تارا فایل

کنفرانس ملی قانونگذاران سیاسی در مورد تلفنهای همراه و ایمنی بزرگراهها روز به روز سازی در سال 2002


کنفرانس ملی قانونگذاران سیاسی در مورد:
تلفنهای همراه و ایمنی بزرگراهها
روز به روز سازی در سال 2002
اکتبر سال 2002
نوشته شده توسط Matt Sundeen رئیس اصلی برنامه:
ارتباط بین جلب توجه راننده و ایمنی بزرگراهها مساله قابل توجهی برای قانونگذاران در ایالات متحده می باشد. هر سال بیش از 000/42 نفر کشته می شوند و بیش از 3 ملیون تصادف رانندگی زخمی می شوند. سازمان ملی ایمنی بزرگراهها (NHTSA) تخمین می زند که 20 درصد از 20 درصد تمامی تصادفات وسائط نقلیه – یا حدود 1.2 میلیون تصادف به عنوان یک عامل اصلی از طریق حواس پرتی راننده انجام می گیرد.
توجه اینکه خیلی از چیزها می تواند باعث حواس پرتی راننده شود موضوع چراغ روشنایی برای قانونگذاران محلی ارتباطی بین استفاده تکنولوژی های داخل ماشینی مخصوص تلفنهای بی سیم را برای قانونگذاری مشخص می کند. از سال 1999 هر ایالت قانونگذاری را با توجه به استفاده تلفنهای بی سیم در نظر گرفته است. در همین وضعیت کنگره از شرایط خاصی را بر روی این قضیه صحه گذاشت است. بسیاری از آژانسهای فدرال و ایالتی تاثیرات تکنولوژی بر جلب توجه رانندگان را مورد مطالعه قرار می دهند و تخمین زده اند 300 شهر شهرستان و یا بخش دارای موارد خاص استفاده ازتلفنهای همراه هستند.
علاقه مندی به استفاده از تلفنهای همراه و امنیت بزرگراهی با افزایش قابل توجه در تعداد تلفنها در جاده ها در نظر گرفته شده است. ارتباطات ماهواره ای و ارتبات اینترنتی (CTIA) بیانگر این است که بیش از 137 میلیون و در حال حاضر از سرویسهای بی سیم در ایالات متحده استفاده می کنند که بیشتر از 60 میلیون مشترک در سال 1998 بوده است.
میانگین زیادی از مشترکین بی سیم و نیمی بیش از 130 فرد از ابزارهای پرتابل که قابلیت استفاده در داخل و خارج از ماشین را دارند استفاده می کنند.
افزایش در تعداد تلفنها به همراه پیچیدگی عملکردهای تلفنی و پتانسیل بیشتر برای حواس پرتی رانندگان می باشد. تلفنهای مدرن به افراد این اجازه را می دهند که از بازار بورس خبردار شوند شرایط جدید رویدادهای ورزشی را بدانند و یا تصاویر دیجیتال بفرستند.
قابلیت جابجائی پذیری تلفن همراه به این معنی است که افراد می توانند از تلفن ها در هنگام رانندگی استفاده کنند:
NTHSA تخیمن زده است که در حدود 73 درصد از مشترکین از تلفن های خود در هنگام رانندگی استفاده می کنند. بقیه حدس زده اند که بین 50 درصد تا 70 درصد از تمامی تلفن های موبایل در ماشین مورد استفاده قرار می گیرند.
تلفن های موبایل تنها تکنولوژی مورد استفاده در جاده نیست. تولید کنندگان اتومبیل اطلاعات متنوع و یا سرگرمی های مختلف در زمینه تلفن های همراه در ماشین قرار می دهند. در حال حاضر در اکثر ماشین های رانندگان و مسافران می توانند e-mail چک کنند در اینترنت گشت بزنند، سیستم های اطلاعاتی را پی گیری کنند و از ابزارهای مختلفی استفاده کنند که تا به حال تنها از طریق یک خط ثابت امکان پذیر بوده است.
متخصصین پیش بینی می کنند که این گونه تکنولوژی های داخل ماشینی می توانند احتمالاً تا حدود 30$ بیلیون دلار تا S5 بیلیون در صنعت تا سال 2010 رشد کند.
با تمامی این وسایل جدید و وسائط نقلیه موتوری قانون گذاران دیدگاه جدید تری از این که چگونه امنیت راه را در نظر بگیرند دارند. موارد جلوگیری این بحث را پیش کشیده اند که این موارد از ابزارهای موجود حالت جالب تری را در نظر می گیرد. ابزارهای جدید در ماشین معمولا به طور خطرناکی توجه راننده رامنحرف کرده و باعث ایجاد خطر می شوند. ابزارهای مربوط به اینترنت احتیاج به این دارند که راننده درگیر دستگاه های مربوط شود و از این طریق قابلیت کارکرد راننده را به وظیفه خود یعنی رانندگی، کاهش می دهد.
افراد مخالف بر این باورند که تکنولوژی ها ناقص امنیت در رانندی نیستند و باعث جلب توجه مسافران نمی شوند در حالی که مسافران می توانند بدلیل آگاه بودن بیشتر از شرایط رانندگی می توانند رانندگان را از خطرات موجود در راه آگاه کنند این گونه شرایط همچنین دارای مواردی است که باعث ایجاد احتیاج برای قانون گذاری می شود.
مخالفان محدودیت بیانگر ارزش تلفنهای بی سیم ودیگر ابزارها هستند که به عنوان شرایط عمومی مناسب می باشد. بیش از 137 میلیون فرد از تلفن های بی سیم استفاده می کنند. علی رغم الکل برای مثال تلفن های بی سیم فراهم آورنده مورهائی برای راننده هستند. افراد از تلفن های خود برای کار استفاده می کنند و هنوز با برخی موارد مورد علاقه درگیر هستند. بر طبق CTIA، بیش از 156000 تماس ضروری از طریق تلفن های بی سیم یا موبایل انجام می شود. بعلاوه مخالفان بر سر این مساله بحث دارند که کمی موجود است که صحبت کردن تلفن های بی سیم و موبایل نسبت به دیگر فعالتی های معمول در ماشین مثل خوردن و آرایش کردن و یا استفاده از رادیو و ایجاد حواس پرتی می کند.
در حقیقت آمار کمتری از تصادف و این مورد وجود دارد. مگر در حال حاضر که تعدادی از ایالت، کالیفرنیا- فلوریدا- مینوسوتا اوکدها یا پنسیوانیا و تنسی اطلاعاتی را از تعدادی از تصادفات که در آنها تلفن های بسیار یا رادیوهای CB به عنوان عامل اصلی بوده است انتشار دادند. اطلاعات موجود نشان دهنده این است که تلفن های بی سیم دارای فاکتورهای کمتر از 1 درصد از تصادفات وسائط نقلیه را تشکیل می دهند. (جدول 1 را ببینید). منتقدان بر این باور هستند که اطلاعات نشر داده شده به طور صحیح نشان دهنده مساله مورد بحث نیستند. با مقایسه دیگر فاکتورها در دیگر تصادفات وسائط نقلیه مثل الکل یا کمربند ایمنی استفاده از تلفن همراه برای شناسائی محدوده خطر شکل می باشد. محققان در زمینه تصادف معمولا باید متکی به شواهد و اطلاع رسانی رانندگان باشند تا دریابند آیا یک تلفن همراه در زمان تصادف عامل اصلی بوده است یا نه. در نتیجه برخی محققان مدعی هستند که اطلاعات حال حاضر تصادفات وسائل نقلیه مثل الکل یا کمربند ایمنی استفاده از تلفن همراه برای شناسائی محدوده خطرناک شکل می باشد. محققان درزمینه تصادف معمولا باید متکی به شواهد و اطلاع رسانی محققان باشند تا دریابند آیا یک تلفن همراه در زمان تصادف عامل اصلی بوده است یا نه. در نتیجه برخی محققان مدعی هستند که اطلاعات حال حاضر تصادفات اغراق آمیز است.
جدول 1. اطلاعات تصادفات ایالتی در ارتباط با تلفن های همراه و رانندگی.

Calif
Minn.
Fla.
Okla.
Pa.
Tenn.
تصادفات کلی
237780
126470
102,290
79,120
32,723
30,994
تصادفات ناشی از تلفن سیار یا CB
341
174
140
107
139
48
تصادفات ناشی از تلفن سیار به عنوان درصدی از کل
0.14%
0.14%
0.13
0.13%
0.42%
0.15%

اطلاعات متعددی تلفن های همراه و دیگر تکنولوژی های در ارتباطات را با خلل های دیگر موجود در رانندگی ارتباط می دهند.
مطالعات گسترده سال 1997 که به وسیله محققان در دانشگاه تونتو انتشار یافته است که در ژورنال: New England Journal of medicine به چاپ رسیده است بیانگر این است که رانندگانی که از تلفن های همراه در حین رانندگی استفاده می کنند 5 برابر بیسشتر از نسبت به دیگر رانندگان در معرض خطر هستند. این میزان تقریباً برابر میزان تصادفات رانندگان در معرض خطر می باشند.
تحقق جدید نشر یافته شده توسط دانشگاه یوتا در سال 2001 بیانگر این است که مکالمات موبایل سطحی از حواس پرتی را ایجاد می کند که بسیار بالا تر از فعالیت هایی مثل شنیدن رادیو و یا کتابهای صوتی می باشد.
اگر مطالعات بر این نتیجه رسیده اند که ارتباط کمتری بین تلفن های بی سیم و تصادفات ناشی از حمل و نقل کننده های موتوری وجود دارند تحقیقی که در سال 2001 وسیله دانشگاه امنیت تحقیقاتی بزرگراهی کارولینای شمالی ارائه شده است استفاده از تلفن های بی سیم را به عنوان هشتمین فاکتور در میان فاکتورهایی که باعث حواس پرتی رانندگان تصادفات می شود اعلان داشته است. بر طبق این مطالعه با استفاده از یک تلفن بی سیم که 1.5 درصد از تصادفات کارولینای شمالی ایجاد شده است که محدوده کمتری از فعالیت های دیگر داخل ماشینی مثل تنظیم رادیو یا خوردن و آ شامیدن می باشد.
فعالیت ایالتی:
کمترین ایالتی استفاده از تلفن های بی سیم یا دیگر تکنولوژی ها را در هنگام رانندگی قانونمند می کنند (جدول 2 را ببینید).نیویورک از تمهید محدود کننده تری استفاده می کند به طوری که با محدود کردن رانندگان با استفاده از تلفن های بی سیم در هنگام رانندگی آنها را کنترل می کند.
لینو مری از رانندگان زیر 21 سال که تنها اجازه نامه نگهداری تلفنهای بی سیم تبعیت نمی کنند ممانعت به عمل می آورند. آریزونا، ایلینویس ها سا چوست و جزیره رود (Rhode) از استفاده از تلفن همراه برای رانندگان سرویس های مدرسه در هنگام سرویس دهی ممانعت به عمل می آورد مگر اینکه مورد اضطراری پیش بیاید. فلورایدا ایلینویس تنهابه صورت استفاده از گوشی و دهنی استفاده از تلفن همراه را مجاز می دادند. در کالیفرنیا اجاره دهندگان خدمات اتومبیلی را ملزم به قرار دادن اطلاعیه هائی گزینه استفاده صحیح از تلفنهای همراه و ملزمات آن در اتومبیل های کرایه ای می کند.
همچنین ایالتها نقش فعالی در ارتقا صحیح اطلاعات دارند. 17 ایالت در حال حاضر احتیاج به شرایط بازرسی ویژه دارند تا از اطلاعات معرف تلفن همراه در ایالت ها بگیرند. (جدول 1). بعلاوه قانونگذاران در 6 ایالت- دلوار، لوئزیانا، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا و ورجینا- تمهیداتی را در نظر گرفته اند تا تاثیرات تلفنهای بی سیم از لحاظ قانون گذاری اعمال کرده است.
در سال 2002 قانون گذاران در سال 31 ایالت حدود تقریباً 100 قبض جریمه در مورد حواس پرتی صادر کردند. طوری که در 43 ایالت بیش از 140 قبض جریمه در سال 2001 ارائه شده است. یک موضوع انحرافی دیگر این است که قانون گذاری تلفنی بی سیم استفاده از تلفن ها را در ماشین ممنوع کرده است. در حقیقت در سال 2002 تنها 5 ایالت جلوگیری های مناسبی در تمامی تلفن های همراه بی سیم و دیگر تکنولوژی ها در هنگام رانندگی ایجاد کردند. یازده ایالت تمهیداتی را برای پیشبرد اطلاعاتی و جمع آوری آن و ارتباط بین حواس پرتی رانندگان و تصادف ارائه کردند شش ایالت در زمینه جلوگیری از رانندگان مدرسه ای از استفاده از تلفن های بی سیم اذعان داشتند. در حالی که 5 ایالت تمهیداتی را که تمامی موارد پرت کننده حواس را که شامل تلفن همراه می شود اما آن را محدود نمی کند را ارائه داده است.
جدول 2. قوانین ایالتی موجود در ارتباط با استفاده از تلفن موبایل در حین رانندگی
ایالت
موارد ممنوعه
قانون یا بند قانونی
جریمه ها
آریزونا
قانون ایالتی قابل اجرا استفاده رانندگان سرویس های مدارس را از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی باز می دارد.
سند 17، A.A.C
بخش
6- تبصره1
R 17-9-104
هیچ جرعه ای ذکر نشده است.
کالیفرنیا
احتیاج به این دارد که ماشین های اجاره ای با ملزومات تلفن ماهواره ای شامل دستورالعمل های نوشتاری در استفاده سالم از تلفن در هنگام رانندگی استفاده کنند.
California
Veh.Code 28090
حداکثر 100 بار برای اولین خطا، 200$ برای خطای ثانویه، 250$ برای سومین و یا چندین خطا که در عرض یک سال انجام شود.

جدول 2. قوانین ایالتی موجود در ارتباط با استفاده از تلفن موبایل در هنگام رانندگی
ایالت
موارد ممنوعه
قانون یا بند قانونی
جریمه ها
فلوریدا
باید رانندگان از یک دستگاه گوشی با تلفن همراه استفاده کنند که صدا را از طریق یک گوشی منتقل کند و صدای اطراف از طریق گوشی دیگر شنیده شود.
باید گزارش سالیانه در مورد رانندان دارای حواس پرتی ارائه شود.
F ls 316.304
2002 5B
358
30$ برای هر خطا با خطای غیر متحرک قابل اجرا نیست.
ایلینویس
استفاده از یک گوشی جداگانه یا یک هدیست جداگانه با موبایل در هنگام رانندگی مجاز است از رانندگان سرویس مدرسه ای از استفاده از موبایل مگر جز موارد ضروری جلوگیری می کند.
تبصره عمومی
92-0152
92-730
هیج جریمه ای
جرایم ثابت شده از 100$ تا 250$ می باشد.

جدول 2. قوانینی ایالتی موجود در ارتباط با استفاده از تلفن موبایل در هنگام رانندگی
ایالت
موارد ممنوعه
قانون یا بند قانونی
جریمه ها
ماساچوست
استفاده از تلفن سیار را تا حدی مجاز می داند که کارکرد وسیله نقلیه تداخل نداشته باشد و یک دست راننده باید در تمامی حالات بر روی فرمان باشد.
GLA 90-13
$35 حداکثر برای اولین بار،35$تا75$ برای دومین بار، 75$تا 150$ برای سومین بار و تخلفات یکسان که در طول یک سال به اجرا گذاشته می شود.
می سی سی پی
از محدود ساختن عمومی استفاده از تلفن همراه بهره می برد.
2002
HB 1551
قابل اجرا نیست
نیویورک
از رانندگان به هنگام رانندگی وسیله نقلیه از استفاده از تلفن همرا جلوگیری می کند.
Veh &traffica Code 5 1225
بیشتر از 100$ نیست.
جدول 2. قوانین ایالتی موجود در ارتباط با استفاده از تلفن موبایل در هنگام رانندگی
ایالت
موارد ممنوعه
قانون یا بند قانونی
جریمه ها
نیوجرسی
از رانندگان کمتر از 21 سال سن که تنها اجازه نامه یادگیری از استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی دارند جلوگیری می کند
P.L.2001 chapter
کد شده به صورت 420
N.j.R.S39:3-13
100$ جریمه یا تعلیق 90 روز
اوکلاهاما
از لحاظ محلی از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی جلوگیری می کند
2001HB
2987
قابل اجرا نیست
اورگون
از لحاظ محلی از محدودیت استفاده تلفن همراه هنگام رانندگی جلوگیری می کند
2001HB
2987
قابل اجرا نیست
جزیره Rhode
تغییر از حالت اضطرار از استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی به وسیله رانندگان سرویس جلوگیری می کند.
31-22-11.8
هیچ جریمه ای ذکر نشده است

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
آلباما
HB 527 استفاده از تلفن های بی سیم دستی را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند.
در کمیته تصویب نشد.
آلباما
HB-295 استفاده از تلفن های بی سیم دستی را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند
در کمیته تصویب نشد.
آریزونا
SB 1003- استفاده از تلفن های دستی یا بی سیم را هنگام رانندگی به غیر از موارد ضروری جلوگیری می کند
در کمیته تصویب نشد.
کالیفرنیا
AB 1783- جریمه کلی نهایی جریمه ای را برای رانندگی یک وسیله نقلیه در حالت غیر مطمئن در نظر می گیرد که نتیچه از این هر گونه فعالیت حواس پرت کننده که تبادل با عملکرد وسیله نقلیه دارد می کند.
در کمیته حل و نقل در 22 آوریل سال 2002، اجرا نشد.
کالیفرنیا
AB 1911- استفاده از تلفن های ماهواره ای را در هنگام رانندگی وسیله نقلیه جلوگیری می کند و این احتیاج دارد که مرکز کلی حمل و نقل کالیفرنیا اطلاعاتی را در رابطه با درگیری تلفن های همراه در تصادفات به کار گرفته شود.
در کمیته حل و نقل در آوریل سال 2002، اجرا نشد
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
کالیفرنیا
AB911-از رانندگان از استفاده تلفن های دستی در هنگام راهبرد وسیله های نقلیه موتوری جلوگیری می کند.
به موازات ساخت و ساز ایالتی تصویب نشد.
کلرورادو
HB-1200 استفاده از تلفن های دستی را هنگام رانندگی جلوگیری می کند.
در کمیته تصویب نشد.
دلویر
HB 360-استفاده از تلفن های ماهواره ای را د رهنگام رانندگی جلوگیری می کند. تماس ها از این لحاظ قابل اجرا است. موارد ضروری مثتثنی است.
در کمیته تصویب نشد.
دلویر
Hb 408- باعث ایجاد جریمه برای رانندگانی می شود که تلفن موبایل، DDA یا کامپیوتر استفاده می کنند همزمان یا بعد از استفاده تصادف می کنند.
در کمیته تصویب نشد.
دلویر
HCR 30- باعث ایجاد شرایطی می شودکه حواس پرتی از طریق استفاده تلفن موبایل در آن نقش بسزائی دارد.
در 30 ژوئن سال 2002 تصویب شد.

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
فلوراید
HB 15- شرایطی را مهیا می کند که فردی که وسیله نقلیه موتوری ای را که مرتکب خطای حواس پرتی هنگام درگیری در کارهای ثانویه شوند دوبرابر جریمه کنند
در کمیته تصویب نشد.
فلوراید
HB 1367- استفاده از تلفن های همراه را در هنگام رانندگی وسیله نقلیه در محدوده مدرسه در هنگام ساعات محدود جلوگیری می کند
در کمیته تصویب نشد.
فلوراید
HB 206- قبض کلی حواس پرتی برای دو برابر کردن هزینه ها برای رانندگی وسیله نقلیه موتوری برای حرکت دادن در ترافیک اگر در فعالیت شرکت داشته باشد.
در کمیته تصویب نشد.
فلوراید
HB- 9 استفاده از تلفن بی سیم دستی را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند برای یک خطای غیر متحرک 50$ جریمه در نظر گرفته می شود.
از لحاظ شدن بیشتر رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
فلوراید
HB 233- احتیاج دارد که سازمان امنیت بزرگراهی و حمل و نقل موتور اطلاعات را از تصادف در معرض رانندگی در حواس پرتی جلوگیری کند. این بخش باید اطلاعات را به صورت فصلنامه پخش کند
رد شد.
فلوراید
SB 167- احتیاج دارد بخش امنیت و حمل و نقل موتوری اطلاعات را در ارتباط با رانندگی دریافت کند. همانند بخش HB 233

بدون اجرا
جئورجیا
SB 358- نقاط دسترسی و اطلاعاتی که استفاده از تلفن های موبایل منجر به تصادف می شود
در کمیته رد شد
جئورجیا
HB 1353- تغییر دهنده دیدگاه رانندگی در دیدگاه موجود به وسیله استفاده از رادیو، CD با تلفن و موبایل انجام می شود که در حال حاضر مشهود نیست.
در کمیته رد شد
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
جئورجیا
HB 1589-استفاده از تلفن های موبایل را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند.
در کمیته رد شد.
جئورجیا
Sb 440- رانندگی را با دیدگاه قانونی اجرا می کند و استفاده از تلفن های بی سیم را در هنگام رانندگی ممنوع میکند.
در کمیته رد شد
جئورجیا
HB 1093- استفاده از تلفن های دستی را هنگام به کار گرفتن وسیله نقلیه موتوری جلوگیری می کند. موارد مطالعاتی و جمع آوری اطلاعات موجود می باشد.
در کمیته رد شد.
هاوایی
SB405از استفاده از تلفن ماهواره ای دستی هنگام رانندگی یک وسیله نقلیه موتوری جلوگیری می کند و استفاده از فعالیت با تلفن همراه را با استفاده از Hands free یا سیستم بلند گویی در هنگام رانندگی صورت بگیرد مگر در شرایط اضطراری
در کمیته رد شد.

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
هاوایی
SB 2173 از استفاده از تلفن ها ماهواره ای دستی هنگام رانندگی یک وسیله نقلیه موتوری جلوگیری می کند و استفاده از فعالیت با تلفن همراه را با استفاده از hands free یا سیستم بلند گوئی در هنگام رانندگی صورت گیرد. مگر در موارد اضطراری
در کمیته رد شد
هاوایی
SB 2372- از استفاده از تلفن ماهواره ای و همراه را در حین رانندگی ممنوع می کند. حداکثر 200$ جریمه دارد.
در کمیته رد شد
ایلینویس
SB 1795- از رانندگان زیر 18 سال که تنها یک مدرک تحصیلی بالا دارند از استاده از تلفن همراه باز می دارد.
در کمیته رد شد
ایلینویس
SB 1795- از رانندگان سرویس های مدرسه از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی وسیله نقلیه جلوگیری می کند مگر در موارد خاص و ضروری
در کمیته رد شد
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
ایندیانا
SB 120 – استفاده رانندگی از تلفن های بی سیم جلوگیری می کند. موارد جداگانه ای را برای شرایط اضطراری مد نظر قرار می دهد
در کمیته رد شد
ایووا
HB 2026-در شرایط قابل توجهی از عدم در نظر گیری رانندگان وسایل نقلیه موتوری تصادفات ناشی از تلفن همراه بهره می برد.
در کمیته رد شد
ایووا
HB 64- جرایم برای رانندگان که درگیر تصادفات در هنگام استفاده از همراه هستند را افزایش می دهد با شراطی جداگانه استثنائی
در کمیته رد شد
کنتاکی
HB 128- از عملکرد وسیله نقلیه موتوری در هنگام استفاده از تلفن موبایل وقتی وسیله نقلیه در حال حرکت است. شرایطی ایجاد شده است که هرگاه راننده تلفن را به گوش خود نزدیک می کند یعنی در حال صحبت کردن با تلفن است استافده از hands free بلامانع است.
در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
کنتاکی
H 71- از استفاده از تلفن بی سیم hands free جلوگیری می کند مگر در موارد ضروری یا به وسیله افراد اصلی. استفاده شامل تماس اولیه به طرف نمی شود. این باعث ایجاد جریمه ای نه بیشتر از 100% دارد
در کمیته رد شد
فاریلند
HB 31 رانندگی در وسیله نقلیه از استفاده از تلفن دستی را در هنگام حرکت را منع می کند. مگر در موارد ضروری
در کمیته رد شد
مینه سوتا
HB 2677 – استفاده از تلفن های بی سیم را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند
در کمیته رد شد
مینه سوتا
HB 2677 استفاده از تلفن های همراه در هنگام رانندگی منع می کند
در کمیته رد شد
می سی سی پی
HB 1009- موارد قضائی جدید را از شرایط جدید برای استفاده رانندگان از تلفن همراه می باشد.
در کمیته رد شد
می سی سی پی
HB 1193- استفاده از تلفن های سلولی در هنگام رانندگی جلوگیری می کند
در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
می سی سی پی
HB 1551- شرایط استفاده قوای اجرایی را از تلفن همراه حذف می کند
پس از وتوی دولتمردان غیر قابل اجرا شد و سپس به وسیله کاخ سفید دوباره از مارس 2002 تصویب شد
می سی سی پی
SB 2915- قانون گذار استفاده از تلفن همراه ماهواره ای را در هنگام رانندگی منع می کند.
در کمیته رد شد
می سی سی پی
HB 818- در نظر می گیرد که یک راننده که از یک تلفن همراه استفاده می کند یک جرم اجرائی شده است اگر ثابت شود که عامل تصادف بوده است
در کمیته رد شد
میسوری
HB 1763- استفاده از تلفن های همراه را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند مگر اینکه شرایط اضطراری پیش بیاید

در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
براسکا
LB 42- باعث ایجاد شرایطی می شود که به صورت مشروط در صورتی که راننده از تلفن همراه در هنگام رانندگی استفاده کند از آن صرف نظر شود.
در تاریخ 119 آوریل سال 2002 به تعویق انداخته شد.
نیوجرسی
SB 1251- استفاده از تلفن های ماهواره ای را در هنگام رانندگی اتوبوس مدرسه ای منع می کند
از لحاظ سنا و موارد عمومی Veterans و کمیته مربوطه در 17 اکتبر سال 2002 قبول شد.
نیوجرسی
SB 1487- قانون گذاری عمومی تلفن ماهواره ای را در وسیله نقلیه عمومی موتوری را منع می کند. احتیاج به این دارد که بخش وسیله حمل و نقل موتوری اطلاعاتی را در زمینه درگیری تلفنهای بی سیم در تصادفات ترافیکی جلوگیری کند.
از لحاظ سنا و موارد عمومی است Veterans در سال 2002 قبول شد.
نیوجرسی
AB 1531- از رانندگان رانندگی تلفن های دستی در هنگام رانندگی وسیله نقلیه جلوگیری می کند.
کمیته حمل و نقل در اکتبر سال 2002
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
نیوجرسی
AB 3241- دارنده موجوز آزمایش از استفاده از هرگونه ابرار بی سیم در هنگام انجام رانندگی را جلوگیری می کند. باعث ایجاد شرایط اضطراری می شود
در ژانویه سال 2002 غیر قابل اجرا شد.
نیوجرسی
AB 391- باید موارد حواس پرتی در خبرهای تصادف گزارش شود. فرد گزارش دهنده باید بگوید آیا راننده حواسش پرت شده است و نوع حواس پرتی را هم بگوید. حواس پرتی شامل تلفن های بی سیم، پخش CD، رادیوها، ماشین های فاکس، غذا آرایش یا حیوانات بسته نشده باشد
در ژوئن سال 2002 در کنگره قبول شد. از طرف قانون سنا و امنیت ملی و کمیته موارد vetram در ژوئن سال 2002 قبول شد.
نیورجسی
AB-445- استفاده از بی سیم ماهواره ای هنگام رانندگی اتوبوس مدرسه جلوگیری می کند
در ژوئن سال 2002 قبول شد در سنا مطرح خواهد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
نیوجرسی
AB664- استفاده از یک تلفن همراه را در رانندگی جلوگیری می کند
در کمیته حمل و نقل در ژانویه 2002 مطرح می شود
نیوجرسی
AB 338- استفاده از یک تلفن بی سیم را در هنگام رانندگی یک وسیله نقلیه موتوری منع می کند. که باعث ایجاد یک روند جرم ثانویه می شود. احتیاج به این دارد که بخش وسیله نقلیه موتوری اطلاعات را در مورد استفاده تلفن بی سیم جمع آوری کند.
از رشد اقتصادی سنا و کمیته کشاورزی در تورلیسم در اکتبر سال 2002 رد شد.
نیوجرسی
AJR 37- شرایط قابل توجهی را ایجاد می کند که موارد حواس پرتی رانندگان و امنیت بزرگراهی و اطلاعات مربوطه را در نظر بگیرند
به جای SJR 21 در ژانویه سال 2002 جایگزین شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
نیوجرسی
SJR2798- بر این باور است که رانندگان حواس پرت به واسطه رانندگی بی توجه یا نامطمئن این کار را انجام می دهند. رفتار حواس پرتی شامل استفاده از تکنولوژی حمل و نقل می شود مثل تلفن های بی سیم، پیجر، ماشین های فکس، رادیوهای An/Fm یا پخش کنندگان DC و رادیو ها و ابزارهای پخش اما محدود به آنها نمی شود
به مجمع کمیته حمل و نقل ارجاء داده شده در سپتامبر سال 2002.
نیوجرسی
ABR 21 – از شرایط اجباری تحقیق در شرایط تصادفات و عدم حواس پرتی رانندگان بحث می کند و به آنها اجازه می دهد فعالیت کنند.
در ژانویه سال 2002 مطرح شد
نیویورک
AB4339- از هر شخصی که یک وسیله عمومی متعلق به مدارس را رانندگی کند از استفاده از تلفن همراه منع می کند مگر در موارد اضطراری
در کمیته حمل و نقل در سال 2002 مطرح شد
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
نیویورک
AB 5321- از رانندگان سرویس های مدرسه از استفاده از تلفن موبایل در رانندگی جلوگیری می کند مگر در موارد اضطراری.
در کمیته رد شد
نیویورک
AB 3898- باعث ایجاد جرم جنایی برای رانندگانی می شود که باعث ایجاد تصادفاتی می شوند که از طریق تلفن همراه ایجاد می شود. این ممکن است به واسطه صدمه فیزیکی یا مرگ باشد که در هنگام استافده از تلفن همراه صورت می گیرد. شرایط جرم باعث ایجاد جریمه های یکسانی می شود همان طور که برای رانندگانی که باعث ایجاد تصادف شدند که باعث مرگ یا زخمی شدن در هنگام مصرف داروی مخدر یا الکل بوده است
در کمیته اسمبلی در طی سال 2002
نیویورک
AB 9386- در هنگام رانندگی مجاز به شماره گیری با تلفن همراه نمی باشید.
در کمیته حمل و نقل در ژانویه سال 2002 در حال بررسی است

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
نیویورک
AB 9649- استفاده از تلفن Hands free را به وسیله اپراتور زیر سن 18 جلوگیری می کند
در کمیته حمل و نقل در ژانویه سال 2002 در حال بررسی است
داکوتای جنوبی
HB 1055- احتیاج به گزارش تصادفات دارد تا اطلاعات را راجع به استفاده از تلفنهای سلولی و ابزارهای اطلاعاتی در نظر بگیرد.
در کمیته از بین رفت
داکوتای جنوبی
HB 1061- استفاده از تلفن را در هنگام عملکرد با وسیله نقلیه جلوگیری می کند مگر در موارد تلفنهای hands free و شرایط اضطراری
در کمیته از بین رفت
تنسی
HB 186- استفاده از تلفنهای دستی سلولی را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند مگر در شرایط اضطراری
در کمیته از بین رفت
تنسی
HB 3200- استفاده از تلفن های دستی بی سیم را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند مگر در موارد ضروری. به صورت مشترک باSB 685
در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
تنسی
HB 2142- استفاده از تلفن بی سیم دستی در هنگام رانندگی را جلوگیری می کند. شرایط اضطراری مثتثنی است. به صورت مشترک با HB 3200
در کمیته رد شد
تنسی
HB 2142- استفاده از تلفن بی سیم دستی در هنگام رانندگی را جلوگیری می کند. شرایط اضطراری مستثنی است. به صورت مشترک با HB 3200
در کمیته رد شد
تنسی
HB 2345- احتیاج به موارد تصادفی دارد تا اطلاعاتی را در رابطه با استفاده از تلفن بی سیم را مجاز بداند
در کمیته رد شد
تنسی
SB 3158- استفاده از تلفن بی سیم همراه را در هنگام رانندگی جلوگیری می کند مگر در موارد اضطراری. شرایطی را در نظر می گیرد که اگر راننده بی سیم استفاده کند ممکن است تصادف باعث آن شود. همانند HB 3200
در کمیته رد شد
ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
یوتا
HB 194- باعث جلوگیری از رانندگی اولیه می شود. هنگامی که وظایف رانندگی از حالت این به وسیله استفاده از تلفن، کامپیوتر و فکس مسائل بهداشت شخصی، خوردن و آشامیدن و یا دیدن تلویزیون مختل شود.
در کاخ سفید رد شد
یوتا
HB 67- رانندگی غیر اجباری را به وسیله جریمه جبران می کند. مگر شرایط جداگانه خطرناک اجباری استفاده از تلفن ماهواره ای در هنگام رانندگی در توضیح رانندگی اولیه به کار می رود
در کاخ سفید دفاع شد
ویرجیانا
5B 87- استفاده از تلفنهای موبایل دستی را در هنگام رانندگی وسیله نقلیه جلوگیری می کند. مگر در موارد ضطراری و شرایط خطرناک.
تا سال 2003 ادامه داشته است
ویرجیانا
-HB 796استفاده از ابزارهای بی سیم ارتباطاتی را برای افراد کم سن و سال تر از 18 سال در هنگام جلوگیری می کند.
در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
ویجریانا
HB808 از راننده وسیله نقلیه موتوری استفاده از ابزار دستی ارتباطاتی هنگامی که وسیله نقلیه در حال حرکت است جلوگیری می کند
تا سال 2003 ادامه داشته است
واشنگتون
SB 100- استفاده از تلفن بی سیم دستی را هنگام رانندگی منع می کند.
در کمیته رد شد

ایالت
توضیحات
وضعیت اجرا در اکتبر2002
واشنگتون
SB 6101 – احتیاج به فرمهای تصادفی دارد که اطلاعات را از طریق موارد مربوط به تصادفات وسایل نقلیه گزارش دهد
در کمیته رد شد
ویرجنوب غربی
HB 4266- استفاده از تلفن بی سیم دستی را هنگام رانندگی منع می کند
در کمیته رد شد
ویرجنیای غربی
HB 4266- استفاده از تلفن همراه موبایل را در هنگام رانندگی منع می کند. مگر در موارد اضطراری
در کمیته رد شد
ویرجنیای غربی
HB-10 استفاده از تلفن های بی سیم دستی را در هنگام رانندگی منع می کند مگر در موارد اضطراری
رد شد

عملکرد دولتی (فدرال):
تا بحال دولت برای برنامه ریزی استفاده از تلفن های موبایل و دیگر تکنولوژی های بی سیم در وسایل نقلیه عملکرد مشخصی نداشته است. بسیاری از قانوگذاران عمل قانون گذاری را برای از بین بردن تلفن بی سیم یا ماهواره ای و عدم استفاده آن در جاده ها تخصیص داده اند و این برای اولین بار در سال 2001 بوده است. در صورت تصویب Sental Bill 927 که به وسیله سناتور (Nj) John Corzine و Hause Bill 1837 که به وسیله نمایندگی Garry Aekerman پشتیبانی می شود شرایطی را در نظر قرار می دهد که برای جلوگیری از ابزارهای تلفن های بی سیم دستی و استفاده آنها در وسایل نقلیه منظور می شود. هر چند نه ارزیابی انجام ده در کمیته و نه هیچ قانون گذاری جدیدی در سال 2002 مد نظر قرار نگرفته است.
NHTSA تا به حال شرایط مصونیت ترافیکی از ارتباطات بی سیم و تکنولوژی مربوط در وسایل نقلیه موتوری را در نظر گرفته است. در سال 1997، NHTSA گزارشی را به صورت "تحقیقی از شرایط این استفاده از وسایل ارتباطاتی بی سیم در وسایل نقلیه" ارائه کرد که تحقیقات حواس پرتی رانندگی را به صورت خلاصه ارائه کرد.
در سال 2000، NHTSA موردی را در خصوص امنیت ملی در ارتباط با حواس پرتی رانندگان در هنگام استفاده تکنولوژی های پیشرفته داخل اتومبیل قید کرده است با در نظر گرفتن شرایط عمومی NHTSA بیان کرده است که اطلاعات در حال حاضر شامل توصیه هایی می شود که شرایط پیشرفته از تلفن بی سیم یا دیگر ابزارهای الکتریک در هنگام رانندگی می تواند باعث تصادف شود و راننده ها نباید با تلفن همراه یا دیگر اعضاها با وقتی که ماشین در حال حرکت باشد صحبت کنند. عامل جدید اجرایی NHTSA دکتر جفری رنج گفته است که قرار ملاقات وی در سال 2001 قانون مدنی تلفن های همراه را در ماشین انجام می شود. او اضافه کرد که NHTSA قادر نخواهد بود که از لحاظ عمومی استفاده از تلفن همراه را به عنوان سرویس دهی قابل توجه از لحاظ قانونی منع کند.آمار جدیدی که به وسیله NHTSA در جولای 2001 منتشر شده است بیان گر این است که در هر زمان در ساعات روزانه حدود 3% از رانندگان ماشنی های مسافری وانت ها و ماشین های استیشن یعنی تقریباً 500 هزار راننده از تلفن همراه استفاده می کنند. این گزارش همچنین بیان گر این است که 54% از رانندگان گزارش شده طوری هستند که معمولا برخی از انواع تلفن های همراه را در ماشین های خود دارند. 54% از این رانندگان بر این باورند که تلفن آنها هنگام تمامی سفرها روشن است و 73% بیان کردند که آن ها را از تلفن خود در هنگام رانندگی استفاده می کنند. NHTSA به صورت تقریبی بر آورد می کند که عدم تمرکز دقت رانندگان در تمامی حالت ها بین 20 تا 30 درصد تمامی تصادفات می باشد.
در جواب به تصادف مرگبار فوریه سال 2002 در ماری لند که مشکوک به استفاده از تلفن همراه بود واحد امنیت حمل ونقل ملی NTSB تحقیقاتی را در مورد حواس پرتی رانندگان مشروع کرد. هر چند NTSB در حال حاضر هنوز در حال بررسی شرایط موجود است و پیشنهادات نهایی را د راین مطلب ارائه نکرده است. تلاش های ملی در حال حاضر برای توازن اطلاعات در مورد حواس پرتی رانندگان مد نظر قرار داده است در آگوست سال 2002 نمایندگان واحد حمل و نقل آمریکا و بخش امنیت بزرگ راهی و بسیاری از آژانس های محلی و ایالتی و سازمان های مختلف شرایط حداقل را برای مدل مورد بازبینی قرار داده است و این شامل شرایط کاملی برای جمع آوری اطلاعات رانندگی است. MMUCC اطلاعات را که به وسیله نهادهای دولتی از صحنه های تصادف جمع شده است به صورت استاندارد جمع آوری می کند. در بسیاری از ایالت ها حدود 75 مورد را در MMUCC شرایطی را برای فراهم آوردن شرایط زیادی در ارتباط با اطلاعات مربوط به رانندگی مد نظر قرار داد.
عملکرد محلی:
عملکرد در سطح محلی تاثیر بسزای در تلفن های ماهواره ای و قانون گذاری رانندگی دارد برخی از اطلاعات رسانه های جمعی تقریب زده اند که حدود 300 منطقه غذایی محدوده هایی را در استفاده تلفن همراه در نظر می گیرند و حداقل 20 مورد محلی رانندگان را از استفاده تلفن های بی سیم در رانندگی منع کرده اند. این موارد از قرار زیر هستند:
* Westchester County,N.y.
* Miami Dade Country Fla.
* Brooklyn , ohio
* Pembroke Pines , Fla
* North Olmsted
* Westine , Fla
* Walton Hills , Ohio
* Brookline, mass
* Conshohocken, Pa
* Santa Fe, N.M
* West conshocken , Pa
* Marlobor , N.j
* Lebanan , Pa
* Nutley , N.j
* Hilltown Township , Pa
* Carteret , N.j
* York , Pa
* Nassan counnty N.Y
* Sandy , uteh
* Suffolk Countly. N.y

با وجود اینکه شرایط محلی دارای محدودیت استفاده از تلفن همراه هستند بسیاری از آنها در حال حاضر قوانین مربوطه به آن را در نظر نمی گیرند. قوانین محدود کننده دار استفاده تلفن همراه در ناحیه نیویورک در نظر گرفته شده است.
عملکرد بین المللی:
حداقل 25 کشور استفاده از تلفن همراه به دیگر تکنولوژی های بی سیم را در وسایل نقلیه منع کرده اند. کشورهایی مانند اسرائیل، ژاپن، پرتغال، سنگاپور تمامی استفاده از تلفن های موبایل را هنگام رانندگی منع می کند. استرالیا، برزیل، شیلی، دانمارک، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، فیلیپین، رمانی، اسلونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس،ترکیه، انگلستان، امارات، دهلی نو در هند و هنگ کنگ استفاده از تلفن های موبایل دستی را هنگام رانندگی منع می کند. رانندگان در جمهوری چک، فرانسه، هلند، انگلستان و آلمان همچنین می توانند از علم حمایت بیمه در صورتی که در حین صحبت با تلفن همراه تصادف کنند برخوردار شوند.
تمرکز رانندگی و گزارش تکلنولوژی:
در مارس سال 2002، NCSL گزارش نهایی خود را از تمرکز رانندگی و تکنولوژی رانندگی ارائه کرد. این نشست باعث شد که قانون گزاران و افراد دست اندرکار فراهم کنندگان سرویس بی سیم تولید کننده های اتومبیل درگیر شرکت ها و صنایع مربوطه گروه های امنیتی آژانس های فدرال. آکادمی ها نیز موارد شرایط مربوط به تکنولوژی در وسایل موتوری حمل و نقل را بحث کرده اند. در حین زمان 8 ماهه گروه سه بار ملاقات داشت و مقاله هایی را از 24 ملیت در مورد استفاده تلفن همراه در رانندگی بررسی کرد. گروه مواردی را که در میان تمامی شرایط موجود و محدوده های تعریضی بیان کرد. گزارش نهایی نشست (یعنی: در طول مسیر کاهش موارد حواس پرتی) شامل خلاصه ای از ارائه مقتضی و اطلاعات قبلی در مورد قانون گذاری بود.
این گزارش شامل اطلاعاتی در 5 مورد بود‍:
1) ارتباطات تکنولوژی اطلاعات و سرگرمی در وسایل نقلیه سیستم جواب گوی اضطراری و سیستم امنیتی تحصیلات رانندگی جمع آوری اطلاعات و دیگر تکنولوژی های مورد استفاده رانندگان این گزارش همچنین شامل 14 بخش عمده می باشد که به وسیله اعضا نشست ارائه شده است این 14 بخش به قرار زیر است:
1- قانون گذاری فدرال شرایط ملی را در وسایل نقلیه موتوری فراهم می کند. رفتار رانندگان به عنوان بخشی از شرایط موجود به کار می رود این شرایط از لحاظ قانون گذاری دولتی باید تصمیم گیری شود که آیا استفاده از تلفن های بی سیم و دیگر اطلاعات موجود در وسایل نقلیه قابل استفاده است. یا نه همچنین شرایط محلی باعث تصمیم گیری بگیرند که استفاده از تلفن های بی سیم و تکنولوژی مربوطه در اتومبیل قابل استفاده است یا نه.
2- ایالتها به نسبت شرایط محلی قانونگذاری باید تصمیم بگیرند که استفاده از تلفن های بی سیم و دیگر اطلاعات مربوط به تکنولوژی موتوری را مد نظر قرار دهند.
3- رانندگان نباید دستیابی به تلویزیون های معمولی و دیگر ابزارهای اطلاعاتی و سرگرمی و ارتباطی داشته باشند که موجب اختلال در رانندگی شوند.
4- هیچ قانونگذاری باعث جلوگیری از استفاده از رانندگان از تلفن های دستی یا بدون گوشی در شرایط اضطراری نباید شوند. شرایط اضطراری شرایطی است که راننده در آن از یک تلفن همراه یا دیگر وسایل ارتباطی تنها برای هدف ارتباط برقرار کردن با اپراتور این گونه موارد مثلاً بیمارستان، مطب دکتر، کلینک بهداشتی یا آمبولانسی یا ایستگاه آتش نشانی می شود.
شرایط اضطراری همچنین شامل ارتباطات با افسران پلیس امنیتی، اعضا آتش نشانی و یا آژانس های مجاز خدمات اضطراری یا ایمنی می شود.
5- قانونگذاری اگر قابل اجرا باشد باید در نظر گیرنده و حمایت کننده سیستم های اطلاع رسانی و دیگر جواب های اضطراری شود که مربوط به تکنولوژی می شود. هر گونه محدودیتی در ارتباط با ارتباطات بی سیم و استفاده آنها نباید از شرایط جوابگوئی اضطراری جدا باشد.
6- ایالتها باید اطلاعاتی را راجع به موارد حواس پرتی رانندگان به هند شامل اطلاعاتی در مورد استفاده قابل توجه تکنولوژی عدم تمرکز تکنولوژی حمل و نقل.
7- تمامی رانندگان باید اطلاعات تحصیلی راجع به حواس پرتی رانندگان را دریافت کنند.
8- دولت فدرال و دولت ایالتی باید با صنعت و گروه های امنیتی کار کند تا موارد تحصیلی رانندگی را ارتقا دهد.
9- تمامی ایالتها باید اطلاعاتی راجع به درگیری رانندگان در موارد حواس پرتی دریافت کنند. شامل تکنولوژی پتانسیل حواس پرتی در وسایل نقلیه در گزارشات تصادف سازمان های وسایل نقلیه و دیگر متخصصان باید تصادف را از لحاظ نهائی در نظر قرار دهند و تاکیدی بر تشویق اطلاعات اصلی داشته باشند و روش ها و دیگر موارد آزمایشی.
10-تحصیلات آکادامیک- همانند شبیه سازان رانندگی، آزمایش های راه و تحقیقات اپیدمیک باید اطلاعات دریافتی از فرمهای تصادف را ارائه کنند.
11-دولت فدرال، ایالتها و صنایع باید ایراد تحقیقات اضافی را در بسیاری از محدوده های متخصص مد نظر قرار دهد که شامل تاثیر ابزارهای بدون گوشی Hands-Free روند جمع آوری اطلاعات و تاثیر ابزارهای ارتباطاتی در بسیاری از انواع رانندگان.
12-به دلیل اینکه رانندگان جوان و خام از لحاظ تجربه رانندگی در سطح پائینی هستند آنها بیشتر مضنون به حواس پرتی در رانندگی هستند.
13-افراد مسئول مدارس باید تشویق شوند تا رانندگان خود را مجهز به تکنولوژی موبایل کنند. هر چند ایالت ها باید استفاده از تلفن را در هنگام رانندگی مگر در موارد اضطراری جلوگیری کنند.
14- اگر ایالت ها محدودیتی راجع به تلفنهای بی سیم داشته باشند آنها باید مشمول اجباری برای اجازه دهی زمان کافی برای تنظیم موارد محدود کننده باشد.
زمانیکه شرکت کننده ها در نشست بر این 14 اصل توافق کردند آنها بر قانون گذاری تکنولوژی شخص در وسایل نقلیه توافق نکردند. بعلاوه افراد شرکت کننده در مورد اینکه آیا ایالت ها استفاده از تلفنهای بی سیم را جدا می کنند بحث زیادی نمودند. موارد گزارش و جزئیات مربوطه در مورد این موضوتع را به صورت Online می توانید در سایت http:// www.nesl.org/ Program/esnr/drivd is rtact.htm ببنید.
نتیجه گیری:
هیچ نتیجه ای مبنی بر اینکه استفاده از تلفن های بی سیم یا دیگر تکنولوژی های ارتباطی، سرگرمی در داخل اتومبیل نباید انجام گیرد، گرفته نشده است. هر چند کیفیت و ارزش این ابزارها در حال رشد می باشد قانون گذاری ایالتی و سطوح فدرال و محلی علاقه بندی قانونگذاری افزوده ای را در مورد حواس پرتی از این گونه وسیله ها ابراز کرده اند.
درسالهای آینده محققان و ایالت ها در حال جمع آوری اطلاعات درباره استفاده و تاثیرات به کاربری استفاده از تلفن همراه و دیگر تکنولوژی ها در امنیت ترافیکی و تکنولوژی ترافیکی می باشند. همان طوری که اطلاعات بیشتری در دسترس می باشد ارتباط بین تکنولوژی و عدم حواسپرتی راننده به عنوان عامل اصلی بین قانونگذاران باقی مانده است.
3

3


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود