده از تکنولوژی برای اموزش در ULV
مقیاس : خیلی مخالف ، مخالف ، بی طرف ، موافق ، خیلی موافق

جدول 11- نیاز درک شده برای آموزش تکنولوژی جهت تعلیم توسط هیئت علمی ULV
تکنولوژی
(74=تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 10%
موافق
(موافق / خیلی موافق)
(171 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 8%
موافق
(موافق / خیلی موافق)
ایمیل
49
39
www
51
39
پردازش لغت
47
32
معرفی Power point
82
67
تحقیق
82
64
توسعه صفحه وب
73
67
Blackboard
84
81
جلسات بحث اینترنتی
71
70
ویدئو / صوت دیجیتالی
76
59
تکنولوژیهای کلاس هوشمند
82
81

اعضای هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت اغلب تکنولوژیهای اموزشی را نیازهای اموزشی معتبر می دانند به هر حال انها با نیاز توسعه و پیشرفت حرفه ای در موارد بحث اینترنتی Blackboard بطور کلی تکنولوژی کلاس هوشمند و توسعه صفحه وب خیلی موافق هستند . احساس رضایت قویتری توسط اعضای تمام وقت نسبت به ایمیل و اینترنت وجود دارد . مهم ترین تفاوتهای درک نیاز پیشرفت ویدئو / صوت دیجیتالی ، تحقیق تکنولوژی و Power point است.

سئوا 10- حضور در یک کارگاه تکنولوژی در سال گذشته
جدول12 – حضور در کارگاه تکنولوژی انگیزه و ارزیابی

(72 تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 12%
(164 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 25%
لطفا نشان دهید چرا جواب خیر است : خیر
63
83
اگر جواب بله است ، لطفا دوره های شرکت کننده در آنها / کارگاه را توضیح دهید
38
18
چه کسی جلسه را راحتتر کرد ، جوابهای کیفی داده نشود.
32
15
آیا شما کارگاه ها را مفید می دانید
36
18
آیا کاری برای بهتر شدن جلسه انجام شده
32
15

جدول 13- کل مضامین کیفی هیدت علمی تمام وقت درباره حضور در کارگاه ها در ULV از جمله تدریس تکنولوژی : جوابهای خیر
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
1- پیشنهاد شده در زمان اشتباه / اختلاف زمانبندی
13
0/26
2- زمان کافی وجود ندارد
10
0/20
3- لازم نیست
8
0/16
4- کاربرد نامناسب از حرفه
4
0/8
5- این را سئوالی را مطرح نکرد
5
0/10
6- سئوالی مطرح نکرد
4
0/20
6- غیره (6)
10
0/20
کل
50
100
جدول 14- کل مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت درباره حضور در کارگاه ها در ULV از جمله تدریس تکنولوژی : پاسخهای خیر
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
1- نمی دانستند وجود دارد
41
0/29
2- اختلافات دیگر / محدودیت های محل ( دور از محوطه دانشگاه)
28
4/20
3- پیشنهاد شده در زمان اشتباه / اختلاف زمانبندی
23
8/16
4- دعوت نشده اند / به انها پیشنهاد نشده است
13
5/9
5- لازم نیست
8
8/5
6- غیره (7)
24
5/17
کل
137
9/99

کلیه اعضای هیئت علمی تمام وقت که پاسخ منفی دارند دلایل مختلفی را برای استفاده نکردن خودشان از کارگاه های اموزشی یا اموزش کیف بسته بندی با جلسات تکنولوژی بیان کردند . محدودیت های زمان و اختلافات زمانبندی بیشتر به خاطر عدم حضور یا ترجیح دادن روش یک به یک برای یادگیری مهارت های جدید درک کارگاه هها پایین تر از سطح نیاز مشکلات مربوط هب طراحی یا موضوع کارگاه ها و نه نیاز به اموزش است.
اغلب پاسخ دهندگان هیئت علمی پاره وقت نداشتن زمان اگاهی از پینشهادات یا دعوت بجزء محوط اصلی دانشگاه دوری یا نزدیکی به کارگاه ها را علت اصلی عدم حضورشان می دانستند . CTL این موانع را با سفر به 6 مرکز محوطه دانشگاهی منطقه بیان کرده است . همراه با هفته اموزش دانشگاه اصی در پاییز 2006 ، 107 عضو هیئت علمی که بیشتر انها اعضای پاره وقت / کمکی بودند در کارگاه های مبتنی بر ایمیل و Blackboard شرکت کردند . ارتباط و انواع پیشنهادات یک نگرش کلیدی نسبت به پیشرفت هیئت علمی با تکنولوژی بویژه هیئت علمی پاره وقت هستند.

جدول 15- مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره نوع کارگاه از جمله تدریس با تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
1- Blackboard
12
3/35
2- Power point
5
7/14
3- پست جدید وب
2
9/5
4- کارگاه هیئت علمی کمکی
2
9/5
5- سئوالی را مطرح نکرد
5
7/14
6- غیره (8)
8
5/23
کل
34
100

Blackboard رایج ترین مضمون همراه با power point مطرح نکردن سئوال و بیان کردن کارگاه های پیشنهاد نشده مانند ثبت نام اینترنتی ، میکرو سونت Word ، webct و رسانه دیجیتالی است.

جدول 16 – کل مضامنی کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت درباره نوع کارگاه از جمله تدریس با تکنولوژی
مضامن
کل پاسخها (تعداد)
%
1- کارگاه هیئت علمی کمکی
10
3/31
2- جلسات نوامبر / پاییز
7
9/21
3- Blackboard
5
6/15
4- Power point
2
3/6
5- سئوالی مطرح نشد
5
4/17
6- غیره (6)
8
0/25
کل
32
100

هیئت علمی پاره وقت ، کارگاه هیا دیگری را نام بردند ولی توافق کل نداشتند . می توان به میکروسونت word ، اموزش CAPA ، اموزش کلاس هوشمند اشاره کرد.

جدول 17 – کل مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره ارزش کارگاه ها از جمله تدریس با تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها ( تعداد)
%
بله
20
9/76
خیر
2
7/7
مطلقا
2
7/7
خیلی
1
8/3
تا حدی
1
8/3
غیره (6)
8
0/25
کل
26
9/99

جدول 18 – مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت درباره ارزش کارگاه ها از جمله تدریس با تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
بله
10
9/76
خیر
0
0
مطلقا
0
0
خیلی
2
4/15
تا حدی
1
7/7
غیره (6)
8
0/25
کل
13
100

جدول 19 – مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره مواد اصلاح کارگاه همراه با تدریس تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
بیشتر از یک موضوع
6
2/22
هیچی
4
8/14
افزایش تعداد کلاس / پیگیری
3
1/11
عمق بیشتر اجرا
3
1/11
تا حدی
1
7/7
غیره (10)
11
7/40
کل
27
9/99

موضوعات دیگری مانند مواد فوق به طور جداگانه مطرح شدند : همکاری داشتن در کلاسها ، کارگاه های پیشنهاد شده با سرعت آرامتر ، و کارگاه های مورد نیاز و کمتر مفصل و دقیق برای دیگران

جدول 20- مضامین ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره موارد اصلاح کارگاه ها همراه با تدریس تکنولوژی
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
هیچی
8
6/28
عملی
5
9/17
بیشتر از یک موضوع
4
3/14
پینشهاد کمک بیشتر بعد از کلاس
2
1/7
غیره (6)
9
1/32
کل
28
100

موضوعات دیگری مطرح شد ولی توافق مجزایی وجود نداشت مثلا : افزایش تعداد کلاسها از جمله پیگیری جلسات ف سئوالات بیشتری داشتن .

سئوال 11) روشهای مفید تر اموزش
مقیاس : اصلا مفید نیست ، خیلی مهم نیست ، تا حدی مهم است ، مفید ، خیلی مهم

جدول 21: ثمر بخشی درک شده روشهای آموزش تکنولوژی توسط هیئت علمی ULV

(73= تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 11%
مفید
(مفید و خیلی مفید)
(158 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 31%
مفید
(مفید و خیلی مفید)
سمینارها و کارگاه های تکنولوژزی در دانشگاه
47
49
آزمایشگاه هیئت علمی با کمک موجود
68
57
کارگاهها و سمینارها در مدرسه / کالج من
70
69
کمک افراد از مدرسه / کالج من
87
76
کمک از هم سن و سالان
73
63
آموزش تشخیصی
68
66
کنفرانسها و جلسات منطقه ای
21
42

بیشتر نتایج بین هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت مرتب و تنظیم شدند ، به هر حال هیئت علمی پاره وقت جلسات و کنفرانس های منطقه ای را بیشتر از هیئت علمی تمام وقت ترجیح می دهد . هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت از همکاران یا مدارسشان کمک می گیرند تا CTL را با فرصت کار کردن برای پیدا کردن مشاوران تکنولوژی امزوشی یا مدیران امزوشی جهت کمک یک به یک در طراحی برنامه اموزشی و استفاده از کامپیوتر در تحقیق و تدریس ارائه نماید.

سئوال 12 – نوع ترجیحی امزو ش/ حمایت هیئت علمی برای هماهنگی تکنولوژی در اموزش
جدول 22 – کل مضامین کیفی از ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
حمایت شخصی
8
1/12
سئوالی مطرح نشد
11
7/16
جلسات گروهی کوچک
5
6/7
اصلاح Blackboard
4
1/6
دوره های اینترنتی
4
1/6
غیره (21)
34
5/51
کل
66
100

تعداد زیادی از آیتم های خاص توسط هیئت علمی تمام وقت مطرح شدند ولی به توافق کلی نرسیدند و می توان به موارد فوق اشاره کرد . یادگیری چگونگی استفاده از کارتهای هوشمند داشتن روشهای عملی یادگیری / اصلاح درباره چگونگی استفاده از power point دسترسی داشتن به یک تکنولوژی هیئت علمی قید شده در لیست تشویق شدن توسط روسا و روسای اداره برای ترکیب تکنولوژی با تدریس

جدول 23 کل مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت درباره نوع اموزش / حمایت پروفسور ها تمایل به تدریس تکنولوژی دارند .
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
اصلاح Blackboard
22
4/12
اموزش / حمایت خارج از دانشگاه
18
1/10
دوره های بیشتر
15
5/8
حمایت شخصی
14
9/7
دوره های اینترنتی
14
9/7
غیره (22)
94
1/53
کل
177
9/99

در جایی که دوره های اینترنتی ، یک مضمون هستند این دوره ها منابعی هستند که مردم می توانند در هر زمان و با هر سرعت به انها دسترسی داشته باشند. اغلب افرادی که این روش را انتخاب کرده اند ، تمایل به داشتن راهنمای دستی (کاتالوگ ) برای پیگیری آنها دارند.
فاکتورهای تاثیر گذار بر استفاده از تکنولوژی در ULV ( 6 ، 13 و 14)

سئوال 6 – گنجاندن تکنولوژی هدایت شده توسط دانشجویان در بنرامه اموزشی / فهرست دوره

جدول 24 : گنجاندن تکنولوژی هدایت شده توسط دانشجویان در فهرست دوره/ برنامه آموزشی

(77= تعداد) FT
سئوال نخوانده رد شده = 7%
(181 = تعداد) PT
سئوال نخوانده رد شده = 8%
دانشجویان در خواست نکرده اند
64
77
دانشجویان درخواست کرده اند
38
25

Power point ، Blackboard و استفاده از ویدئو ، بیشترین تکنولوژیهای آموزشی درخواست شده توسط دانشجویان است . چند مضمون جالب از این سئوال در پاسخ مثبت به این سئوال بدست امد .

جدول 25- مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت از درخواست دانشجویان برای تکنولوژی / فهرست دوره
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
Power point
10
4/24
اینترنت / وب
منابع / Blackboard
8
5/19
ویدئو ها / جریانهای ویدئویی
5
1/12
ارتباطات ایمیل
2
8/4
سئوالی را مطرح نکردند
9
9/21
غیره (7)
7
1/17
کل
41
8/99

بقیه پاسخها در سی دی کتاب درسی وجود دارند .

جدول 26 – مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت از درخواست دانشجویان برای تکنولوژی / فهرست دوره
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
Powerpoint
12
3/20
وب / منابع اینترنت / Blacboard
14
7/23
ویدئو ها / جریانات ویدئویی
4
8/6
تحقیق کامپیوتری
5
5/8
ارتباط ایمیل
3
1/5
سئوالی مطرح نشد
15
4/25
بقیه ( 5)
6
2/10
کل
59
100

CTL همراه با CIO و کمیته ارزیابی ، ارزیابی نیازهای تکنولوژی و آموزشی دانشجویان را در 2007 برای حمایت دانشگاه از تکنولوژی با تلاش برای کمک به هیئت علمی در تدریس و تحیق تکنولوژی انجام می دهد .
آخرین ارزیابی کامل انجام شده در 2001 یادگیی اینترنتی ، تکنولوژیهای دستی و بی سیم را مطرح نکرد . دنبال کردن الگوهای استفاده از هیئت علمی و دانشجو به CTL و OIT در بنرامه ریزی استراتژیک برای ابتکارات جدید تکنولوژی کمک می کند .

سئوال 13 – فاکتورهای تاثیر گذار بر استفاده هیئت علمی از تکنولوژیهای علمی
(مقیاس : خیلی نا امید کننده ) نا امید کننده ، امید بخش و نا امید کننده نیست امید بخش ، خیلی امید بخش )

جدول 27 – فاکتورهای تاثیر گذار بر استفاده هیئت علمی از تکنولوژیهای علمی

(71= تعداد) FT
امید بخش
امید بخش / خیلی امید بخش
(166 = تعداد) PT
امید بخش
امید بخش / خیلی امید بخش
توانایی استفاده از روشهای جدید تدریس
81
83
انگیزه شخصی برای استفاده از تکنولوژی
85
83
فرصت ایجاد ایده های جدید
76
89
فرصت انجام دادن تحقیق
78
75
فرصت توسعه و پیشرفت حرفه ای
76
86
ترس از عقب ماندن
44
41
حمایت و کمک روشن
64
50
حمایت و کمک مدیران ULV
55
54
حمایت و کمک همکاران اداره
66
57
حمایت / آموزش وسیع در دانشگاه
70
68
حمایت / آموزش فراهم شده توسط تکنولوژیست آموزشی در کالج / مدرسه شما
74
77
توانایی تغییر دادن اطلاعات تدریس که از تکنولوژی استفاده می کند
73
83
زمان استراحت
64
49
کمک برای توسعه اطلاعات دوره استفاده کننده از تکنولوژی
60
56
وضعیت یا اعتبار حرفه ای
41
35
اعتبار نسبت به استخدام رسمی و ترویج
50
49
طراحی کلاس هوشمند و کارکردن با تکنولوژی کلاس هوشمند از جمله کارت هوشمند
77
78
این سئوال نخوانده رد شد
13
23

به همین ترتیب پاسخ هیئت علمی بدین صورت بوده 10 واریانس یا کمتر از ان بین هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت در اغلب طبقات استفاده از تکنولوژی بجز فرصت توسعه و ایجاد ایده های جدید ، حمایت و کمک رئیس دانشکده و زمان استراحت دیده شود . در این طبقات ف هیئت علمی تمام وقت امیدوار بر حمایت و کمک رئیس دانشکده و همچنین زمان استراحت نسبت به هیئت علمی پاره وقت نگاه می کردند در حالکیه هیئت علمی پاره وقت احساس می کرد فرصت ایجاد ایده های جدید یک فاکتور این بخش در استفاده از تکنولوژیهای علمی است .
داده های قیاسی تحقیق داده های EDUCAUSE 2005 نشان می دهد که ULV یکی از 995 موسسه شرکت کننده است و ULV با موسسات دیگر برای حمایت از استفاده تکنولوژی توسط هیئت علمی در تدریس به استثنای موارد مذکور در ستون سمت راست رقابت می کند .

جدول 28- مقایسه ULV با دیگر موسسات اموزشی عالی حمایت کننده از تدریس هیئت علمی با تکنولوژی و انواع موسسات یادیگری عالی دکترا ، فوق لیسانس، لیسانس و پایین تر نشان داده می شود.
نوع حمایت
کل درصد (%)
ULV
مرکز تکنولوژی آموزشی تعیین شده
7/69
بله . CTL برای توسعه تکنولوژی علمی لازم است.
مرکز عالی تدریس هیئت علمی که با IT کار می کند
9/53
CTL منابع حمایت مبتنی بر تدریس را در اکادمی اینترنتی Blackboard برای هیئت علمی جهت یکی کردن بهترین روشهای تدریس استاندارد با تدریس منابع تکنولوژی بوجود می اورد
طراحان اموزشی کد با تکنولوژیست ها کار می کنند
7/56
بله ولی برای توسعه طرح دوره در شروع پیشنهادات بیشتر موجود می آید
تکنولوژیست های اموزش که متخصصان منضبط هستند
6/22
فقط 2 کارمند : آموزش / تنوع و بیولوژی / پزشکی ورزش
دانشجویان دستیار تکنولوژی که به استفاده هیئت علمی از تکنولوژی کمک می کنند
7/27
بطور متوسط ‍‍CTL 8 دانشجو در نیمسال دارد . و بطور متوسط CLS/OIT 12 دانشجو در هر نیمسال دارد
حمایت زیاد از هیئت علمی استفاده کننده از تکنولوژی
8/55
بله – ولی به کارکنان و بار کاری محدود می شود. اموزش متقابل مفید است .
خط مشی جدید گواهی یا مدارک اینترنتی ULV تقاضای کارکنان ‍‍CTL را افزایش می دهد.
آموزش هیئت علمی از طریق سمینارهای زمانبندی شده
2/89
بله
اموزش هیئت علمی با درخواست
6/94
بله
فعالیت های هیئت علمی برای تقسیم و انتشار ایده های جدید
7/74
بله – ناهارهای کیف بسته بندی سمپورزیوم روز تحقیق هیئت علمی ، عقب نشینی هیئت علمی ، و هفته Blackboard

سئوال 14 – فاکتورهای جلوگیری کننده از هماهنگی اموزش تکنولوژی

جدول 29 – مضامین ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره فاکتورهای جلوگیری کننده از هماهنگی و ترکیب تکنولوژی با آموزش
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
زمان نداشتن
12
3/13
وسایل کلاس درس خوب کار نمی کنند
10
1/11
تکنولوژی در همه کلاسها موجود نیست
10
1/11
نیازهای یادگیری استفاده از تکنولوژی
8
8/8
فاکتورها مانع نمی شوند
7
8/7
غیره ( 14)
43
8/47
کل
90
9/99

مضامین بسیار دیگری مطرح شد که برخی ها توافق کلی و برخی هم بدون توافل کلی مطرح شدند . می توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد : کارتهای هوشمند دیر تحویل داده شده یا اصلا به کلاسهای درس تحویل داده نشده است . دخالت بار کاری نا امیدی چون حمایت تکنولوژی وجود ندارد.

جدول 30- مضامین کیفی ارزیابی های هیئت علمی پاره وقت درباره فاکتورهای جلوگیری کننده از ترکیب تکنولوژی با اموزش
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
تکنولوژی در همه کلاسها در دسترس نیست
27
5/20
زمان نداشتن
16
1/12
نیازهای یادگیری استفاده از تکنولوژی
15
4/11
فاکتورها مانع نمی شوند
14
6/10
فاقد اطلاعات برای استفاده از آن
13
8/9
غیره (15)
47
6/35
کل
132
100

مضامین دیگری وجود دارد که به توافق کلی نرسیده اند و شامل عدم دسترسی به تکنولوژی ، اعتماد نداشتن و انعطاف پذیری و اموزش است.
تفسیرهای کلی درباره اموزش و تکنولوژی
سئوال 15 – تفکرات نهای درباره استفاده از تکنولوژی در ULV
جدول 31 – مضامین ارزیابی های هیئت علمی تمام وقت درباره تفسیرهای استفاده از تکنولوژی در ULV
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
کامپیوترها باید روز امد باشند ، نگهداری
9
8/18
‍CLT ( DLC , OIT ) کار بیشتری را انجام می دهد
7
6/14
نیاز به تکنولوژی بیشتر در کلاس
7
6/14
هیچی
4
3/8
مشکلات ساختمان
3
3/6
غیره (12)
18
5/37
کل
48
100

با توجه به مشکلات ساختمان مطرح شده توسط هیئت علمی تمام وقت ، درک مشکلات استفاده از تکنولوژی یعنی ساختمان Miller Hall مذکور مهم است . گزارشات دیگر درباره این نریه هستند که ایا تکنولوژی باید بخشی از ارزیابی های دوره دانشجو باشد ، نرم افزار Mac و PC باید قابل تعویض و در دسترس باشند و باید به تدریس و نه تکنولوژی بعنوان یک روش تدریس خوب توجه8 شود .

جدول 32- مضامین ارزیابی های نصیت علمی پاره وقت درباره تفسیرهای استفاده از تکنولوژی در ULV
مضامین
کل پاسخها (تعداد)
%
هیچی
16
8/18
استفاده بیشتر از تکنولوژیی در کلاسهای درس
14
5/16
راضی بودن از اموزش / حمایت فعلی
9
6/10
اموزش / حمایت بیشتر
8
4/9
دسترسی بهتر به مراکز ماهواره ای
8
4/9
غیره (16)
30
3/35
کل
85
100

مضامین دیگری با نظم دیگر قید شده از جمله کامپیوترهایی که باید روز امد شوند احساس احساسی تر از تکنولوژی جران استفاده از تکنولوژی

خلاصه توصیه ها و تحقیق بیشتر
با توجه به داده های اصی ملی 2006 تحقیق EDUCAUSE ، ULV ده موضوع بالا در فناوری اطلاعات و اموزش را مطرح کرد . ایتم های #5 و #9 تحت بررسی مستقمی مرکز تدریس و یادگیری قرار دارند . بقیه ایتم ها از طریق رئیس مامور اطلاعات مطرح شدند در حالیکه بسیاری از انها با همکاری با کمیته تکنولوژی هیئت علمی و دیگر بخشهای محوطه دانشگاه مطرح شوند . همکاری مستمر و برنامه ریزی استراتژیک برای تکنولوژی یک ابزار مفید برای دانشگاه جهت دستیابی به بالاترین توان است در حایکه برنامه ریزی پذیرش تامین بودجه نگهداری و ارائه تکنولوژی مطرح و مهم است .

1- مدیریت هویت و امنیت
2- بودجه IT
3- سیستم های اطلاعات سیستم های اطلاعات ERP اداری
4- تداوم کار / بهبود شکست
5- زیر بنا
6- برنامه ریزی استراتژیک
7- حکومت ، سازمان و رهبری
8- سرویس ها و خدمات وب
9- در زیر مطرح 5 # و 9# شده اند.

1-5- آموزش ، حمایت و پیشرفت هیئت علمی . سئوالات مهم چنین هستند:
* چگونه این موسه از روشهای جدید تحویل مانند Wikis , Podcasts برای تهیه اطلاعات برای هیئت علمی استفاده می کند که بطور قدیمی تر ارائه شده است
* ایا این موسسه می تواند منابع دارایی دیجیتالی را فراهم کند که توسط هیئت علمی تقسیم و ارائه می شوند ؟
* ایا موسسه می تواند واحد های سازمانی IT را طوری کنترل کند که فرهنگ انعطاف پذیری را در سرویس ها بوجود اورد طوریکه IT بتواند سریع و درست به فرصت های جدید پاسخ دهد ؟
* نقش سازمان IT در مورد هماهنگی تکنولوژیهای جدید با تدریس : هدایت کننده ، حمایت کننده یا بین انها چیست ؟
* چگونه موسسه برنامه های علمی را مشخص و تعیین می کند که از روشهای جدید بهره مند هستند ؟

9- یادگیری اینترنتی / یادگیری و تدریس گسترده : سئوالات مهم شامل موارد فوق هستند :
* چگونه جمعیت متغیر کالج و دانشگاه به ارائه اموزش را تحت تاثیر قرار می دهند ؟ چگونه یادگیری اینترنتی به هماهنگی اموزش عالی ، آموزش و کار پاسخ می دهد ، کجا یادگیری اینترنتی در موسسه برای توسعه کمکش به جمعیت های جدید مناسب است ؟
* چگونه محیط یادگیری اینترنتی یادگیری را تحت تاثیر قرار م یدهد ؟ کدام یک از تغییرات ارائه یادگیری اینترنتی بایستی دوره های ازمایشگاهی علوم را مطرح کنند ؟ چگونه موسسه مطمئن می شود که دانشجویان از شبیه ساز نهایی یادگیری اینترنتی همان اطلاعاتی را یاد می گیرند که در ازمایشگاهها یاد گرفته اند
* چگونه موسسه مطمئن می وشد که دوره های اینترنتی تکنولوژی دست یافتنی را با طرحهایشان یکی می کند ؟
* چگونه یاد گیری اینترنتی برای اصلاح کیفیت یادگیری دانشجویان استفاده شود و چگونه موسسه کارایی یادگیری اینترنتی را براورد می کند ؟ چگونه موسسه یک مدل ارزیابی برای انواع مختلف تجربیات یادگیری اینترنتی از جمله در دانشگاه وصل به اینترنت و قطع از ان اینترنت کامل ( وصل کامل ) و دوره های مختلط بوجود می اورد ؟ چگونه موسه مطمئن می شود که دانشجویان در یک محیط یادگیری اینترنتی شکرت کرده اند ؟
* تاثیر بر مشارکت در دوره های مرکب چیست وقتی هیئت علمی اطلاعات دوره اموزش را در اینترنت بارگذاری ( دان لود ) می کند ؟
* چه خدمات کمکی برای کمک به هیئت علمی در شناسایی یا توسعه اطلاعات برای محیط یادگیری اینترنتی لازم است ؟
* چگونه این موسسه به هیئت علمی در چگونگی هماهنگی تکنولوژیهای جدید با تجربه اموزشی کمک می کند ؟
* چگونه این موسسه به هیئت علمی بخاطر زمان و تلاش زیاد برای ایجاد تجربیات یادگیری اینترنتی جایزه می دهد ؟ ایا هیئت علمی برای تغییر دادن روشهای تدریس با توجه به انچه که دانشجویان می خواهند یاد بگیرند ؟ لازم است ؟ چگونه این موسسه باید مهارتهای فنی مختلف هیئت عمی را مطرح کنند ؟
* چه تاثیری یاد گیری اینترنتی بر هزینه اموزش موسسه و افراد دارد و چگونه موسسه ها از یادگیری اینترنتی برای کاهش افزایش هزینه اموزش علارغم هزینه بالای تکنولوژی استفاده می کنند چگونه موسسه محیطهای یادگیری اینترنتی را تبلیغ و هماهنگ می کند؟
* چند موضوع کلیدی تدریس و یادگیری با تکنولوژی اهداف تحقیقاتی مرکز تدریس و یادگیری برای ارائه کردن در چهار سال اینده وب عد از ان هستند . با توجه به تحقیق فعلی ULV
* هیئت علمی پاره وقت نگران نداشتن کارتهای هوشمند در محوطه های دانشگاه منطقه است . به هر جال این موضوع توسط RCA در پایان تحقیق با افزایش کارتهای هوشمند ارتقائ آزمایشگاهها و نمایش های زیاد Plasma برای استفاده هیئت علمی در این مراکز مطرح شده است.
* تاسیس کلاسهای هوشمند را در محوطه اصلی دانشگاه ادامه دهید تا به 100 % هدف گروه برسید .
* استاندارد کردن وسایل را در پاسخ به واکنش هیئت علمی و دخالت در پروژه های طراحی و طراحی مجددا ادامه دهید .
* پروژکتورهای بالا سرد اسلاید ، وسایل قدیمی هستند و اغلب باعث شلوغ شدن کلاس با ریخت و پاش غیر ضروری می شوند . بنابراین CTL برای کمک کردن و مطلع کردن هیئت علمی از اسکن اسلایدهایی کار می کند که به راحتی با CD-ROMS ذخیره شوند و برای نت برداری روی تخته های سفید منعکس می وشند اینکار فرصت ذخیره کردن اسلایدها در وب سایت های Blackboard را به هیئت علمی می دهد و بدین طریق دانشجویان می توانند انها را جلوتر از زمان کلاس چاپ کنند و به محتوی سخنرانی توجه تمرکز داشته باشند . از طرف دیگر اسلایدهای mm 35 بتوانند در ازمایشگاه چند رسانه ای هیئت علمی در CTL برای ارائه و ارشیو اسکن شوند.
* CTL با دفتر Provost و دفتر فناوری اطلاعات و کمیته تکنولوژی هیئت علمی به کمک کتابخانه کپی رایت و کمیته های ارزیابی برای ابداع یک طرح استراتژیک برای تکنولوژی آموزش در ULV در 2006-2010 همکاری نزدیک دارد .
* CTL بر کمک هیئت علمی پاره وقت از طریق معرفی های مستمر در کارگاه های سالیانه هیئت علمی پاره وقت بازدیدهای منظم از مراکز محوطه دانشگاه منطقه افزایش وب سایت برای برنامه اموزشی بموقع و کمک و همچنین توزیع رسانه های اموزشی و کمک CD-Roms تکنولوژی دانشگاه تاکیید می کند
* با توجه به اطلاعات کمی این تحقیق نسخه بعدی این تحقیق درباره کاربران Mac ویژگی های جدید پس از تحقیق Blackboard مانند محیط اجتماعی Wikis ، Blogs ، Podcasts ویژگی های مجله و بدست اوردن اطلاعاتی درباره تمایل به ارتباط بی سیم در کلاسها است . CTL تحقیق دیگری را برای یادگیری و تدریس اینترنتی و مرکب توصیه می کند .
* افزایش حمایت دانشجویان از اموزش متقابل کتابداران مرجع و کارکنان Help Desk با توجه به هدایت و راهنمایی دانشجویان در مورد منابع تکنولوژی و اطلاعات زیاد Blackboard و کمک غیر از ساعات کار CTL .
* آموزش Blackboard جمع اوری اطلاعات و موضوع حمایت از کارکنان باید توسط CTL و OIT برای پیدا کردن کاربران مفید و بانعی برای ارائه تدریس اینترنتی مرکب ( حمایت شده توسط وب مطرح شوند . بهترین روشها و کارگاه های ویژه منظم کلید ایجاد فرهنگ خلاقیت و برتری در تدریس تکنولوژی در ULV هستند
* نتایج کیفی و نتایج اصلاح شده توسط کالج به درخواست مرکز تدریس و یادگیری در دسترس قرار می گیرند.

1


تعداد صفحات : حجم فایل:390 کیلوبایت | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود