تارا فایل

پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ و همکاران ، 2010


پرسشنامه یادگیری خود جهتدهی (چنگ و همکاران ، 2010)

ردیف

عبارات
خیلی موافقم
موافقم
نظری ندارم
مخالفم
خیلی مخالفم
1
من میدانم نیاز به یادگیری چه مواردی دارم.

2
من یادگیری را، صرف نظر از نتایج یا اثربخشی آن، دوست دارم.

3
من شدیداً به این مسئله امیدوارم که دائماً در یادگیری خود پیشرفت کنم و جلو بروم.

4
موفقیتها و شکستهایم الهامبخش من برای ادامه یادگیری هستند.

5
من از یافتن پاسخ برای سوالها لذت میبرم.

6
من از یادگیری دست برنمیدارم زیرا موجب میشود با مشکلاتی روبرو شوم.

7
من میتوانم کاملاً فعالانه برای خودم اهداف یادگیری تعیین کنم.

8
من میدانم که چه استراتژیهایی برای رسیدن من به اهداف یادگیریام، مناسب هستند.

9
من برای یادگیری خود اولویتبندی میکنم.

10
چه در کارآموزیهای بالینی باشم و چه در کلاس درس یا خودم تنها باشم، میتوانم برنامه یادگیری خودم را پی بگیرم.

11
من میتوانم زمان یادگیری خودم را تنظیم کنم و بر آن کنترل داشته باشم.

12
میدانم چگونه منابع یادگیریام را تهیه کنم.

13
میتوانم دانش جدید را با تجربیات شخصیام پیوند دهم.

14
من نقاط ضعف و قوت یادگیری خودم را درک میکنم.

15
میتوانم بر پیشرفتم در یادگیری نظارت کنم.

16
خودم میتوانم پیامدهای یادگیری خودم را مورد ارزیابی قرار دهم.

17
تعامل من با دیگران به من کمک میکند که برای یادگیری در آینده برنامهریزی کنم.

18
دوست دارم که در مورد زبان و فرهنگ افرادی که دائماً با آنها در تعامل هستم، بیاموزم.

19
من میتوانم پیامها را به طور موثری با بیان نوشتاری به افراد انتقال دهم.

20
من میتوانم پیامها را به طور موثری در قالب نوشته به افراد انتقال دهم.

معرفی پرسشنامه:
این پرسشنامه را چنگ و همکاران (2010) ساختهاند و دارای 20 پرسش است. این آزمون علاوه بر نمره کلی، 4 مولفه یادگیری خودجهتدهی شامل انگیزش یادگیری، طرحریزی و اجرا، خودنظارتی و ارتباط بین فردی را میسنجد. پاسخدهی به پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت از خیلی موافقم (5) تا خیلی مخالفم (1) است. نمره که از این پرسشنامه به دست میآید بین 20 تا 100 است. نمره بالا در این پرسشنامه نشاندهنده سطح بالای یادگیری خودجهتدهی است. در پژوهش شن، چن و هو (2014) آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 91/0 و برای چهار خرده مقیاس به ترتیب 81/0، 82/0، 75/0 و 75/0 محاسبه شد.

جدول سوالات مربوط به هر مولفه
مولفهها
سوالات مربوط به مولفهها
انگیزش یادگیری
1 الی 6
طرحریزی و اجرا
7 الی 12
خود نظارتی
13 الی 16
ارتباطات بین فردی
17 الی 20

روش نمرهگذاری:
به گویههای پرسشنامه خیلیموافقم= 5، موافقم= 4، نظری ندارم= 3، مخالفم= 2 و خیلیمخالفم= 1 نمره گذاری میشوند.

روایی و پایایی:
در پژوهش درتاج و همکاران (1398) پایایی پرسشنامه را بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برای مولفههای انگیزش یادگیری، طرحریزی و اجرا، خودنظارتی و ارتباط بین فردی به ترتیب 81/0، 82/0، 75/0، 75/0 و 75/0 و پایایی کل پرسشنامه 91/0 بدست آمد. و پرسشنامه از روایی همگرا و واگرای مناسبی برخوردار است.
***************************************
منبع:
درتاج، فریبرز ؛ کیانیارثی، فرحناز ؛ نصیریپور، صدیقه ؛ مجابی، نسرین (1398). ویژگیهای روانسنجی مقیاس یادگیری خودجهتدهی در دانشجویان. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال نهم، شماره 25، بهار 1398، ص 91 – 112.
***************************************


تعداد صفحات : 2 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود