تارا فایل

پاورپوینت قطب علمی تکنولوژی آموزشی در پزشکی


مقدم مسئولین محترم سمعی- بصری را به دوره توجیهی و آموزشی قطب علمی تکنولوژی آموزشی در پزشکی گرامی میداریم.

دستور جلسه
قطب تکنولوژی آموزشی

قطب علمی
به عنوان جایگزین نهادهای پژوهشی سنتی علاوه بر دارا بودن نقاط قوت آنها، از خصوصیات ویژه دیگری نیز برخوردارند که امتیاز قطب علمی محسوب می شود.

قطب علمی به عنوان یکی از شاخص های
رشد و بالندگی
دانشگاه محسوب می شود.

قطب های علمی با به کارگیری ودر آمیختن 4 عنصر مفهومی واصلی خود یعنی:
نوآوری
رقابت
کیفیت
دانش فنی
تلاش می کنند به نیازهای اصلی جامعه پاسخ دهند.

اهداف قطب علمی
اهداف قطب علمی عبارت است از:
افزایش مشارکت در گسترش مرزهای دانش و اعتلای موقعیت علمی کشور؛
دستیابی به آخرین یافته های علمی و فناوریهای نوین در زمینه های خاص؛
تولید دانش فنی برای پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور؛
فراهم ساختن زمینه پرورش پژوهشگران و دانشمندان تراز اول؛
ایجاد محیط علمی پویا و مولد علم؛

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز براساس معیارها و ضوابط تعیین شده، 26 قطب علمی را در دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی کرده است.

مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد به دلیل سابقه، فعالیت های علمی و ویژگی های آموزشی و پژوهشی خود، پس از تصویب در وزارت متبوع به عنوان
” قطب علمی تکنولوژی آموزشی در پزشکی کشور“
انتخاب گردیده است.

اسامی قطبهای علمی کشور

سابقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سابقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه تکنولوژی آموزشی بواسطه فعالیتهای شایان توجهی بوده است که این دانشگاه را واجد شرایط لازم برای انتخاب شدن بعنوان قطب علمی مطابق با معیارهای لازم نموده است. از جمله این فعالیتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
برگزاری اولین کارگاههای کشوری تکنولوژی آموزشی در سالهای 1373-1375 .
راه اندازی واحد تکنولوژی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در سال1379
انجام نیاز سنجی وسیع از واحدهای تابعه دانشگاه در زمینه سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی مجرب آشنا با مسائل مربوطه
برگزاری کلاسهای آموزشی متعدد و منسجم برای تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه تکنولوژی آموزشی در سطح دانشگاه

خریداری و تهیه بیش از 80 نمونه از جدیدترین ابزار آموزشی از جمله دیتا پروژکتور، فلکسی کم، اورهد، اسلاید پروژکتور و توزیع آنها در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه و مراکز بهداشت در سطح استان در سالهای 79-80
راه اندازی واحدهای تکنولوژی اموزشی در کلیه دانشکده ها و بیمارستانهای آموزشی
مطالعات اولیه در مورد برگزاری اولین جشنواره تولید مواد آموزشی
ساخت بیش از 8 نوع فیلم آموزشی و ارائه در همایشهای کشوری
احراز رتبه کشوری بواسطه تدوین فیلمهای آموزشی در همایشهای کشوری آموزش پزشکی در سالهای 1387-1388

حیطه های فعالیت قطب علمی تکنولوژی در آموزش پزشکی کشور
نرم افزار
سخت افزار
آموزش مجازی

اهم فعالیتهای اقدام شده در قطب
تشکیل دبیرخانه قطب
شناسایی افراد متخصص و صاحب نظر در دانشگاه و تشکیل شوراهای سیاستگزاری – کمیته علمی و اجرایی
تهیه 21 پروپوزال آموزشی و پیگیری جهت اجرا
پی گیری اعتبارات قطب
راه اندازی سایت قطب و اطلاع رسانی (مکاتبات و مشاوره به سایر دانشگاه ها، ……….) از طریق ایمیل اختصاص یافته به قطب
برنامه ریزی جهت پیاده سازی استانداردهای تکنولوژی آموزشی
پیشنهاد تشکیل مرکز تکنولوژی آموزشی در دانشگاه و طراحی چارت تشکیلاتی آن که به تصویب شورای آموزشی دانشگاه رسیده و پس از تائید شورای دانشگاه جهت اجرایی نمودن آن اقدام خواهد شد.
راه اندازی مرکز مهارت های ارتباطی و فعال نمودن نرم افزار مربوطه

اهم فعالیتهای در دست اجرا
تدوین و نهایی نمودن آئین نامه قطب
راه اندازی مرکز تکنولوژی آموزشی
برگزاری و طراحی کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف تکنولوژی آموزشی
فعال سازی سامانه الکترونیکی سنجش و ارزشیابی (OAS)
تجهیز سالنی استاندارد جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در دانشکده بهداشت
راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس در دانشگاه با همکاری معاونت محترم پژوهشی و گروه انفورماتیک پزشکی دانشکده پزشکی
پی گیری اعتبارات قطب جهت برنامه های پیش بینی شده
تشکیل جلسات آموزشی و کارگاه های توانمندسازی پرسنل واحدهای سخت افزاری (سمعی-بصری) دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
تشکیل جلسات آموزشی و کارگاه های توانمندسازی پرسنل واحدهای سخت افزاری (سمعی-بصری) دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سایر مراکز

معرفی سایت قطب

ارتباط با ما


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود